2023-04-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ursäkta. Jag uppfattade det som om det varit en dokumentär?

Det är en serie

Edit:
Alltså för att klargöra, det är en skriven serie med påhittat material.
Det är inget verklighetsbaserat innehåll.
Senast redigerad av smalandsbo 2023-04-08 kl. 01:00.
Citera
2023-04-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Undrar hur många sekunder mer av mitt liv jag kommer att lägga på att läsa den här tråden. Känns som att den går runt i cirklar. Bara MH-haveristerna kvar snart.

Jag med! Det går runt runt runt !! Mycket samma sak igen och igen,,
Citera
2023-04-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ja det var det obebodda huset för att vilseleda efter hon eldat hos expojkvännen.

Aha jag visste inte att det var två små flaskor. Trodde det var en hel dunk. Någon i tråden har förklarat att det är omöjligt att bränna ett lik med tre små flaskor kemisk bensin? Hur var det då möjligt i filmen?

En människokropp består till ungefär 70% av vatten. Allt det vattnen måste kokas bort om kroppen skall "brinna upp". Det går åt väldigt mycket mer bensin än två tre sådana små flaskor för att koka bort 70% av 60 kg = 42 kg vatten, eller 42 liter vatten om man så vill. Det skulle förmodligen behövas många liter bensin, kanske tiotals, för att elda upp kroppen helt.

Vet inte vilken film ni menar, men på film kan ju det mesta hända
Citera
2023-04-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Men gud.
Fan vad läskigt.
Hur länge har den funnits på Netflix då?
Hon hade väl ett konto ihop med nåt ex, som sen var livrädd när han tog bort henne från det när dom gjorde slut.
Så hon borde ju fortsatt med ett eget kan man tycka.
Sen 2020.
Ja, man borde ju kunna kolla upp ifall hon tittat på den serien och när. Fast ingen lär ju ändå tro på att J ville kremera T.
Citera
2023-04-08, 01:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Sen 2020.
Ja, man borde ju kunna kolla upp ifall hon tittat på den serien och när. Fast ingen lär ju ändå tro på att J ville kremera T.

Alltså det där med att JJ ville TT kropp skulle brinna pga hon själv ville bli kremerad är nog bland det dummaste förklaring jag hört. Hur fan kom hon ens på det? Jösses
Citera
2023-04-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Det är ju lite intressant det där om vad M trodde när de gick till J's lägenhet.

Tove trodde ju knappast att hon skulle bli mördad. Tove trodde väl snarare att de gick till J's lägenhet för att prata ut. Varför skulle M tro något annat än vad Tove trodde?

Nu svarar kanske någon - för att J och M hade planerat att mörda Tove. Och så skulle det ju kunna vara. Men så bevisa det då!

För saken är den, att det finns inte ett enda bevis, inte ett enda belägg, för att M visste något om att J tänkte mörda Tove. Det finns inte ett enda bevis på en enda förberedelse till mord. Och om M visste att de skulle mörda Tove, då måste det ha varit planerat. Men det finns ingenting som tyder på någon planering. Inget.

Tror inte heller att det var planerat.
Kanske att klappa till T bara.
Min gissning är att J såg sin chans när T var i ett utrymme utan flyktvägar. Att hon attackerar blixtsnabbt likt ett rovdjur. Tror inte M hinner fatta heller, hon försöker nog få isär dom, men sliter i T istället för J. Svårt att ta tag i båda två samtidigt ju.

GW använder ju ofta utrycker ”fånga tillfället i flykten” i sina böcker om Palmemordet, (kanske i fler.) när han beskriver hur den psykopatiska mördaren slår till.

Men, men, gissningar som sagt.
Citera
2023-04-08, 01:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Jag med! Det går runt runt runt !! Mycket samma sak igen och igen,,
Ganska fascinerande faktiskt. Trodde det skulle lugna sig i och med rättegången men det fortsätter elda. Fast det blir löjligt med nya teorier som helt strider mot bevisningen vi har. Vi har ju hela FUPen vilket inte tingsrätten har
Citera
2023-04-08, 01:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Det är ju lite intressant det där om vad M trodde när de gick till J's lägenhet.

Tove trodde ju knappast att hon skulle bli mördad. Tove trodde väl snarare att de gick till J's lägenhet för att prata ut. Varför skulle M tro något annat än vad Tove trodde?

Nu svarar kanske någon - för att J och M hade planerat att mörda Tove. Och så skulle det ju kunna vara. Men så bevisa det då!

För saken är den, att det finns inte ett enda bevis, inte ett enda belägg, för att M visste något om att J tänkte mörda Tove. Det finns inte ett enda bevis på en enda förberedelse till mord. Och om M visste att de skulle mörda Tove, då måste det ha varit planerat. Men det finns ingenting som tyder på någon planering. Inget.
Jag skulle kunna tänka mig att J sagt att T skulle få igen innan M gick in och kollade om T var kvar. Men då T kom ut och J sa till henne att hon ville prata ut, tror jag att M tog fasta på det och inte skänkte en tanke åt något annat.
Citera
2023-04-08, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag tror också nåt sånt.
M har ju för mycket detaljer för att inte vara med.
Tycker det låter konstigt att alla tre var inne i ett fult tomt badrum för husesyn... så händer ju aldrig annars.
Kanske blev JJ provocerad när T ringde din pojkvän.

Gick de ens husesyn? Det är en version som J tar upp i sista förhöret först. Och ändrar tidslinjen så brottet inte stämmer med grannarnas vittnesmål. I första förhöret sa hon att de satt i köket.
Citera
2023-04-08, 01:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Mycket märkligt tolkat av dig!
Jag tycker Rullman varit klar och tydlig att han åtalar för mord och inget annat. Han är inte ett dugg osäker på att MH ljuger sig blågul.
Däremot övergav han till rätten angående påföljden för MH eftersom hon inte varit drivande.
Förstår inte att du kan tolka på det sättet. Skulle Rullman varit osäker så hade han självklart ändrar rubriceringen
Det kan ha varit den drivande delen som jag feltolkat som en osäkerhet.
Citera
2023-04-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har väldigt svårt att tro att Maja hade mord i sinnet då. Där tror vi olika. Och det är till rätten att ta ställning till om Maja visste vad som var i görningen och att när hon lurade med Tove till JJ så visste hon att Tove aldrig skulle överleva.

Förhören läser ju inte rätten. Men vi kan prata om både och, vad vi själva tror och vad rätten har för uppgifter och vad de kan komma fram till.

Vad gäller vad Maja vet, så är det ju så att Maja vet det här, men på ett annat plan förskjuter hon det. Otroligt konstigt kan man tycka ju. Läskigt till tusen att var med en sådan person förutom det rent av oetiska.

Vad kom fram i rätten om vad Maja visste om vad gällde JJ och hennes hat? Minns inte nu och får gå tillbaka till direktrapporteringen om det finns något.

Men vad sades i rätten om det? Misshandle har vi hört JJ nämna i förhör, höll hon och Maja fast vid den storyn?

Jag håller med om att JJ säkerligen inte hade som plan att vare sig förlåta något, eller bara misshandla. Efter att inte ha fått "hjälp" svartnade det. Och det visst nog Maja, av den anledningen att hon var den som pratade med JJ, därav Majas tunnelseende när hon söker efter Tove.

Men kan rätten av detta veta att Maja vet och förstår att Tove kommer att mördas inom kort?

Hon filmade rådjuren, A*lbin sa att det verkade var god stämning.
Jag tänker att Maja inte har lika lätt att dra slutsatser, inte är vuxen och har vuxenperspektiv. Jag tog själv hemska risker som ung, något som man lär sig genom att höra/läsa/själv uppleva att inte göra.

Jag tror inte att Maja skulle stanna kvar om hon visste att ett mord skulle ske. Hennes hjärna stängde av den slutsatsen.

Och hur ställer sig då rätten till det som de fått veta?
De har fått de tider som Majas mobil visat steg, de vet att Maja druckit men inte varit redlös. Hur ser de på möjiligheten att Maja vetat om vad som pågick, grannens påringningar och att Maja själv deltog?
Innan var det god stämning, varför kan hon inte lägga sig? I fyllan och villan?

Citerar Review.
'J påstår att hon hade sagt till M att de skulle slå T på hemvägen. M förnekar att hon hört något sådant och att hon ändå inte hade velat slå T.'
Citera
2023-04-08, 01:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag tänker att rädsla kan komma i efterhand med lite distans. När M fick höra om Js Googlesökningar blev hon väl skakad enligt samsittaren.
Jag besökte ett land i konflikt för en hjälporganisation under ren period. (Ett land som UD avråder från att resa till om resan är inte nödvändig) Det var i princip dagliga terrorattacker etc. Och många andra utmaningar/faror för en ung kvinna som reste själv Jag var inte rädd under vistelsen vad jag minns. Vissa situationer var dock obehagliga.
Däremiot när jag kom så kom insikten och jag förstod inte hur jag vågade vissa saker. För människor som lever i krig/konflikter och även i destruktiva relationer så kan våld bli normaliserat för många.

M var nog inte rädd för J då eftersom hon lydde henne. Men nu har hon nog all anledning att vara rädd för J. I landet jag besökte fInns ett talesätt (mest på landsbygden) att hämnden smakar bäst kall, vilket gjort att släkter hämnats varandra långt efter en oförätt.

Förhoppningsvis får dock J god terapi så hon inte blir en ny Johanna Möller och försöker hämnas på My, MHs familj eller kanske sin egen familj inifrån fängelset.
Jo, det kan du ha rätt I, men jag tror att FL och Svegfors hjälpte känslan på traven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in