2023-04-10, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Frågan var inte till mig men vill ändå svara...

Ett syfte är att inte riskera att döma någon som eventuellt är oskyldig. Det är fortfarande mycket oklart huruvida MH sov eller var i badrummet och höll undan TTs händer.
Så du menar att bevis som finns på M rörelsemönster är fake?
Citera
2023-04-10, 07:12
Medlem
Citat:
Frågan var inte till mig men vill ändå svara...

Ett syfte är att inte riskera att döma någon som eventuellt är oskyldig. Det är fortfarande mycket oklart huruvida MH sov eller var i badrummet och höll undan TTs händer.

Åklagaren Adam Rullman menar att båda var delaktiga och vill se livstids fängelse för 20-åringen.

– När det gäller 18-åringen får tingsrätten överväga om det är fängelse på 18 år eller livstid, säger han.

https://www.dn.se/sverige/aklagaren-yrkar-pa-livstid-for-mordet-pa-tove/

Och jag anser också att båda två är skyldiga.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-10 kl. 07:21.
Citera
2023-04-10, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Helt rätt!

Men man kan inte testa för alla droger som finns tillgängliga (kostnadsfråga), och ex GHB är mycket svårt att testa för då det finns i kroppen naturligt, samt att det eventuella överskottet försvinner fort ur kroppen.

Åklagaren har valt att testa JJ och MH för GHB (troligen för att se om de har haft ett eventuellt missbruk, då missbruk visar sig i hårtester), men inte TT, troligen för att man vet att det inte skulle synas på test i alla fall.

Och jag vill understryka att jag inte alls tror att TT använde droger, utan att TT i så fall blev ofrivilligt drogad av JJ, som ett led för JJ att lättare kunna misshandla och strypa henne.

Och jag vill även understryka att jag nu svarat på en fråga, så inte vissa går i taket och hävdar att jag "kör min värdelösa hypotes"!!

Du vet om att du fortfarande kör din "hypotes" genom att du yttrar dig att det är så du tror att det är?

Det är absolut inte en "kostnadsfråga" som du verkar ha fastnat vid på senare tid.
Det som gör att de inte prövar alla droger i hela världen är för att alla droger i hela världen finns inte i Sverige och definitivt inte i lilla Vetlanda, många utav drogerna är dessutom "utdöda" och därför helt ologiskt att testa.
Rättsläkaren och Rullman har ju inte ägnat en enda tanke på att det varit en dinosaurie som har dödat Tove just för att det är helt orimligt och objektet är utdött.
Likaså många av alla världens droger som du måste ha med i "din lista" för att övertygas om att Tove inte fick någon kinesiskt rackarbajsardrog som försvann på 1700-talet till nattkaffet.

Och varför detta tjat om att det inte skulle ha synts på Tove???
HON DOG DIREKT EFTER OCH ALLT STANNAR KVAR I KROPPEN SOM DET VAR I DÖDSÖGONBLICKET!

"och ex GHB är mycket svårt att testa för då det finns i kroppen naturligt"
Jasså?
Du säger ju själv att MH och JJ testades för dessa men där är inget utslag i rapporten? hur då?
Var de utomjordingar? det borde ju visat positivt eftersom det finns naturligt i kroppen?
eller varför saknar dessa två den här drogen?

Lär dig hur en kropp fungerar först innan du slänger ut helt orealistiska svar till användare.

Enligt rättsläkaren INGA främmande läkemedel eller droger i Toves kropp!

Du har själv sagt att du inte kan så mycket om droger och är på halt vatten(djupt vatten).
Du har bevisat det.
Citera
2023-04-10, 07:31
Medlem
Citat:
Så är det och därför finns det fortfarande en möjlighet att TT faktiskt blev drogad.

Nej det gör det inte, rättsläkaren har bevisat det.
Sluta hoppa in i tråden för att skriva falska rykten och sedan aldrig svara.
Det är bevisat att det inte fanns droger eller främmande läkemedel i Toves kropp.
Lägg ner.
Citera
2023-04-10, 07:33
Medlem
Citat:
Hävdar också att TT var omtöcknad efter våldet mot huvudet och fallet. Stat JJ direkt sätter sig på hennes bröstkorg och skadar lungor och revben minskar syresättningen och strypningen i sig är direkt dödande genom att blödflöden till vitala organ styps, TT blir snabbt oförmögen till att andas och syresätta sig.

Återigen så är inte lungor och revben skadade.
Revbenen är intakta enligt rättsläkaren.
Citera
2023-04-10, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Att T fick något i glaset är möjligt. De hittade dock ingen dna från T på vinglasen i köket. Men hon kan ju druckit från något annat som J gömt undan eller dylikt. Jag tror dock att överfallet skedde när T var på väg hem och först tänkte gå på toa. Det stämmer bättre med grannens tidsmässiga iakttagelser. Eller alternativt gick hon till toaletten för att hon inte mådde bra. Och då såg J sin chans.

Det kan ju stämma eftersom knapp och gylf var uppknäppta på T's byxor när hon hittades.
Och T och J tog på nya strumpor efter mordet. Måste varit urin på golvet, T var givetvis väldigt kissnödig men fick aldrig kissat...
(jo jag vet att kroppsliga funktioner släpper när man dör, men en fylld blåsa släpper ut mer givetvis).
Citera
2023-04-10, 08:03
Avslutad
Citat:
Nej, du har helt fel, min "drogteori" är en hypotes om varför TT inte försvarar sig ett skvatt! Jag tycker inte att det håller med "de var två mot en"!

Var någonstans skriver jag att jag att jag vill se MH frikänd??

MEN, om nu MH inte var med i badrummet, så ska hon inte dömmas för mord. Det är en rättsäkerhetsfråga, för alla människor, inte bara MH, medskyldig kanske, eller skyddande av brottsling.

Tyvärr verkar ju lagen inte finnas som kunde fälla MH (om hon nu kommer undan mord); passivitet.
Har du inte lyssnat på rättsläkarens förhör? Hon nämner överraskningsmoment, vem tror ens i sin vildaste fantasi att en fd vän vill döda en? Normala människor har gränser.
Men det finns ett kluster av freaks, som likt L*ydia B*arth, J*onna H*enningsson, Ch*ristine Schyr*rer, Jo*hanna M*öller osv

Dina teorier har inte undgått någon. Snart 600 inlägg i denna tråd, där du inte kan acceptera att dina teorier inte håller. Dom är utredda och motbevisade, av människor som är utbildade inom området.

Det sociala arvet och uppväxtmiljö spelar stor roll.
Citera
2023-04-10, 09:05
Medlem
Citat:
Du undvek de andra 2 tillfällena som JJ skulle kunna administrera drogen på!

Sedan finns det väl typ hemkört GHB med olika styrka.

JJ dödade ju TT ändå, så om det nu var hennes plan att döda TT, varför bry sig om dosen kunde vara dödande? Eftersom JJ faktiskt även informerar sin granne (före donkenresan) om att hennes "kompis" ramlat på toaletten, och JJ säger att hon tror att kompisen kan ha blivit drogad på krogen Nöjet......

Det kan ju vara en annan av JJ escapelögner (nära sanningen, men ändå inte), om hon i snar framtid behöver förklara något......men då faller på sätt och vis min hypotes om att JJ snabbt som bara den placerar kroppen i förrådet, ett tag.

Svårt att veta hur den förslagna JJ tänker i de flesta lägen, faktiskt!

Men vad spelar det för roll om dom lurat i henne GHB? Hon blev inte medvetslös av den isåfall, eftersom hon var förmögen att sparka i väggen. Och om hon var medvetslös hade det räckt att en gm suttit i lugn och ro och strypt henne. Alla T s skador tyder på en kamp.
Citera
2023-04-10, 09:21
Medlem
GHB är rätt utdött i Sverige. Man frågar inte ens om GHB i skolundersökningar längre för att det är så ovanligt. Tråden om GHB på detta forum vittnar om samma sak. Det är ett dåligt spår.

Min enda drogspaning i detta fall är att J passar mallen för Tramadol-användare. Om J tagit det tidigt på lördagskvällen är det inte säkert att det skulle synas på kissprovet som togs på sena eftermiddagen på måndag. Jag vet dock inte hur det är med blodprovet som testar efter läkemedel. Om det skulle visa något.
Citera
2023-04-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har aldrig sett någon avlida av kvävning, men eftersom du säger att dödskramper därifrån skiljer sig från andra dödsorsakers får jag väl försöka tro dig.

Det går ändå trögt att få in att T skulle kunnat kämpa 4-5 minuter med J sittande på bröstet pressande sina tummar mot hennes hals när rättsläkaren menat att medvetslöshet inträder efter någon sekund.

Men vad säger att J fick till det hårda trycket på halsartären direkt? Själv anser jag det troligt att J bytt grepp en eller flera gånger. T har förmodligen rört på sig, så det kanske var just mot slutet J fick till sitt hårda tryck med båda tummarna.
Citera
2023-04-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Var kommer det ifrån att brottsoffer och
gärningsman var jämnstarka? Har det
konstaterats? JJ är väl bra mycket större än vad T var, närmre 20 cm längre om jag inte uppfattat fel. JJ borde kunna vara fysiskt starkare än T.

I detta sammanhang räknas dom som jämstarka. När man talar om avsevärda skillnader menar man normalt man stryper kvinna eller kvinna stryper barn. Därför ser man sällan en man strypa en man.
Citera
2023-04-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har aldrig sett någon avlida av kvävning, men eftersom du säger att dödskramper därifrån skiljer sig från andra dödsorsakers får jag väl försöka tro dig.

Det går ändå trögt att få in att T skulle kunnat kämpa 4-5 minuter med J sittande på bröstet pressande sina tummar mot hennes hals när rättsläkaren menat att medvetslöshet inträder efter någon sekund.

Nej, rättsläkaren säger att det kan leda till relativt snabb medvetslöshet om du träffar rätt ställe.
Gör man inte det så är det en väldigt lång och utdragen process vilket detta tyder på enligt rättsläkaren, 10sek är omöjligt enligt henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in