2024-05-31, 11:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Korrekt, men försök hitta någon i New York som inte hatar Trump

Det tror jag är lika lätt som att hitta en rättvis jury (för demokrater) i Texas.
Det finns absolut. Fråga Trump-vännerna som figurerar i tråden för opinionsundersökningar, där är NY en möjlig delstat att flippa enligt dessa. Också därför Trump ordnade event i South Bronx häromdagen, för att det finns Trump-vänner i NYC.

Som du säkert vet så får båda parter tillsammans välja juryn så uppenbara Trump-hatare har valts bort om man inte har en alltför efterbliven försvarare.

Låt mig gissa att ingen i juryn var en kvinna med kort rosa hår och näsring
Senast redigerad av Enterprise 2024-05-31 kl. 11:08.
Citera
2024-05-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Tanken är väl att sittande regimer inte skall kunna bli av med besvärliga kandidater genom att få dem dömda för brott?

Precis, men det är inte Ryssland vi diskuterar.
Citera
2024-05-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Fängelse för Donald Trump i upp till 4 år

+ Talar för Donald Trump

+ Aldrig blivit dömd för brott tidigare

+ Liknande brott ger sällan fängelse. Om så är fallet är ofta andra brott med i domen såsom bedrägeri e.t.c

- Talar emot Donald Trump

- Vägrade erkänna sin skuld

- Har en nonchalant attityd

- Möjliga kopplingar till valet 2016

Bra analys. Lägger till

- farit med osanning som resulterat med riktade hot mot domaren och hans familj, åklagare, tilltänkta jurymedlemmar.
Citera
2024-05-31, 11:08
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Den enda donalds kan skylla på, det är hen själv, för det var hen som gjorde brottet och inte "regimen"

För ingen tvingade donalds göra dessa brott.
Eller försöker du säga att donalds står över lagen?

Nej. Vänligen beakta att lagarna som möjliggör att en dömd person kan bli president inte skrevs med just Donald Trump i åtanke. Du har ingen aning om hur kommande regimer kommer att behandla konkurrerande kandidater.

Nästa gång kanske det är en demokratisk presidentkandidat som fälls i domstol, möjligen felaktigt, och då kommer denne trots det kunna bli vald till president.
Citera
2024-05-31, 11:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Källa på att domaren är vald utifrån enda uppgiften att sätta dit Trump?
När utsågs ens domaren, är det inte en gammal räv som utsågs lång innan Trumps presidentskap?

Citat:
During the 2020 United States presidential election, Merchan donated $15 to Democratic Party candidate Joe Biden's campaign, $10 to the Progressive Turnout Project, and $10 to Stop Republicans, a subsidiary of the previous
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Juan_Merchan

Det är ju gamla demokratiska rävar. Sedan för och främst är det ju åklagare som denna Nathan Wade med flera som är de som faktiskt lämnar in åtal som är de mest högljudda anti-republikanerna. Som gjort det klart att deras enda mål med sina ämbeten har varit att sätta dit Trump.
Citera
2024-05-31, 11:13
Medlem
rotebro-hasses avatar
Idag är en underbar dag.
tror att jag köper champagne ikväll och firar att rättvisan har segrat
Citera
2024-05-31, 11:13
Avslutad
Hur kan politisk aktivism gå så långt även i USA? Finns det inga som helst filter hur de delstatsdomstolarna bemannas?

Ett storm i ett vattenglas har blivit en dom.
Den som anser att det här inte är politisk aktivism måste vara fullständigt hjärntvättad.

Nu får han ju garanterat ännu mer stöd och valet är i princip redan avgjort. Han kommer vinna stort. Demokraterna har sig själva att skylla.

Det är nog bara ett mord nu som återstår om de inte vill att Trump ska vinna.
Citera
2024-05-31, 11:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Nej. Vänligen beakta att lagarna som möjliggör att en dömd person kan bli president inte skrevs med just Donald Trump i åtanke. Du har ingen aning om hur kommande regimer kommer att behandla konkurrerande kandidater.

Nästa gång kanske det är en demokratisk presidentkandidat som fälls i domstol, möjligen felaktigt, och då kommer denne trots det kunna bli vald till president.
Vet inte riktigt vad din halmgubbe om att donalds kan bli president oavsett är ett argument för.
För frågan var om donalds står över lagen, inte om hen kunde bli president.

Ja, begår en Demokrat ett brott, så ska denna åtalas och fällas om det är bevisat som nu med donalds brott.
Annat är ju fascism, så står donalds över lagen?
För detta brott var det som jag rankande som det absolut enklaste av alla brott donalds gjort.
Och varför det blev så enkelt, det är därför det hamnade i bokföringen och svart på vitt så att säga.
Och ingen tvingade donalds göra detta brott.

Så varför ska inte donalds dömas för de brott hen gjort för???
För enda svaret jag kan komma på, det är att du anser donalds står över lagen och det är fascism.(Och speciellt med alla falska anklagelser mot Joe, så styrker fascism det.)

Jag i dina skor skulle istället ställa mig frågan, varför är donalds så satans korkad för och begår såna här brott för.
För vinsten var ju ingen att göra brotten.
Citera
2024-05-31, 11:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju gamla demokratiska rävar. Sedan för och främst är det ju åklagare som denna Nathan Wade med flera som är de som faktiskt lämnar in åtal som är de mest högljudda anti-republikanerna. Som gjort det klart att deras enda mål med sina ämbeten har varit att sätta dit Trump.
Åklagaren håller jag med om (jag ifrågasatte inte det).
Men att domaren skulle vara tillsatt för att sätta dit Trump är ju helt enkelt inte sant, även om han säkerligen röstar demokratiskt och har donerat lite pengar till D.

Just nu prövas Trump i en annan domstol av en domare som han själv utsett, om jag inte missminner mig. Så det kan slå åt båda hållen. Finns ju också möjlighet att överklaga.
Citera
2024-05-31, 11:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Hur kan politisk aktivism gå så långt även i USA? Finns det inga som helst filter hur de delstatsdomstolarna bemannas?

Ett storm i ett vattenglas har blivit en dom.
Den som anser att det här inte är politisk aktivism måste vara fullständigt hjärntvättad.

Nu får han ju garanterat ännu mer stöd och valet är i princip redan avgjort. Han kommer vinna stort. Demokraterna har sig själva att skylla.

Det är nog bara ett mord nu som återstår om de inte vill att Trump ska vinna.
DU får ställa den frågan till donalds och varför hen gjorde dessa politiska brott OCH bokföringsbrotten.
Eller menar du att brott inte ska beivras om man heter donalds och ska stå över lagen?

Ingen bryr sig om här hur det går för donalds i valet, här handlar det om brotten och om donalds vinner pga rättegången, helt ointressant, brott ska beivras.

Men du har rätt, en stormy i ett vattenglas, då ingen tvingade donalds göra dessa brott och alla borde ha fattat det skulle bli en fällande dom.(Dock ser vi vem som gör stormen i vattenglaset.)
Citera
2024-05-31, 11:18
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vet inte riktigt vad din halmgubbe om att donalds kan bli president oavsett är ett argument för.
För frågan var om donalds står över lagen, inte om hen kunde bli president.

Ja, begår en Demokrat ett brott, så ska denna åtalas och fällas om det är bevisat som nu med donalds brott.
Annat är ju fascism, så står donalds över lagen?
För detta brott var det som jag rankande som det absolut enklaste av alla brott donalds gjort.
Och varför det blev så enkelt, det är därför det hamnade i bokföringen och svart på vitt så att säga.
Och ingen tvingade donalds göra detta brott.

Så varför ska inte donalds dömas för de brott hen gjort för???
För enda svaret jag kan komma på, det är att du anser donalds står över lagen och det är fascism.(Och speciellt med alla falska anklagelser mot Joe, så styrker fascism det.)

Jag i dina skor skulle istället ställa mig frågan, varför är donalds så satans korkad för och begår såna här brott för.
För vinsten var ju ingen att göra brotten.

Apropå halmgubbar har jag inte skrivit att Trump är oskyldig. Bara lagarna är utformade så att han kan bli president även som dömd för att regimer inte skall kunna få bort kandidater genom att få dem dömda.

Hela din arga text beror på att du inte läst mitt inlägg.
Citera
2024-05-31, 11:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Åklagaren håller jag med om (jag ifrågasatte inte det).
Men att domaren skulle vara tillsatt för att sätta dit Trump är ju helt enkelt inte sant, även om han säkerligen röstar demokratiskt och har donerat lite pengar till D.

Just nu prövas Trump i en annan domstol av en domare som han själv utsett, om jag inte missminner mig. Så det kan slå åt båda hållen. Finns ju också möjlighet att överklaga.
Den intressanta delen att de ropar om att det är en D domare, det är att de aldrig kommer till biten som berättar vad domaren gjort för procedurfel i rättegången.(Och de som försöker svara på denna, kommer istället berätta de inte vet hur en rättegång fungerar....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in