Citat:
Ursprungligen postat av
Korinne
Det är ju konstigt. M visste hur J knäade T, men sen gick hon o sov?
Det som talar för att J berättelse är sann är också att hon säger att de skulle locka iväg T o slå henne. Varför säger man så om man ändå ljuger?
MH säger till polisen att det är JJ som berättat för henne hur överfallet i badrummet gick till, men det är i mitt tycke för detaljerat för att det inte ska vara självupplevt. Det låter som att MH berättar om något hon sett. Om JJ hade berättat för henne så hade hon väl sagt att ”Jag fällde henne”, ”Jag drog ner henne på golvet”? Att MH vet att TT blev knäad och föll pga det låter för mig som att hon sett detta. Likaså hennes berättelse om att TT slog i huvudet, det låter upplevt.
Deras berättelse skiljer sig på en viktig punkt.
* MH säger att JJ knuffade in TT i badrummet när de var i hallen.
* JJ säger att de var inne i badrummet alla tre och TT knuffade till JJ när hon lämnade badrummet, vilket fick JJ att fälla henne.
Här tror jag på MH. Det startade i hallen. Kanske med en ordväxling, kanske var TT på väg därifrån utan att JJ hade fått den ursäkt som hon tyckte att hon var värd. Om dörren till badrummet var öppen/halvöppen kanske TT snubblade in i badrummet av knuffen i hallen. JJ följer efter. TT utbrister ”Vad håller ni på med?” och JJ svarar ”Vad håller du på med själv?” och fäller henne.