2023-04-09, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det är en förklaring på hur han lyckades lura och manipulera Lotta fattar du vel. En förklaring på hur hon kunde välja den här värdelösa tattaren som sin partner. Men det är kanske inte så lätt för dig att fatta.

Du som är ny här.

Även om man skulle tro det har det fortfarande inget med rättsfall eller processen att göra. Det är ju ställt utom tvivel vad han gjort och han har erkänt allt, till och med anmält dig själv för själva mordet. Och han har fått straff i enlighet med sitt handlande på varje punkt.

Men att man har personlighetsstörning gör inte att man kan manipulera andra per automatik. Och vad jag minns från utredningen gör mördaren inte ens det. Han misshandlar och hotar med våld för att kontrollera? Inte bara dödsoffret.
Och för min del är det just det som är av vikt, att han lyckades kontrollera någon på det viset. Det är fakta och det behövs inga speciella glasögon för att i efterhand se förloppet. Och förhoppningsvis förstå paniken offret känt genom det hela.
Att snöa in på något helt annat ger lika lite här som i rättsprocessen, det blir mest avledande.

Trevligt att du redan har en uppfattning om vad jag förstår och inte btw.
Citera
2023-04-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
.,.

Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Även om man skulle tro det har det fortfarande inget med rättsfall eller processen att göra. Det är ju ställt utom tvivel vad han gjort och han har erkänt allt, till och med anmält dig själv för själva mordet. Och han har fått straff i enlighet med sitt handlande på varje punkt.

Men att man har personlighetsstörning gör inte att man kan manipulera andra per automatik. Och vad jag minns från utredningen gör mördaren inte ens det. Han misshandlar och hotar med våld för att kontrollera? Inte bara dödsoffret.
Och för min del är det just det som är av vikt, att han lyckades kontrollera någon på det viset. Det är fakta och det behövs inga speciella glasögon för att i efterhand se förloppet. Och förhoppningsvis förstå paniken offret känt genom det hela.
Att snöa in på något helt annat ger lika lite här som i rättsprocessen, det blir mest avledande.

Trevligt att du redan har en uppfattning om vad jag förstår och inte btw.

Nämen, svarar ni båda två.. men så lite du skriver då Bulten..?

Nej, men det är klart Martin har aldrig manipulerat någon. Haha att du orkar
Citera
2023-04-09, 02:41
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Nämen, svarar ni båda två.. men så lite du skriver då Bulten..?

Nej, men det är klart Martin har aldrig manipulerat någon. Haha att du orkar

Nu vet inte jag bad ni pratar om men ligger det inte lite i sakens natur att inte veta om man manipulerats? En skicklig manipulatör sår väl alltid tvivel? Tror aldrig jag skulle kunna luras av en person som Martin men manipulationen har ju uppenbartbävenn föregåtts med våld eller hot om detsamma. Det är därför det är jobbigt med dess jobb, man vet aldrig vem som är skyldig.
Citera
2023-04-09, 02:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Men att man har personlighetsstörning gör inte att man kan manipulera andra per automatik.
Jo. Som psykopat såtillvida att inte IQ är helt undermåligt.

Det är där du och gänget med den sortens motivation att argumentera seglar fel ang just psykopati.

Dömt att misslyckas.

Speciellt när man läser hur många han jiddrat med i FUP och via media.
Alternativt anser du han är lika gullig som hans polare beskriver honom.
Senast redigerad av develi 2023-04-09 kl. 02:54.
Citera
2023-04-09, 02:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är en förklaring på hur han lyckades lura och manipulera L*tt* fattar du vel.

På vad sätt har MJ lurat LR? Hon var ju med på hans muckarfest. Hon visste dessutom redan innan festen att han suttit i fängelse för olika våldsbrott.

Citat:
En förklaring på hur hon kunde välja den här värdelösa tattaren som sin partner

Men nu lockades hon troligtvis istället av hans våldskapital? Du verkar inte känna till att det finns kvinnor som vill ha kriminella män? Nu var LR visserligen medelålders och borde ha vetat bättre men icke.

https://svenska.yle.fi/a/7-1467089
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/KvMpqy/darfor-alskar-de-farliga-man
Citera
2023-04-09, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo. Som psykopat såtillvida att inte IQ är helt undermåligt.

Det är där du och gänget med den sortens motivationen att argumentera seglar fel ang just psykopati.

Dömt att misslyckas.

Ha ha. Så omnipotent alltså.

Kan du inte svara på något utan bedräglig argumentation? Varför?
Undra just vem som försöker manipulera saker?
Jag nöjer mig med att rättsystemet och juridiken inte är enfaldiga i frågan. Så vem är dömd att misslyckas?

För så är det. Du kan fortsätta spamma den här tråden och Flashback dygnet runt och kanske slå personligt rekord i både inlägg, personliga påhopp och självmål just här och fortfarande kommer inte rättsprocessen ändras alls, lyckligtvis.

Det är som en sköldpadda som fortsätter att gå in i väggen tills de stupar.
Citera
2023-04-09, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Nu vet inte jag bad ni pratar om men ligger det inte lite i sakens natur att inte veta om man manipulerats? En skicklig manipulatör sår väl alltid tvivel? Tror aldrig jag skulle kunna luras av en person som Martin men manipulationen har ju uppenbartbävenn föregåtts med våld eller hot om detsamma. Det är därför det är jobbigt med dess jobb, man vet aldrig vem som är skyldig.

Jag har säkert missuppfattat, men tanken verkar vara att varenda gång Martin INTE hotar och slåss utan gör vanliga grejer, som att laga mat och vara gullig är det manipulation. Inte en annan sida av samma person.
Att han själv berättar att han är sådan och alltid återfaller till hot, inom och utom fängelsemurar är OCKSÅ manipulation, inte att han inte kan lägga band på sig. Vad en psykopat än gör är det manipulation.

Även fast en manipulatör vet att hot eller våld faktiskt inte är rätta vägen att manipulera är det alltid dit det kommer. Men det måste samtidigt vara det för psykopater är kameleonter som alltid anpassar sig. Det har de sagt på en TV-show, nämligen.
Citera
2023-04-09, 06:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo.

Du som har huvudet på skaft och koll, vad vet man om MJs barndom, uppväxt och familj?

I övrigt är det skrämmande hur lite många i tråden vet om manipulation och det fungerar.
Citera
2023-04-09, 09:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har säkert missuppfattat, men tanken verkar vara att varenda gång Martin INTE hotar och slåss utan gör vanliga grejer, som att laga mat och vara gullig är det manipulation. Inte en annan sida av samma person.
Att han själv berättar att han är sådan och alltid återfaller till hot, inom och utom fängelsemurar är OCKSÅ manipulation, inte att han inte kan lägga band på sig. Vad en psykopat än gör är det manipulation.

Även fast en manipulatör vet att hot eller våld faktiskt inte är rätta vägen att manipulera är det alltid dit det kommer. Men det måste samtidigt vara det för psykopater är kameleonter som alltid anpassar sig. Det har de sagt på en TV-show, nämligen.

Jo. MJ var alldeles för korkad för att vara manipulativ. Att folk i hans närhet fick vara glada och tacksamma om han någon gång var snäll, är en helt annan sak. Så är det många som har det tyvärr, både vuxna och barn, både i hemmet/familjehemmet och i skolan, på arbetsplatsen, på HVB-hemmet, på anstalten. (Att de får vara glada och tacksamma om deras plågoande någon gång är snäll.) Signaturen Deveii här försöker att höja upp MJ till någonting som han inte är, och jag förstår inte riktigt agendan bakom det.

MJ är snarare ett typexempel på en man, som löser allt med våld och hot om våld. Hela hans kroppshydda och framtoning är ett hot om våld, i sig, utan att ett ord har yttrats. Sådana män behöver inte utveckla någon manipulativ sida, som en liten och tunn kille måste göra om han ska klara sig i kåkfararvärlden.
Citera
2023-04-09, 09:14
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du som har huvudet på skaft och koll, vad vet man om MJs barndom, uppväxt och familj?

I övrigt är det skrämmande hur lite många i tråden vet om manipulation och det fungerar.

Tråden har över 12.000 inlägg, du tror inte det har diskuterats?
Svar; jo, det har diskuterats.
Råder dig att använda sökfunktionen så hittar du vad du söker.

Eller bara Google?
Finns spaltmeter i media om hans barndom.
Han fick t.o.m. ett eget avsnitt på tv6 dokumentärserie om mördare där givetvis uppväxten nämndes.
Citera
2023-04-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. MJ var alldeles för korkad för att vara manipulativ. Att folk i hans närhet fick vara glada och tacksamma om han någon gång var snäll, är en helt annan sak. Så är det många som har det tyvärr, både vuxna och barn, både i hemmet/familjehemmet och i skolan, på arbetsplatsen, på HVB-hemmet, på anstalten. (Att de får vara glada och tacksamma om deras plågoande någon gång är snäll.) Signaturen Deveii här försöker att höja upp MJ till någonting som han inte är, och jag förstår inte riktigt agendan bakom det.

MJ är snarare ett typexempel på en man, som löser allt med våld och hot om våld. Hela hans kroppshydda och framtoning är ett hot om våld, i sig, utan att ett ord har yttrats. Sådana män behöver inte utveckla någon manipulativ sida, som en liten och tunn kille måste göra om han ska klara sig i kåkfararvärlden.

Han är tydligen mycket förtjust i små barn. Och kattungar.

https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?fref=ts
Citera
2023-04-09, 10:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Han är tydligen mycket förtjust i små barn. Och kattungar.

https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?fref=ts

Det var Hitler också. För övrigt tycker jag att ungen ser illa till mods ut, nästan rädd.
Var MJ vegan också (som Hitler), av omtanke om de söta djuren..?

Jag fattar att du menar, att han la ut de där bilderna på sin Facebook för att kvinnorna skulle tro att han älskar små barn och kattungar. Men jag tvivlar på att han kunde tänka så långt. Och även om det var så, så är det ju inte manipulation på Ted Bundy-nivå, som Develi vill ha det till, utan mycket enkel sådan. Vem arrangerar inte sina fotomotiv lite, väljer ut de bilder som ska ge tittarna bäst vibbar, och fotoshoppar dem lite, innan man lägger ut dem på nätet, liksom..? Kräver ingen listig superhjärna ā la Blofeld.
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-09 kl. 11:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in