2023-04-06, 16:22
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Att det finns fanatiska och galna trumpfans i den amerikanska södern är det väl ingen som förnekat?

Men att den lilla klicken kan jämföras med minoritetsgrupper eller organisationer som BLM ställer jag mig ytterst tvekande till när de inte ens själva anser sig vara det.

Att vänstern sätter epitet på och klassar dem som diverse är inget nytt.

Förresten, om jag måste välja mellan dessa Trumpister och vänsterradikala HBTQ-hens med blått hår så väljer jag Trumpnissarna alla dagar i veckan.

Då är jag en helt normal småföretagare mellan Liberalerna och M i den politiska skalan.
Hehe, L o M är ju sjuklövern, vänsterliberaler och har förstört landet enligt TLM och SD.

6jan visade väl att det finns en hel del tokar bland Trump-anhängarna och i vänsterrörelsen finns Äåven nyktra och vettiga personer. Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte skulle hänga på nån av yttergrupperingarna samt att jag röstar hö-vä beroende på landets läge, skulle säga att jag ligger mellan högersosse och vänstermoderat. I nån mån är vi tydligen båda politisk mellanmjölk.
Citera
2023-04-06, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Hehe, L o M är ju sjuklövern, vänsterliberaler och har förstört landet enligt TLM och SD.

6jan visade väl att det finns en hel del tokar bland Trump-anhängarna och i vänsterrörelsen finns Äåven nyktra och vettiga personer. Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte skulle hänga på nån av yttergrupperingarna samt att jag röstar hö-vä beroende på landets läge, skulle säga att jag ligger mellan högersosse och vänstermoderat. I nån mån är vi tydligen båda politisk mellanmjölk.

Ja alltså ekonomipolitiskt och så långt åt höger. Allt Pride- och genustrams de håller på med är jag helt ointresserad av. Det är bara en fluga.

Precis som hela vänstern är. En enda stor fluga. De har t.o.m. gett upp hela idén om klassamhället, deras största fråga tidigare, till förmån för dessa nya flugor. Se tex hur amerikaniserad vänstern i Sverige blivit

Det är så tomt och själlöst. Sånt kan enbart drivas av hjärntvätt och propaganda.
Citera
2023-04-06, 16:50
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ja alltså ekonomipolitiskt och så långt åt höger. Allt Pride- och genustrams de håller på med är jag helt ointresserad av. Det är bara en fluga.

Precis som hela vänstern är. En enda stor fluga. De har t.o.m. gett upp hela idén om klassamhället, deras största fråga tidigare, till förmån för dessa nya flugor. Se tex hur amerikaniserad vänstern i Sverige blivit

Det är så tomt och själlöst. Sånt kan enbart drivas av hjärntvätt och propaganda.
Jag håller med om att S tappat klassperspektivet. Nu är väl inte etnicitet och kön oviktiga, men jag tycker att vi kommit ungefär så långt vi behöver på de områdena. Första och andra vågens feminism och antirasiströrelsen fram till typ 70-80talet var otroligt viktiga. Nu har det spårat ur. Till syvende och sist handlar det om att man ska ha en möjlighet att skapa ett gott liv med hårt arbete för en hyfsad lön och inte brutala orättvisor på något område. Det senare har man tappat till förmån för identitetspolitik.

Så ja, jag är mer höger för tillfället eftersom jag tycker att vänstern har fått tillräckligt vind i seglen och framgångar
Men jag kan också se vad som händer när biologismen, darwinismen och rovdjurskapitalismen får fritt spelrum för länge. Det blir heller inget vidare kul samhälle att bo i, även om jag själv skulle bli en vinnare på det.

Just nu känns det som att vi lever med det sämsta från både hö och vä men så är vi inne i ett kulturellt och politiskt krig också. Vi kommer att landa ner till en tillvaro där de allra flesta kan samexistera igen. Det har vi alltid gjort.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-04-06 kl. 17:04.
Citera
2023-04-06, 17:52
Avslutad
Citat:
Jag håller med om att S tappat klassperspektivet. Nu är väl inte etnicitet och kön oviktiga, men jag tycker att vi kommit ungefär så långt vi behöver på de områdena. Första och andra vågens feminism och antirasiströrelsen fram till typ 70-80talet var otroligt viktiga. Nu har det spårat ur. Till syvende och sist handlar det om att man ska ha en möjlighet att skapa ett gott liv med hårt arbete för en hyfsad lön och inte brutala orättvisor på något område. Det senare har man tappat till förmån för identitetspolitik.

Så ja, jag är mer höger för tillfället eftersom jag tycker att vänstern har fått tillräckligt vind i seglen och framgångar
Men jag kan också se vad som händer när biologismen, darwinismen och rovdjurskapitalismen får fritt spelrum för länge. Det blir heller inget vidare kul samhälle att bo i, även om jag själv skulle bli en vinnare på det.

Just nu känns det som att vi lever med det sämsta från både hö och vä men så är vi inne i ett kulturellt och politiskt krig också. Vi kommer att landa ner till en tillvaro där de allra flesta kan samexistera igen. Det har vi alltid gjort.

Ja men vänstern har gått betydligt längre och är mycket mer extrem. Den är dessutom uppbackad av media. Den har blivit helt psykotisk. Titta på klippet nedan. Det är 100% hjärntvätt. Inget annat.

https://www.instagram.com/reel/Co4jDxTAg4F/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Citera
2023-04-06, 18:10
Medlem
Sjukt att det kunde gå så långt asså
Citera
2023-04-06, 18:11
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ja men vänstern har gått betydligt längre och är mycket mer extrem. Den är dessutom uppbackad av media. Den har blivit helt psykotisk. Titta på klippet nedan. Det är 100% hjärntvätt. Inget annat.

Hahaha, så jävla kul! Hon verkar mer psykotisk än vänster.
Vad säger du om det här klippet då?
https://youtube.com/shorts/hgsBViUWwsI?feature=share
Citera
2023-04-06, 18:24
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Citat:
Hahaha, så jävla kul! Hon verkar mer psykotisk än vänster.
Vad säger du om det här klippet då?
https://youtube.com/shorts/hgsBViUWwsI?feature=share

Här kommer en tredje mellamjölkare, eller kanske ingenmjölkare.

Det första klippet visar en sur (med rätta) kvinna. Är dock inte säker på att hon är vänster. Eller sjuk. Däremot jävligt sur.

Det andra klippet visar däremot ett psyksjukt miffo som drabbats av Fossor Proclivitas, dvs en vanlig Trumpanhängare.

De är ju knappast jämförbara.
Citera
2023-04-06, 18:30
Medlem
Detta är bara början! Fler åtal är att vänta. Bla i Georgia.

Lock him up! Lock him up!

I love America! Justice for all!
Citera
2023-04-06, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Här kommer en tredje mellamjölkare, eller kanske ingenmjölkare.

Det första klippet visar en sur (med rätta) kvinna. Är dock inte säker på att hon är vänster. Eller sjuk. Däremot jävligt sur.

Det andra klippet visar däremot ett psyksjukt miffo som drabbats av Fossor Proclivitas, dvs en vanlig Trumpanhängare.

De är ju knappast jämförbara.

Haha det är ju knappast en vanlig Trumpanhängare, bara korkad. Sånna finns såklart på båda sidor. Hon är iaf inte psykotisk som vänstertransan och alla galna lefties.

Men vad enskilda individer säger spelar mindre roll. Stora dela av hela vänsteretablissemanget sysslar ju med genusteori och annan pseudovetenskap som critical race theory och hävdar bla att män kan bli gravida. Det är liksom en helt ny nivå av galenskap högt upp i leden.

Vill du följa den galna sekten så varsågod. Men hoppa av i tid innan de börjar med värre saker. Groomingliknande sexualundervisning för 4 åringar där sexuallust tas upp har tex redan WHO föreslagit.
Citera
2023-04-06, 20:11
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Haha det är ju knappast en vanlig Trumpanhängare, bara korkad. Sånna finns såklart på båda sidor. Hon är iaf inte psykotisk som vänstertransan och alla galna lefties.

Men vad enskilda individer säger spelar mindre roll. Stora dela av hela vänsteretablissemanget sysslar ju med genusteori och annan pseudovetenskap som critical race theory och hävdar bla att män kan bli gravida. Det är liksom en helt ny nivå av galenskap högt upp i leden.

Vill du följa den galna sekten så varsågod. Men hoppa av i tid innan de börjar med värre saker. Groomingliknande sexualundervisning för 4 åringar där sexuallust tas upp har tex redan WHO föreslagit.

Fast själv har jag nästan enbart hört sådant pratas om från Qanon-sidan.
Citera
2023-04-06, 20:16
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:

Du vet att Qanon är hängivna trumpare va? Hela bunten.
Bland dessa träffar du på de mest galna, psykotiska människor du kan tänka dig.

Här är ett axplock av vad QAnon tror på:

"Pedofilkabinettet" - En konspirationsteori som QAnon tror på är att en grupp högt uppsatta personer, inklusive Hillary Clinton och Barack Obama, är inblandade i en pedofilring. QAnon-anhängare tror att dessa personer till och med äter och dricker blod från unga barn.

"The Storm" - En central del av QAnon är tron på "The Storm", en apokalyptisk händelse som kommer att innebära en stor reningsprocess där "Deep State" och alla andra onda krafter kommer att elimineras.

"Adrenokrom" - En annan teori som QAnon tror på är att en elitskikt dricker en substans som kallas adrenokrom från unga barns blod för att få övernaturliga krafter.

"JFK Jr. lever" - En teori som QAnon tror på är att John F. Kennedy Jr. egentligen överlevde flygkraschen 1999 och att han kommer att göra en comeback och samarbeta med president Trump för att störta "Deep State".

"Planet X" - QAnon tror på en hemlig planet som kretsar runt solen och som kommer att kollidera med jorden och orsaka apokalyps.

"Las Vegas-massakern var en inrikes attack" - En annan teori som QAnon tror på är att massakern i Las Vegas 2017 var en inrikes attack som genomfördes av "Deep State" för att försöka förbjuda vapen.

"Q" - QAnons mest kända teori är att det finns en person eller grupp känd som "Q" som är nära knuten till president Trump och som avslöjar sanningen om konspirationerna mot honom. QAnon-anhängare tror att "Q" är en högt uppsatt insider som använder internetforum och kryptiska meddelanden för att avslöja "Deep State"-hemligheter.

"COVID-19 är en bluff" - QAnon tror att COVID-19-pandemin är en bluff som skapades av "Deep State" för att kontrollera befolkningen och införa en ny världsordning.

Så please, underskatta inte galenskaperna hos tokhögern.
Citera
2023-04-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Detta är bara början! Fler åtal är att vänta. Bla i Georgia.
Tyvärr kommer de väl dock aldrig att "drain the swamp" i Florida, där Trump väl antagligen haft allra mest fuffens för sig sedan 2016. Styret där har tungorna djupt inne i det orangea rövhålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in