2023-04-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vilken kategori anser du att Sertralin går under då?
Eftersom du skriver inga läkemedel.

Inga läkemedel eller droger är påvisat i HUVUDHÅR har du markerat!!

Nu testar man ju även urin och lårblod.
Sertralin är en stämnings höjande medicin
Citera
2023-04-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.t.e.a
Jag vet.. Helt slut i huvudet är hon ju 🤔

Hon menar inte så även om hon uttrycker sig slarvigt. Clara menar att rättsläkaren pratar i medicinska termer så det kan vara svårt för alla att förstå.
Citera
2023-04-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag håller med dig, att JJs hatkänslor mycket sannolikt fanns där innan.

Men det kan ha varit en trigger, eller extra trigger.
Tror jag inte
Frågan är om de ens kan älska sina föräldrar på riktigt?
Citera
2023-04-09, 18:49
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Sertralin är en stämnings höjande medicin

Ett antidepressivt SSRI-preparat. Zoloft var namnet från början. Den verksamma substansen är Sertralin.
Senast redigerad av Lilett 2023-04-09 kl. 18:58.
Citera
2023-04-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att T inte var medvetslös kunde konstateras men det gick inte att fastställa huruvida T var medvetandepåverkad eller ej.

OM T INTE var medvetandepåverkad kunde Js version stämma med att M höll Ts händer, men
OM T var medvetandesänkt kunde Ms berättelse om att J var ensam vara sann.

Jag tolkade rättsläkaren som att hon närmast trodde att T var medvetandesänkt beroende på de skador hon hade, men det var alltså inte solklart.

Ms deltagande kan följaktligen stå och falla med Ts medvetandegrad.
Tack så mycket för klargörande svar! Jag har själv uppfattat det så men det är svårt att förstår ändå när man inte är van och läser så mycket.
Men utefter det du skrev ovan som jag också förstått det så borde just uttalandet vara till MHs fördel i slutändan från Rättsläkarens utlåtande. Om rätten går på det (jag vet inte om rätten Alltid tycker rättsläkares utlåtande väger tyngst när det är ovisst?) så finns det inte bevis för just det, enbart till 50% då... Men Kan du mer om hur de väger" in omständigheter, andra indicier", troliga lögner från MH osv? När jag läser många inlägg får jag uppfattningen om att det fungerar så och utefter vad åklagaren "framhåller" i sitt åtal i själva rättssalen.. Jag har alltid trott, särskilt i Sverige att det då blir en friande dom om man utgår från "bevis"..... men det verkar inte vara så helt?
Citera
2023-04-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Tack så mycket för klargörande svar! Jag har själv uppfattat det så men det är svårt att förstår ändå när man inte är van och läser så mycket.
Men utefter det du skrev ovan som jag också förstått det så borde just uttalandet vara till MHs fördel i slutändan från Rättsläkarens utlåtande. Om rätten går på det (jag vet inte om rätten Alltid tycker rättsläkares utlåtande väger tyngst när det är ovisst?) så finns det inte bevis för just det, enbart till 50% då... Men Kan du mer om hur de väger" in omständigheter, andra indicier", troliga lögner från MH osv? När jag läser många inlägg får jag uppfattningen om att det fungerar så och utefter vad åklagaren "framhåller" i sitt åtal i själva rättssalen.. Jag har alltid trott, särskilt i Sverige att det då blir en friande dom om man utgår från "bevis"..... men det verkar inte vara så helt?

Dom vägen in rättsläkarens utlåtande samtidigt med annan bevisning och indicier för att få fram en helbild. Även att de båda visade ett likgiltighetsuppsåt efter att T var död genom att de inte larmade kommer väga tungt.
Citera
2023-04-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att J skulle ödslat tid på att stänga en dörr när hon var mitt uppe i en kamp med T är orimligt.

Jag tror att T fick en knuff i hallen så hon for in i badrummet. J förföljde henne in i badrummet, och när T försökte tränga sig förbi J och ut i hallen igen fälldes hon av J och föll på rygg i badrummet.

Vad gjorde M, det är frågan? Hon måste ha varit vaken och där. Och jag tror inte hon står och tittar på när hennes bästis hamnar i gruff med en annan tjej. Det gjorde hon inte på Nöjet timmen innan. Men går det att bevisa att hon deltog?

Det fetade: Tror inte heller att MH bara var åskådare; hon gjorde det som JJ befallde henne att göra. MH var helt lost in space och hade inte så pass mycket vett att hon kunde ha vägrat att utföra diverse moment i denna historia.

Visst, hon kunde ha vägrat att göra det hon gjorde, men det gjorde hon inte. Därför får hon livstid.
Citera
2023-04-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ja för enligt M var det väl osäkra på om hon var död eller inte när hon var inlindad och skulle konkas iväg för att dumpas . .
Njae, hon säger att hon själv inte var säker eller visste vid det läget, ... det är ju hennes lögner för att de ska stämma med JJs berättelse och att hon inte är med när hon mördas osv ...och kan ju därför inte veta om T är död eller inte....
Men enligt JJ kände de båda efter hennes puls men " visste inte hur man gör" (SÅÅÅ SJUKT uttalande!!!) så ingen av de visste riktigt. Lögnare. Känner man efter Puls på någon och inte hittar den eller har panik så man tror man kanske känner eller inte känner eller på fel ställe.... (Det kommer aldrig fram vad jag vet VAR de kände efter TTs puls.). ( bara spekulation, har själv inte varit i det läget) brukar det vara förknippat med att ringa ambulans, återupplivnings försök oavsett fel eller rätt sätt.... Och om man känner efter puls som JJ säger att de gör så slutar man ju inte känna för att man inte vet hur man gör, man fortsätter ju tills man känner eller inte känner.... Så efter hennes svar på det är det tydligt att hon inte tänkt hjälpa T och att planen var att döda henne...
Hon kände enbart efter pulsen för att vara säker på att hon dödat henne.
Citera
2023-04-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Njae, hon säger att hon själv inte var säker eller visste vid det läget, ... det är ju hennes lögner för att de ska stämma med JJs berättelse och att hon inte är med när hon mördas osv ...och kan ju därför inte veta om T är död eller inte....
Men enligt JJ kände de båda efter hennes puls men " visste inte hur man gör" (SÅÅÅ SJUKT uttalande!!!) så ingen av de visste riktigt. Lögnare. Känner man efter Puls på någon och inte hittar den eller har panik så man tror man kanske känner eller inte känner eller på fel ställe.... (Det kommer aldrig fram vad jag vet VAR de kände efter TTs puls.). ( bara spekulation, har själv inte varit i det läget) brukar det vara förknippat med att ringa ambulans, återupplivnings försök oavsett fel eller rätt sätt.... Och om man känner efter puls som JJ säger att de gör så slutar man ju inte känna för att man inte vet hur man gör, man fortsätter ju tills man känner eller inte känner.... Så efter hennes svar på det är det tydligt att hon inte tänkt hjälpa T och att planen var att döda henne...
Hon kände enbart efter pulsen för att vara säker på att hon dödat henne.
Därtill kommer väl frågan från förhörsledare och även Rullaman, till MH om hon frågade JJ vad som hänt innan hon ska bära.... han frågar flera ggr om just det här men smarta MH står på sig att hon var i chock o bar på.......
oavsett chock eller rädsla tror jag det är naturligt för typ vem som helst att fråga vad som hänt, om hon lever, är död, varför osv....
Näääe MH är för chockad att ställa frågan, äter sin hamburgare och hjälper till, tycker T känns kall o antar hon är död....
Jag hoppas innerligt att de båda får livstid!
Citera
2023-04-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att T inte var medvetslös kunde konstateras men det gick inte att fastställa huruvida T var medvetandepåverkad eller ej.

OM T INTE var medvetandepåverkad kunde Js version stämma med att M höll Ts händer, men
OM T var medvetandesänkt kunde Ms berättelse om att J var ensam vara sann.

Jag tolkade rättsläkaren som att hon närmast trodde att T var medvetandesänkt beroende på de skador hon hade, men det var alltså inte solklart.

Ms deltagande kan följaktligen stå och falla med Ts medvetandegrad.

Vad är skillnaden på medvetandesänkt och medvetslös?

Jag tänker då främst, kan man vara så medvetandesänkt att man inte gör några försök att avvärja sig eller är man medvetslös då?
Citera
2023-04-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Vad är skillnaden på medvetandesänkt och medvetslös?

Jag tänker då främst, kan man vara så medvetandesänkt att man inte gör några försök att avvärja sig eller är man medvetslös då?
T sparkade flera sparkar precis innan hon ströps
Så jag tror att hon inte var medvetandesänkt eller medvetslös
Citera
2023-04-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Att Pappan var sjuk i cancer var säkert jobbigt för J

Men jag tror inte att hennes hat till vissa människor och hennes psykopatsidor uppstod bara så där helt plötsigt

När kompisen beskriver att hon förändrades så upplever de flesta (i princip alla) som levt nära en narcissist/psykopat att först är de goda människor
sen efter tid ju närmare de kommer personen
ju mer blottas de narc/psykopat sidorna
Det är därför folk dras till dem
Charmiga roliga snälla som de är i början
Ett spel för att för att bli bekräftade och omtyckta
Det finns inget äkta i narc/psykopater
Allt går ut på att tillfredställa deras ego
Och deras grandiosa självbild

Bra fångat av dig. Det är precis så som narcissister och psykopater lever och verkar. Ingenting kommer "från hjärtat", det är fejk och det finns alltid en tanke på "hur ska jag göra nu för att nå mitt mål". Såna personer äger ingen äkthet i sitt sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in