2023-04-06, 08:46
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Historien blir på tok för lång.
Men i korthet så var jag ung och hon var snygg. I dag har jag lärt mig vad narcissism är och resan där emellan var ett helvete. Det jävliga är att man själv inte ser det när man lever i det då det är en växande process. I dag kan jag bara förbanna mig själv att jag själv inte såg min negativa förändring som kom tidigt i relationen.
Skit samma. Hon lyckades med allt hon ville och med det fick hon en pyrrhusseger då jag i dag är lycklig.

Ångrar du dig eller är du mest tacksam för att du har dina barn? DNA-testade du barnen?
Citera
2023-04-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag föredrar verkliga observationer och vittnesmål framför propagandavideos på youtube. 90% av alla som vet att fenomen "finns", har i allmänhet bara storkonsumerat youtube-klipp.
Du kan föredra precis vad du vill, men det förändrar inte hur verkligheten ser ut. Jag har själv träffat och hört såna kvinnor tala om hur de beter sig och ser inget fel i sina beteenden, detta gäller både svenska och utländska.

Så lägg ner ditt resistenta trams.
Citera
2023-04-06, 09:12
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Nu har detta inte hänt mig, men de personer jag känner som gjort den sortens kvinnor på smällan, är män med extremt dåligt omdöme. Det är män som har skulder, är kriminella och har dålig impulskontroll. De är helt enkelt de manliga motsvarigheterna till de här kvinnorna. Kaka söker maka.

Slutar aldrig förvånas över den idiotiska överideologin på Flashback, som säger att män alltid är offer och kvinnor alltid är förövare. Man måste ha riktigt dåligt med testosteron för att ens börja umgås med de tankarna.

Det här. Och jag vill tillägga även naiva män. Oavsett personer som inte vill ta sin del av ansvaret av att gå in i en relation.

Det blir vad man tillåter och har för värderingar.
Citera
2023-04-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ångrar du dig eller är du mest tacksam för att du har dina barn? DNA-testade du barnen?
Klart jag inte ångrar något. Allt som hänt i ens liv har gjort att man är där man är i dag och jag lever sedan många år med en underbar kvinna och jag är lycklig.
Vad gäller mina barn så är de mina oavsett DNA.
Citera
2023-04-06, 09:44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Så lägg ner ditt resistenta trams.

Där kom din starka argumentation fram igen.
Citera
2023-04-06, 09:45
Medlem
Med tanke på tråden om negerbarn i Barn och familj.
Detta brukar vara en urban legend på samma sätt som vita skåpbilar men i detta fall har det hänt.

Jag var bara ytligt bekant med denna kille även om det var på väg att utvecklas till lite bättre bekantskap. Killen i fråga hade förlorat sin pappa i ung ålder och mådde inte speciellt bra. Men han hade en tjej som var gudomlig och som höll honom uppe. Tjejen blev gravid.
Tyvärr tog förhållandet slut på förlossningen då det kom ut en mulatt. I detta fall faller han utanför själva topic då det failar på vem som befruktade.
Självklart drog den här killen från henne och han tog till droger. Jag såg honom ca 15 år senare och det var ingen vacker syn.
Riktigt tragiskt då detta var en riktigt bra kille som gick ner sig totalt.
Citera
2023-04-06, 09:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Det här. Och jag vill tillägga även naiva män. Oavsett personer som inte vill ta sin del av ansvaret av att gå in i en relation.

Det blir vad man tillåter och har för värderingar.

Exakt! Jag känner flera män som skaffat barn med helt hopplösa kvinnor, som är precis som det som beskrivs i trådstarten. De männen ser sig själva som snälla och genomgoda, men de har helt enkelt inte tagit ansvar.
De har tagit första bästa chans att få knulla, och har skitit i både preventivmedel och eventuella konsekvenser. En del av dem har varit medelålders och på fullaste allvar sagt "Det är hon jag för evigt" efter två veckor med någon överviktig tjugofemåring som redan har tre ungar med olika män som inte "finns med i bilden" längre.
Är den sortens män snälla och oskyldiga? Nej, det är de inte. De är precis lika goda kålsupare som tjejerna de gör på smällen. De har precis samma låga moral som snubbar som köper stöldgods och intalar sig själva att de handlat i god tro.

Som man är det din jävla plikt att ta reda på vem det är du stoppar kuken i. Knulla inte en främling du just träffat, eller någon du bara chattat med. Knulla bara tjejer du känner, som du vet är pålitliga och vars bakgrund du känner till.

Det är så otroligt barnsligt att tro att det finns oskyldiga offer i alla sammanhang. Det är väldigt sällan så. De flesta har säkert träffat kvinnor som ständigt träffar nya män som de får stryk av, och de flesta har väl tänkt tanken - hur kommer det sig att just HON alltid träffar den sortens män?
Om man är tillräckligt indoktrinerad av det moderna samhället så tror man väl hon är offer för strukturellt våld, eller att det cirkulerar ondskefulla män där ute, som letar efter tillräckligt bräckliga kvinnor som de kan slå klorna i. Så är det inte.
Det är fråga om tjejer som vill ha drama. De VILL ha stormiga och våldsamma bråk, så att de kan ha make up sex och känna sig pånyttfödda efteråt. De är en helt nödvändig del av den vålds-cirkus som de sedan påstår sig vara offer för.
Citera
2023-04-06, 10:19
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Som man är det din jävla plikt att ta reda på vem det är du stoppar kuken i. Knulla inte en främling du just träffat, eller någon du bara chattat med. Knulla bara tjejer du känner, som du vet är pålitliga och vars bakgrund du känner till..

Det finns ingen tjej som går att lita på, så om man tänker så kommer man aldrig att lyckas bilda familj. Spelar ingen roll om tjejen är oskuld när ni träffas. Hon kommer att påverkas av sina väninnor och bli en slampa om man inte håller henne under kontroll på något sätt.

Är själv övertygad att det enda sättet att få en kvinna att vilja vara lojal är att befrukta henne och vara starkare än de flesta män. Få attraktiva män kommer att vara intresserade av henne om hon redan har barn och då är det lättare att vara förstahandsvalet.
Citera
2023-04-06, 11:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det finns ingen tjej som går att lita på, så om man tänker så kommer man aldrig att lyckas bilda familj.

Man kan inte lita på andra människor över huvud taget, om man inte ser dem för vad de är. Självklart har alla människor en svekfull och opportunistisk sida, men det givetvis en större risk att knulla en främling, än att knulla en tjej som har haft fasta förhållanden hela sitt liv, som inte blir allt för påverkad av andras uppvaktning, och som inte överger människor vind för våg så fort det börjar brännas lite.
Det är så lätt att säga att kvinnor är det ena eller det andra, men du måste välja en bra kvinna. En hora med borderline blir inte wife material bara för att du är karl och säger ifrån.
Citera
2023-04-06, 17:25
Medlem
Citat:
Nu har detta inte hänt mig, men de personer jag känner som gjort den sortens kvinnor på smällan, är män med extremt dåligt omdöme. Det är män som har skulder, är kriminella och har dålig impulskontroll. De är helt enkelt de manliga motsvarigheterna till de här kvinnorna. Kaka söker maka.

Slutar aldrig förvånas över den idiotiska överideologin på Flashback, som säger att män alltid är offer och kvinnor alltid är förövare. Man måste ha riktigt dåligt med testosteron för att ens börja umgås med de tankarna.

Och dessa män har blivit så för att deras föräldrar inte uppfostrat dem och berättat vilka kvinnor som de bör undvika. Klart att det spårar ur då och de hamnar i säng med någon kvinna multipla diagnoser som skapar värre kaoz än Ali Baba och de 40 rövarna i valfritt svenskt betongghetto.
Citera
2023-04-06, 18:35
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Exakt! Jag känner flera män som skaffat barn med helt hopplösa kvinnor, som är precis som det som beskrivs i trådstarten. De männen ser sig själva som snälla och genomgoda, men de har helt enkelt inte tagit ansvar.
De har tagit första bästa chans att få knulla, och har skitit i både preventivmedel och eventuella konsekvenser. En del av dem har varit medelålders och på fullaste allvar sagt "Det är hon jag för evigt" efter två veckor med någon överviktig tjugofemåring som redan har tre ungar med olika män som inte "finns med i bilden" längre.
Är den sortens män snälla och oskyldiga? Nej, det är de inte. De är precis lika goda kålsupare som tjejerna de gör på smällen. De har precis samma låga moral som snubbar som köper stöldgods och intalar sig själva att de handlat i god tro.

Som man är det din jävla plikt att ta reda på vem det är du stoppar kuken i. Knulla inte en främling du just träffat, eller någon du bara chattat med. Knulla bara tjejer du känner, som du vet är pålitliga och vars bakgrund du känner till.

Det är så otroligt barnsligt att tro att det finns oskyldiga offer i alla sammanhang. Det är väldigt sällan så. De flesta har säkert träffat kvinnor som ständigt träffar nya män som de får stryk av, och de flesta har väl tänkt tanken - hur kommer det sig att just HON alltid träffar den sortens män?
Om man är tillräckligt indoktrinerad av det moderna samhället så tror man väl hon är offer för strukturellt våld, eller att det cirkulerar ondskefulla män där ute, som letar efter tillräckligt bräckliga kvinnor som de kan slå klorna i. Så är det inte.
Det är fråga om tjejer som vill ha drama. De VILL ha stormiga och våldsamma bråk, så att de kan ha make up sex och känna sig pånyttfödda efteråt. De är en helt nödvändig del av den vålds-cirkus som de sedan påstår sig vara offer för.

Kan bara instämma. Har mycket erfarenhet av utsatta kvinnor och mycket sker på ett omedvetet plan och det är häftigt när de får insikt och kliver in och tar eget ansvar igen.
Hur det går brukar bero på hur mycket de investerat i relationen, ju mer tid och känslomässiga skäl ju tuffare är det att bryta den destruktiva situationen.

Jag har alltid den andres perspektiv med och här blev det väldigt tydligt.
Antingen är partnern en light-version med en egen dold agenda eller så aningslös.

Oavsett så finns det ingen annan än en själv som ser till att skydda sig. Det kan ALDRIG vara den andre partens fel.

Suck. Tack för vettig input.
Citera
2023-04-07, 09:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Och dessa män har blivit så för att deras föräldrar inte uppfostrat dem och berättat vilka kvinnor som de bör undvika. Klart att det spårar ur då och de hamnar i säng med någon kvinna multipla diagnoser som skapar värre kaoz än Ali Baba och de 40 rövarna i valfritt svenskt betongghetto.

Eller för att bara är svaga och dåliga människor. Enkel människor gör dåliga val hela sina liv, och inget verkar liksom kunna stoppa dem. Varför måste det alltid vara någons fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in