2023-04-06, 16:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Tänk att det skulle behöva gå så här långt och att du/ni var så dåligt påläst/pålästa för att förstå att gärningsmannen/gärningsmännen lämnade brottsplatsen under stor brådska i stället för att stanna kvar och köra bil ner bakom Bronsåldersvägen ner mot den lilla småbåtshamnen och bla, bla, bla.
Nu kanske du och Pudelfrillan också har släppt att BW körde sönder hjulspår på "fotbollsplanen" cirka två veckor efter försvinnandet?

Ja det är korrekt att GM lämnade brottsplatsen under stor brådska. Brottsplatsen = Kohagen/lekplatsen och där stannade man inte kvar - eller hur?
Att dom sen i ren panik tog beslutet att köra ner kroppen till småbåtshamnen bakom villaområdet var en helt annan sak, det var plan B. Ett klokt beslut och givetvis bättre än att ge sig ut på vägarna med ett lik i baksätet!
Endast GM som är väldigt trygga i området kör direkt ner till småbåtshamnen och det är man givetvis om man har en båt förtöjd där. Kommer någon så har man "legitima skäl" att vistas på platsen.

Bra försök där Ugglan...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-06 kl. 17:02.
Citera
2023-04-06, 17:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
I all välmening påminner jag om skillnaden mellan "vänkrets", "umgängeskrets" och "bekantskapskrets". Ska vi gissa på att GW Perssons två gubbar återfanns i bekantskapskretsen?

Det här börjar bli löjligt nu. Vi vet ju att dom var nära vänner till Helena, varför envisas du med att fortsätta förneka detta?
Citera
2023-04-06, 17:31
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är korrekt att GM lämnade brottsplatsen under stor brådska. Brottsplatsen = Kohagen/lekplatsen och där stannade man inte kvar - eller hur?
Att dom sen i ren panik tog beslutet att köra ner kroppen till småbåtshamnen bakom villaområdet var en helt annan sak, det var plan B. Ett klokt beslut och givetvis bättre än att ge sig ut på vägarna med ett lik i baksätet!
Endast GM som är väldigt trygga i området kör direkt ner till småbåtshamnen och det är man givetvis om man har en båt förtöjd där. Kommer någon så har man "legitima skäl" att vistas på platsen.

Bra försök där Ugglan...

Var det sedan i ren panik eller ett klokt beslut att återvända och parkera en bil på cykelbanan några hundra meter från brottsplatsen?
Citera
2023-04-06, 17:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så är det, och det har Thord och jag försökt få Skvagg och Pudelfrillan att förstå i evigheter, men förgäves - ända till nu ... Nu, när de har skrivit om sin historia i ett desperat försök att rädda sitt skinn. Att de tidigare hade totalfel verkar de inte ha förstått. Men så går det när man inte är påläst och tänker tillräckligt.

Även GW gjorde små justeringar i efterhand. Det är givetvis inte något negativt med det, tvärtom.

Citat:
Att GW Perssons två inblandade gubbar bodde norr om Mariestad (i vart fall UTANFÖR Mariestad) har varit klart hela tiden. Den större vägen var sannolikt dåvarande E3 (nu E20). I det aktuella området hittar vi fler personer med starka band, till exempel bröderna Br*nnhagen. Men även bröderna i Hasslerör blir intressanta.

Nej, här har du totalt fel. Det är fullständigt uppenbart att det är du som inte är påläst.

Citat:
Men det uppstår nu ett problem med Skvaggs och Pudelfrillans "nya" scenario med Dillö kopplat till GW Perssons teori om "de två gubbarna", den "större vägen" som leder mot "där man bor" och som på vägen täcker även "båtplatsen".

Nej det uppstår inget problem här.
Det kryptiska i GW's resonemang är att den "större vägen" (Vikingavägen) "som man kör ut på" defacto är större än cykelvägen man nyss körde på.
Tanken med ett sånt här kryptiskt resonemang är att ingen ska kunna räkna ut vilka GW avser.

Citat:
För att komma till Dillö måste man åka färjan över till Torsö (eftersom de kör med bilen ut på den större vägen mot där man bor och allt det där).

Nej det måste man inte, GM tog givetvis inte färjan till Dillö. Efter att man lastat ombord och paketerat kroppen delade man på sig.
Notera här att GW fick frågan hur han visste att det var 2 gärningsmän? På det svarade han: "Det har jag räknat ut". Dvs. för att hinna med att dumpa kroppen med båt och samtidigt flytta på bilen innan gryning var man tvungen att dela på sig.
BW tog ensam båten till Dillö och dumpade kroppen på vägen dit.
MK tog sig upp till den parkerade bilen (som Carina såg inne på cykelvägen vid 03.30) och
åkte hem till Prebendegatan.

Citat:
Det finns inte på kartan att någon tog färjan över till Torsö utan att färjekaptenen noterade vem/vilka respektive vilken bil/vilka bilar som åkte över mitt i natten.

Helt korrekt Ugglan, du är klok.

Citat:
Om Dillö helt plötsligt skulle vara "där man bor", passar BW in på GW Perssons beskrivning "utanför stan". Men om GW Persson med "där man bor" ändå skulle mena "hemma" - alltså Gärdesgatan i BW:s fall - passar han inte in. Och fortfarande: BW passar inte in i det som GW Persson skriver om förhören.

Bj*örn Wa*llberg passar in på alla punkter, inte minst på GM-profilen.

Likaså även Mi*kael Kje*llquist som med-GM.

Det här är GW's två gärningsmän.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-06 kl. 18:39.
Citera
2023-04-06, 18:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Var det sedan i ren panik eller ett klokt beslut att återvända och parkera en bil på cykelbanan några hundra meter från brottsplatsen?

Det är klart att det skedde i ren panik, under enorm stress och press. Trots detta lyckades man ändå ta "rätt" beslut.

Med facit i hand var ett "klokt beslut" att ta sig direkt ner till båthamnen istället för att köra ut på stora vägar med ett lik i baksätet. GM har ju klarat sig undan i 31 år nu.
Citera
2023-04-06, 18:17
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, där måste man hålla reda på många namn:

KrTa = Kr*stoffer T*ano, är idag Chr*istopher Ve*stén f 1971
PeTa = P*atrik T*ano => Pat*rick Vest*én, är idag Th*omas Ves*tén f 1969

De bodde 1990-11-01 i Hasselrör. Var de bodde 1992 vet jag inte. Det är en svaghet som IB03 brukar avhjälpa, om han nu känner för att skaka av sig den senaste tidens tråkiga diskussioner och vänder blad.

Ja, jag tycker nu alla gräver ner dessa vapen. Dessa ständiga strider förstör trådens diskussionsklimat och intresset för den. Detta är en skam och det hedrar inte direkt Helenas minne. VI vänder blad !

ChVe bodde i Hasslerör mellan 1988-1995, enligt Skatteverket
ThVe (hette innan PeTa) flyttade till Vårgårda 19920501, från Halmstad, flyttade till Mariestad 1996.
MaVe (f 1973, nu avliden), flyttade till Lockerudsvägen 71, 19920227, flyttade till Bråtenvägen 56, 19930830.

Alla dessa bröder är helsyskon. Alla dessa hette Ta*no i efternamn vid 1992 och en bra bit framåt. detta namn var Moderns efternamn som ogift.
Citera
2023-04-06, 18:43
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Hur vet du att GM eller hans medhjälpare inte har varit aktiva i tråden?

Det finns många sätt att försvara sig på.

Jag menar offentligt/öppet försvarat sig.
Citera
2023-04-06, 18:50
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Det sista låter bekant.

Du hade gjort allt för att försvara dig om du blivit anklagad offentligt (oskyldig) för ett grovt brott vilket jag också hade gjort. Ingår också att verbalt "döda" sina fiender i det.

Inget för den svaga individen...............
Citera
2023-04-06, 18:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag menar offentligt/öppet försvarat sig.

Ok! Nej jag tror inte att BW skulle våga gå ut öppet och hävda sin oskuld. Bättre då att vara tyst istället.
Citera
2023-04-06, 18:55
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ok! Nej jag tror inte att BW skulle våga gå ut öppet och hävda sin oskuld. Bättre då att vara tyst istället.

Jaja, visst! Eftersom (jag tror) han är skyldig..
Citera
2023-04-06, 19:36
Medlem
Citat:
Nej nej det är självklart att BW inte kan gå ut offentligt och försvara sig. Då måste han berätta om sitt alibi som han inte har om han nu är den skyldige vilket jag också tror. Allt pekar på BW och jag är övertygad om att han ligger bakom falska anonyma vittnesmål i efterlyst, placeringen av en glasögonprydd man på bron, fokusförflyttning i tråden varje gång han kommit på tal. Hans påstående att Helena blev erbjuden skjuts men att hon tacka nej och tillägget att han fick t.o.m en kram ingick i hans döljande av brottet. Att Helena skulle tacka nej till skjuts hem ca 02.05 av BW som hon kände, till att inom loppet av några minuter tacka ja till någon annan som hon kände är i stort sett lika med noll.
Senast redigerad av divadnil 2023-04-06 kl. 19:42.
Citera
2023-04-06, 19:46
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Nej det måste man inte, GM tog givetvis inte färjan till Dillö. Efter att man lastat ombord och paketerat kroppen delade man på sig.
Notera här att GW fick frågan hur han visste att det var 2 gärningsmän? På det svarade han: "Det har jag räknat ut". Dvs. för att hinna med att dumpa kroppen med båt och samtidigt flytta på bilen innan gryning var man tvungen att dela på sig.
BW tog ensam båten till Dillö och dumpade kroppen på vägen dit.
MK tog sig upp till den parkerade bilen (som Carina såg inne på cykelvägen vid 03.30) och
åkte hem till Prebendegatan.

Så när GW skriver “man”, då är det bara BW som pratar med sig själv?

"Sedan fortsätter man hem och pratar igenom vad man skall säga för det fallet att polisen skulle höra av sig och ställa några frågor."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in