Citat:
Ursprungligen postat av
Pianotangent
Det här. Och jag vill tillägga även naiva män. Oavsett personer som inte vill ta sin del av ansvaret av att gå in i en relation.
Det blir vad man tillåter och har för värderingar.
Exakt! Jag känner flera män som skaffat barn med helt hopplösa kvinnor, som är precis som det som beskrivs i trådstarten. De männen ser sig själva som snälla och genomgoda, men de har helt enkelt inte tagit ansvar.
De har tagit första bästa chans att få knulla, och har skitit i både preventivmedel och eventuella konsekvenser. En del av dem har varit medelålders och på fullaste allvar sagt "Det är hon jag för evigt" efter två veckor med någon överviktig tjugofemåring som redan har tre ungar med olika män som inte "finns med i bilden" längre.
Är den sortens män snälla och oskyldiga? Nej, det är de inte. De är precis lika goda kålsupare som tjejerna de gör på smällen. De har precis samma låga moral som snubbar som köper stöldgods och intalar sig själva att de handlat i god tro.
Som man är det din jävla plikt att ta reda på vem det är du stoppar kuken i. Knulla inte en främling du just träffat, eller någon du bara chattat med. Knulla bara tjejer du känner, som du vet är pålitliga och vars bakgrund du känner till.
Det är så otroligt barnsligt att tro att det finns oskyldiga offer i alla sammanhang. Det är väldigt sällan så. De flesta har säkert träffat kvinnor som ständigt träffar nya män som de får stryk av, och de flesta har väl tänkt tanken - hur kommer det sig att just HON alltid träffar den sortens män?
Om man är tillräckligt indoktrinerad av det moderna samhället så tror man väl hon är offer för strukturellt våld, eller att det cirkulerar ondskefulla män där ute, som letar efter tillräckligt bräckliga kvinnor som de kan slå klorna i. Så är det inte.
Det är fråga om tjejer som vill ha drama. De VILL ha stormiga och våldsamma bråk, så att de kan ha make up sex och känna sig pånyttfödda efteråt. De är en helt nödvändig del av den vålds-cirkus som de sedan påstår sig vara offer för.