2023-04-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket det inte stod. Det har Bulten-i-Bo dock ägnat sig åt att försöka tona ner.

SG hittar på beteckningar som inte ens finns:
Sociopatisk personlighetsstörning.

Sensmoralen är att om psykopati trivialiseras alt förnekas och Lotta snarare är i centrum ang skyll-dig-själv och bespottande - så gynnar det ert hatiska perspektiv.
Det är liksom väldigt lätt att räkna ut.

Vad det beträffar dig så har du absolut ingen koll på begreppet.
Speciellt med ditt idiotiska kuta-iväg när du själv var kåt på en sexualsadistisk mördare enbart via distans.

Att öht påstå att psykopati tillhör skräckfilm och populärlitterstur förstärker och visar ytterligare hur evinnerligt blåst du är.

Begreppet är fullt vedertaget inom rättspsykiatri och forskning.

Jag bad dig att sluta dra in mig i dina maniska spiralresonemang. Kan du vänligen sluta göra mina inlägg till anledning för dina upprepningar?
Citera
2023-04-08, 20:16
Medlem
develis avatar
Lotta berättar för sin chef att hon "inte fick ha stövlar på sig och hade hon det så skulle han slå henne."

"arbetsovillig snart 42-årig kvinna på glid på glasberget" får vi veta av Solglittret.

Som i likhet med MJ framställer att bilden i media om MJ är orättvis och Lotta inte helylle.

..."Lotta var liksom inte äkta".. "fejkade helylle image.".."hårförlängningar, lösnaglar, silikonbröst, fejksolbränna"..."gick på benso o var långtidssjukskriven"...

Och MJ och SG tänker lika.
Det som rättsväsendet betecknar som förtal och normalt folk kan räkna ut med arslet ang hans "bevekelsegrunder" "- dvs att smutskasta Lotta och utsätta henne för andras missaktning - genererade sånt huvudbry för SG:
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har funderat mycket över Martins bevekelsegrunder till att han ringde Lottas chef för att prata om Lotta."

" Han blev nog helt enkelt förbannad o avundsjuk på Lottas i hans tycke fejade"helylle image".

"Hon gick på benso o var långtidssjukskriven"

" Därför fick han ett behov att rätta till obalansen."
SGs "Hon gick på benso" är en ordination mot ångest och max 2 per dygn.

På tal om Lottas "hårförlängningar" så ansågs det först irrelevant. Sen blev det en favorit att ta upp.
Citat:
Har aldrig nämt Lottas löshår - visste inte ens om att hon hade det. Irrelevant tycker jag.

En person som under falsk flagg låtit andra försörja henne under flera månader, som ljugit o lurat anhöriga o som därtill begått misbruksbrott är inte "helylle". Det är en person med dålig vandel.
Citat:
Hon ska inte behöva göras om till något ”oskuldsfullt helylle” som hon inte var, efter sin död..
SG inbillar sig att psykopaten MJ uppvisar ånger, skuld och förtvivlan:
Citat:
Hela hans beteende efter misshandeln, som återges i FUPen, uppvisade förtvivlan, ånger, skuld och erkännande att han "gjort bort sig".

"Man ville göra honom hemskare och henne mer helylle där hon ex angavs aldrig "haft en relation med honom".
Stövlarna som MJ pratar om är också en favorit i repris:

Känd för att gå i mycket höga o tajta stövlar" (2016)
"Gick enligt en användare klädd i höga stövlar och var väldigt flirtig." (2019)
"enl inlägg i tråden känd på orten för dansa i höga stövlar" (2022)

Martin själv i TR:
"– Hon skulle vara så präktig och duktig och jag ville bara ge igen på något vis, svarade han i det tidigare tingsrättsförhöret, om varför han hade ringt arbetsgivaren."
https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-far-sin-dom-om-lotta-mordet/

Martin själv i förhör:
"Hon var inte en helylle person hon heller. "

"Jag har ett värre kapital än vad hon har i bagaget men målas upp som värsta.
Media gräver i
ner i gamla saker som hänt för flera år sen"

Ett annat epitet som också går på repeat är att Lotta är White Trash och trashig.
Speciellt Merwinna.
Lotta har gått vårdlinjen (likt Merwinna) och kvalar tydligen in.

WT är vad Martin kallat Lotta. Ännu en gemensam nämnare.

Lottas väninna JK berättar om första mötet med MJ:
"– Han hade stirrig blick, tittade inte ens på mig. Efteråt kände jag: Det hade lika gärna kunna smällt. Sedan började han bli elak och kallade Lotta "otrogen" och "white trash".
https://www.expressen.se/nyheter/basta-vannen-berattar-nu-om-lottas-sista-tid/
Senast redigerad av develi 2023-04-08 kl. 20:21.
Citera
2023-04-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ja, precis.
Det blir så när nån förvanskar bilden ur FUP och är misogyn.

För att han är psykopat. Det är det centrala i rättsfallet.
Att han har psykopatens dubbla sidor.

Vilket inte i huvudsak Lawnmoverman2011,
Solglittret, Merwinna, nypåstigna Bulten-i-Bo och tidigare aktiva sno vill kännas vid.

Så du upprepar dig och presenterar utdrag ur FUP som förvanskar det för att bemöta någon som upprepar samma harang hela tiden? Vad är misogynt med att kalla mördaren vad denne är? En missbrukande, våldsbenägen fängelsekund.

Hur menar du att det är centralt i rättsfallet att han är psykopat? Det förändrar väl ingenting i sak? Det är ju inget som påverkar rättsfallet på något vis.

Har jag missförstått om jag tror svaret på varför det är så viktigt för dig att få mördaren manipulativ är för att då är han psykopat och om någon är psykopat förändrar det rättsfallet?
Hur?
Citera
2023-04-08, 20:23
Medlem
Citat:
Nej. Absolut inte.
Eftersom du bejakar den bilden.

Är det nåt mer du känner att du skulle vilja efterapa till MJs försvar?

Bejakar vilken bild? Du saknar inte bara förstånd och argumentationsregler, du saknar vanligt hyfs.
Jag ber dig att sluta dra in mig i dina vanföreställningar och besatthet av andra skribenter.
Citera
2023-04-08, 20:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Hur menar du att det är centralt i rättsfallet att han är psykopat? Det förändrar väl ingenting i sak? Det är ju inget som påverkar rättsfallet på något vis.
Självklart är centralt.
Hur han manipulerar, vilka drivkrafter han har som psykopat. Makt, hot och våld.
Han tål inte att Lotta gjort slut.

Sistnämnda tar även RPU upp:
”Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning, svartsjuka och Jonssons varaktiga våldsbenägenhet där han vid motgångar tar till hot och våld” (expressen)

Martin har i huvudsak 7 beteenden han kör med som manipulation och är rätt stereotyp som psykopat.

Han besitter varken förmåga till ånger (känna skam- och skuldkänslor), empati och andra människor ses som objekt, redo att missbrukas. Han drivs av egenvinning, makt och kontroll och han är egocentrerad.
Han är en patologisk lögnare och konstant manipulativ. Han har grundlurat hela sin krets inkl Lotta.

Framställer sig som öppen och ärlig.

A*ngelica, hans parallella flickvän:
"Martin var ärlig och berättade öppet om sin bakgrund, om dråpet och narkotikan, så A*ngelica visste vad hon gav sig in på."

"Han sa att det gjordes en utredning på honom, att det var bekräftat att han var psykopat.
Jag frågade om han vet hur det känns att tycka om någon. Han sa då ja, att han har känslor och känner empati. Han sa att saker han gjort ångrade han, det som hände den där killen som dog. Att han kommer få leva med det resten av sitt liv."

Manlig vän MR:
"Alltid varit rak och ärlig"

Kvinnlig vän:
Hon vet att han inte "varit guds bästa barn men C har aldrig uppfattat honom som våldsam eller aggressiv."

Ånger- och skamfylld.

Fd ex:
"Han verkade väldigt ångerfull" (1)

Fd ex:
"Han sa att han skämdes för det som hänt" (1)

Manlig polare MR:
"Martin har berättat att han slagit en tjej, samt "suttit för det och skämdes."

Strösslar komplimanger, är inställsam.

Lottas väninna JK om Lottas sms:
"Martin kom hem till mig, och han hade hundra röda rosor med sig."

A*ngelica:
"Han uppvaktade mig väldigt mycket och köpte blommor till mig, Han kunde lyfta upp sina svagheter så man kände sig lite speciell. Han kunde vara väldigt snäll och göra allt för en ena sekunden."

"Han sa att jag inte fick komma hem förrän klockan halv fem [dagen före dödsmisshandeln, min anm] för han hade en överraskning till mig. Då kom jag hem halv fem och då var hans kompis där och de monterade utemöbler till mig.

Fd ex:
"– Han var jättecharmig i början. Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam. "
(1)

11-19 maj raggar Martin på en kvinna via fb.
Han blev "inspirerad av henne och beundrar den resa hon gått igenom"..

Kriminalvårdare på Hall:
– Då var han väldigt inställsam, manipulativ, charmig, socialt trevlig." (1)

Omtänksam, snäll och inlyssnande.

Polare Angel Dif:
"Du är en av den snällaste och mest omtänksamma människor jag vet!"

Kvinnlig vän:
" C uppfattar Martin som snäll och respektfull."

Manlig vän MB:
"Jag har känt honom i sex år. Martin har varit som en bror till mig. "

"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

"Han är social och trevlig person."

"en väldigt omtänksam person. Han har även engagerat sig och frågar ofta hur det är med en. Han är en väldigt känslosam människa."

Manlig vän FR:
"supersnäll och omtänksam."
"skojade mycket och var mån om andra".

Manlig polare MB:

Manlig polare AL:
"Han har ett stort hjärta som vän."

Manlig vän EN:
"Martin är väldigt omtänksam när han är nykter. "

A*ngelica:
"När han var lugn och snäll och mådde bra då var han världens snällaste och hade världens tålamod."

"Men när han var sig själv då var jag jättetrygg med honom.
Man hoppades att den där andra personen inte skulle komma fram."

Lottas sjuksköterska psykiatri:
"* Han hade funnits som ert stöd när hon upptäckte att mannen hon hade varit tillsammans med hade fört henne bakom ljuset."

Han hade varit så förstående."

Han hade "varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

".. mannens bedyranden om att det ej ska hända igen."

Lottas Målsägandebiträde:
"De blev bekanta i februari. I början var han jättecharmig och trevlig, sedan blev han som en omvänd hand."

Givmild.

A*ngelica:
"Martin var jätte trevlig mot folk och gav alltid pengar till uteliggare. Han betalade alltid för andra när de var ute."

Mamma till ett ett av MJs ex:
"Charmiga, roliga och bjussiga på krogen." (1)

Showar som kattälskare, hundälskare, kvinnoälskare, barnälskare och kock.

A*ngelica:
"Han var helt fascinerad av deras barn och ville att vi skulle åka dit och hälsa på dem.
Han pratade mycket om att han ville ha barn."

"Han sa att han ville skaffa hund"

Kvinnlig vän:
"– Offentligt och utåt sett är kvinnor gudinnor. Han sa att han hatade kvinnomisshandel, att han aldrig skulle göra något." (1)

" mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. Han brukade säga att han skulle “passa upp” på kvinnor, berättar hon." (1)

"Duktig i köket", konstaterar en mamma till en tidigare flickvän till Martin, i polisförhör." (1)

Framställer sig som ett offer för omständigheterna och ljuger för att vinna mark.

A*ngelica:
" Han sa att jag måste förstå att han haft ett jobbigt förhållande bakom sig."

"Han sa att han kunde bli förbannad och putta till en tjej men aldrig slagit."

" Han sa att han kunde få utbrott och säga saker men menade ingenting med det."

"Jag frågade om han rört henne [Lotta]. Han sa att han inte hade gjort det."
När var detta?
I maj eller slutet på april. "

"När han blev sur så kunde det komma på tal att mina kompisar är äckliga. Det verkade vara nåt kvinnohat i botten. Han sa att mina kompisar är slampor. Han sa att han alltid blivit nedtryckt av sina flickvänner att de klankade på hans utseende. "

Hans manliga vän MB:
" Han störde sig på hennes drogaavändande och festande. Det störde honom verkligen. "

Fd ex:
"– Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon."(1)

"– Han var väldigt manipulativ och fick mig att tro att jag hade gjort fel." (1)

Martins kontaktperson på Hall:
" Man kunde kränka honom utan att man visste det."

Han har "alltid lagt över ansvaret på sina brottsoffer. Han kan säga i ord att han är ångerfull, men då man pratade om det på ett djupare plan lade han alltid ansvaret på brottsoffren."

"Han kunde lätt bli ledsen och tycka synd om sig själv."

A*ngelica:
"Han sa att ingen brydde sig. Men jag sa att hans pappa och vänner brydde sig. Han grät varje gång jag partade med honom."

Polis:
" – Han försökte rättfärdiga det, han frågade mig: vad skulle du gjort? Hon var ju otrogen, säger polismannen."

" I en handskriven anmälan anger han som skäl att han nekas besökstillstånd för ”kvinnliga bekanta”.
Martin Jonsson kallar det för ett ”psykiskt övergrepp” mot honom."(2)

1. https://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/

2. https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-far-sin-dom-om-lotta-mordet/

Övriga citat ur FUP
Senast redigerad av develi 2023-04-08 kl. 20:55.
Citera
2023-04-08, 20:34
Medlem
Citat:
Självklart är centralt.
Hur han manipulerar, vilka drivkrafter han har som psykopat. Makt, hot och våld.
Han tål inte att Lotta gjort slut.

Sistnämnda tar även RPU upp:
”Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning, svartsjuka och Jonssons varaktiga våldsbenägenhet där han vid motgångar tar till hot och våld” (expressen)

Martin har i huvudsak 7 beteenden han kör med som manipulation och är rätt stereotyp som psykopat:

Han besitter varken förmåga till ånger (känna skam- och skuldkänslor), empati och andra människor ses som objekt, redo att missbrukas. Han drivs av egenvinning, makt och kontroll och han är egocentrerad.
Han är en patologisk lögnare och konstant manipulativ. Han har grundlurat hela sin krets inkl Lotta.

Framställer sig som öppen och ärlig.

A*ngelica, hans parallella flickvän:
"Martin var ärlig och berättade öppet om sin bakgrund, om dråpet och narkotikan, så A*ngelica visste vad hon gav sig in på."

"Han sa att det gjordes en utredning på honom, att det var bekräftat att han var psykopat.
Jag frågade om han vet hur det känns att tycka om någon. Han sa då ja, att han har känslor och känner empati. Han sa att saker han gjort ångrade han, det som hände den där killen som dog. Att han kommer få leva med det resten av sitt liv."

Manlig vän MR:
"Alltid varit rak och ärlig"

Kvinnlig vän:
Hon vet att han inte "varit guds bästa barn men C har aldrig uppfattat honom som våldsam eller aggressiv."

Ånger- och skamfylld.

Fd ex:
"Han verkade väldigt ångerfull" (1)

Fd ex:
"Han sa att han skämdes för det som hänt" (1)

Manlig polare MR:
"Martin har berättat att han slagit en tjej, samt "suttit för det och skämdes."

Strösslar komplimanger, är inställsam.

Lottas väninna JK om Lottas sms:
"Martin kom hem till mig, och han hade hundra röda rosor med sig."

A*ngelica:
"Han uppvaktade mig väldigt mycket och köpte blommor till mig, Han kunde lyfta upp sina svagheter så man kände sig lite speciell. Han kunde vara väldigt snäll och göra allt för en ena sekunden."

"Han sa att jag inte fick komma hem förrän klockan halv fem [dagen före dödsmisshandeln, min anm] för han hade en överraskning till mig. Då kom jag hem halv fem och då var hans kompis där och de monterade utemöbler till mig.

Fd ex:
"– Han var jättecharmig i början. Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam. "
(1)

11-19 maj raggar Martin på en kvinna via fb.
Han blev "inspirerad av henne och beundrar den resa hon gått igenom"..

Kriminalvårdare på Hall:
– Då var han väldigt inställsam, manipulativ, charmig, socialt trevlig." (1)

Omtänksam, snäll och inlyssnande.

Polare Angel Dif:
"Du är en av den snällaste och mest omtänksamma människor jag vet!"

Kvinnlig vän:
" C uppfattar Martin som snäll och respektfull."

Manlig vän MB:
"Jag har känt honom i sex år. Martin har varit som en bror till mig. "

"Han är social och trevlig person."

"en väldigt omtänksam person. Han har även engagerat sig och frågar ofta hur det är med en. Han är en väldigt känslosam människa."

Manlig vän FR:
"supersnäll och omtänksam."
"skojade mycket och var mån om andra".

Manlig polare MB:

Manlig polare AL:
"Han har ett stort hjärta som vän."

Manlig vän EN:
"Martin är väldigt omtänksam när han är nykter. "

A*ngelica:
"När han var lugn och snäll och mådde bra då var han världens snällaste och hade världens tålamod."

"Men när han var sig själv då var jag jättetrygg med honom.
Man hoppades att den där andra personen inte skulle komma fram."

Lottas sjuksköterska psykiatri:
"* Han hade funnits som ert stöd när hon upptäckte att mannen hon hade varit tillsammans med hade fört henne bakom ljuset."

Han hade varit så förstående."

Han hade "varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

".. mannens bedyranden om att det ej ska hända igen."

Lottas Målsägandebiträde:
"De blev bekanta i februari. I början var han jättecharmig och trevlig, sedan blev han som en omvänd hand."

Givmild.

A*ngelica:
"Martin var jätte trevlig mot folk och gav alltid pengar till uteliggare. Han betalade alltid för andra när de var ute."

Mamma till ett ett av MJs ex:
"Charmiga, roliga och bjussiga på krogen." (1)

Showar som kattälskare, hundälskare, kvinnoälskare, barnälskare och kock.

A*ngelica:
"Han var helt fascinerad av deras barn och ville att vi skulle åka dit och hälsa på dem.
Han pratade mycket om att han ville ha barn."

"Han sa att han ville skaffa hund"

Kvinnlig vän:
"– Offentligt och utåt sett är kvinnor gudinnor. Han sa att han hatade kvinnomisshandel, att han aldrig skulle göra något." (1)

" mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. Han brukade säga att han skulle “passa upp” på kvinnor, berättar hon." (1)

"Duktig i köket", konstaterar en mamma till en tidigare flickvän till Martin, i polisförhör." (1)

Framställer sig som ett offer för omständigheterna och ljuger för att vinna mark.
A*ngelica:
" Han sa att jag måste förstå att han haft ett jobbigt förhållande bakom sig."

"Han sa att han kunde bli förbannad och putta till en tjej men aldrig slagit."

" Han sa att han kunde få utbrott och säga saker men menade ingenting med det."

"Jag frågade om han rört henne [Lotta]. Han sa att han inte hade gjort det."
När var detta?
I maj eller slutet på april. "

"När han blev sur så kunde det komma på tal att mina kompisar är äckliga. Det verkade vara nåt kvinnohat i botten. Han sa att mina kompisar är slampor. Han sa att han alltid blivit nedtryckt av sina flickvänner att de klankade på hans utseende. "

Hans manliga vän MB:
" Han störde sig på hennes drogaavändande och festande.*Det störde honom verkligen. "

Fd ex:
"– Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon."(1)

"– Han var väldigt manipulativ och fick mig att tro att jag hade gjort fel." (1)

Martins kontaktperson på Hall:
" Man kunde kränka honom utan att man visste det."

Han har "alltid lagt över ansvaret på sina brottsoffer. Han kan säga i ord att han är ångerfull, men då man pratade om det på ett djupare plan lade han alltid ansvaret på brottsoffren."

"Han kunde lätt bli ledsen och tycka synd om sig själv."

A*ngelica:
"Han sa att ingen brydde sig. Men jag sa att hans pappa och vänner brydde sig. Han grät varje gång jag partade med honom."

Polis:
" – Han försökte rättfärdiga det, han frågade mig: vad skulle du gjort? Hon var ju otrogen, säger polismannen."

" I en handskriven anmälan anger han som skäl att han nekas besökstillstånd för ”kvinnliga bekanta”.
Martin Jonsson kallar det för ett ”psykiskt övergrepp” mot honom."(2)

1. https://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/

2. https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-far-sin-dom-om-lotta-mordet/

Övriga citat ur FUP

Ah. Du tar varje tillfälle att klistra in dina teorier. Information jag inte frågade om.
Jag frågade hur det skulle vara central i rättsfallet att han var psykopat.
Citera
2023-04-08, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ah. Du tar varje tillfälle att klistra in dina teorier. Information jag inte frågade om.
Jag frågade hur det skulle vara central i rättsfallet att han var psykopat.
... Och jag svarade.
Jag förstärkte med en sammanställning.

Att du sen inte begriper innebörden av citaten under respektive rubrik är ditt problem.

Psykopaten Martin Jonsson har manipulerat exakt alla till att tro att han är nåt han inte är.

Han har utövat makt, hot och våld som är psykopatens drivkraft.

Exakt allt detta är centralt för att han misshandlade Lotta till döds.
Citera
2023-04-08, 21:13
Medlem
Citat:
... Och jag svarade.
Jag förstärkte med en sammanställning.

Att du sen inte begriper innebörden av citaten under respektive rubrik är ditt problem.

Psykopaten Martin Jonsson har manipulerat exakt alla till att tro att han är nåt han inte är.

Han har utövat makt, hot och våld som är psykopatens drivkraft.

Exakt allt detta är centralt för att han misshandlade Lotta till döds.

Nej, du svarade inte alls. Du klistrade in ytterligare lång harang från listan du verkar ha.

Och ägnar sedan åt ett personligt påhopp från ingenstans?
Kan du inte förklara vad du menar istället för att dumförklara alla du stöter på?

Det finns ingen diagnos som har påverkat domen eller rättsprocessen. Så den som fäster vikt vid det är du, endast du. Så mycket att du måste klistra in i princip hela FUP i tråden tillsammans med din tolkning. Bortsett alla partier som inte passar in i ditt narrativ, de försvinner på vägen?
Citera
2023-04-08, 21:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Problemet med dig är att du ignoterar förmågan till manipulation hos en psykopat.

Tack för ditt engagemang men det stora problemet med dig är att du ignorerar att det finns kvinnor som finner kåkfarare och våldsbrottslingar intressanta. Dessa kvinnor bryr sig inte så mycket om vilka brott männen gjort sig skyldiga till tidigare förrän de själva råkar illa ut.

LR har inte blivit det minsta manipulerad utan gick in i förhållandet med öppna ögon eftersom hon visste vad MJ var kapabel till.

Men det bör påpekas att det är endast en liten promille av Sveriges kvinnliga befolkning som vill dejta nymuckade kåkfarare och tunga missbrukare. De allra flesta säger nej tack innan man ens hinner träffas eftersom kvinnorna vet att denna typ av fängelsekunder betyder bara en massa problem som aldrig kommer att kunna lösas. LR gjorde dock ett annat val men det blev hennes öde.

Det bör dessutom påpekas att det som hände LR hade inte kunnat hända vem som helst eftersom de flesta kvinnor vill inte ha en man som tillbringat 1/3 av sitt liv i fängelse för olika typer av våldsbrott.
Citera
2023-04-08, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt engagemang men det stora problemet med dig är att du ignorerar att det finns kvinnor som finner kåkfarare och våldsbrottslingar intressanta.
Ditt stora problem är att du totalt missvisande utifrån kvinnoförakt försöker applicera en bild på Lotta som kåkfarargroupie och ljuger om muckarfester.

Utifrån ratio finns det minst lika många män som raggar på kriminella kvinnor.

Skillnaden är att det är försvinnande få kvinnor inom kriminalvården så därför blir svansen - av sådan som har djuriska instinkter som Merwinna beskrev om sig själv och den farliga charm hon attraherades av - mer synbar.

Så ägna du din stora omsorg åt männen, de behöver dig bättre.
Du kommer även slå två flugor i en smäll med ditt kvinnoförakt för det vore möjligen mer rättvist riktat mot Hinsebergshäxorna och en sån som Möller på Ystad.

Lycka till, i den här tråden är det dock malplacerat.

Lotta var som sagt inte nån kåkfarargroupie.
Hon var mer Mercedeschefsgroupie isf.
Senast redigerad av develi 2023-04-08 kl. 23:31.
Citera
2023-04-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja vad har Madsen med det här att göra tro?? Kan ju kanske bero på att din följeslagare Merwinna ständigt drar upp Madsen i stort sett alla inlägg och då tänkte jag som så, att då är det väl okey om jag också drar upp honom i det här.

Men om jag trampade på en öm tå här så ber jag så klart om ursäkt.

Följeslagare? Är du på riktigt? Varför påstår du något sådant?
I övrigt är det väl inte Mervinna som drar in Madsen, det är någon annan som inte kan besvara dennes frågor i den här tråden som drar in det som gaslightning? Typ som du just gjorde.

Jag har inte tittat i den tråden, och tänker inte göra det med tanke på att den är på tusentals sidor och de mest maniska postarna här redan tjafsat med varandra där i nästan 4000 inlägg vardera. Det borde ju liksom räcka för att få allt man vill säga sagt? Och lite märkligt att dra upp konflikten i en helt annan tråd?

Men vem menade du med inlägget egentligen?
Citera
2023-04-09, 00:45
Medlem
Citat:
Så du upprepar dig och presenterar utdrag ur FUP som förvanskar det för att bemöta någon som upprepar samma harang hela tiden? Vad är misogynt med att kalla mördaren vad denne är? En missbrukande, våldsbenägen fängelsekund.

Har jag missförstått om jag tror svaret på varför det är så viktigt för dig att få mördaren manipulativ är för att då är han psykopat och om någon är psykopat förändrar det rättsfallet?
Hur?

Det är en förklaring på hur han lyckades lura och manipulera Lotta fattar du vel. En förklaring på hur hon kunde välja den här värdelösa tattaren som sin partner. Men det är kanske inte så lätt för dig att fatta.

Du som är ny här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in