Citat:

Ursprungligen postat av 
BallaKlava

Såklart kollar man mest på Star Wars som en form av verklighetsflykt, men att det sedan 1977 alltid haft en viss koppling till verkligheten har åtminstone fått mig att upprätthålla ett större intresse. Star Wars har aldrig varit scifi, snarare är det fantasy i framtiden.
Så, mig behöver du inte tycka det minsta synd om. 

Jo, om du fastnat i irrelevans för underhållning så behöver jag det, och The Mandalorian är hög nivå av underhållning, och varför man ska förorenande den med nonsens är en gåta för mig.
Men lärt mig det genom åren att mitt förhållningssätt och inte blanda ihop de två, ger mig mycket mer glädje av Film och TV.
Som en del gnäller arslet av sig och fortsätter titta, de är rätt sjuka människor och med tanke de försöker även övertyga resten av världen hur värdelöst det är och kan inte tillåta att det finns Star Wars fans som mig som tycker det är bra och på sitt sätt.
En del fattar inte ens det är olika berättelser man berättar, och att detta ger en annan typ av Star Wars.
Hur de inte kan greppa detta är en gåta, för det borde ju vara uppenbart redan i deras gnäll.
Snart Ashoka, då kommer vi få ändlöst med gnäll om irrelevans också, om kvinnor och det inte alls är bra detta.
Det enda jag skulle hoppas på med den, det är att hon är liknande som i clonewars, sen får de hitta på nästan vad de vill och kommer troligtvis älska den med, då jag är inte plast-fan av Star Wars utan ett riktigt fan.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
kangaroozzickness

Lucas har väl uttryckligen sagt att han inspirerades av Vietnam kriget, mellan USA (imperiet) och Viet cong ( rebellerna). På samma vis har han sagt sig a inspirerats av Irakkriget när han gjorde sina prequels, t.ex. att Anakin säger "If you are not with me, then you're my enemy" är en parafras på George Bushs retorik
Edit: menade att svara på detta inlägg

Helt ointressant för underhållning, FULLSTÄNDIGT ointressant.
För mig är det endast alstret framför mig som gäller, ingen jävla nonsens om politik eller annat.
För det har jag lärt mig tidigt i åldern förstör underhållningen.(Se ovan och än längre ovan, så får du se hur detta har förstört Star Wars för dom.)
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Oakenshield

Exakt. Men även om hela världens SW-fans plus George Lucas ställde sig och sa det rätt i ansiktet på den där fåntratten skulle han varken fatta eller ge sig.

Det räcker titta på betygen, så ser man med dessa 94,2% i betyg 7 eller bättre, att du ALDRIG NÅGONSIN kommer säga detta rätt upp i ansiktet.
Ni plast-fan av star wars tror ni kan övertyga oss riktiga, sjukligt komiskt.
Jag är här för underhållningen och den är på hög nivå, nu pratar om annat och tror det är att prata om The Mandalorian handling eller underhållning.
En del kritik har ju varit sjukligt komisk också, och med tanke på det dom klagar på har vi sett en eller flera ggr innan i Star Wars, så blir dom arga för man påpekar, detta är faan inget nytt.
Så när jag kommer njuta två avsnitt in, så kommer ni gråta blod över serien istället, undrar vem som har det bäst av oss två och är lyckligast