2023-04-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, av smärtor kan man bli så omtöcknad att man blir kraftlös, men ändå är vid medvetande medicinskt sett.

Ja men man kan väl inte bara bli kraftlös i överkropp och samtidigt kunna sparka med underkropp.
Citera
2023-04-09, 20:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Vad är skillnaden på medvetandesänkt och medvetslös?

Jag tänker då främst, kan man vara så medvetandesänkt att man inte gör några försök att avvärja sig eller är man medvetslös då?

Nja. Vår överlevnadsinstinkt är enormt stark.
Även vid smärtor någonstans försöker en person komma loss ett strypgrepp och få luft, adrenalinpåslaget med endorfiner minskar annan upplevd smärta.
Lufthunger ger panik, människan/kroppen gör precis allt den kan för att komma loss och andas.
Citera
2023-04-09, 20:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Ja men man kan väl inte bara bli kraftlös i överkropp och samtidigt kunna sparka med underkropp.

Nix, det går naturligtvis inte hos en frisk person.

Såvida inte armarna som är våra främsta försvarskroppdelar, de vi alltid tar till för att slåss och freda oss, var fasthållna. Fasthållna av någon annan än den som ströp.

Armarna kan inte samtidigt fullständigt ha hållits fast av den kvinna som just då satt grensle och höll sina händer runt Ts hals. T skulle gjort allt för att få loss armar och händer - och T borde ha lyckats, helt eller delvis.
I vart fall lyckats komma loss så mycket att JJ blev riven, klöst och fick skador av kampen. Troligen på sina bara ben, på sina egna armar och händer eller i ansiktet, luggat utdraget hår eller liknande.
Senast redigerad av coli 2023-04-09 kl. 21:21.
Citera
2023-04-09, 20:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
T kan ha varit tillräckligt kraftlös för att J skulle kunnat sätta fötterna på hennes händer, sätta sig på henne och låsa armarna med sina ben.
Citera
2023-04-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Snyggt uträknat! Och exakt på decimetern till och med. - En slump eller kan det vara så att M talar sanning här?

M:s hälsoapp: Kl. 02:19:39 rörelse 23,62 meter genom 33 steg.

Kanske slumpen men jag tycker det visar att appens första registrering i lägenheten i vart fall inte motbevisar MH. Om det inte finns mer finkornig data som jag missat.
Citera
2023-04-09, 20:47
Medlem
Citat:
T kan ha varit tillräckligt kraftlös för att J skulle kunnat sätta fötterna på hennes händer, sätta sig på henne och låsa armarna med sina ben.

Men hon sparkade med benen och ålade sig. Då är man väl inte kraftlös?
Citera
2023-04-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
De som hävdar att M är oskyldig till mordet menar att J själv satt på T:s armar/händer medan hon ströp, vilket jag tror inte är möjligt utan att ha fått sig en enda skråma någonstans på kroppen.
Jag tror inte på att MH sov utan hon medverkade så som JJ sagt
Citera
2023-04-09, 20:56
Medlem
colis avatar
Citat:

Nej inte under flera minuter.
Det går inte att med sina knän låsa fast Ts armar så mycket så länge, armarna eller någon hand krånglar sig loss, klöser och river, nyper, gör allt.

Man bör också tänka på att T under sin dödskamp bara blev starkare, mer målmedveten och kampvillig ju längre tid det tog. Folk brukar beskriva sådana situationer som att de till slut fick ” övermänskliga krafter” när de kämpade för sitt liv för att komma loss. Offret skulle princip kunnat knäckt och brutit av sin ena arm eller handled för att komma loss.
Det hade inte gått att helt hindra med hjälp av JJs ben, knän eller fötter(?) - inte utan att JJ fått skador efter Ts kamp.

Den enda möjligheten att JJ verkligen inte fick några skador efter strypkampen med T - är att de var två mot en. En till person som samtidigt höll fast i Ts armar/händer.
Kvar för T var bara benen och de sparkade hon med så mycket hon kunde.
Senast redigerad av coli 2023-04-09 kl. 21:01.
Citera
2023-04-09, 20:57
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nix, det går naturligtvis inte hos en frisk person.

Såvida inte armarna som är våra främsta försvarskroppdelar, de vi alltid tar till för att slåss och freda oss, var fasthållna. Fasthållna av någon annan än den som ströp.

Armarna kan inte samtidigt fullständigt ha hållits fast av den kvinna som just då satt grensle och höll sina händer runt Ts hals. Ts skulle gjort allt för att få loss armar och händer - och T borde ha lyckats, helt eller delvis.
I vart fall lyckats komma loss så mycket att JJ blev riven, klöst och fick skador av kampen. Troligen på sina bara ben, på sina egna armar och händer eller i ansiktet, luggat utdraget hår eller liknande.
OCH därför satt MH på knä ovanför T huvud och höll ned hennes händer och armar i vinkel i höjd med T huvud på vardera sida.
Citera
2023-04-09, 20:59
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
OCH därför satt MH på knä ovanför T huvud och höll ned hennes händer och armar i vinkel i höjd med T huvud på vardera sida.

Ja, det tror jag också är förklaringen. MH och JJ deltog båda två när T dödades
Citera
2023-04-09, 20:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jadu, vi kan ju börja med:

"Jag tror kroppen finns i förrådet från ca 2.40-till ca 5.00........ca 2,5 timmar....."
Hur kan du ens kalla detta för "fakta ifrån fupen"??

Din drogteori är också överbevisad utav RÄTTSLÄKAREN.
Ändå så försöker du övertala alla i tråden att du kan bättre än henne och att du har rätt, det ÄR falsk ryktesspridning.

Du kan uppenbarligen inte ett skit om droger, du erkänner ju det själv dessutom.
Lägg ner istället och inse fakta.

Men herregud, du kan ju inte blanda mina ord om vad jag TROR! Jag skriver ju ut att JAG TROR!
Fakta å andra sidan ÄR att det finns ett förråd!! Och att det fanns tid för JJ att faktiskt placera kroppen där, ett tag! Fakta är också att MH SÄGER ATT HON INTE SETT KROPPEN INNAN DEN LÅG I HALLEN! MH kanske ljuger, men det är fakta att det står så i fuppen!!!

Du har väl själv trott ett och annat i tråden, bl.a. så TROR DU att MH var med inne i badrummet och höll TTs händer!! Vad har du för fakta på det??

Min hypotes om att TT KAN EVENTUELLT blivit drogad är inte alls "överbevisad" av rättsläkaren, inte på långa vägar!

Rättsläkaren säger att TT troligen var medvetandesänkt, men rättsläkaren säger inte varför, men nämner sina egna hypoteser om vad denna medvetandesänkning kan ha berått på.

Och om du menar vad RL säger i rättsalen, så svarar hen väl mest på frågor från advokater och åklagare, och ingen ställde kanske frågan om TT kunde varit OFRIVILLIGT drogad, eller av vad i så fall!

Världen är inte svart och vit för mig i alla fall!

Du förstår inte hur oprecisa akademiska protokoll, utlåtanden, rapporter, avhandlingar faktiskt är!! Och du förstår därför inte heller varför de oftast är oprecisa, öppna för flera tolkningar!
Citera
2023-04-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men herregud, du kan ju inte blanda mina ord om vad jag TROR! Jag skriver ju ut att JAG TROR!
Fakta å andra sidan ÄR att det finns ett förråd!! Och att det fanns tid för JJ att faktiskt placera kroppen där, ett tag! Fakta är också att MH SÄGER ATT HON INTE SETT KROPPEN INNAN DEN LÅG I HALLEN! MH kanske ljuger, men det är fakta att det står så i fuppen!!!

Du har väl själv trott ett och annat i tråden, bl.a. så TROR DU att MH var med inne i badrummet och höll TTs händer!! Vad har du för fakta på det??

Min hypotes om att TT KAN EVENTUELLT blivit drogad är inte alls "överbevisad" av rättsläkaren, inte på långa vägar!

Rättsläkaren säger att TT troligen var medvetandesänkt, men rättsläkaren säger inte varför, men nämner sina egna hypoteser om vad denna medvetandesänkning kan ha berått på.

Och om du menar vad RL säger i rättsalen, så svarar hen väl mest på frågor från advokater och åklagare, och ingen ställde kanske frågan om TT kunde varit OFRIVILLIGT drogad, eller av vad i så fall!

Världen är inte svart och vit för mig i alla fall!

Du förstår inte hur oprecisa akademiska protokoll, utlåtanden, rapporter, avhandlingar faktiskt är!! Och du förstår därför inte heller varför de oftast är oprecisa, öppna för flera tolkningar!

Protokoll är faktiskt jävligt precisa, skillnaden är att du inte förstår dem!

Nä världen är inte svart och vit för dig....den är jävligt enfärgad, själv håller jag mig till RGB

Du har sagt att din förrådsteori och drogteori bygger på fakta ifrån FUPEN.
Vilket den inte gör för FUP säger att det INTE FINNS FRÄMMANDE DROGER I TOVES KROPP!

Ge mig aktbilagan och sidan där det står "Tove blev bjuden på te o kaka och då blev hon drogad med GHB, men det går inte att kolla för Tove är unik och hennes ämnesomsättning fortsätter när hon avlidit"

Natt-té, kaffe och kaka? really? efter krogen?
Du vet om att de är 18,19 och 21år gamla va?
Knappast Berit och Ingegerd 76år gamla som har varit ute på dansbanan och lyssnat på Thorleifs....

Hänvisa inte till FUP när det är dina egna påhitt!

Hur hjärndöd får man bli....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in