2023-04-06, 20:47
Medlem
ABB87s avatar
Är det någon som vet med säkerhet att barnet med kostym är en tjej? Det står ju i media att de sökt om hjälp vilket de hade till tjejen med luftbesvär?
Citera
2023-04-06, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Inte helt osannolikt.
Inget förvånar mig längre.

Jo det är helt osannolikt. Hur fan kan du ens tro detta skulle kunna hänt? Föräldrarna har misshandlat barnet fysiskt och tvingat henne dricka ättikan. Ingen 7-åring har sånt självskadebeteende så dom kan dricka ättika era jävla idioter.
Citera
2023-04-06, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Jo det är helt osannolikt. Hur fan kan du ens tro detta skulle kunna hänt? Föräldrarna har misshandlat barnet fysiskt och tvingat henne dricka ättikan. Ingen 7-åring har sånt självskadebeteende så dom kan dricka ättika era jävla idioter.

Du missuppfattade mig eller så läste du inte ordentligt.
Citera
2023-04-06, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Du missuppfattade mig eller så läste du inte ordentligt.

Du skrev att det inte var osannolikt och att inget förvånar dig längre som svar på en annan posts svammel så nej jag har inte missuppfattat dig.
Citera
2023-04-06, 21:43
Avslutad
Citat:
Du skrev att det inte var osannolikt och att inget förvånar dig längre som svar på en annan posts svammel så nej jag har inte missuppfattat dig.

Jag svarade på ett inlägg om att föräldrarna kan ha sålt flickan till pedofiler.
Jag skrev att det inte var osannolikt och att inget förvånar mig längre.

Är man så sjuk att man svälter sitt barn, låser in det, misshandlar det osv så kan man mycket väl sälja barnet till pedofiler. Sjuka människor har inga spärrar.

Så - Tagga ner!
Citera
2023-04-06, 22:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Är det någon som vet med säkerhet att barnet med kostym är en tjej? Det står ju i media att de sökt om hjälp vilket de hade till tjejen med luftbesvär?

Trådstarten med en väldigt bra staplad sammanfattning missade du att läsa innan du började ställa frågor, eller?
Citera
2023-04-07, 00:21
Medlem
I Malmö kommun gör Bvc hembesök innan nedkomst av barn, efter det sker en 5-års kontroll i hemmet.
Dvs man gör två besök i hemmet som inte går att dra sig ur.
Eslövs Bvc svarar inte på frågan.
Hörby kommun svarar inte heller.

Ystad är rena katastrofen, där vet man inte ens hur många barn som finns i kommunen

Är de inte efterblivna i Skåne (utom Malmö) Nåt fel måste det väl vara.
Citera
2023-04-07, 00:25
Medlem
Citat:
Synd vi inte har samma hårda straff som vissa andra länder. I andra länder hade det förmodligen blivit livstidsfängelse på föräldrarna. Här döms dom till 3-4 år men är ute efter 2 år för gott uppförande och straffrabatt och vad allt annat piss de har för kriminella i detta jävla råttbo till land.

Fast det är ju därför de genomgått den dör undersökningen. Mamman har konstaterad allvarlig psykisk störning och kan därmed spärras in så länge hon anses vara en fara, oavsett hur långt straffet blir.
Citera
2023-04-07, 00:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Kan man med skador i underlivet mena tex sår som uppkommit efter långvarig vanvård?, att barnet sällan duschade/tvättade sig/bytte underkläder, små barn behöver ju hjälp med hygienen och i 7 års åldern kan man fortfarande behöva påminna om att de är viktigt att tvätta sig noga nedtill/hålla rent osv, byta kläder. Många barn kan dessutom slarva när dom torkar sig. Bor själv med ett 7 årigt bonus barn
Knappast, det var skador och inger annat!
Tror inte man beskriver svamp och bakteriella infektioner som skador. Pust!
Citera
2023-04-07, 00:59
Medlem
Min tanke är att Z kanske har ganska hög intelligens för sin ålder. Det kan göra henne betydligt jobbigare att ha hand om än sina syskon, därav föräldrarnas slutsats "hjärnskada". De vet helt enkelt inte hur de ska ta hand om en unge som är smartare än dem.

Angående kön; flera av de mest kända seriemördarna har ju blivit klädd/frisserad som motsatt kön som ytterligare psykisk misshandel av föräldrarna. Varför skulle det vara annorlunda här? Jag har svårt att tro att ett så pass konservativt par (baserat på resterande könsstereotypa inlägg) skulle acceptera att ett av deras barn (dessutom deras minst gillade barn) skulle vara trans.

Also, jag har massa bilder från mammans fb men vet inte hur man publicerar dem i länkar här på fb.
Citera
2023-04-07, 02:51
Medlem
Ärligt talat tycker jag den största risken i detta var.så många barn så tätt. Det kan tom bli farligt om man är svag. Tror faktiskt det är farligare än drogerna och ev psykisk sjukdom. Många kan klara sig bra med barnen ändå ge kärlek mm. Men blir det så många barn och påfrestning rinner bägaren å över. Borde vara lite fler personer med stake på bvc, förlossning, sjukvård etc som talar allvar om det Men det är mest mjäkiga kvinnor som tycker varje graviditet o förlossning är helig!
Citera
2023-04-07, 03:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ärligt talat tycker jag den största risken i detta var.så många barn så tätt. Det kan tom bli farligt om man är svag. Tror faktiskt det är farligare än drogerna och ev psykisk sjukdom. Många kan klara sig bra med barnen ändå ge kärlek mm. Men blir det så många barn och påfrestning rinner bägaren å över. Borde vara lite fler personer med stake på bvc, förlossning, sjukvård etc som talar allvar om det Men det är mest mjäkiga kvinnor som tycker varje graviditet o förlossning är helig!

Ingen har väl tvingat dem att skaffa några barn överhuvudtaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in