Citat:
Ursprungligen postat av
dirtydave82
Vilka var de första tecknen på att hon saknade några skruvar? Det kom väl smygande? Så ni har barn ihop idag?
De första tecknen kom på mig då jag snabbt gick från att vara glad till bitter samt att vi ständigt hamnade i konflikter. Konflikterna var något unikt då jag både före och efter henne haft en förmåga att lösa dem smidigt. Nu har hon tyvärr fostrat vår dotter i samma anda så denna skit levde jag med i 30 år.
Jag har lärt mig att göra vad jag kallar för konsekvensanalys. Det lärde jag mig när jag hade ett ofrivilligt boende där man i terapin skulle göra en brottsanalys. Funkar lika bra i andra sammanhang.
Just detta med konflikter är då intressant då jag pga två generationer hade dem i 30 år. Även om man lärde sig att ta sig runt konflikterna genom erfarenhet så nog f-n hittade de nya vägar att gå och så stod man där och undrade vad som hände.
Jodå. Barn finns och de är i dag vuxna. Det gör ju då självklart att jag fått tid att reflektera.
I dag: Just hur jag förändrades är bra att veta. Inte på mig själv utan mer på andra. Ser man en förändring hos människor som har ett nytt förhållande så ska man se det som en varningsklocka. Min pappa var den enda som såg helheten men han kunde inte förklara. Först långt efter skilsmässan förstod jag vad han menade.