2023-04-08, 00:24
Medlem
Började titta på en serie på Netflix How to Get Away with Murder
Där händer precis det som Johanna gör. Kanske hon fick inspiration därifrån?
Citera
2023-04-08, 00:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Jo, det är riktigt sant. Allt jag skrev är riktigt sant.

Resning kan också beviljas, men det förtar inget av det jag skrev. Frågan jag svarade på handlade heller inte riktigt om resning. I alla fall inte som jag uppfattade den.

Nu är det ju dock ingenting som är aktuellt i Tove-fallet. Två misstänkta är åtalade. En av dem kommer sannolikt att fällas för mord och det kommer sannolikt att vara en helt korrekt dom som aldrig kommer att ifrågasättas eller begäras resning kring. Bortsett från att den sannolikt kommer att överklagas. På så vis kommer den ju att ifrågasättas, så klart.

Den andra kommer sannolikt att frias för mord och fällas för gravfridsbrott. De i ärendet begångna brotten har beivrats, den skyldiga har dömts, den oskyldiga har friats (från mord) och att någon annan ytterligare misstänkt skulle dyka upp ligger nog långt bort all rimlig trovärdighet

Tja jag såg att du besvarade att en person inte kan bli åtalad två ggr för samma brott. Och det är ju inte helt sant eftersom resning finns där samma person kan åter igen bli åtalad för samma brott.

Men som du skriver så är vi inte alls där idag så det blir lite OT.

Jag hoppas båda blir dömda för mord och grovt griftefridsbrott.

Fruktansvärt att de höll käften så länge var TT fanns.
Citera
2023-04-08, 00:31
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes

Hon verkar vara en aning trög då hon försökt bränna inne två ggr utan att lyckas. Däremot om jag förstått det rätt så lyckades hon att bränna ner det obebodda huset/byggnadsprojektet.
Det ska tilläggas att hon inte är anklagad varken för pojkvännens dörrbrand eller det andra huset. Troligen anser åklagaren att det inte finns tillräcklig bevisning och väljer då inte att åtala

Men om hon fått inspiration så borde hon väl iallafall fyllt en dunk bensin och tuttat på TT
Citera
2023-04-08, 00:31
Medlem
Citat:
Det är ju lite intressant det där om vad M trodde när de gick till J's lägenhet.

Tove trodde ju knappast att hon skulle bli mördad. Tove trodde väl snarare att de gick till J's lägenhet för att prata ut. Varför skulle M tro något annat än vad Tove trodde?

Nu svarar kanske någon - för att J och M hade planerat att mörda Tove. Och så skulle det ju kunna vara. Men så bevisa det då!

För saken är den, att det finns inte ett enda bevis, inte ett enda belägg, för att M visste något om att J tänkte mörda Tove. Det finns inte ett enda bevis på en enda förberedelse till mord. Och om M visste att de skulle mörda Tove, då måste det ha varit planerat. Men det finns ingenting som tyder på någon planering. Inget.
När Tove gick ut fr Toaletten knuffade hon väl till JJ och sa här inne finns inget att se, pga renoveringen. Då blev JJ kränkt för hon var stolt över sin nyrenoverade toalett, då knäade JJ Tove, som föll handlöst i backen, varpå JJ satte sig gränsle över henne. Puh vilken chock för Tove. Då tar Tove sina händer runt JJ hals och säger vad håller ni på med... Vad håller du på med själv säger JJ. Då stryper JJ Tove. Av ren ilska. Det brann till. Tror JJ hade uppbyggd hat mot TT, så det rann över. Men man måste ju kunna tygla sitt ilska.
Citera
2023-04-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hon verkar vara en aning trög då hon försökt bränna inne två ggr utan att lyckas. Däremot om jag förstått det rätt så lyckades hon att bränna ner det obebodda huset/byggnadsprojektet.
Det ska tilläggas att hon inte är anklagad varken för pojkvännens dörrbrand eller det andra huset. Troligen anser åklagaren att det inte finns tillräcklig bevisning och väljer då inte att åtala

Men om hon fått inspiration så borde hon väl iallafall fyllt en dunk bensin och tuttat på TT

Det obebodda huset, var det då när hon först tänt på utanför sitt ex och sen för att vilseleda polisen tuttade på ett hus?

Nja, i serien köper personen två små flaskor med bensin, liknande de från Dollarstore fast större.
Citera
2023-04-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
När Tove gick ut fr Toaletten knuffade hon väl till JJ och sa här inne finns inget att se, pga renoveringen. Då blev JJ kränkt för hon var stolt över sin nyrenoverade toalett, då knäade JJ Tove, som föll handlöst i backen, varpå JJ satte sig gränsle över henne. Puh vilken chock för Tove. Då tar Tove sina händer runt JJ hals och säger vad håller ni på med... Vad håller du på med själv säger JJ. Då stryper JJ Tove. Av ren ilska. Det brann till. Tror JJ hade uppbyggd hat mot TT, så det rann över. Men man måste ju kunna tygla sitt ilska.

Det där är väl J's historia. Hur mycket, om något, av den som är sant, vet vi så gott som ingenting, förutom att Tove blev strypt av J.

Men jag håller helt med dig om att J säkert hade byggt upp mer än tillräckligt med hat mot Tove för att mörda henne. Hon gjorde ju det också.
Citera
2023-04-08, 00:47
Medlem
Citat:
Bevis?

Hur går det med bevisen?

Enligt dig fanns det ju bevis i FUP om att Tove har ringt sin pojkvän vid 02.30 och du säger även att MH har tagit strypgrepp enligt FUP.

Även andra falska påhitt som du ännu inte kunnat styrka.

Kräver att få se dessa allvarliga påståenden som du kommit med.

Intressant att du slutar svara som vanligt men är aktiv och svarar andras inlägg i tråden, man kan inte bara hoppa in i leken för att slänga ur sig falska uppgifter till höger och vänster för att skapa förvirring och sedan gömma sig under sin sten igen..
Citera
2023-04-08, 00:50
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det obebodda huset, var det då när hon först tänt på utanför sitt ex och sen för att vilseleda polisen tuttade på ett hus?

Nja, i serien köper personen två små flaskor med bensin, liknande de från Dollarstore fast större.

Ja det var det obebodda huset för att vilseleda efter hon eldat hos expojkvännen.

Aha jag visste inte att det var två små flaskor. Trodde det var en hel dunk. Någon i tråden har förklarat att det är omöjligt att bränna ett lik med tre små flaskor kemisk bensin? Hur var det då möjligt i serien?
Senast redigerad av Kellywoman 2023-04-08 kl. 00:57.
Citera
2023-04-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja det var det obebodda huset för att vilseleda efter hon eldat hos expojkvännen.

Aha jag visste inte att det var två små flaskor. Trodde det var en hel dunk. Någon i tråden har förklarat att det är omöjligt att bränna ett lik med tre små flaskor kemisk bensin? Hur var det då möjligt i filmen?

Men snälla stopp nu innan det blir värre, du frågar hur det kan vara möjligt i filmen?
Det är en film/serie, därför är det möjligt.
Citera
2023-04-08, 00:54
Medlem
Citat:

Men gud.
Fan vad läskigt.
Hur länge har den funnits på Netflix då?
Hon hade väl ett konto ihop med nåt ex, som sen var livrädd när han tog bort henne från det när dom gjorde slut.
Så hon borde ju fortsatt med ett eget kan man tycka.
Citera
2023-04-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, FL var verkligen proffsiga. De läste av M, förstod problematiken och formulerade sina frågor därefter.

Tyvärr blev en del frågor lite ledande då de fick formulera om dem till ja/nej-frågor för att underlätta för M. Det gjorde det samtidigt också lättare för M att neka, men jag tror att FL läste av Ms kroppsspråk och utefter det hyfsat kunde avgöra om hon ljög.

Jag tror att FL tillsammans med Svegfors planterade rädslan för J som M sedan uttryckte. Möjligtvis hade hon stundtals någon obehagskänsla, men jag tror inte hon kände sig rädd. Hon var därlemot rädd för att mista J.

Jag tänker att rädsla kan komma i efterhand med lite distans. När M fick höra om Js Googlesökningar blev hon väl skakad enligt samsittaren.
Jag besökte ett land i konflikt för en hjälporganisation under ren period. (Ett land som UD avråder från att resa till om resan är inte nödvändig) Det var i princip dagliga terrorattacker etc. Och många andra utmaningar/faror för en ung kvinna som reste själv Jag var inte rädd under vistelsen vad jag minns. Vissa situationer var dock obehagliga.
Däremiot när jag kom så kom insikten och jag förstod inte hur jag vågade vissa saker. För människor som lever i krig/konflikter och även i destruktiva relationer så kan våld bli normaliserat för många.

M var nog inte rädd för J då eftersom hon lydde henne. Men nu har hon nog all anledning att vara rädd för J. I landet jag besökte fInns ett talesätt (mest på landsbygden) att hämnden smakar bäst kall, vilket gjort att släkter hämnats varandra långt efter en oförätt.

Förhoppningsvis får dock J god terapi så hon inte blir en ny Johanna Möller och försöker hämnas på My, MHs familj eller kanske sin egen familj inifrån fängelset.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-08 kl. 01:13.
Citera
2023-04-08, 00:55
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Men snälla stopp nu innan det blir värre, du frågar hur det kan vara möjligt i filmen?
Det är en film/serie, därför är det möjligt.

Ursäkta. Jag uppfattade det som om det varit en dokumentär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in