2023-04-09, 22:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det kan ju stämma att exakt endast de stegen togs, samtidigt kan det även vara slumpmässiga steg som träffar ungefär rätt(det är ju en liten lägenhet).

Kan ju även vara som jag skrev tidigare att det kan vara omvänt, att det är inte ett toabesök från sängen utan ett besök till sängen ifrån badrummet för att hämta lakan.
Då är det samma "resa".

Men hon låg inte och sov utan har ju bevisligen varit aktiv på något sätt vid flera tillfällen.
Hon har varit aktiv, ja och inget heller som hon förnekar då hon uppger att hon började må illa och steg upp efter c: a 20 min (02:19).

Visst, det är samma promenad.
Citera
2023-04-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Att TT sparkade är grannens tolkning av ljud, men han har inte sett något med egna ögon, så inte direkt fakta egentligen.

Men ni får ta det som fakta om ni vill, precis som ni undviker att rättsläkaren säger att det är högre sannolikhet att JJ mördade TT ensam, än att MH samtidigt höll TTs händer.

Däremot behöver ni inte hålla på med personangrepp och mobbing, för alla har rätt att skriva/driva sina hypoteser och teorier, precis som ni faktiskt gör. Och det finns kanske dem som är väldigt trötta på era hypoteser och teorier!

Det är inget tvång att läsa allas inlägg, det är inget tvång att svara på allas inlägg!

SCROLLA, om inlägg stör er!!!!

Vad har du för problem? varför är du i tråden om du får psykbryt när folk kommenterar dina ologiska teorier?

Du kan svara på vart du hittar det fetade... för vad jag kommer ihåg så var det tvärtom.

Det är knappast mobbning, skriver du något som sticker ut och som är orimligt med vad majoriteten trycker så får du räkna att det blir såhär, du är inte så duktig själv när det kommer till "personangrepp".
sluta skriv inlägg och sluta svara så slipper du få panik över att folk svarar dig
Citera
2023-04-09, 22:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur hon avfärdade det minns jag inte, någonting om att det syntes i hjärnan, men att hon gjorde det är jag helt säker på.

OM T blivit medvetslös av slagen, hade vi inte haft så livlig diskussion här för då hade T inte gjort något motstånd alls, vilket hon förefaller ha gjort.

Ok, ska sätta mig ner och lyssna på henne då, men jag har lite svårt att se att hon kunnat utesluta medvetslöshet. Hur gör man det???

Samtidigt säger hon väl att man kan förlora medvetandet väldigt snabbt vid strypnigen, så då blir det ju lite motsägelsefullt.

Får återkomma.
Citera
2023-04-09, 22:19
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men ni får ta det som fakta om ni vill, precis som ni undviker att rättsläkaren säger att det är högre sannolikhet att JJ mördade TT ensam, än att MH samtidigt höll TTs händer.

Absolut nej! Rättsläkaren har inte angett det ovanstående som du skriver.
Det är ett helt felaktigt påstående. Skapa inga trådsanningar.

Citat:
Ursprungligen postat av coli
Rättsläkarna har kommit fram till att det finns två möjligheter hur skadorna kan ha uppstått och hur Tove dött. Båda lika troliga.

Dessa två möjliga tillvägagångssätt är:

I
Den sammantagna skadebilden är förenlig med att skadorna på halsen, armbågarna och ryggen uppkommit på det sättet som den misstänkta JJI har beskrivit, d vs att den avlidna hamnat på rygg på golvet, att hennes armar har hållits av och tryckts mot golvet av den andra misstänkta MH samtidigt som den avlidna utsatts för yttre våld mot halsen av den misstänkta JJ i form av framifrån anbringat grepp med två händer med tummarna parallellt om struphuvudet/halsen och tryckande våld mot bålen/ryggen mot ett hårt underlag när JJ satt sig på hennes mage/bröst.”

II
Den sammantagna skadebilden kan också vara förenlig med att skadorna på halsen, armbågarna och ryggen orsakats av en person så som den misstänkta MH uppgett i förhör, där sannolikheten för ett sådant scenario ökar om den avlidna under en tid befunnit sig i en försvarslös ställning, t ex på grund av medvetandepåverkan till följd av skadorna i huvudet”
Citera
2023-04-09, 22:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
T kunde inte skrika för att någon tryckte sina tummar mot hennes hals. Varför den som ströp henne inte har några avvärjningsskador, beror på att T a händer och armar var fasthållna. Så länge inte J eller M har fyra armar går det inte att åstadkomma detta.

Den förklaringen håller inte. Vem skulle då ha utfört den grova misshandeln under tiden som JJ höll struptag och MH höll undan händerna??

Den grova misshandeln har givetvis inte skett under strypningen. Förklara då varför inga Rop och Skrik hörts under hela misshandeln.

Uppenbarligen kunde hon inte. Och då blir frågan VARFÖR.
Citera
2023-04-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, ska sätta mig ner och lyssna på henne då, men jag har lite svårt att se att hon kunnat utesluta medvetslöshet. Hur gör man det???

Samtidigt säger hon väl att man kan förlora medvetandet väldigt snabbt vid strypnigen, så då blir det ju lite motsägelsefullt.

Får återkomma.

Jag är också ganska säker på att rättsläkaren gjort detta uttalande men kan inte minnas vartifrån jag fått informationen. Jag tror det hade något att göra med någon vätska mellan några hinnor. Men mer medicinskt än så kan jag dessvärre inte svara på.
Citera
2023-04-09, 22:27
Medlem
Citat:
De mätpunkterna är från Toves google konto och är således via GPS, de uppdateras kontinuerligt.

Aktiviteten från MH är från hälsaappen som ska fungera som en stegräknare och eventuell puls/syresättning om man har extra tillbehör.

Mycket av mätpunkterna under kvällen och natten är genom både hälsaappen, google kontots platstjänster och mastpejling genom operatörernas nät.

Jag pratar om punkterna från hälsaappen.

Aktbilaga 153 s. 343
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack!
Det här sorgliga fallet med mordet på T kokar till slut ner till, som ”Sybel” skev, hur mycket medvetandepåverkad T var. Vilket de hörda sparkarna i princip avgör.

Samt hur möjligt det verkligen är att en ensam kvinna med sina händer framifrån under flera minuter kan strypa ihjäl en annan vaken sparkande jämnårig kvinna - utan att få en enda avvärjningsskada.

Det blir ju rättens sak att ta ställning till, men man kan ju tycka att åklagaren borde borrat mer i frågan och kanske konsulterat rättsmedicinsk expertis och statistik som vittnen.
Det är sannolikt inte så troligt att det överhuvudtaget finns beskrivet(?) att detta någon gång har skett utan avvärjningsskador på mördaren och det är ju helt avgörande för MHs trovärdighet.

Jag har tidigare nämnt att jag själv aldrig läst om ett strypmord där ett jämstarkt medvetet offer inte lyckas skada gm på något sätt. Ingen annan i tråden heller verkar det som. Detta faktum är den enskilt avgörande punkten som övertygade mig att båda tjejerna är delaktiga i mordet.

Det som däremot finns beskrivet är det du själv skrev, att offer kan få övermänskliga krafter när deras liv hotas. Vissa strypmördare har beskrivit själva strypningen som otroligt jobbig rent fysisk. Det tog betydligt längre tid än dom förväntade sig t.ex.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag är också ganska säker på att rättsläkaren gjort detta uttalande men kan inte minnas vartifrån jag fått informationen. Jag tror det hade något att göra med någon vätska mellan några hinnor. Men mer medicinskt än så kan jag dessvärre inte svara på.

Ok, tack. Ska sätta mig ner i morgon och lyssna igenom detta. Det är ju en viktig del, och om jag minns rätt från det rättsintyget står inget där om det.
Citera
2023-04-09, 22:36
Medlem
Citat:
Vad har du för problem? varför är du i tråden om du får psykbryt när folk kommenterar dina ologiska teorier?

Du kan svara på vart du hittar det fetade... för vad jag kommer ihåg så var det tvärtom.

Det är knappast mobbning, skriver du något som sticker ut och som är orimligt med vad majoriteten trycker så får du räkna att det blir såhär, du är inte så duktig själv när det kommer till "personangrepp".
sluta skriv inlägg och sluta svara så slipper du få panik över att folk svarar dig

Håller med dig smalandsbo ! Inte dåligt med osannolika och helt hysteriska tolkningar av allt så det till slut blir riktigt löjligt
Citera
2023-04-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon har varit aktiv, ja och inget heller som hon förnekar då hon uppger att hon började må illa och steg upp efter c: a 20 min (02:19).

Visst, det är samma promenad.

ska inte dra in min teori i detta men om mordet sägs begås runt 02.30 och MH är aktiv 02.19 och 02.43 enligt appen så ställer jag upp siffrorna så får folk spekulera som de vill.

02.19 MH visar aktivitet
02.30 (ca) Tove mördas, MH hävdar att hon sover tungt
02.43 MH visar aktivivitet
02.47 MH hävda somna om
02.59 SMS till MH som är klarvaken(svar på 23sek)
03.08 JJ tillbaka, MH vaken enligt båda.
03.45 Kroppen är färdigpackad, lastad i bilen och har lämnat Storgatan 71.

Mellan 03.08-03.45 så ska alltså MH hunnit äta upp sin cheese, däckat igen medans JJ har dragit fram Kroppen från ingenstans och paketerat in den själv på hallgolvet, väckt MH som får en "chock", hämta och köra fram bilen som står på en annan gata, dra ner kroppen, lasta in den i bilen och sedan köra.
37min blir snävt.

Enligt JJs version så är MH vaken och med under hela denna tiden, då behövs inget förråd.
alternativt om MH har börjat paketera medans JJ är på donken och det är bara plastpåsarna kvar innan det är dags att lyfta ner.
Då sparar dem minst 10min där.

Lite siffror att fundera på angående aktivitet och hur snäv tidslinjen är redan innan man blandar in extra förflyttning och sovstunder.
Citera
2023-04-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den förklaringen håller inte. Vem skulle då ha utfört den grova misshandeln under tiden som JJ höll struptag och MH höll undan händerna??

Den grova misshandeln har givetvis inte skett under strypningen. Förklara då varför inga Rop och Skrik hörts under hela misshandeln.

Uppenbarligen kunde hon inte. Och då blir frågan VARFÖR.

Majoriteten av T s skador kan förklaras med att just två personer håller, drar, sitter, trycker, pressar hennes rygg, armar, händer och även ben mot golvet. Initialt kan man tänka sig att hon fått ett slag i huvudet eller så har hon fallit i golvet som J beskrivit. Skadan på vänster öga kan vara en tryckskada från en av gm tummar.

Initialt kan J ha strypt T med enbart en hand, medans hon slog eller tryckte med den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in