Citat:
Ursprungligen postat av
Tokugawa
6 barn tätt intill varandra och drogmissbruk - fungerar inte. Drogsuget tar över och då kan man inte ägna fulltid åt barnen, vilket krävs
Nu är det ju bara
ett barn i barnaskaran som blivit utsatt (vad vi vet än så länge), dom andra barnen vill återförenas med föräldrarna.
Hur mycket ”fulltid” som ägnats åt dom andra barnen har inte framkommit, vet du mer så dela gärna med dig!
Bägge föräldrarna har varit hemmagående i alla fall, pappan har väl dock sporadiskt jobbat inom vård & omsorg var det någon som skrev här i tråden.
Hon har väl knaprat piller hemma?
Kan inte minnas att jag läst någonstans att hon ”hänger” i missbrukarkretsar.
Tvärtom verkar dom ju (enligt intervju med grannen) nästan aldrig lämnat hemmet.
Edit;
Precis som
Dopamina säger;
”Problem uppstår av omständigheter som bryter mot kalkylen. Oförutsägbara händelser.”
För övrigt instämmer jag i det hon säger, folk tror fortfarande att vara missbrukare är att ligga i rännstenen med sprutan i armvecket.
Det gäller att skylla på ”brukande vs missbrukande”.
Finns många idag som är fullt fungerande, helt ”vanliga” människor med familj, jobb, hobbies etc som tar *valfritt preparat* på helgen/då och då osv utan att utomstående har en jäkla aning om det.
Precis som vissa istället sveper en pava vin eller tar några groggar.
Med den skillnaden att det är lagligt och kan göras öppet utan att någon höjer på ögonbrynen åt det.
Jag tror inte heller droger är ”anledningen” till detta utan psykisk sjukdom.
Har läst om så många andra liknande fall (USA har ett par stycken), där föräldrarna både har/inte har brukat/missbrukat.
Ingen gång har det varit den utlösande faktorn eller anledningen till att barnet utsatts.