2023-04-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Hela deras relation tycks inflammerad och ytterst komplicerad. Att rodda i detta själv är befattat med livsfara. Att ens vara involverad med ett jättelikt monster, som redan misshandlat mig, ett skräckscenario. Hela Martin ser ut som prototypen för en mördare.

Därför jag kan se det logiska i att använda Angelica, som orsak till att helt slippa Martin, av taktiska skäl. Man spelar det trumfkortet för att undkomma. Sedan kan han fortfarande ha ett mentalt övertag pga av hot om våld.

Seriöst, det enda jag tror hade räddat hennes liv är att ha lämnat Stockholm ett tag och stängt ner alla kanaler, tills han släppt greppet och omorinterat sig till en ny kvinna han kan plåga.

Bäst vore om han tog en överdos och dog, för alla framtida kvinnors skull.

Hur menar du att Lotta "använder Angelica"? Jag tolkar det tvärtom.
Det är Martin som använder Angelica. Som säng, som skjuts, som stöd och som mål för Lottas svartsjuka. Och han lyckas med allt. Lotta släpper det ju aldrig, det återkommer hela tiden i deras konversation.
Med Angelica är det en helt annan ton, långt färre meddelanden och annat innehåll. Han brydde sig inte nämnvärt när hon blockade honom efter mordhoten och försvann och när hon själv närmade sig honom såg han bara en möjlighet.

Det är ju väldigt konstigt att spekulera kring hur någon skulle ha gått till väga, facit visar bara att hon inte skulle ha gjort som hon gjorde. Och jag menar inte att kasta någon sten, jag gör det ju själv.
Men Lotta upprepade att hon inte var rädd för egen del, mer för omgivningen som också fick hot. Så att dra i väg någonstans och lämna vännerna som måltavla var kanske inte så lockande heller ur den aspekten.
Citera
2023-04-06, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Merwinna är Hertiginnan af Fleischbach.

Beträffande psykopater som manipulerar kvinnor, det är ju också så den stereotype hallicken agerar, är charmig och uppvaktande i början men inte lika snäll senare när han fått kvinnan att prostituera sig.

(Sen finns det andra slags hallickar också, vilket jag skrivit om i ett inlägg i sexforumet).
🤣

Ja, precis. Det är snarlikt mönster på vägen in i helvetet.
Ett slags sol-och-vårarbeteende, eller loverboy method som du nämner.

Helt enkelt bluff, manipulation och leta sårbarhet.

Sen kommer herrn visa den fula nunan om vad det egentligen rör sig om - bakom masken av fejkad omsorg, vänlighet, support, inlyssnande vän eller vad det nu är som han grävt fram hos det utvalda offret som behov (läs sårbarhet, livskriser eller annat).
Citera
2023-04-06, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Andas.
Du agerar som att utrymmet på internet kommer att ta slut när som helst.
Jag tänker inte lägga tid på din mani, så du kan sluta dra in mig, tack.
Nej.

När du väl är överbevisad så är det inte lika kul att diskutera med just mig.
Dvs att han var vid sina sinnens fulla bruk pre-, per och post dödsmisshandeln och inte har nån tappad verklighetsuppfattning som du vill göra gällande.
Att han de facto är psykopat som du också försökt dementera.

Nu har du försökt ljuga om Manson också. Det sket sig.

Sen försöker du byta spår till borderline och börjar traggla om deras klassiska push/pull och drama.

Vilket detta öht inte handlar om då en psykopat har makt.
Drivs av kontrollbehov.
Dominerar.
Hotar.
Tar till våld.
Manipulerar.

Du begär FUP nu, har inte skrivit ett dugg på sju år och ändå har du läst alla hans tidigare FUP.

Märkligt att du inte begriper bättre då om hans psykiska status?
Citat:
Han beter sig som att han har EIPS i alla FUP.
Citat:
Inne i den skruvade bubbla deras relation tycks ha varit i det läget måste det ha varit berg- och dalbana morgon till kväll.
Har sett liknande beteende hos människor som blivit uppslukade i borderlinepersonligheters känslostormar.
Senast redigerad av develi 2023-04-06 kl. 15:05.
Citera
2023-04-07, 14:39
Medlem
Polisen som höll i min egen utredning rekommenderade mig att sätta mig in i fallet om lotta efter att utredningen var avslutad. Har läst större delen av FUPen och min gm beteende är så skrämmande likt Martins. Våra sms konversationerna skulle nästan kunna klassas som plagiat. Nu vet jag inte hur långt det hade gått om inte myndigheterna lagt sig i, man ska inte måla fan på väggen. Men jag vet iaf att jag öppnade dörren även efter min första ambulansfärd. Jag hade inte lyckats bryta själv. Problemet är att det såna här personer konstant agerar på alla olika plan för att tvinga fram den respons de vill ha (kontakt, träffas, svar, upprättelse etc). Det är nästan omöjligt att värja sig från.
Citera
2023-04-07, 14:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edelleen
Polisen som höll i min egen utredning rekommenderade mig att sätta mig in i fallet om lotta efter att utredningen var avslutad. Har läst större delen av FUPen och min gm beteende är så skrämmande likt Martins. Våra sms konversationerna skulle nästan kunna klassas som plagiat. Nu vet jag inte hur långt det hade gått om inte myndigheterna lagt sig i, man ska inte måla fan på väggen. Men jag vet iaf att jag öppnade dörren även efter min första ambulansfärd. Jag hade inte lyckats bryta själv. Problemet är att det såna här personer konstant agerar på alla olika plan för att tvinga fram den respons de vill ha (kontakt, träffas, svar, upprättelse etc). Det är nästan omöjligt att värja sig från.

Var början likadan också, då? Jag menar, visade "din" gm upp lika många röda flaggor redan vid första mötet, när du fortfarande hade kunnat dra dig ur? Anabol-muskler, tatueringar på hals och händer, muckarfest? Att det kan vara svårt att komma ifrån karl'n sedan när man är fast, förstår ju vem som helst.
Citera
2023-04-07, 15:09
Medlem
Citat:

Varför rekommenderade polisen det?
Citera
2023-04-08, 01:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

LR dejtade en nymuckad kåkfarare som suttit 12 år i fängelse för olika typer av våldsbrott och hon visste om vad han gjort sig skyldig till redan innan de inledde relationen. Hon pratade dessutom om att skaffa barn med en tung missbrukare som gick på kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA.

Hoppas att inte du uppvisade samma beteende och begick samma misstag som LR?
Citera
2023-04-08, 13:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
LR dejtade en nymuckad kåkfarare som suttit 12 år i fängelse för olika typer av våldsbrott och hon visste om vad han gjort sig skyldig till redan innan de inledde relationen. Hon pratade dessutom om att skaffa barn med en tung missbrukare som gick på kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA.

Hoppas att inte du uppvisade samma beteende och begick samma misstag som LR?
Nä?
Säger du det?

Tänk att de visste allihop vad han hade som förflutet. Så ärlig som SG kör med. Så öppen.

Problemet med dig är att du ignoterar förmågan till manipulation hos en psykopat.
Med flit.

Btw är du likt MJ ut en aspekt.han var också kvinnohatare.
Citera
2023-04-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nä?
Säger du det?

Tänk att de visste allihop vad han hade som förflutet. Så ärlig som SG kör med. Så öppen.

Problemet med dig är att du ignoterar förmågan till manipulation hos en psykopat.
Med flit.

Btw är du likt MJ ut en aspekt.han var också kvinnohatare.

Kul att du gör dig lustig över att någon upprepar sig hela tiden.
Ni är ju ”two peas in a pod” gällande det.

Varför är det så viktigt att få mördaren till manipulativ?
Såpass viktigt att du försöker manipulera andra och information fram till den slutsatsen?
Citera
2023-04-08, 15:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Kul att du gör dig lustig över att någon upprepar sig hela tiden.
Ni är ju ”two peas in a pod” gällande det.
Ja, precis.
Det blir så när nån förvanskar bilden ur FUP och är misogyn.
Citat:
Varför är det så viktigt att få mördaren till manipulativ?
För att han är psykopat. Det är det centrala i rättsfallet.
Att han har psykopatens dubbla sidor.

Vilket inte i huvudsak Lawnmoverman2011,
Solglittret, Merwinna, nypåstigna Bulten-i-Bo och tidigare aktiva sno vill kännas vid.
Senast redigerad av develi 2023-04-08 kl. 15:44.
Citera
2023-04-08, 19:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, precis.
Det blir så när nån förvanskar bilden ur FUP och är misogyn.

För att han är psykopat. Det är det centrala i rättsfallet.
Att han har psykopatens dubbla sidor.

Vilket inte i huvudsak Lawnmoverman2011,
Solglittret, Merwinna, nypåstigna Bulten-i-Bo och tidigare aktiva sno vill kännas vid.

Fast jag har aldrig sagt att han inte är psykopat. (Detta är för övrigt en term som inte används i "riktiga" sammanhang som medicin och juridik, vad jag vet, utan den hör mer hemma i populärlitteratur och skräckfilmer.)

Jag har sagt att det syns på honom vid första ögonkastet, att han kan bli våldsam och farlig. Det finns alltså ingen anledning att stanna och lyssna på hans svador - det är bara att kuta därifrån.
Citera
2023-04-08, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag har aldrig sagt att han inte är psykopat. (Detta är för övrigt en term som inte används i "riktiga" sammanhang som medicin och juridik, vad jag vet, utan den hör mer hemma i populärlitteratur och skräckfilmer.)
Vilket det inte stod. Det har Bulten-i-Bo dock ägnat sig åt att försöka tona ner.

SG hittar på beteckningar som inte ens finns:
Sociopatisk personlighetsstörning.

Sensmoralen är att om psykopati trivialiseras alt förnekas och Lotta snarare är i centrum ang skyll-dig-själv och bespottande - så gynnar det ert hatiska perspektiv.
Det är liksom väldigt lätt att räkna ut.

Vad det beträffar dig så har du absolut ingen koll på begreppet.
Speciellt med ditt idiotiska kuta-iväg när du själv var kåt på en sexualsadistisk mördare enbart via distans.

Att öht påstå att psykopati tillhör skräckfilm och populärlitterstur förstärker och visar ytterligare hur evinnerligt blåst du är.

Begreppet är fullt vedertaget inom rättspsykiatri och forskning.
Senast redigerad av develi 2023-04-08 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in