2023-04-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Inbrottet i ödehuset var väl inte så mycket en av Js vendettor, som det var en gemensam "spännande" grej. Inte alls en sådan sak som det jag uttalade mig om.

J och M har säkert gjort en massa dumheter ihop. Det är inte samma sak som att J har fått M att göra sitt dirty work.

Jag vet inte, samtidigt är det MH som lägger fram dessa berättelser om vad JJ har gjort. MH kanske inte berättar så öppet om situationer där hon själv deltagit i tidigare? Vi vet ju att hon är selektiv i att hon bara delar med sig information som helst inte är negativ för henne själv.
Citera
2023-04-07, 22:47
Medlem
Citat:
Jösses vilken tramspelle du är. Du skriver en massa tramsinlägg och vips ska jag bevisa något som alla redan vet. Läs du först vad det är vi diskuterar och läs sedan FUP så ska du se att det vi säger stämmer, vilket alla utom du säkert redan vet. Du kan ju notera att även vi som har olika åsikt i den subjektiva frågan är överens om att sakuppgifterna är samstämmiga. Tycker du inte att det är något att diskutera - scrolla då vidare istället för att tramsa.

Bevisbördan ligger på dig, bevisa nu vart du hittat uppgifterna du kläcker ur dig.

Väntar fortfarande på bevis om när MH var först med att ta strypgrepp.
Citera
2023-04-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Var ju en läkare som upptäckte via datortomografi att han själv var psykopat. Jobbigt läge.
Letade fram en artikel:
https://www.expressen.se/halsoliv/pyskopatforskarens-gruvliga-upptackt/?utm_source=ios-app.expressen.se

Haha! Har kollat det där. James Fallon. Men han var/är den typen av psykopat som inte härjar runt , ställer till trassel och mördar folk. Han hade en stor familj. Det finns ju såna också.
Citera
2023-04-07, 22:53
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Jösses vilken tramspelle du är. Du skriver en massa tramsinlägg och vips ska jag bevisa något som alla redan vet. Läs du först vad det är vi diskuterar och läs sedan FUP så ska du se att det vi säger stämmer, vilket alla utom du säkert redan vet. Du kan ju notera att även vi som har olika åsikt i den subjektiva frågan är överens om att sakuppgifterna är samstämmiga. Tycker du inte att det är något att diskutera - scrolla då vidare istället för att tramsa.

Fantastiskt att du orkar fortsätta agera Nyttig Idiot!

Har du lyckats få fram det där samtalet som du påstod skedde 02.30 när Tove pratade sista gången med sin pojkvän?

Förmodligen inte.
Vet du varför?

JO för att det aldrig har skett.

Sista samtalet var klockan 01.49
Citera
2023-04-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Båda har ljugit så mycket under utredningen så om någon av de misstänkta skulle komma med ett "erkännande" så blir det svårt för rätten att avgöra om det stämmer eller inte.
Det kan lika gärna vara ett erkännande för att dra med sig henne i skiten.

Men hade man fått utreda erkännandet så hade man nog kunnat komma fram till hur det stämmer eller ej, nu har ju dock rättegången redan varit och utredningen är stängd.
Kan ju hända att det händer något när det är dags för Hovrätten.
Kan en utredning öppnas igen om. det inkommer ny bevisning?
Citera
2023-04-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Fantastiskt att du orkar fortsätta agera Nyttig Idiot!

Har du lyckats få fram det där samtalet som du påstod skedde 02.30 när Tove pratade sista gången med sin pojkvän?

Förmodligen inte.
Vet du varför?

JO för att det aldrig har skett.

Sista samtalet var klockan 01.49

Ja just det, 02.30 "samtalet" var ju så jävla bevisat i FUP enligt den väl insatte skribenten.
Enligt samma person så skulle även "MH har tagit strypgrepp först" enligt FUP och man var idiot för att man ifrågasatte det

Skulle gärna vilja ha svar på vart i FUP man kan hitta dessa saker, hen har nog en egen version av FUP
Citera
2023-04-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kan en utredning öppnas igen om. det inkommer ny bevisning?

Nu är jag inte 100% säker här, men jag har fått uppfattningen:

Eftersom det är klart i tingsrätten så tror jag att det är stängt för stunden.

Men skulle man överklaga till Hovrätten så "öppnas" det nog upp för genomgång och eventuella tillägg som kan bevisa eller motbevisa gärningen.

Att det går vidare till Hovrätten är nog något vi kan räkna med(någon måste överklaga), och då lär det säkert komma fram något, om nu Hovrätten godkänner ärendet(men det ska dem göra med tanke på påföljdslängden.)
Citera
2023-04-07, 23:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, vid Nöjet. Och där är M högst delaktig i uppsökandet efter T. Att vakten inte riktigt får kontakt med henne och upplever henne som upprörd väger ju också in. Själv tror jag att mord redan i detta skede stod på agendan.

Jag har väldigt svårt att tro att Maja hade mord i sinnet då. Där tror vi olika. Och det är till rätten att ta ställning till om Maja visste vad som var i görningen och att när hon lurade med Tove till JJ så visste hon att Tove aldrig skulle överleva.

Citat:
Men om rätten köper M s historia, att J bara ville prata ut. Så säger ju M själv vid upprepade tillfällen i sina egna förhör att J har svårt att släppa saker, att J hatade T, att jorden vore en bättre plats utan T, samt ett uppriktigt försök att ha ihjäl T. Hade T vetat om alla dessa saker hade hon aldrig följt med! M visste precis vad J tyckte om T och att hon önskade livet ur henne.

Förhören läser ju inte rätten. Men vi kan prata om både och, vad vi själva tror och vad rätten har för uppgifter och vad de kan komma fram till.

Vad gäller vad Maja vet, så är det ju så att Maja vet det här, men på ett annat plan förskjuter hon det. Otroligt konstigt kan man tycka ju. Läskigt till tusen att var med en sådan person förutom det rent av oetiska.

Vad kom fram i rätten om vad Maja visste om vad gällde JJ och hennes hat? Minns inte nu och får gå tillbaka till direktrapporteringen om det finns något.

Citat:
30 Minuter innan den trevliga promenaden hem hade alla tre varit i handgemäng och J var så upprörd att hon kontaktar vakter och polis. Besviken över den uteblivna hjälpen vänder hon helt spår och vill nu prata ut. Detta finns inte på kartan! Och det begriper givetvis M också.

Men vad sades i rätten om det? Misshandle har vi hört JJ nämna i förhör, höll hon och Maja fast vid den storyn?

Jag håller med om att JJ säkerligen inte hade som plan att vare sig förlåta något, eller bara misshandla. Efter att inte ha fått "hjälp" svartnade det. Och det visst nog Maja, av den anledningen att hon var den som pratade med JJ, därav Majas tunnelseende när hon söker efter Tove.

Men kan rätten av detta veta att Maja vet och förstår att Tove kommer att mördas inom kort?

Citat:
Med M s hjälp lockas T till det sk slutna rummet där T skulle vara hjälplös om J än en gång försöker skada henne. Och tror vi då på M, att hon går och lägger sig direkt är hon likgiltig inför den riskfyllda miljö T befinner sig i.

Hon filmade rådjuren, A*lbin sa att det verkade var god stämning.
Jag tänker att Maja inte har lika lätt att dra slutsatser, inte är vuxen och har vuxenperspektiv. Jag tog själv hemska risker som ung, något som man lär sig genom att höra/läsa/själv uppleva att inte göra.

Jag tror inte att Maja skulle stanna kvar om hon visste att ett mord skulle ske. Hennes hjärna stängde av den slutsatsen.

Och hur ställer sig då rätten till det som de fått veta?
De har fått de tider som Majas mobil visat steg, de vet att Maja druckit men inte varit redlös. Hur ser de på möjiligheten att Maja vetat om vad som pågick, grannens påringningar och att Maja själv deltog?
Innan var det god stämning, varför kan hon inte lägga sig? I fyllan och villan?
Citera
2023-04-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
MH säger till polisen att det är JJ som berättat för henne hur överfallet i badrummet gick till, men det är i mitt tycke för detaljerat för att det inte ska vara självupplevt. Det låter som att MH berättar om något hon sett. Om JJ hade berättat för henne så hade hon väl sagt att ”Jag fällde henne”, ”Jag drog ner henne på golvet”? Att MH vet att TT blev knäad och föll pga det låter för mig som att hon sett detta. Likaså hennes berättelse om att TT slog i huvudet, det låter upplevt.

Deras berättelse skiljer sig på en viktig punkt.
* MH säger att JJ knuffade in TT i badrummet när de var i hallen.
* JJ säger att de var inne i badrummet alla tre och TT knuffade till JJ när hon lämnade badrummet, vilket fick JJ att fälla henne.

Här tror jag på MH. Det startade i hallen. Kanske med en ordväxling, kanske var TT på väg därifrån utan att JJ hade fått den ursäkt som hon tyckte att hon var värd. Om dörren till badrummet var öppen/halvöppen kanske TT snubblade in i badrummet av knuffen i hallen. JJ följer efter. TT utbrister ”Vad håller ni på med?” och JJ svarar ”Vad håller du på med själv?” och fäller henne.
Jag tror också nåt sånt.
M har ju för mycket detaljer för att inte vara med.
Tycker det låter konstigt att alla tre var inne i ett fult tomt badrum för husesyn... så händer ju aldrig annars.
Kanske blev JJ provocerad när T ringde din pojkvän.
Citera
2023-04-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, det blir lite problematiskt när de vet att M har lite svårt med formuleringarna och de därför hjälper henne med föreslagna ja/nej-frågor. Det kan ha väckt tankar hos henne som hon annars inte skulle fått.

Jag funderade på om alla ja/nejfrågor var helt nya för M eller om advokaten ställde de för att de tillsammans pratat innan förhören. Gissningsvis en blandning.
Citera
2023-04-07, 23:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag funderade på om alla ja/nejfrågor var helt nya för M eller om advokaten ställde de för att de tillsammans pratat innan förhören. Gissningsvis en blandning.
Om du menar under rättegången, så har de säkert gått igenom frågorna noggrant innan.
Citera
2023-04-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag vet inte, samtidigt är det MH som lägger fram dessa berättelser om vad JJ har gjort. MH kanske inte berättar så öppet om situationer där hon själv deltagit i tidigare? Vi vet ju att hon är selektiv i att hon bara delar med sig information som helst inte är negativ för henne själv.

Det håller jag inte riktigt med om. Hon har berättat om mycket som varit negativt för henne själv. Inbrottet i ödehuset är ju bara ett exempel. Haschkakan ett annat. Hon har inte tvekat att berätta om sitt deltagande i flyttandet av liket, efter att hon började berätta. Därmed inte sagt att allt är sant, men hade hon själv deltagit i ex.vis mordbränderna, hade hon knappast berättat om dem alls, om hon nu inte vill berätta om något som är negativt för henne själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in