2026-07-24, 17:15
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90
Jag har bara läst tråden titt som tätt och har inte läst in mig på alla teorier och rykten. Har själv rötter i staden så därför har detta fall alltid intresserat mig.
En fråga som kanske tidigare tagits upp här; av alla de misstänkta som tagits upp i tråden, bor några av dessa kvar /har samma fastighet kvar som vid Helenas försvinnande? Jag tycker det mest rimliga med tanke på att kroppen aldrig hittats är att den är begravd på gärningsmännens/gärningsmannens tomt eller mark. Tittade på en dokumentär om ett liknande fall i Tyskland med försvunna Birgit, hennes kropp hittades 30 år senare på mördarens gård, nedgrävd under garaget. Alternativt någon fastighet med brunn som vid tidpunkten blivit igen pluggad med betong /sand och grus. Långsökt och förmodligen svårt att ta reda på. Google Maps fanns ju inte då så lite svårt att kunna förändringar som gjorts på olika tomter.

Det mest sannolika är att Helena ligger på botten i Vänern och att en av de som förpassat henne dit är BW!
Citera
Igår, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det mest sannolika är att Helena ligger på botten i Vänern och att en av de som förpassat henne dit är BW!
Det är din gissning.

Jag har en massa ideer på vad som också kan ha hänt. Ingen av dem är mer sannolik än någon annan eftersom det finns så otroligt få spår och bevis.
Citera
Igår, 17:44
Medlem
Jag kan konstatera att ingen av alla engagerade här på listan har försökt få ut förundersökningen. Vore bra om någon gjorde det för att A) sätta lite press, B) få konstarerat att de inte lämnar ut den, C) kanske överraskande få tillgång till den.
Citera
Igår, 18:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag kan konstatera att ingen av alla engagerade här på listan har försökt få ut förundersökningen. Vore bra om någon gjorde det för att A) sätta lite press, B) få konstarerat att de inte lämnar ut den, C) kanske överraskande få tillgång till den.

...och varför försöker du inte själv att göra det då?
Citera
Igår, 20:05
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort

Man kan inte begära ut ett förundersökningsprotokoll medan förundersökningen pågår, då den då omfattas av förundersökningssekretess.
Citera
Idag, 09:44
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Man kan inte begära ut ett förundersökningsprotokoll medan förundersökningen pågår, då den då omfattas av förundersökningssekretess.
Man kan begära ut vad man vill. Men man får sannolikt avslag. Det får man bara helt säkert veta om man gjort en begäran?
Citera
Idag, 12:48
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Man kan begära ut vad man vill. Men man får sannolikt avslag. Det får man bara helt säkert veta om man gjort en begäran?

Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in