2023-04-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Herr Sjö ondgjorde sig att han inte hade pengar till boendet pga corona. Nu klagar han inte på det. Nu kan han nog börja föreläsa, men har nog inte tid, inte en semester på snart 2 år. Persona non grata, vad har du fått det från, enligt honom själv är han populärare än någonsin.
Nu är du väldigt förvirrad och grötig i ditt inlägg.
Vad är det du vill ha sagt?
Citera
2023-04-07, 02:28
Medlem
Citat:
Herr Sjö ondgjorde sig att han inte hade pengar till boendet pga corona. Nu klagar han inte på det. Nu kan han nog börja föreläsa, men har nog inte tid, inte en semester på snart 2 år. Persona non grata, vad har du fått det från, enligt honom själv är han populärare än någonsin.

De drar in pengar även på hemsidan, poddar, klädförsäljning, och en och annan föreläsning, och inte åker de 12 000 mil per år som de säger.

Nu redigerade du in lite till i ditt ursprungliga inlägg, det fetade.
Är du störd över att personer som stöder Dumpen lämnar bidrag till deras verksamhet?
Är du störd över att Dumpen, inte olikt andra verksamheter, jobbar för att täcka sina kostnader?
Vad är konstigt i det?
Vad är ditt egentliga syfte i att försöka nedgöra Dumpen?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-04-07 kl. 02:41.
Citera
2023-04-07, 02:40
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:

De drar in pengar även på hemsidan, poddar, klädförsäljning, och en och annan föreläsning, och inte åker de 12 000 mil per år som de säger.
De går säkert plus på kringverksamheten och det ser jag inte som något problem. Vi måste alla leva. Själva kärnverksamheten är dock helvetiskt dyr och det är där ekonomiska bidrag från läsarna kommer in i bilden.

Sjöberg är inte alls längre populär i finrummen där han brukade verka. Folket gillar det han sysslar med nu men han tjänade säkerligen mer innan covid och decennier bakåt än vad han gör nu.
Citera
2023-04-07, 03:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
De går säkert plus på kringverksamheten och det ser jag inte som något problem. Vi måste alla leva. Själva kärnverksamheten är dock helvetiskt dyr och det är där ekonomiska bidrag från läsarna kommer in i bilden.

Sjöberg är inte alls längre populär i finrummen där han brukade verka. Folket gillar det han sysslar med nu men han tjänade säkerligen mer innan covid och decennier bakåt än vad han gör nu.
Hur dyr är kärnverksamheten, fiskarna jobbar med glädje ideellt enligt sarapatrik, hur vet du att han inte passar i finrummet. Det jag påstod var att han inte sålde föreläsningar en tid, därmed hade han varken sysselsättning eller inkomster. Vilket sannolikt gjorde att han började dumpa, annars hade han inte haft tid.

Oväsentligt om han tjänade mer förut, utan han var utan inkomster när han började dumpa.
Citera
2023-04-07, 03:15
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Hur dyr är kärnverksamheten, fiskarna jobbar med glädje ideellt enligt sarapatrik, hur vet du att han inte passar i finrummet. Det jag påstod var att han inte sålde föreläsningar en tid, därmed hade han varken sysselsättning eller inkomster. Vilket sannolikt gjorde att han började dumpa, annars hade han inte haft tid.

Oväsentligt om han tjänade mer förut, utan han var utan inkomster när han började dumpa.
Jag har just nämnt flera rejält kostsamma punkter som verksamheten består av.

I vilken finmedia har Patrik fått medverka sedan Dumpens begynnelse, utan syftet att ifrågasättas och kritiseras?

Klart mediaprofiler fick slut pengar under covid, men poängen är att han hade tjänat mer på att återgå till att vara just mediaprofil än att bedriva Dumpen. Dumpen är dessutom i sin essens ett projekt som går säkert tio år tillbaka, ingen nödlösning för att dra in stålar.
Citera
2023-04-07, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det är inget fel på deras arbete, det är fel på deras personalia.
Det är en väldig skillnad!

Ja hade de jobbat för barnens bästa och gjort det utan att söka swish "gåvor" hade man ju kunnat köpa deras engagemang.

Men det är så tydligt att det handlar om lätta swishpengar, du ser ju själv hur många som säger sig swisha, de fattar inte att bättre.

Vad hindrar dig från att starta ett liknande initiativ utan att ta emot Swish-pengar?

Jättebra idé!

Kör i vind.
Citera
2023-04-07, 08:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Napp #211 i Helsingborg, det som slår mig är att konfrontationen är väldigt tråkig. Istället för att Patrik och Sara inleder en intressant diskussion där man verkligen försöker att reda ut hur gäddan egentligen tänker så står dom och repeterar en massa skit som vi alla redan vet från chatten, typ "har du köpt ciggen" "har du stämt träff med barnet" "du var rädd att förlora arbetet" och så vidare... vaddå liksom, favorit i repris. Vad är poängen med att stå och tjata och repetera det som vi redan vet, varför inte ta reda på mer och få insikt om nya saker istället? Det ger ju för det mesta absolut ingenting att se filmklippen, helt meningslöst. Rabbeljournalistik.
Citera
2023-04-07, 08:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Napp #211 i Helsingborg, det som slår mig är att konfrontationen är väldigt tråkig. Istället för att Patrik och Sara inleder en intressant diskussion där man verkligen försöker att reda ut hur gäddan egentligen tänker så står dom och repeterar en massa skit som vi alla redan vet från chatten, typ "har du köpt ciggen" "har du stämt träff med barnet" "du var rädd att förlora arbetet" och så vidare... vaddå liksom, favorit i repris. Vad är poängen med att stå och tjata och repetera det som vi redan vet, varför inte ta reda på mer och få insikt om nya saker istället? Det ger ju för det mesta absolut ingenting att se filmklippen, helt meningslöst. Rabbeljournalistik.
Dumpens enda mål är att hetsa svansen mot de som hängs ut. De har själva sagt att det inte är någon idé att prata med männen eftersom att de ändå bara ljuger.
Citera
2023-04-07, 08:59
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Dumpens enda mål är att hetsa svansen mot de som hängs ut. De har själva sagt att det inte är någon idé att prata med männen eftersom att de ändå bara ljuger.
Hur det är är med den saken så repeterar dom bara hela tiden vad som skrivits i chatten, jag förstår inte själv meningen med det främst blir det förbaskat tjatigt. Man skulle kunna ha ett intressant samtal med gäddorna, men det struntar man i. Jag tror att jag har för hög intelligens för att klara av det här i längden på grund av att det är i stort sett noll stimulans intellektuellt. Men det är ju jag det.
Citera
2023-04-07, 09:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hur det är är med den saken så repeterar dom bara hela tiden vad som skrivits i chatten, jag förstår inte själv meningen med det främst blir det förbaskat tjatigt. Man skulle kunna ha ett intressant samtal med gäddorna, men det struntar man i. Jag tror att jag har för hög intelligens för att klara av det här i längden på grund av att det är i stort sett noll stimulans intellektuellt. Men det är ju jag det.
Jag håller med, det skulle vara intressant att höra hur männen egentligen tänker. Blev de behandlade konstigt av sina mammor när de var små? Har de blivit dåligt behandlade av kvinnor i vuxen ålder? Har de blivit dåligt behandlade av vita riddare? Hur ser deras sociala liv ut i övrigt?

Både jag och min fru har varit medvetna om att dessa män existerar sedan åtminstone sent 1990-tal, så det som Dumpen har att komma med är inte och har aldrig varit några nyheter. Jag minns när jag för första gången skulle beskriva en typisk uthängd för min fru. "Du vet, en sådan som sitter år ut och år in på diverse sexsidor och skickar penisbilder". Hennes reaktion var en omedelbar igenkänning och förståelse. Det som saknas är en djupare förståelse, för givetvis så har vi (i likhet med alla andra) också nobbat dem.
Citera
2023-04-07, 09:19
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag håller med, det skulle vara intressant att höra hur männen egentligen tänker. Blev de behandlade konstigt av sina mammor när de var små? Har de blivit dåligt behandlade av kvinnor i vuxen ålder? Har de blivit dåligt behandlade av vita riddare? Hur ser deras sociala liv ut i övrigt?

Både jag och min fru har varit medvetna om att dessa män existerar sedan åtminstone sent 1990-tal, så det som Dumpen har att komma med är inte och har aldrig varit några nyheter. Jag minns när jag för första gången skulle beskriva en typisk uthängd för min fru. "Du vet, en sådan som sitter år ut och år in på diverse sexsidor och skickar penisbilder". Hennes reaktion var en omedelbar igenkänning och förståelse. Det som saknas är en djupare förståelse, för givetvis så har vi (i likhet med alla andra) också nobbat dem.
Jag tycker att det skulle vara intressant med en skarpsinnig analys, men tyvärr kan Dumpen inte prestera det. Jag tycker delvis att Dumpen är underhållande men som sagt tröttsamt i längden. Kan bero på att jag har ganska hög intelligenskvot och då ökar kravet på kvalitet. Jag misstänker att det förhåller sig likadant med dig.
Citera
2023-04-07, 09:25
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Nja, arbetet är helt klart ideellt. Bidragen från följare går åt till långa bilresor mellan Sveriges alla städer, hotellnätter de flesta nätterna per månad, matkostnader, webbunderhåll, podd, stödgrupper, hjälplinjer osv. Det är ju knappast gratis något av det.

Hade Sjöberg velat ha pengar till sitt nästa fix hade han fortsatt med oproblematiserad medverkan i gammelmedia, istället för att göra sig själv till persona non grata och därmed tjäna sämre än vad han gjort under de senaste 40 åren.

Så hur försörjer sig Sara och Patrik om arbetet är ideellt?
Förvärvsarbetar de också och driver dumpen på sin fritid?
Eller är det faktiskt så att den swish de vill undanhålla skatteverket går till sk "svarta löner" åt de båda dumpenägarna, för de har väl ändå en hyra, en elräkning, en hemförsäkring etc att betala varje månad? Hur betalas det om inte med swishen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in