Citat:
Men herregud, du kan ju inte blanda mina ord om vad jag TROR! Jag skriver ju ut att JAG TROR!
Fakta å andra sidan ÄR att det finns ett förråd!! Och att det fanns tid för JJ att faktiskt placera kroppen där, ett tag! Fakta är också att MH SÄGER ATT HON INTE SETT KROPPEN INNAN DEN LÅG I HALLEN! MH kanske ljuger, men det är fakta att det står så i fuppen!!!
Du har väl själv trott ett och annat i tråden, bl.a. så TROR DU att MH var med inne i badrummet och höll TTs händer!! Vad har du för fakta på det??
Min hypotes om att TT KAN EVENTUELLT blivit drogad är inte alls "överbevisad" av rättsläkaren, inte på långa vägar!
Rättsläkaren säger att TT troligen var medvetandesänkt, men rättsläkaren säger inte varför, men nämner sina egna hypoteser om vad denna medvetandesänkning kan ha berått på.
Och om du menar vad RL säger i rättsalen, så svarar hen väl mest på frågor från advokater och åklagare, och ingen ställde kanske frågan om TT kunde varit OFRIVILLIGT drogad, eller av vad i så fall!
Världen är inte svart och vit för mig i alla fall!
Du förstår inte hur oprecisa akademiska protokoll, utlåtanden, rapporter, avhandlingar faktiskt är!! Och du förstår därför inte heller varför de oftast är oprecisa, öppna för flera tolkningar!
Fakta å andra sidan ÄR att det finns ett förråd!! Och att det fanns tid för JJ att faktiskt placera kroppen där, ett tag! Fakta är också att MH SÄGER ATT HON INTE SETT KROPPEN INNAN DEN LÅG I HALLEN! MH kanske ljuger, men det är fakta att det står så i fuppen!!!
Du har väl själv trott ett och annat i tråden, bl.a. så TROR DU att MH var med inne i badrummet och höll TTs händer!! Vad har du för fakta på det??
Min hypotes om att TT KAN EVENTUELLT blivit drogad är inte alls "överbevisad" av rättsläkaren, inte på långa vägar!
Rättsläkaren säger att TT troligen var medvetandesänkt, men rättsläkaren säger inte varför, men nämner sina egna hypoteser om vad denna medvetandesänkning kan ha berått på.
Och om du menar vad RL säger i rättsalen, så svarar hen väl mest på frågor från advokater och åklagare, och ingen ställde kanske frågan om TT kunde varit OFRIVILLIGT drogad, eller av vad i så fall!
Världen är inte svart och vit för mig i alla fall!
Du förstår inte hur oprecisa akademiska protokoll, utlåtanden, rapporter, avhandlingar faktiskt är!! Och du förstår därför inte heller varför de oftast är oprecisa, öppna för flera tolkningar!
Men det spelar faktiskt ingen roll hur eller varför T kan ha varit - eller inte varit - medvetandesänkt.
T var bevisligen inte så ”väck/avsvimmad/nerdrogad eller borta” att hon inte försökte kämpa emot och sparka sig fri.
Det är i princip rätt säkert att T verkligen sparkade vilt 5-10 sparkar samtidigt som grannen stod utanför ytterdörren bara några meter bort. Men av någon orsak har inte T också slagits med sina armar och händer.
För hade T gjort det, skulle JJ haft skador på sin kropp efter Ts kamp.
Av någon orsak kunde inte T kämpa med sina armar på samma sätt som hon kämpade och sparkade med benen.
Den mest sannolika förklaringen är att Ts armar hölls fast av en person till. Två mot en.
MH höll i Ts armar/händer medan JJ satt grensle över T och med sina egna händer runt Ts hals ströp T. .
Senast redigerad av coli 2023-04-09 kl. 21:14.
Senast redigerad av coli 2023-04-09 kl. 21:14.