2023-04-08, 17:21
Medlem
CalzoneItalias avatar
Gärningsmannen för det här mordet är avliden
Citera
2023-04-08, 17:21
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej endast en bil användes och bilen parkerades tillfälligt uppe på cykelvägen medans man förberedde kroppen för dumpning. Det hade varit mer förödande för GM om ett vittne hade sett bilen stå nere vid båthamnen. Hellre då uppe på cykelvägen om man nu måste välja mellan pest och kolera. Hade dom kunnat hade dom trollat bort bilen i en timme.

Ja, du har säkert rätt. Att lämpa av en kropp och fylla hennes enorma ryggsäck med stenar tog ju en massa tid, mycket längre tid än det tar att köra från platsen, parkera bilen och ge ned till hamnen igen. Skall vi säga att det tar tio minuter att hitta en sten på ett sådant ställe som Ekudden?
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-04-08 kl. 17:27.
Citera
2023-04-08, 17:26
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Stolpskott? Har bara sett 7 minuter av första videon, men redan har han blandat ihop de två senast av polisen misstänkta, CL och KM.
Är det värt att fortsätta? Jag har annat att lägga min tid på annars.

Det är felaktiga uppgifter redan efter 5 sekunder i första videon.
https://youtu.be/10_VPf1wy_o?t=6
Senast redigerad av Sculley 2023-04-08 kl. 17:47.
Citera
2023-04-08, 17:38
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Enligt GW är BW och MK klara med dumpningen av kroppen redan mellan 3 och 4 på natten. De lämnar lekplatsen 2.30-2.45. Sedan kör de ner till (i närheten av) lilla hamnen i Ekudden. De bär kroppen till båten, en gm kör bilen tillbaka till cykelbanen och springer tillbaka till båten. De lägger stenar i Helenas ryggsäck så kroppen sjunker. De ror eller åker max en dm ut och dumpar kroppen. Sedan parkerar en gm bilen på sjukhusparkeringen och springa därifrån. Svårare än så är det inte. Bäst Ulrika berättar för polisen vad hon har lagt märke till i BWs beteende nu när hon fått veta ovanstående.

Skvagg. Kan inte du berätta vad vi vet just nu? Rodde de ut tillsammans eller rodde BW ut ensam. Du och Pudeln har olika uppfattningar här. Jag, som är den bästa supporter ni kan få i hela tråden, är lite vilsen på den punkten.
Citera
2023-04-08, 18:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Man behöver inte vara professor för att förstå att gärningsmännen agerade under extrem press och i brutal panik. I ett sådant läge finns det ingenting som heter "plan", "strategi" eller "kloka beslut". Allt kan sammanfattas i ett enda ord: Tur. Och tro mig: Gärningsmännen ville bort från hela området fortast möjligt efter det att de hade hämtat kroppen vid lekplatsen. De avlägsnade sig på två röda sekunder med hjärtat i halsgropen.

Bra att du vet hur GM agerade och att dom lämnade området på 2 röda sekunder.
Tycker du kan ta och driva din egen linje nu i stället med PU som GM och nån dansk pundare som medgärningsman. Thord kan säkert bidra med mer oviktig och intetsägande input.

Märkligt att Ugglan, Thord, Sculley, Pissråttan m.fl. envisas med att på ett närnast maniskt och aggressivt sätt korsförhöra oss precis som om vi befann oss i en rättegångssal. Man ställer frågor på detaljnivå, värre än den värsta åklagaren. Man utkräver svar på detaljnivå som ingen kan besvara förutom GM själva. Den iscensatta rättegången varvas sedan med grova påhopp, förlöjligande och andra insinuationer.

Prova nu att driva er linje Ugglan och Thord så får vi se vad som händer och hur det hela utvecklar sig.

Själv vet jag redan:

>Ni kommer inte få några frågor på detaljnivå för ingen är intresserad.
>Ni kommer inte att utkrävas på några svar för ingen är intresserad.
>Tråden kommer inte att bli en rättsal eftersom ingen är intresserad.
>Det kommer inte att bli en iscensatt rättegång för ingen är intresserad.
>Ingen av er kommer att anmälas för 1.06 för ingen är intresserad av att anmäla er.
>Ni kommer inte försöka krossas eller bli tillintet gjorda av härskartekniker eftersom ingen här har något behov av att utsätta er för detta.
>Ni kommer heller aldrig att bli utsätta för grova påhopp, förlöjligande och andra insinuationer för det finns ingen annan som är intresserad av den linje som ni driver mot PU och andra planterade lökar

Alla inser nu att det är "en viss skillnad" på den linje som jag och Skvagg driver vs den linje som Ugglan och Thord driver.

Det beror på följande faktum:

Det finns inget intresse för den linje som Ugglan och Thord driver eftersom den är fel.

Allt fokus och allt intresse är på den linje som jag och Skvagg driver just p.g.a att den är rätt. Gärningsmännen är BW och MK.

Att den är rätt bevisar den enorma turbulens och anstormning som vi fortfarande bevittnar i detta nu med all önskvärd tydlighet!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-08 kl. 18:09.
Citera
2023-04-08, 18:04
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Det är gatubelysnings sken som kan ha förvirrat vittnena som har pratat om vit, ljus och beige.
Men det handlar om en (1) bil som gm har använt. Du vet precis som vi att mordet var totalt oplanerat.

Jag håller som du vet med dig om allt du säger, men på denna punkt vill jag påminna att gryningen inträffar före klockan 03:00. Det är alltså problemfritt att se färger 03:30. I mörker är alla katter grå, men den nordiska natten är ljus, särskilt efter gryning.

https://sverigesradio.se/artikel/6718551
https://tidochdatum.se/soltider/sverige/skovde
Citera
2023-04-08, 18:08
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:

Vad då ???

Jag håller ju med dig om allt.

Vad har jag inte hållt med dig om? Säg något? Ja, att BW rodde ensam till Dillön ställer jag inte upp på, men där är jag överens med Skvagg. Jag vet dessutom att du kommer att ändra dig på den punkten och ni kommer snart att droppa den bronsfärgade bilen helt och hållet. Bilen kan ju inte vara kvar 03:30 när Carina kommer om de skall hinna upp till Dillön inom GW:s tidsram. Men det är klart, du har ett alternativ till: droppa Dillön. Då ger du den där jävla Thord en rejäl pungspark, bilen kan stå på cykelvägen och man hinner hem inom GW:s tidsram.

Sen kan du tycka att jag inte höll med dig om bilarna, men du talade om oranje bil och Skvagg om vit. Är det då att undra på om jag som er bästa supporter tror att bilarna är två?

Kjam!
Citera
2023-04-08, 18:14
Medlem
Bilen var ljus till färgen men skenet från gatubelysningen kan ha bedragit lite.
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Ja
g håller som du vet med dig om allt du säger, men på denna punkt vill jag påminna att gryningen inträffar före klockan 03:00. Det är alltså problemfritt att se färger 03:30. I mörker är alla katter grå, men den nordiska natten är ljus, särskilt efter gryning.

https://sverigesradio.se/artikel/6718551
https://tidochdatum.se/soltider/sverige/skovde
Citera
2023-04-08, 18:14
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Varken du, jag, Skvagg, GW, Kalla Fall eller någon annan kan svara på detta eftersom vi inte var med.
Endast GM själva vet exakt hur dumpningen gick till. Här måste det finnas utrymme för spekulationer, annat vore konstigt eller hur? Det enda som är 100 är att båten som användes låg förtöjd vid småbåtshamnen på Ekudden, dvs alldeles i närheten av brottsplatsen.

Citat:
Bra att du vet hur GM agerade och att dom lämnade området på 2 röda sekunder.
Tycker du kan ta och driva din egen linje nu i stället med PU som GM och nån dansk pundare som medgärningsman. Thord kan säkert bidra med mer oviktig och intetsägande input.

Märkligt att Ugglan, Thord, Sculley, Pissråttan m.fl. envisas med att på ett närnast maniskt och aggressivt sätt korsförhöra oss precis som om vi befann oss i en rättegångssal. Man ställer frågor på detaljnivå, värre än den värsta åklagaren. Man utkräver svar på detaljnivå som ingen kan besvara förutom GM själva. Den iscensatta rättegången varvas sedan med grova påhopp, förlöjligande och andra insinuationer.

Prova nu att driva er linje Ugglan och Thord så får vi se vad som händer och hur det hela utvecklar sig.

Själv vet jag redan:

>Ni kommer inte få några frågor på detaljnivå för ingen är intresserad.
>Ni kommer inte att utkrävas på några svar för ingen är intresserad.
>Tråden kommer inte att bli en rättsal eftersom ingen är intresserad.
>Det kommer inte att bli en iscensatt rättegång för ingen är intresserad.
>Ingen av er kommer att anmälas för 1.06 för ingen är intresserad av att anmäla er.
>Ni kommer inte försöka krossas eller bli tillintet gjorda av härskartekniker eftersom ingen här har något behov av att utsätta er för detta.
>Ni kommer heller aldrig att bli utsätta för grova påhopp, förlöjligande och andra insinuationer för det finns ingen annan som är intresserad av den linje som ni driver mot PU och andra planterade lökar

Alla inser nu att det är "en viss skillnad" på den linje som jag och Skvagg driver vs den linje som Ugglan och Thord driver.

Det beror på följande faktum:

Det finns inget intresse för den linje som Ugglan och Thord driver eftersom den är fel.

Allt fokus och allt intresse är på den linje som jag och Skvagg driver just p.g.a att den är rätt. Gärningsmännen är BW och MK.

Att den är rätt bevisar den enorma turbulens och anstormning som vi fortfarande bevittnar i detta nu med all önskvärd tydlighet!

Varför svarar du då med "100" på frågor som ingen kan besvara förutom GM själva?
Citera
2023-04-08, 18:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Varför svarar du då med "100" på frågor som ingen kan besvara förutom GM själva?

Och hur kan hon ha svar på 100 frågor som ingen annan än gärningsmännen kan besvara.

Nej, det finns bara en sak att göra och det är att strunta i vad trådförvillarna skriver. Råttans påhopp på trådförvillarna ger dem bara en chans att gång på gång skriva samma smörja igen.

Tråden förstörs just nu av smörja.
Citera
2023-04-08, 18:28
Medlem
Om du berättar vad du vet! Att man inte är överens på detaljnivå är snarare än styrka än en svaghet. Det här är som sagt detaljer som inte är viktiga i det stora hela.

BW är skyldig till dråpet och MK är skyldig till att ha hjälpt till under efterspelet. Jag och många med
mig har mer förståelse för MKs beteende än vad han tror. Han var yngre än BW, som var en bestämd och aggresiv ledare. MK hamnade helt oplanerat och plötsligt i en väldigt ovanlig situation där BW dikterade villkoren fullständigt från start. Och innan MK visste ordet av var han inblandad på ett sätt som är svårt att snacka bort. I den inledande stressen och paniken bestämde han/såg sig tvungen att hjälpa BW och sedan har han väl tyckt att det inte fanns en väg tillbaka. Nu finns det ju visst det, genom att våga göra det enda rätta.
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Skvagg. Kan inte du berätta vad vi vet just nu? Rodde de ut tillsammans eller rodde BW ut ensam. Du och Pudeln har olika uppfattningar här. Jag, som är den bästa supporter ni kan få i hela tråden, är lite vilsen på den punkten.
Citera
2023-04-08, 18:28
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Bilen var ljus till färgen men skenet från gatubelysningen kan ha bedragit lite.

Inte så långt in på gryningen. Kolla själv imorgon får du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in