Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Tack!
Det här sorgliga fallet med mordet på T kokar till slut ner till, som ”Sybel” skev, hur mycket medvetandepåverkad T var. Vilket de hörda sparkarna i princip avgör.
Samt hur möjligt det verkligen är att en ensam kvinna med sina händer framifrån under flera minuter kan strypa ihjäl en annan vaken sparkande jämnårig kvinna - utan att få en enda avvärjningsskada.
Det blir ju rättens sak att ta ställning till, men man kan ju tycka att åklagaren borde borrat mer i frågan och kanske konsulterat rättsmedicinsk expertis och statistik som vittnen.
Det är sannolikt inte så troligt att det överhuvudtaget finns beskrivet(?) att detta någon gång har skett utan avvärjningsskador på mördaren och det är ju helt avgörande för MHs trovärdighet.
Jag är fortfarande inne på att "sparkarna" är Ts dödsryckningar.
Grannen mitt emot uppgav för en reporter någon dag efter gripandet av J och M att han hört något som påminde om hammarslag. Under förhör senare var han osäker på om han hört eller om det var grannen unders vittnesmål han tagit till sig.
Med hammarslag tänker jag att T i sina kramper kan ha sparkat mot duschstången, vilket skulle kunna gett ett metalliskt ljud.
Grannen som stod utanför dörren har begränsade kunskaper i svenska, varför sparkar kan stå för något han inte har ord för.