2023-04-07, 17:28
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du har alldeles rätt och jag håller med dig om att Gräddrumpan är intelligent, faktiskt oerhört intelligent. Hon är extremt begåvad och hon har också fantastiska skådespelartalanger samt är väldigt rolig. Om det inte vore det uppenbart tragiska i hennes livssituation så skulle hon kunna vara en av Sveriges största stand-up-komiker eller youtubers och säkert även vara med i TV och i alla möjliga sammanhang. Det är tråkigt att se ett sådant geni befinna sig i en sådan här situation. Hon är virtuos som människa.

Vem som helst,i Gräddrumpans ålder kan svänga sig med ord, kanske bättre än Pia själv?
Så nej,hon är inte unik. Hon är sjuk.
Citera
2023-04-07, 17:52
Medlem
Citat:
Du har alldeles rätt och jag håller med dig om att Gräddrumpan är intelligent, faktiskt oerhört intelligent. Hon är extremt begåvad och hon har också fantastiska skådespelartalanger samt är väldigt rolig. Om det inte vore det uppenbart tragiska i hennes livssituation så skulle hon kunna vara en av Sveriges största stand-up-komiker eller youtubers och säkert även vara med i TV och i alla möjliga sammanhang. Det är tråkigt att se ett sådant geni befinna sig i en sådan här situation. Hon är virtuos som människa.

Det märks att hon skådespelar på TikTok ibland kommer det fram att hon är ”smartare” än hon framställer sig. Men att säga att hon skulle vara väldigt intelligent är att ta i hon är normalbegåvad. Dock vägrar hon konstant att ta tag i sina problem men det handlar snarare om hennes extremt dåliga psykiska mående.
Citera
2023-04-07, 20:11
Medlem
OlitBrands avatar
Jag förstår inte vad som är så "smart" och "intelligent" med en person som är snudd på psykotisk.

Minns när polisen kom och knackade på dörren och hon körde live och gömde telefonen i något köksskåp för att stå och gapa och skrika på polisen.

Sen synen på att vara förälder är skev.

Jag hoppas hon tar hjälpen vacker dag.
Citera
2023-04-07, 20:30
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Jag förstår inte vad som är så "smart" och "intelligent" med en person som är snudd på psykotisk.

Minns när polisen kom och knackade på dörren och hon körde live och gömde telefonen i något köksskåp för att stå och gapa och skrika på polisen.

Förstår ej heller. Detta är ju en person,som inte är snudd på psykos, utan är i.
Citera
2023-04-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand

Tror att det blir en väldig kontrast från när hon spelar och förställer sig till när hon visar sitt rätt jag då hon kan föra normala argument och vara vältalig. Men nej hon är inte mer intellektuell än en ”normal” person.

Vad gäller hennes barnuppfostran tror jag tyvärr att hennes barndom såg ut som det gör för hennes egna barn idag. Generations trauman som förs i arv.

Hon har stannat på en mental ålder av ung tonåring och är i dagsläget inte kapabel att ta hand om sig själv ens. Enligt hennes instagram lekte hon med kropps färg idag och golvet ser ut därefter men hon ”orkade” inte städa så golvet är fullt med färg
Så otroligt trist för alla inblandade inte minst sönerna att hon vägrar inse att hon behöver hjälp.
Citera
2023-04-07, 20:50
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Förstår ej heller. Detta är ju en person,som inte är snudd på psykos, utan är i.

Jag ville vara lite snäll efter min rant.

Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Tror att det blir en väldig kontrast från när hon spelar och förställer sig till när hon visar sitt rätt jag då hon kan föra normala argument och vara vältalig. Men nej hon är inte mer intellektuell än en ”normal” person.

Vad gäller hennes barnuppfostran tror jag tyvärr att hennes barndom såg ut som det gör för hennes egna barn idag. Generations trauman som förs i arv.

Hon har stannat på en mental ålder av ung tonåring och är i dagsläget inte kapabel att ta hand om sig själv ens. Enligt hennes instagram lekte hon med kropps färg idag och golvet ser ut därefter men hon ”orkade” inte städa så golvet är fullt med färg
Så otroligt trist för alla inblandade inte minst sönerna att hon vägrar inse att hon behöver hjälp.

Ja intressant att du tänkte det där med generationstrauman. För jag har tänkt ofta att det är det hon hamnat i.
Man blir som dom vuxna gör i ens närhet.

Ja alltså att ha en mamma som är känd för detta är inte optimalt.
Citera
2023-04-07, 22:02
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Vad lider hon av? Eller det kanske inte har framkommit än. Om hennes LinkedIn-profil stämmer så lär hon ju i alla fall vara hyfsat intelligent och har haft ganska okej jobb?
Jadå hon är hyfsat intelligent, Gräddrumpan en form av datasnille, även om hon förvisso har andra svårigheter. Förutom hennes grandiosa, gränslösa och empatilösa agerande så har hon andra märkliga beteenden som att exempelvis inte använda tvättmaskinen och inte använda diskmaskinen, inte spolar i toaletten och andra konstigheter. Det tyder på att hon kan ha någon neuropsykiatrisk problematik i botten, något som givetvis inte är bra förutsättningar i samband med detta mentala breakdown som hon drabbats av på senaste åren.
Citera
2023-04-08, 01:51
Medlem
Citat:
En frontallobsdemens är inte uteslutet, det verkar som att förfallet gått väldig snabbt, hon är själv utåtagerande, impulsiv, saknar empati samt saknar verklighetsförankring. Hon ser sjukare och sjukare ut i varje filmklipp och hon lever i misär i sin lägenhet. Bristande empati, sexuell utsvävdhet, aggressioner, bristande omdöme, empatilöshet samt total frånvaro av självinsikt är en del av symtomen på frontallobsdemens och sjukdomen drabbar främst yngre människor. Patienten avlider 5-10 år efter insjuknandet.

Jag har nu sett en stor del av hennes videos på Tik-tok, och även det hon har på youtube (kände inte till henne innan jag hittat denna tråd). Jag vet inte vad som är mest skrämmande, Gräddrumpan själv eller de följare som sitter och hejar på henne. Det är helt uppenbart att detta handlar om en svårt sjuk människa i behov av akut hjälp. Det är riktigt deprimerade att se de sjuka kultur som finns i sociala medier där en människa som är totalt inne i en personlig katastrof kan sitta och breda ut sig och en massa idioter sitter och hånar och supportar och understödjer vansinnet. Än mer att vi har en psykiatrivård som är värdelös.

Hur skulle du beskriva dig själv i en värld som om 100 år troligen blir för varm?
Citera
2023-04-08, 08:50
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Du känns märkbart besatt av denna Gräddrumpan, likaså trådstartaren. Gissar på att dom flesta som skriver i denna tråd är ett gäng 14-20 åringar, samma människor som sitter dagarna i ända och följer alla dessa tragiska människor på TikTok

Hon trollar sönder er vilket majoriteten gör på den iqbefriade appen. Några minuter på hennes live räckte för att förstå det, mest roande var det att se hur provocerade och hysteriska alla var över att deras orosanmälningar mot henne lagts ner, troligtvis för att socialen själva är medvetna om att hon är ett troll, vilket ni också hade förstått om ni inte var så uppenbart efterblivna
Logga ut från flashback tack

Med andra ord så är Gräddrumpan ingenting annat än teaterpjäs? Alltså finns inte de där barnen, eller exmannen, och inte heller något annat runt henne existerar i verkligheten. Allt är bara skådespel och rekvisita i en studio.

Jag visste väl att hon är ett geni!
Citera
2023-04-09, 11:13
Medlem
LaPrincipessas avatar
Någon som sett något från Gräddis på sistone?
Citera
2023-04-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Någon som sett något från Gräddis på sistone?

Hon lägger upp dagligen på TikTok men om du inte vill kolla på henne där då lägger någon som kallar sig för ”arkiv gräddrumpan” upp hennes videor på youtube. Igår var det att alla som har anmält henne till socialen skulle sluta projicera sin religion på henne och hon bara ville leva ett långt, lyckligt och njutningsfullt liv. Med sina barn. (?)
Citera
2023-04-09, 11:35
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Hon lägger upp dagligen på TikTok men om du inte vill kolla på henne där då lägger någon som kallar sig för ”arkiv gräddrumpan” upp hennes videor på youtube. Igår var det att alla som har anmält henne till socialen skulle sluta projicera sin religion på henne och hon bara ville leva ett långt, lyckligt och njutningsfullt liv. Med sina barn. (?)

Det kontot hon var aktiv på (TikTok) är ju borta sedan ett par dagar… Det sista hon la ut var ett klipp där hon grät och mådde dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in