2023-04-08, 16:43
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Eftersom Motown's uppgifter inte passar in i tidslinjen med BW och MK och defacto att dom åkte ner på stan tillsammans så måste man vara på sin vakt, det hade även den gode GW varit.

Hur vet du att det inte finns en baktanke att försöka få in Sh*ane i bilden strax före stads stängning? Jag tycker att det verkar ganska uppenbart att så är fallet.

Är det inte Disktrazan som försöker få in Sh*ane? Det är hans tidschema som inte stämmer.

Men du har säkert rätt i att det finns en baktanke i att ta in SP i bilden för att försöka rädda MiKj och sen är den jäveln så dum att han sabbar allt genom att säga att BW inte varit i Radbyn utan tillsammans med honom till sent på kvällen.

För vi vet väl att MiKj och BW varit i Radbyn?
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-04-08 kl. 16:49.
Citera
2023-04-08, 16:52
Medlem
MissPeeRats avatar
Jag är så glad att Pudelfrillan och Skvagg samt InkaInka skriver i tråden. De beskriver så väl hur det har gått till att det nästan är som att läsa en deckare.

Jag väljer Pudelfrillan 1000 gånger framför Ugglan och Thord med deras trista "fakta". Skit i fakta. Här skall fan spekuleras tills vi har BW och MiKj fast! När alla spekulationer passar som ett enda pussel så vet man att det man visste från början var rätt.
Citera
2023-04-08, 16:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi har ju fått lära oss av Pudelfrillan att gärningsmännen "tog ett klokt beslut" ...

Ja och det "kloka beslutet" var att dumpa kroppen i Vänern. Det är tack vare det beslutet som man forfarande är på fri fot.
Att parkera bilen uppe på cykelvägen var endast en tillfällig nödlösning men det förstår tydligen inte du
Citera
2023-04-08, 17:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
En fråga bara. Om MiKj vill förvilla genom att ställa sin bil på cykelvägen. Är han då helt dum i huvet som använder sin egen bil som kan identifieras och leda till honom och få jobbiga frågor om om nån ser den och noterar regnumret?

Råttan ironiserar och driver medvetet med allt han tar upp i sina inlägg, inget att bry sig om.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-08 kl. 17:04.
Citera
2023-04-08, 17:02
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ja och det "kloka beslutet" var att dumpa kroppen i Vänern. Det är tack vare det beslutet som man forfarande är på fri fot.
Att parkera bilen uppe på cykelvägen var endast en tillfällig nödlösning

OK Vet vi nu om det var en eller två som åkte ut med båten? Igår visste du att det bara var en (BW). Idag vet jag inte vad du vet. Svårt att se en parkering på cykelvägen som en nödlösning om en person ensam åker iväg och de två varit vid hamnen med bilen.
Citera
2023-04-08, 17:05
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Råttan driver med allt och alla i sina inlägg, glöm allt som står där.

Ni blir jag ledsen igen. Jag är ingen råtta! Jag stödjer ju dig hela tiden, visserligen med lite förslag där jag ser att din teori behöver förstärkning.

Ser man rent krasst på vår diskussion idag så har du och jag tillsammans kommit fram till att det du visste igår inte var riktigt rätt.

Tycker inte du Ugglan att jag fått Pudelfrillan att förbättra sin teori flera steg? Hon påstår till exempel inte längre att BW åkte ensam till Dillön... Är inte det ett bevis på att jag och Pudelfrillan arbetar tillsammans mot allt större klarhet? Imorgon vet hon nog ungefär det som jag idag tycker att hon borde veta.
Citera
2023-04-08, 17:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
OK Vet vi nu om det var en eller två som åkte ut med båten? Igår visste du att det bara var en (BW). Idag vet jag inte vad du vet. Svårt att se en parkering på cykelvägen som en nödlösning om en person ensam åker iväg och de två varit vid hamnen med bilen.

Jag har inte ändrat uppfattning om något.
Citera
2023-04-08, 17:08
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Jag har inte ändrat uppfattning om något.

OK Så BW var alltså i Radbyn och BW åkte ensam med båten upp till Dillön efter att han och MiKj åkt med bil över södra fotbollsplanen ned till hamnen?

Men varför vet vi då att MiKj stod parkerad på cykelvägen?

Vet inte du innerst inne att det du vet imorgon är det jag vet idag att du vet imorgon?

Kom ihåg Pudeln, jag är din trognaste supporter och detta är ett gemensamt arbete vi gör. Tillsammans skall vi slå Thord och Ugglan!
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-04-08 kl. 17:11.
Citera
2023-04-08, 17:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Man behöver inte vara professor för att förstå att gärningsmännen agerade under extrem press och i brutal panik. I ett sådant läge finns det ingenting som heter "plan", "strategi" eller "kloka beslut". Allt kan sammanfattas i ett enda ord: Tur. Och tro mig: Gärningsmännen ville bort från hela området fortast möjligt efter det att de hade hämtat kroppen vid lekplatsen. De avlägsnade sig på två röda sekunder med hjärtat i halsgropen.
Citera
2023-04-08, 17:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
OK Så BW var alltså i Radbyn och BW åkte ensam med båten upp till Dillön efter att han och MiKj åkt med bil över södra fotbollsplanen ned till hamnen?

Men varför vet vi då att MiKj stod parkerad på cykelvägen?

Vet inte du innerst inne att det du vet imorgon är det jag vet idag att du vet imorgon?

Kom ihåg Pudeln, jag är din trognaste supporter och detta är ett gemensamt arbete vi gör. Tillsammans skall vi slå Thord och Ugglan!

Men råttan! Nästan trettio inlägg bara idag ifrån dig... Varför denna desperation?
Citera
2023-04-08, 17:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tycker ni skall fundera på min första lösning, att de har två olika bilar som de växlar mellan för det är enda lösningen som fungerar om ni skall ha med Radbyn, Carina och killarna på Hällristningsvägen. Parkeringen på cykelvägen måste också vara ett medvetet villospår om BW ensam åker iväg till Dillön, för det finns inget skäl för MiKj att stå där annars.

Nej endast en bil användes och bilen parkerades tillfälligt uppe på cykelvägen medans man förberedde kroppen för dumpning. Det hade varit mer förödande för GM om ett vittne hade sett bilen stå nere vid båthamnen. Hellre då uppe på cykelvägen om man nu måste välja mellan pest och kolera. Hade dom kunnat hade dom trollat bort bilen i en timme.
Citera
2023-04-08, 17:18
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Men råttan! Nästan trettio inlägg bara idag ifrån dig... Varför denna desperation?

Jag vill hjälpa Pudelfrillan och Skvagg.

Så här skrev Pudelfrillan igår:
Citat:
Att BW sen tar sig ut till Dillö ensam med båt förtäljer givetvis inte GW's krypterade resonemang för då hade GM avslöjats direkt.
Mi*kael Kje*llquist återvänder ensam till bilen som står parkerad uppe på cykelvägen och lämnar platsen.

Imorgon kommer hon att skriva något helt annat tack vare mig. Bra va?

Kjam kjam Pudelfrillan. Full fart framåt. Men imorgon är det match så då är jag lite upptagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in