2023-04-06, 20:29
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Såg också den bilden.. 😂
Kanske är inne i Täby med halvvissna och avbrutna tulpaner i en badrumslampa?
Förstår verkligen inte..

Har vi koll på om Caroline har instagram?
Tror inte stackars Caroline har tid att instagramma. Hon jobbar ju hela tiden medan My vilar sig.
Hoppas den stackaren får en lön åtminstone och inte nöjer sig med att vila i stjärnglansen av My och hennes världsberömde man
Senast redigerad av Rimbert 2023-04-06 kl. 20:33.
Citera
2023-04-07, 10:36
Medlem
Någon som vet om Caroline är delägare eller ’bara anställd’?
Eller har det kanske inte startats något nytt AB för Mys Blommor, det kanske ligger i verksamheten för My Martens AB 🤷🏼‍♀️ Sorry för dålig koll från min sida.
Citera
2023-04-07, 11:45
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Maken är fortfarande inte direkt betalningsansvarig, men i utmätningsbalken finns en presumption som går ut på att allt lösöre i gäldenärens bostad antas tillhöra gäldenären själv och kan utmätas.
Måste bara korrigera mig själv. Den heter givetvis utsökningsbalken (UB) och ingenting annat, den där lagen som beskriver hur utmätningar får gå till.
Citera
2023-04-07, 11:48
Medlem
Att My äger sitt företag själv är jag helt säker på. Liksom hon äger sina boende själv.
Funderar på varför aldrig hennes son får följa med på hennes utlandsresor. Nu menar jag inte träningsresor utan sol o nöjesresor.
Han betyder ändå allt för henne.
Citera
2023-04-07, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gallade
Någon som vet om Caroline är delägare eller ’bara anställd’?
Eller har det kanske inte startats något nytt AB för Mys Blommor, det kanske ligger i verksamheten för My Martens AB 🤷🏼‍♀️ Sorry för dålig koll från min sida.
Det finns en suppleant, född -62
https://krafman.se/my-martens-ab/5568167638/sammanfattning

My Martens AB, 556816-7638 är ett aktiebolag med postadress i Täby som registrerades år 2010 och är verksamt inom Annan förlagsverksamhet, Researrangemang, Drift av gymanläggningar, Efterproduktion av film, video och TV-program och Reklambyråverksamhet.
My Martens AB har haft sitt nuvarande firmanamn sedan 2013-08-16.
Aktiekapitalet är 50 000 kr.
Företagets status: Aktiv
Citera
2023-04-07, 12:07
Medlem
HappySnowmans avatar
Jag har också googlat på Alla bolag, Merinfo osv. Men kan för lite för att bedöma vad som pågår i verksamheten. Vem kan sånt härinne? Jag skulle verkligen uppskatta en kunnig åsikt!
Citera
2023-04-07, 12:14
Avslutad
Citat:
Jag har också googlat på Alla bolag, Merinfo osv. Men kan för lite för att bedöma vad som pågår i verksamheten. Vem kan sånt härinne? Jag skulle verkligen uppskatta en kunnig åsikt!
Det där med att skilja mellan bolag och privat, verkar vara lite si och så.
Just nu påskpyntar lilleman hemma, i de grå-beiga färgerna, med kanin och äggprydnad från blomaffären på runda bordet.
Har hon "lagret" hemma?
Citera
2023-04-07, 12:14
Medlem
HappySnowmans avatar
Apropå det här med arv och andra tillgångar. Har vem som helst rätt att begära ut en bouppteckning från Skatteverket? Jag vet att man kan göra det som arvinge i alla fall. Men det är kanske offentlig handling? I så fall kanske det går att kolla upp ryktena om att hon skulle ha ärvt nån gammal farbror?

Lever hennes föräldrar förresten? Eller har det kommit in några arv den vägen? (Har hon syskon? Jag har ingen koll alls.)
Citera
2023-04-07, 12:15
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det där med att skilja mellan bolag och privat, verkar vara lite si och så.
Just nu påskpyntar lilleman hemma, i de grå-beiga färgerna, med kanin och äggprydnad från blomaffären på runda bordet.
Har hon "lagret" hemma?
Vore spännande att se resultatet av en inventering i den där butiken.
Citera
2023-04-07, 12:34
Avslutad
Citat:
Apropå det här med arv och andra tillgångar. Har vem som helst rätt att begära ut en bouppteckning från Skatteverket? Jag vet att man kan göra det som arvinge i alla fall. Men det är kanske offentlig handling? I så fall kanske det går att kolla upp ryktena om att hon skulle ha ärvt nån gammal farbror?

Lever hennes föräldrar förresten? Eller har det kommit in några arv den vägen? (Har hon syskon? Jag har ingen koll alls.)
Två halvsystrar. Pappa och mamma lever.
Det var hennes älskade "farbror" Lothar som dog, men han var gift, så jag vet inte. Antar att sonens pappa betalar underhåll, han har flis, det var väl han som "köpte" ut Mys Ölandsbutik, om jag inte minns fel
Citera
2023-04-07, 12:56
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Två halvsystrar. Pappa och mamma lever.
Det var hennes älskade "farbror" Lothar som dog, men han var gift, så jag vet inte. Antar att sonens pappa betalar underhåll, han har flis, det var väl han som "köpte" ut Mys Ölandsbutik, om jag inte minns fel
Hm? Så intressant.

Men har inte sonens pappa någon ny? Jag skulle bli skogstokig om min respektive höll på och sponsrade ett gammalt ex. Underhåll är ju en sak, sonen verkar bo mycket i Täby där han går i skolan såvitt jag förstår. Och nivån på det kan man ju bestämma själva (uppåt). Men att ge sig in i värdelösa företag känns som ett steg för långt.

Så det är arv efter den där Lothar som det spekuleras i här inne? Inte någon annan/någon mer?
Citera
2023-04-07, 13:02
Avslutad
Citat:
Hm? Så intressant.

Men har inte sonens pappa någon ny? Jag skulle bli skogstokig om min respektive höll på och sponsrade ett gammalt ex. Underhåll är ju en sak, sonen verkar bo mycket i Täby där han går i skolan såvitt jag förstår. Och nivån på det kan man ju bestämma själva (uppåt). Men att ge sig in i värdelösa företag känns som ett steg för långt.

Så det är arv efter den där Lothar som det spekuleras i här inne? Inte någon annan/någon mer?
Nej, det är den stora frågan, hur det går runt..

Hennes egna historier om när, var, hur saker hänt eller i hennes fantasi, är lite knepigt att få grepp om. Några googlingar så öppnas Mys hittepåkatastrofer som avlöst varandra genom livet..

Vad är det för knas med J, undrar jag. Hur orkar han finna sig i kaoset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in