2023-04-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Här har vi en snubbe som håller på att bryta ihop. Han skakar på rösten och får tårar i ögonen. Han vet direkt vad som väntar.. han vet.

Det är verkligen ångest i realtid man knappt önskar sin värste ovän. Men likväl.. där är den. Ångesten. Ovissheten. "Vad händer nu? Vafan har jag gjort?"

Tja, kanske ska man tänka efter före, gädda. Men nu är det för sent.
Men jädrar vad Patrik är kass på konfrontationerna. Han bara dundrar på med samma sak hela tiden utan att ge gäddan en chans att svara. Det är exakt den ångesten och ovissheten so skulle få gäddan att öppna sig och prata mer om vad som hänt.
Citera
2023-04-06, 22:38
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Men jädrar vad Patrik är kass på konfrontationerna. Han bara dundrar på med samma sak hela tiden utan att ge gäddan en chans att svara. Det är exakt den ångesten och ovissheten so skulle få gäddan att öppna sig och prata mer om vad som hänt.

De borde kanske köra lite "good cop/bad cop" med gäddorna? Om t.ex Patrik spelat schysst och fått det att låta som om det finns en lösning på det här, så kanske gäddan t.o.m bjudit in duon i sitt hem för ett snack? Det finns så mycket de kan förbättra med sitt content och som jag sagt innan.. Dumpen Media Group AB behöver anställa en slipad VD.
Citera
2023-04-06, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Det faktum att du blandar in din egen historia bekräftar bara hur trångsynt du är.
Och vem är du att döma vem som är värd stryk?
I flertalet länder är det också lagligt med ”underårig” sex. So what? Det är väl svensk lag vi pratar om eller?
Det är såna som du som havererar rättssamhället.

Snarare tvärtom. Eftersom jag varit med om att både ge och få stryk så kan jag sätta det i perspektiv och ha en mindre trångsynt syn på det. Barn-stalkaren kom undan lätt med några käftsmällar.

Vem är du att döma vem jag anser är värd stryk?

Haha "rättssamhället". Du tror det existerar idag?
Citera
2023-04-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Snarare tvärtom. Eftersom jag varit med om att både ge och få stryk så kan jag sätta det i perspektiv och ha en mindre trångsynt syn på det. Barn-stalkaren kom undan lätt med några käftsmällar.

Vem är du att döma vem jag anser är värd stryk?

Haha "rättssamhället". Du tror det existerar idag?

Är du så dum så du tror att du är speciell för att du fått stryk..
Hade du haft minsta vett i skallen så hade dessa läxor lärt dig att stryk inte hjälper.
Men du är uppenbarligen för dum för det.
Citera
2023-04-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Utsatt? Hon sålde fitta för att få pengar till knark.

En vanlig tjej som fastnar i missbruk på eget bevåg. För att finansiera missbruket säljer hon sig.

På den tiden fanns inte heller sexköpslagen, jag har för mig att hon var i 17 el 18 års åldern.
Hon sålde fitta….”
Det förklarar din människosyn väldigt tydligt.
Och bekvämt är det också att skuldbelägga offer som försvar för banemännens övergrepp.

Tiderna förändras och det är nog obekvämt för vissa att liknande påståenden inte längre går hem.
Citera
2023-04-07, 00:35
Medlem
Citat:
Det är inget fel på deras arbete, det är fel på deras personalia.
Det är en väldig skillnad!

Ja hade de jobbat för barnens bästa och gjort det utan att söka swish "gåvor" hade man ju kunnat köpa deras engagemang.

Men det är så tydligt att det handlar om lätta swishpengar, du ser ju själv hur många som säger sig swisha, de fattar inte att bättre.
Så det du stör dig på är att Dumpen får bidrag från de som tycker Dumpen gör ett bra jobb.
Skönjar man en viss form av avundsjuka här eller är det din egen existens som rubbas på annat sätt?
Citera
2023-04-07, 00:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Ja hade de jobbat för barnens bästa och gjort det utan att söka swish "gåvor" hade man ju kunnat köpa deras engagemang.

Men det är så tydligt att det handlar om lätta swishpengar, du ser ju själv hur många som säger sig swisha, de fattar inte att bättre.

Så om någon kan tjäna en slant är det automatiskt dåligt.

Vad lever du på, om man får fråga.

För med din inställning är det fel att vara matproducent eftersom sådana får betalt.
Citera
2023-04-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om det blir ett terrorattentat i Sverige, terroristen tänker, rätt åt dem, för det skulle Paludan tänkt på innan han brände bok. Samma resonemang där, det vill säga ologiskt, IQ låg. Och låg EQ.

Men vad har terror med pedo att göra skriver ni, det gör ni för ni har inte kapacitet att tolka saker på rätt sätt, inte helt komplett, utan jävigt halvt.
Hela ditt resonemang är helt ologiskt i sammanhanget och inte jämförbart med vilket ansvar en person har mot sin egen familj när denne väljer att förgripa sig på ett barn.
Du vet varken vad IQ eller EQ är.
Citera
2023-04-07, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Är du så dum så du tror att du är speciell för att du fått stryk..
Hade du haft minsta vett i skallen så hade dessa läxor lärt dig att stryk inte hjälper.
Men du är uppenbarligen för dum för det.

Tvärtom tror jag att det är icke-speciellt att få stryk. Ibland är det precis vad som behövs. Barn-stalkaren kom undan billigt med några käftsmällar som sagt.
Lär han sig inte av det så kanske bildäck, bensin och tändare kan vara en permanent lösning nästa gång?
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-04-07 kl. 01:05.
Citera
2023-04-07, 01:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hela ditt resonemang är helt ologiskt i sammanhanget och inte jämförbart med vilket ansvar en person har mot sin egen familj när denne väljer att förgripa sig på ett barn.
Du vet varken vad IQ eller EQ är.
Inte allas ologiskt, skillnaden är konsekvensen och ännu mer sjukt än Dumpen. I det fallet sammanflätar man familjen Sverige, i det andra fallet sammanflätar man familjen familj.
Citera
2023-04-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Inte allas ologiskt, skillnaden är konsekvensen och ännu mer sjukt än Dumpen. I det fallet sammanflätar man familjen Sverige, i det andra fallet sammanflätar man familjen familj.
Nonsensvar. Du är aningens oredig i ditt resonemang. Tjuvsmakat för mycket på påskmusten månne?🙄
Citera
2023-04-07, 01:19
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:

Nja, arbetet är helt klart ideellt. Bidragen från följare går åt till långa bilresor mellan Sveriges alla städer, hotellnätter de flesta nätterna per månad, matkostnader, webbunderhåll, podd, stödgrupper, hjälplinjer osv. Det är ju knappast gratis något av det.

Hade Sjöberg velat ha pengar till sitt nästa fix hade han fortsatt med oproblematiserad medverkan i gammelmedia, istället för att göra sig själv till persona non grata och därmed tjäna sämre än vad han gjort under de senaste 40 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in