2023-04-07, 09:28
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Vad hindrar dig från att starta ett liknande initiativ utan att ta emot Swish-pengar?

Jättebra idé!

Kör i vind.

Jag har redan ett arbete, till skillnad från dumpen folket jobbar jag och betalar skatt, en skatt som finansierar polisen och andra myndigheter där jag förväntar mig att de gör sitt jobb och burar in pedofiler som faktiskt begår brott.
Citera
2023-04-07, 09:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Hur mycket får dom in på swish då?
Bra att du frågar, de vägrar benhårt att redovisa sina swishinkomster.
Sara vill hålla det hemligt, varför räknar du säkert ut själv men ett litet tips är väl art pengarna går till annat än det var tänkt för......
Citera
2023-04-07, 09:42
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Så om någon kan tjäna en slant är det automatiskt dåligt.

Vad lever du på, om man får fråga.

För med din inställning är det fel att vara matproducent eftersom sådana får betalt.
Du har inte fattat att swishen är en svart inkomst som de döljer för skattemyndigheten och de döljer även för alla hur mycket de faktiskt får in på swishen.
Ingen vet hur mycket "gåvor" som kommer in. Bara Sara vet då det är hon som förfogar över pengarna.

Det är väl knappast så att vi swishar till bonden som ger oss mjölk eller hur?
Ditt argument varxexrmtremt långsökt måste jag säga.
Det är en svårt kriminellt belastad person vi har att göra med här, nyligen muckar från fängelse där grova narkotikabrott och rattfyllor ingår.
De här personerna vill kunna gömma sina swishintäkter och ingen tycker det är konstigt?

Jag förstår att pedofiler och gäddor upprör och jag blir lika upprörd själv men också rejält road av vissa uthängningar när gubbarna ras med brallorna nere.
Men man måste skillja på det och vad som händer i dumpen ochvde två kvartsfinalerna som driver dumpen.

Deras handelnoch vandel lämnar mycket att fundera över.
Var och en får handla efter eget förstånd men jag som har erfarenhet av hur missbrukare är proffs på att manipulera sin omgivning känner igen alla de tydliga signaler Sara sänder ut. Alla som vet hur missbrukare fungerar känner igen hennes tendenser.
Hon kanske är nykter för tillfället men "pundartänket" gör sig påmint hela tiden.
Citera
2023-04-07, 09:48
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hon sålde fitta….”
Det förklarar din människosyn väldigt tydligt.
Och bekvämt är det också att skuldbelägga offer som försvar för banemännens övergrepp.

Tiderna förändras och det är nog obekvämt för vissa att liknande påståenden inte längre går hem.
Du var Sara ett offer när hon körde rattfull också?
Jag fattar inte den offer mentaliteten som genomsyrar den här tråden, hur är Sara ett offer?
Man ansvarar väl själv för sina handlingar?

Hon valde att sälja sig för att kunna knarka, finns inget som gör henne till offer i det.

Det fanns dock offer i hennes närhet och det är hennes barn som hon inte tog hand om då hon valde pulvret framför barnen.
Man blir fan spyfärdig när man hör att folk vill göra Sara till offret och så glömmer man de riktiga offren, knarkarnas barnbsom blir beprövade sin barndom och får leva hela sin uppväxt med en missbrukande mamma.
Hur många gånger har hennes barn fått lega sömnlösa i oro för om mamma lever eller har tagit en överdos.
Skäms på dig och säga att Sara är ett offer för du pissar på de riktiga offren!
Citera
2023-04-07, 10:04
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag tycker att det skulle vara intressant med en skarpsinnig analys, men tyvärr kan Dumpen inte prestera det. Jag tycker delvis att Dumpen är underhållande men som sagt tröttsamt i längden. Kan bero på att jag har ganska hög intelligenskvot och då ökar kravet på kvalitet. Jag misstänker att det förhåller sig likadant med dig.
Av samma skäl som du så håller jag med. Dumpen kan ibland vara underhållande, i synnerhet om männen skriver eller säger något som svansen blir extra upprörd över. Ta till exempel personen som ville ha småbarn i bur. Alla med någon form av kritiskt tänkande förstår att han bara överdriver eller rent av trollar, men det gör inte svansen. Upprördheten blir till en underhållning i sig för min del.

Med detta sagt så (nu struntar jag i att svansen bortförklarar det med journalistik) straffas männen alldeles för hårt. Låt oss vara uppriktiga: Om Dumpen hade fått sin vilja igenom så hade det nya brottet varit ett bötesbrott. Att hänga ut männen med allt vad det innebär står därför inte i proportion till det påstådda brottet.

Förresten, vilket tycker du är det sämsta argumentet för Dumpen som svansen kör med? Själv tycker jag att det är att föräldrar (enligt svansen) kan hålla koll på vilka raggare som bor i deras närhet. Jag får inte riktigt ihop logiken att det är lungt så länge som en person inte är uthängd av Dumpen. Det rimliga är givetvis att säga åt sina barn att undvika kontakt med alla okända män.
Citera
2023-04-07, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Av samma skäl som du så håller jag med. Dumpen kan ibland vara underhållande, i synnerhet om männen skriver eller säger något som svansen blir extra upprörd över. Ta till exempel personen som ville ha småbarn i bur. Alla med någon form av kritiskt tänkande förstår att han bara överdriver eller rent av trollar, men det gör inte svansen. Upprördheten blir till en underhållning i sig för min del.

Med detta sagt så (nu struntar jag i att svansen bortförklarar det med journalistik) straffas männen alldeles för hårt. Låt oss vara uppriktiga: Om Dumpen hade fått sin vilja igenom så hade det nya brottet varit ett bötesbrott. Att hänga ut männen med allt vad det innebär står därför inte i proportion till det påstådda brottet.

Förresten, vilket tycker du är det sämsta argumentet för Dumpen som svansen kör med? Själv tycker jag att det är att föräldrar (enligt svansen) kan hålla koll på vilka raggare som bor i deras närhet. Jag får inte riktigt ihop logiken att det är lungt så länge som en person inte är uthängd av Dumpen. Det rimliga är givetvis att säga åt sina barn att undvika kontakt med alla okända män.

Haha pladder med dig själv.
"Svansen" består av större delen av befolkningen som inte tycker det är ok att pedofiler söker barn.

En till gädda på kroken idag, trevligt!
Citera
2023-04-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Bra att du frågar, de vägrar benhårt att redovisa sina swishinkomster.
Sara vill hålla det hemligt, varför räknar du säkert ut själv men ett litet tips är väl art pengarna går till annat än det var tänkt för......
Så du har alltså ingen aning? Du gör ju som du vill men jag själv väljer att basera mina ståndpunkter på fakta hellre än att "räkna ut själv".
Citera
2023-04-07, 10:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Haha pladder med dig själv.
"Svansen" består av större delen av befolkningen som inte tycker det är ok att pedofiler söker barn.

En till gädda på kroken idag, trevligt!
Jag är helt på det klara med att större delen av befolkningen ser allvarligare än jag på att sexchatta med vad man tror är ungdomar, men jag skulle bli mycket förvånad om en majoritet av befolkningen tycker att Dumpen är något bra. Att det endast finns partier som står bakom rättsstaten representerade i riksdagen är en tydlig indikation på det senare om du frågar mig.

Nu är det är förvisso anekdotiskt, men jag har bara hört negativa saker om Dumpen i verkliga livet. Då anser jag ändå mig själv vara mycket etablerad i samhället i och med att jag har förhållandevis hög utbildning, förhållandevis kvalificerat jobb, familj (med allt vad det innebär i form av kontakt med andra vuxna), medlemskap i föreningar, vänner, m.m.

Jag tror att Dumpen med svans skulle få en ganska obehaglig överraskning om det hade gjorts en opinionsundersökning angående befolknings inställning till pöbelrättvisa. Det finns en anledning till att vi inte känner till några fall av brinnande bildäck ring halsen på folk i Sverige.
Citera
2023-04-07, 10:34
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Så du har alltså ingen aning? Du gör ju som du vill men jag själv väljer att basera mina ståndpunkter på fakta hellre än att "räkna ut själv".
Ge oss fakta då du som vet!
Citera
2023-04-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så hur försörjer sig Sara och Patrik om arbetet är ideellt?
Förvärvsarbetar de också och driver dumpen på sin fritid?
Eller är det faktiskt så att den swish de vill undanhålla skatteverket går till sk "svarta löner" åt de båda dumpenägarna, för de har väl ändå en hyra, en elräkning, en hemförsäkring etc att betala varje månad? Hur betalas det om inte med swishen?
Du är verkligen mer än lovligt korkad. Ideellt innebär inte att arbeta utan lön.
Citera
2023-04-07, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag är helt på det klara med att större delen av befolkningen ser allvarligare än jag på att sexchatta med vad man tror är ungdomar, men jag skulle bli mycket förvånad om en majoritet av befolkningen tycker att Dumpen är något bra. Att det endast finns partier som står bakom rättsstaten representerade i riksdagen är en tydlig indikation på det senare om du frågar mig.

Nu är det är förvisso anekdotiskt, men jag har bara hört negativa saker om Dumpen i verkliga livet. Då anser jag ändå mig själv vara mycket etablerad i samhället i och med att jag har förhållandevis hög utbildning, förhållandevis kvalificerat jobb, familj (med allt vad det innebär i form av kontakt med andra vuxna), medlemskap i föreningar, vänner, m.m.

Jag tror att Dumpen med svans skulle få en ganska obehaglig överraskning om det hade gjorts en opinionsundersökning angående befolknings inställning till pöbelrättvisa. Det finns en anledning till att vi inte känner till några fall av brinnande bildäck ring halsen på folk i Sverige.

Jojo, men man brukar ju dras till kretsar som reflekterar en själv. Förstår därför att de du träffar har en avvikande syn på dumpen och pedofili.

Nej. Tyvärr har vi ju inte ännu infört detta spännande inslag av brinnande bildäck kring pedofiler ännu. Jag gör dock mitt bästa för att inspirera folk till att starta lite brasor såhär till påsk. Hade varit ett spännande kulturellt inslag som sagt.
Citera
2023-04-07, 10:41
Medlem
snurresprettiss avatar
Kämpa Patrik och Sara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in