Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Den har länkats till tidigare men där står inte ett jota om vilken missfirmelse Peter skulle ha gjort sig skyldig till
2023-04-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Aha, försökte hitta hans profil förut, men lyckades inte. Har du länk eller screenshot?
Från fb gruppen som följer Robinson
Citat:
Peter Andersson
17 tim
·
Hej alla fb-vänner som följt mig i Robinson!
Vilken fantastisk resa att ha fått möjlighet att vara med i Robinson. Tufft och oerhört spännande för en man i sina bästa år.😂
Det är många som undrar vad som har hänt när jag lämnade Robinson av personliga skäl. För att stilla er nyfikenhet kommer här den sanna förklaringen.
- Efter den första tävlingen åkte båda lagen i var sin båt tillbaka till ön. Jag tyckte att Christina i Lag Syd presterade grymt bra och berömde henne men visste inte då hennes namn. Mina lagkamrater undrade vem jag menade och jag svarade då ”negressen” Tyvärr….😖.
Killen som ni vet att jag röstade ut och som hamnade i Gränslandet, lovade att hämnas på mig. Han berättade för Christina när hon hamnade i Gränslandet att jag sagt n-ordet om henne. Då görs en anmälan till produktionen. Där lyckades han😡.
Jag blev hemskickad med endast en förklaring att jag hade sagt n-ordet vid något tillfälle som jag inte ens kom ihåg när eller i vilket sammanhang.
Först efter 3 veckor och hemkommen berättade en av deltagarna som åkt ut, var och när jag uttryckt mig fel. Då slank poletten ner. Helt sjukt. Inte till henne och enbart när jag berömde henne.
Jag ångrar självklart mitt ordval. Borde veta bättre.😔 Numera uttrycker man sig inte med n- ord. Får skylla på min ålder….😖. Men ibland går det bara för långt.
Jag har bett Christina personligen om ursäkt. Hon är en stark och jättebra tjej.
Jag är definitivt inte en rasist!
Glad Påsk!🐣🐥
2023-04-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Alltid gillat henne. Att hon talade "illa" om folk ser jag bara som att hon gillar att vara rak. Folk är oftast väldigt känsliga och tål inte speciellt mycket "kritik".

Hoppas Amanda vinner.
Tycker hon är sjukt löjlig med sina blatte-moves och blatte-grimaser! Töntig!!
2023-04-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigare
Fascinerande ändå att en så fantastisk, smart och superkompetent person som kan precis allt om allt valt att jobba som frisör.
Hoppas du är ironisk! Han klarar ju för fan inte ens att slänga ut ett nät!!
2023-04-06, 13:44
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Från fb gruppen som följer Robinson

Tack!

Zeki - The White Knight... Golar på Peter, samtidigt som han själv slänger ur sig kvinnoförnedrande kommentarer till höger och vänster.

Hur man vinner Robinson 2023:

> ta med en diktafon som personlig sak
> ta dig till sammanslagning
> kom på ett sätt att få alla motståndarna att säga ordet neger - spela in i smyg
> spela upp ljudslingorna för produktionen
> 500 000kr profit
2023-04-06, 13:54
Bannlyst
Så då måste även Kristina lr vad negern heter anmält Peter.
Zeki är helt slut, typiskt blatte beteende.
2023-04-06, 13:55
Medlem
Citat:
Det låter mycket rimligt, (ganska likt händelseförloppet som resulterade i att hippien Tommie fick lämna förra året), men vart har du fått det ifrån? Finns det någon källa?

Peter skrev det i en av Robinson-grupperna på Facebook.
2023-04-06, 14:01
Medlem
Citat:
Tack!

Zeki - The White Knight... Golar på Peter, samtidigt som han själv slänger ur sig kvinnoförnedrande kommentarer till höger och vänster.

Hur man vinner Robinson 2023:

> ta med en diktafon som personlig sak
> ta dig till sammanslagning
> kom på ett sätt att få alla motståndarna att säga ordet neger - spela in i smyg
> spela upp ljudslingorna för produktionen
> 500 000kr profit
Haha ungefär så. Så jäkla äcklig stil! Han visste ju att Peter inte sagt det nedlåtande! Men säkert inför Christina så lät han henne tro att han sagt det som ett skällsord!! Nån annan borde ju också hört det och ingen annan reagerade på det förutom rasist-korts-blatten själv!! Om det är nån som ska åka hem så är det Zeki och då menar jag inte till Sverige!! Dock lär han inte vinna Robinson eftersom han är totalt värdelös, kan ju inte ens kasta ut ett nät och verkar ha tummen mitt i handen. Det enda han är bra på är att dra rasistkortet stup i kvarten! Tror dock inte han har spelat in samtalet utan det har räckt med att han gått till produktionen och sagt sin version och de har tagit beslut utan att höra Peters version. Det verkar ju helt galet att produktionen väljer att enbart tro på Zekis ord. Skrämmande, då kan ju vemsomhelst hitta på vadsomhelst om någon som de vill få diskad!!
2023-04-06, 14:01
Medlem
DoktorNos avatar
Lag Syd och Lag N-ord
2023-04-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Så då måste även Kristina lr vad negern heter anmält Peter.
Zeki är helt slut, typiskt blatte beteende.
Zeki berättade det för Christina när de var tillsammans på Gränslandet vad Peter hade sagt och sen de gick tillsammans till produktionen efter det. Så har jag förstått det hela.
2023-04-06, 14:06
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tycker hon är sjukt löjlig med sina blatte-moves och blatte-grimaser! Töntig!!
Du måste mena mood managern Amanda E
Låter mer som hon är från nån förort och inte från Åre.
2023-04-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Du måste mena mood managern Amanda E
Låter mer som hon är från nån förort och inte från Åre.
Ja precis, den Amanda som är kvar! Den andra åkte ju hem!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in