Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Helt rätt!
Men man kan inte testa för alla droger som finns tillgängliga (kostnadsfråga), och ex GHB är mycket svårt att testa för då det finns i kroppen naturligt, samt att det eventuella överskottet försvinner fort ur kroppen.
Åklagaren har valt att testa JJ och MH för GHB (troligen för att se om de har haft ett eventuellt missbruk, då missbruk visar sig i hårtester), men inte TT, troligen för att man vet att det inte skulle synas på test i alla fall.
Och jag vill understryka att jag inte alls tror att TT använde droger, utan att TT i så fall blev ofrivilligt drogad av JJ, som ett led för JJ att lättare kunna misshandla och strypa henne.
Och jag vill även understryka att jag nu svarat på en fråga, så inte vissa går i taket och hävdar att jag "kör min värdelösa hypotes"!!
Du vet om att du fortfarande kör din "hypotes" genom att du yttrar dig att det är så du tror att det är?
Det är absolut inte en "kostnadsfråga" som du verkar ha fastnat vid på senare tid.
Det som gör att de inte prövar alla droger i hela världen är för att alla droger i hela världen finns inte i Sverige och definitivt inte i lilla Vetlanda, många utav drogerna är dessutom "utdöda" och därför helt ologiskt att testa.
Rättsläkaren och Rullman har ju inte ägnat en enda tanke på att det varit en dinosaurie som har dödat Tove just för att det är helt orimligt och objektet är utdött.
Likaså många av alla världens droger som du måste ha med i "din lista" för att övertygas om att Tove inte fick någon kinesiskt rackarbajsardrog som försvann på 1700-talet till nattkaffet.
Och varför detta tjat om att det inte skulle ha synts på Tove???
HON DOG DIREKT EFTER OCH ALLT STANNAR KVAR I KROPPEN SOM DET VAR I DÖDSÖGONBLICKET!
"och ex GHB är mycket svårt att testa för då det finns i kroppen naturligt"
Jasså?
Du säger ju själv att MH och JJ testades för dessa men där är inget utslag i rapporten? hur då?
Var de utomjordingar? det borde ju visat positivt eftersom det finns naturligt i kroppen?
eller varför saknar dessa två den här drogen?
Lär dig hur en kropp fungerar först innan du slänger ut helt orealistiska svar till användare.
Enligt rättsläkaren INGA främmande läkemedel eller droger i Toves kropp!
Du har själv sagt att du inte kan så mycket om droger och är på halt vatten(djupt vatten).
Du har bevisat det.