Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
Det är en förklaring på hur han lyckades lura och manipulera Lotta fattar du vel. En förklaring på hur hon kunde välja den här värdelösa tattaren som sin partner. Men det är kanske inte så lätt för dig att fatta.
Du som är ny här.
Även om man skulle tro det har det fortfarande inget med rättsfall eller processen att göra. Det är ju ställt utom tvivel vad han gjort och han har erkänt allt, till och med anmält dig själv för själva mordet. Och han har fått straff i enlighet med sitt handlande på varje punkt.
Men att man har personlighetsstörning gör inte att man kan manipulera andra per automatik. Och vad jag minns från utredningen gör mördaren inte ens det. Han misshandlar och hotar med våld för att kontrollera? Inte bara dödsoffret.
Och för min del är det just det som är av vikt, att han lyckades kontrollera någon på det viset. Det är fakta och det behövs inga speciella glasögon för att i efterhand se förloppet. Och förhoppningsvis förstå paniken offret känt genom det hela.
Att snöa in på något helt annat ger lika lite här som i rättsprocessen, det blir mest avledande.
Trevligt att du redan har en uppfattning om vad jag förstår och inte btw.