Citat:
Hela deras relation tycks inflammerad och ytterst komplicerad. Att rodda i detta själv är befattat med livsfara. Att ens vara involverad med ett jättelikt monster, som redan misshandlat mig, ett skräckscenario. Hela Martin ser ut som prototypen för en mördare.
Därför jag kan se det logiska i att använda Angelica, som orsak till att helt slippa Martin, av taktiska skäl. Man spelar det trumfkortet för att undkomma. Sedan kan han fortfarande ha ett mentalt övertag pga av hot om våld.
Seriöst, det enda jag tror hade räddat hennes liv är att ha lämnat Stockholm ett tag och stängt ner alla kanaler, tills han släppt greppet och omorinterat sig till en ny kvinna han kan plåga.
Bäst vore om han tog en överdos och dog, för alla framtida kvinnors skull.
Därför jag kan se det logiska i att använda Angelica, som orsak till att helt slippa Martin, av taktiska skäl. Man spelar det trumfkortet för att undkomma. Sedan kan han fortfarande ha ett mentalt övertag pga av hot om våld.
Seriöst, det enda jag tror hade räddat hennes liv är att ha lämnat Stockholm ett tag och stängt ner alla kanaler, tills han släppt greppet och omorinterat sig till en ny kvinna han kan plåga.
Bäst vore om han tog en överdos och dog, för alla framtida kvinnors skull.
Hur menar du att Lotta "använder Angelica"? Jag tolkar det tvärtom.
Det är Martin som använder Angelica. Som säng, som skjuts, som stöd och som mål för Lottas svartsjuka. Och han lyckas med allt. Lotta släpper det ju aldrig, det återkommer hela tiden i deras konversation.
Med Angelica är det en helt annan ton, långt färre meddelanden och annat innehåll. Han brydde sig inte nämnvärt när hon blockade honom efter mordhoten och försvann och när hon själv närmade sig honom såg han bara en möjlighet.
Det är ju väldigt konstigt att spekulera kring hur någon skulle ha gått till väga, facit visar bara att hon inte skulle ha gjort som hon gjorde. Och jag menar inte att kasta någon sten, jag gör det ju själv.
Men Lotta upprepade att hon inte var rädd för egen del, mer för omgivningen som också fick hot. Så att dra i väg någonstans och lämna vännerna som måltavla var kanske inte så lockande heller ur den aspekten.