2023-04-10, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sicken galen dlig liknelse, kom du p den sjlv?

En del r bara fr komisk, d du pratar just om glass, men ni tillstter bajs(=irrelevans om verkligheten i en scifi saga )

Och ja, den r en bra serie denna The Mandalorian, men varfr en del blandar in irrelevans fr underhllningen, det berttar ngot r allvarligt fel med dom.
Och speciellt nr de frsker vertyga resten av vrlden att The Mandalorian r skrp och sen fortstter dom titta

Vi har troligtvis tv bra avsnitt, ska bli intressant vilken vg de gr, den med allt hnder nu i nsta och sen knyter ihop och lugna ner allt, eller den mer vanligare och dr sista avsnittet r dr en hel del hnder.

Som sagts, det gr inte att diskutera med dig, du svarar aldrig sakligt och nstan enbart samma svar.

Ditt argument om att det r en saga(och drfr absolut inte kan inkludera politik och trender, m.m.), har du nu dragit 19(!) gnger i den hr trden (skfunktionen), jag vet inte om du r dement eller schizofren eller vad det r, men ditt frsvar av Star Wars r likt ditt hat mot Trump, det r du, och resten i din enmanssekt som hller p, sida efter sida, med samma svar.
Jag kommer tyvrr frska ignorera dig framver, jag fr inget av vrde tillbaka, snarare tvrt om.
Citera
2023-04-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Som sagts, det gr inte att diskutera med dig, du svarar aldrig sakligt och nstan enbart samma svar.

Ditt argument om att det r en saga(och drfr absolut inte kan inkludera politik och trender, m.m.), har du nu dragit 19(!) gnger i den hr trden (skfunktionen), jag vet inte om du r dement eller schizofren eller vad det r, men ditt frsvar av Star Wars r likt ditt hat mot Trump, det r du, och resten i din enmanssekt som hller p, sida efter sida, med samma svar.
Jag kommer tyvrr frska ignorera dig framver, jag fr inget av vrde tillbaka, snarare tvrt om.

Har fr mig att denna anvndaren frsvarade katastrofen Rings of power med exakt samma argument, sida upp och ner. Du gr rtt i att ignorera!

Den tjocka negressen som Jack Black var s kr i, vad i helvete var det fr en vrdels inkvoterad sopa?
Under i stort sett hela denna ssongen r det hela spektrat av raser som statister varje scen.och de ser ut som om de aldrig har skdespelat, de ser helt likgiltiga ut.
Citera
2023-04-10, 11:43
Medlem
RickeyMourkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Har fr mig att denna anvndaren frsvarade katastrofen Rings of power med exakt samma argument, sida upp och ner. Du gr rtt i att ignorera!

Den tjocka negressen som Jack Black var s kr i, vad i helvete var det fr en vrdels inkvoterad sopa?
Under i stort sett hela denna ssongen r det hela spektrat av raser som statister varje scen.och de ser ut som om de aldrig har skdespelat, de ser helt likgiltiga ut.
Well, you asked... https://www.youtube.com/watch?v=Srq1...nel=LizzoMusic
Citera
2023-04-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke

Va i helvete?! Tack fr den.
Gode gud, vilket vidunder.
Citera
2023-04-10, 13:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Exakt. Men ven om hela vrldens SW-fans plus George Lucas stllde sig och sa det rtt i ansiktet p den dr fntratten skulle han varken fatta eller ge sig.
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Du upprepar hela tiden samma sak. Du svarar aldrig p ngot ngon annan sger. Bara rabblar p samma sak och trycker ner andras sikter.

Ett tips till ALLA r att undvika denna person.
Citat:

Ignorera bara byfnen. Det r ett solklart - och ett av forumets mest knda - troll. Som enbart hller p fr att provocera. Varfr tror ni annars han sitter och- just provocerande - svarar precis allt och alla med lnga upprepande monologer? I samtliga trdar nu i film/serieforumet dr folk blir upprrda ver att erknda klassiska historier blir frstrda av girighet och modern politik - s frsvarar han allt det - just fr att provocera s mnga upprrda som mjligt. Fr att skapa upprrda reaktioner och irritation. Det vill sga - klassiskt trollande sedan Internets barndom.

Hade ni sett hans tidigare hrjningar i Politikforumet hade ni frsttt det.
Senast redigerad av frange 2023-04-10 kl. 13:27.
Citera
2023-04-10, 13:21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Vad hnde med grundstoryn, eller vad r egentligen storyn?
Det bara spretar t en massa olika hll utan ngot direkt sammanhang.
Man brjar ju undra. Frmodligen s har serieskaparna heller ingen riktig ide om vart det skall tas, utan bara krystar fram avsnitt efter avsnitt allt eftersom eftersom det ger stora mngder pengar. Nu verkar de ju satsa p att vrka in diverse "roliga" kndisar/karaktrer enbart fr att fylla ut bristen p faktiskt manus.
Senast redigerad av frange 2023-04-10 kl. 13:26.
Citera
2023-04-10, 13:29
Medlem
klybans avatar
Citat:

Hur kan du missa att jag inte kopplar ihop de tv, och bara ser underhllningsvrdet i Sagan Star Wars.
Och vad var det nu, ~94% som ger det en 7 eller bttre i betyg, s en sak lr man sig av betygen av The Mandalorian och det r att vi r mnga som lskar serien.

Och nr man bara ser vad man ser framfr sig, utan blanda in skrp, s r det en underbar resa vi ftt vara med om i Star Wars och The Mandalorian.

Mitt frsvar r mnga ggr att kritiken r s galet fel, de pstr saker som tex varfr skjuter dom bara inte de attackerade djuren, men sen med en tusendels eftertanke, s vet vi att hrdhudade djur i Star Wars har frekommit mnga ggr och aldrig varit att bara skjuta.
S den kritiken r ju bara sketen nonsens, eller r du av en annan tanke att de inte frekommit sedan innan?

Dina frolmpningar berttar att din saklighet inte lngre funkar som argument emot det jag sger om The Mandalorianen, och att du nu inbillar dig jag ska bli arg.
Ledsen, sakligheten kommer best.

Men du gillar vl serien, s vad r ditt problem med att jag argumenterar mot de som hatar serien och frsker vertyga resten av os hr hur vrdels serien r.
Fr The Mandalorian r inte vrdels eller ens nra, eller r du av en annan tanke?
Citat:

Dr sade jag hela tiden att betygen inte terspeglar serien, utan att det var en okey serie att titta p.
The Mandalorian r mnga MNGA steg bttre.

Lizzo och Jack Black var ett roligt inslag av typen fillers, och vi sett liknande innan, dock inte exakt i vad jag kan minnas.
Och det var ett rtt klart verspelande i scenen, det var det som gjorde det roligt och komiskt.

Annars r raser ngot som total dominerar Star Wars, kanske det r din frsta Star Wars du tittat p???
Citat:
Va i helvete?! Tack fr den.
Gode gud, vilket vidunder.
Hon har gjort en hel del bra musik.
Och den som det lnkades till var rtt kass i jmfrelsen vad hon har, en artist som r ett mste att lyssna p och om man r alltare av musik.
Och ja, hon r fet, men vi har ju sett jabba the hut, s inget nytt med feta inte i Star Wars.

Undrar varfr man hela tiden mste pminna om sna hr saker och att det r inte direkt nya saker fr Star Wars, fr den osaklig kritiken du gav dr r inte till mycket nytta att greppa vad The Mandalorien r i sin helhet.
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Man brjar ju undra. Frmodligen s har serieskaparna heller ingen riktig ide om vart det skall tas, utan bara krystar fram avsnitt efter avsnitt allt eftersom eftersom det ger stora mngder pengar. Nu verkar de ju satsa p att vrka in diverse "roliga" kndisar/karaktrer enbart fr att fylla ut bristen p faktiskt manus.
Grundstoryn r The Mandalorians berttelse, och alla som tittar inser en sak, och det r att grunden leder till ett stlle.

Hur kan detta ens ha missats?
Men kanske det missats fr all irrelevant kritik som ges, vem vet.
Citera
2023-04-10, 14:30
Citat:

Frskte resonera med honom i en trd om medborgarln till exklusivt transor i USA, samma dr, samma mantra upp och ner i skert tjugo sidor oavsett vad man sjlv skrev.

Het negress i Mandalorian dock.

Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke

Vad i helv .. tyckte hon var het i Mandalorian men detta punkterade den romansen.
Citera
2023-04-10, 14:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Frskte resonera med honom i en trd om medborgarln till exklusivt transor i USA, samma dr, samma mantra upp och ner i skert tjugo sidor oavsett vad man sjlv skrev.

Het negress i Mandalorian dock.

Vad i helv .. tyckte hon var het i Mandalorian men detta punkterade den romansen.
Och vi kom fram till det var en homogen grupp, vad nu detta har fr relevans fr The Mandalorian.

Videon r 3 r gammal och tillhr inte heller en av de bttre ltarna hon har, men tanke p ditt upplgg visste du redan vem Lizzo var och att sista onelinern var redan klar fre.
Men ja, hennes kropp r svrt avtndande fr de flesta inkluderat mig sjlv, vad nu det har med The Mandalorian att gra.
Fr udda kroppsbyggnader r en fundamental del av Sagan Star Wars, fr det kan du vl inte ha missat sedan innan i Star Wars?
Citera
2023-04-10, 15:46
Citat:
Och vi kom fram till det var en homogen grupp, vad nu detta har fr relevans fr The Mandalorian.

Jag kom fram till ngot helt annat.

Citat:
Videon r 3 r gammal och tillhr inte heller en av de bttre ltarna hon har, men tanke p ditt upplgg visste du redan vem Lizzo var och att sista onelinern var redan klar fre.
Men ja, hennes kropp r svrt avtndande fr de flesta inkluderat mig sjlv, vad nu det har med The Mandalorian att gra.
Fr udda kroppsbyggnader r en fundamental del av Sagan Star Wars, fr det kan du vl inte ha missat sedan innan i Star Wars?

Jag skrev att jag tyckte negressen i Mandalorian var het. Dina sikter om att Star Wars r en saga r vl knda och omtalade i den hr trden, och inte p ngot smickrande vis.

Skriv inte mer till mig.
Citera
2023-04-10, 18:39
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Du jmfr allts en verviktig mnniska med Jabba The Hut som r en helt annan typ av karaktr?

Du r verkligen retarderad och lyckas hela tiden grva den dr gropen djupare och djupare, och precis nr man tror att du har hamnat s lngt ner man kan komma i gropen, s blir det ett par spadtag till.

Vi kan vl d ocks plocka in Stevie Wonder fr Captain Gregar Typho var ju nd halvblind med en eye patch s det r vl nstan samma?

Eller ta in elefanten Dumbo fr den Ortolanska organisten, Max Rebo i det bermda bandet i ett av Star Wars filmerna, liknar ju en elefant fast lila.

Skrp dig nu fr fan.

Och, likadant hr, svara helst inte.

Du bara gr bort dig hela tiden.

Du r svrt retarderad.
Citera
2023-04-10, 19:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Jag kom fram till ngot helt annat.

Jag skrev att jag tyckte negressen i Mandalorian var het. Dina sikter om att Star Wars r en saga r vl knda och omtalade i den hr trden, och inte p ngot smickrande vis.

Skriv inte mer till mig.
Det finns en saklig grund fr det jag sger ocks, och med tanke p det r ntt som upprepar sig i Star Wars.
Ja, Lizzo r het, men ven fet som attan, och man ska inte lyssna p 3r gammal musik fr frst hennes genomslag som artist.
(Ngon kunde ju trott p dig om det inte vore s du skrev det i samma inlgg.)

Har aldrig skickat pm till dig mig veterligen, svrt och se ngon anledning fr detta.
Och i vrigt r Flashback ett ppet forum fr de som r +18r, och vill du vissa inte ska svara dig, skriv inte r mitt rd.
D jag kritiserar den osaklig kritiken mot Star Wars och The Mandalorian.

Hur som helst, nu r det bara tv avsnitt kvar och nu ska det knytas ihop och frgetecken rtas ut som n finns kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du jmfr allts en verviktig mnniska med Jabba The Hut som r en helt annan typ av karaktr?

Du r verkligen retarderad och lyckas hela tiden grva den dr gropen djupare och djupare, och precis nr man tror att du har hamnat s lngt ner man kan komma i gropen, s blir det ett par spadtag till.

Vi kan vl d ocks plocka in Stevie Wonder fr Captain Gregar Typho var ju nd halvblind med en eye patch s det r vl nstan samma?

Eller ta in elefanten Dumbo fr den Ortolanska organisten, Max Rebo i det bermda bandet i ett av Star Wars filmerna, liknar ju en elefant fast lila.

Skrp dig nu fr fan.

Och, likadant hr, svara helst inte.

Du bara gr bort dig hela tiden.

Du r svrt retarderad.
Nej, jag berttar att storlek r inget ovanligt i Star Wars.
Ska jag skrpa mig och nr det r du som har dessa dliga exempel?

Det r inget nytt i Star Wars, s varfr hetsa upp sig s, Lizzo r het och en sjukt skn kvinna, men fet som faan, detta r ingen nyhet.
Och hennes musik r bra, utom det som lnkades fr jag nog tillst att sga, men tror det valet var medvetet.

Varfr r det s svrt fr er se humorn i avsnitten, verkar som ni tar er p fr stort allvar och blir till snflingor istllet.
Men jag frstr kritiken att man kanske skulle haft lite mer spnning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in