2023-04-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Störningen är vanlig bland styvmammor som splittrar familjer och hoppar på pappans barn.
Vore han en bra pappa skulle han vara gift med barnens mor.

Notera att jag inte står på den horiga styvmammans sida men som vuxen karl ska man ta ansvar och inte vara en vekling.
Citera
2023-04-05, 16:16
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vore han en bra pappa skulle han vara gift med barnens mor.

Notera att jag inte står på den horiga styvmammans sida men som vuxen karl ska man ta ansvar och inte vara en vekling.
De var gifta i 15 år. Sen kom skökan med i bilden. Vet dock inte om man kan lägga hela skuld på skökan. Barnens mamma är en av de snällaste människorna jag träffat. Jävla klantarsel säger jag bara.
Citera
2023-04-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Vilka var de första tecknen på att hon saknade några skruvar? Det kom väl smygande? Så ni har barn ihop idag?
De första tecknen kom på mig då jag snabbt gick från att vara glad till bitter samt att vi ständigt hamnade i konflikter. Konflikterna var något unikt då jag både före och efter henne haft en förmåga att lösa dem smidigt. Nu har hon tyvärr fostrat vår dotter i samma anda så denna skit levde jag med i 30 år.
Jag har lärt mig att göra vad jag kallar för konsekvensanalys. Det lärde jag mig när jag hade ett ofrivilligt boende där man i terapin skulle göra en brottsanalys. Funkar lika bra i andra sammanhang.
Just detta med konflikter är då intressant då jag pga två generationer hade dem i 30 år. Även om man lärde sig att ta sig runt konflikterna genom erfarenhet så nog f-n hittade de nya vägar att gå och så stod man där och undrade vad som hände.
Jodå. Barn finns och de är i dag vuxna. Det gör ju då självklart att jag fått tid att reflektera.

I dag: Just hur jag förändrades är bra att veta. Inte på mig själv utan mer på andra. Ser man en förändring hos människor som har ett nytt förhållande så ska man se det som en varningsklocka. Min pappa var den enda som såg helheten men han kunde inte förklara. Först långt efter skilsmässan förstod jag vad han menade.
Citera
2023-04-05, 16:34
Medlem
CC75s avatar
Känner till flera fall men det värsta är en jag pluggande med på universitetet. Han och hans polare hade en lek som gick ut på att ragga upp någon och sedan ha sex på en specifik plats eller på ett specifikt sätt. Kvällen när han åkte dit var uppdraget "hiss". Han hittade en kvinna och han "vann" leken. Resultatet blev en graviditet. Visade sig att kvinnan hade grova drog- och alkoholproblem och enda skälet till att hon ville bli gravid var för att soc skulle tvingas betala hennes uppehälle (bostad). Resultatet blev i alla fall att han fick ensam vårdnad över barnet. Säger en del om kvinnan då det annars inte är särskilt lätt att få. I alla fall inte i slutet av 1990-talet.

Dessvärre var han heller inte något bra person i mening att ta sitt ansvar. Han pluggade och var inte färdiglekt så sonen hamnade hos hans föräldrar.

Nedan är en länk från faderskapstestavslöjanden i USA. Betonar i USA där de har ett annat regelverk och där det mesta är mer extremt. Ska inte dra för mycket växlar på det jämfört med Sverige men kan kanske underhålla någon. C:a 10 min lång. Titeln är missvisande. Visar flera olika avslöjanden men även en del beteende som en del kvinnor har... Det är lätt att bli rädd...

Man SUES Wife After Doctor Reveals He Is Not The BIOLOGICAL Father!

https://www.youtube.com/watch?v=P-tXz3lM6aQ

// CC
Citera
2023-04-05, 16:35
Medlem
Det är långt fler som haft en Mamma som spårat ur i uppväxten än en Pappa.

Men i Vänsterextrema Media pratar man bara om Pappor så klart.

Känner inte en enda som haft en dålig Pappa (slagen eller något psykiskt) men antalet som haft en Mamma som psykat alla är enorm.

Att Vänsterextrema Kvinnor nu fritt får skaffa barn helt själv är ett framtida samhällsproblem.

Befrukta en av dessa är det värsta en man kan råka ut för.

Har flera manliga vänner som nu är ensamstående med en mamma till barnen de måste "slåss med" för att barnen skall få en dräglig uppväxt.
De flesta mammorna orkar inte ens laga bra mat till lunch och middag som ensamstående.

Men fan vad de har mycket tid över att prata om kön/ras och annan skit med ungarna som blir förvirrade.
Citera
2023-04-05, 16:39
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Du har noll koll. Detta kan hända vem som helst.

Kan hända ja, speciellt när man är ung och dum, men överlag söker sig smuts till smuts.

Det här är ju såklart inte bara ett problem för män, tvärt om. Finns ju ingen brist på ensamstående kvinnor som knullat sig till en bastard med nån "bad boy".
Citera
2023-04-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Kan hända ja, speciellt när man är ung och dum, men överlag söker sig smuts till smuts.

Det här är ju såklart inte bara ett problem för män, tvärt om. Finns ju ingen brist på ensamstående kvinnor som knullat sig till en bastard med nån "bad boy".
Finns kvinnor som beter sig helg normalt, utan red flags eller liknande, för att sedan lura in män i sådana här fällor.
Citera
2023-04-05, 21:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Du har noll koll. Detta kan hända vem som helst.

Det var en mycket stark argumentation.
Citera
2023-04-05, 21:39
Medlem
zombie-nations avatar
Mina kompisar har galna morsor, men ingen är som de beskrivna. De är inte förvuxna barn. De som beskrivs har ett känsloliv som kanske en 13-åring och ansvarstagande som en. Sedan lägg till elakhet och älskar kaos.

Har nog aldrig träffat en sådan kvinna. De få som finns skadar ju sina barn. Men som sagt, de jag vet som är galna är galna på ett annat sätt.

Men det är väl som med den mesta misshandeln inom relationer. Den som kommer att misshandla visar inte upp den bilden från början. Så på det sättet är det inte så konstigt om en kvinna faller för en man som kommer att slå henne, eller en man faller för en kvinna som kommer att utpressa honom. Folk kan vara väldigt övertygande när de tar sig samman, vilket kan vara i flera månader.
Citera
2023-04-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det var en mycket stark argumentation.
Finns svenska och utländska videos på youtube om saken. Bara in o kolla. Sök på baby trapping och ofrivilliga faderskap/ofrivillig pappa.
Citera
2023-04-06, 08:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Finns svenska och utländska videos på youtube om saken. Bara in o kolla. Sök på baby trapping och ofrivilliga faderskap/ofrivillig pappa.

Jag föredrar verkliga observationer och vittnesmål framför propagandavideos på youtube. 90% av alla som vet att fenomen "finns", har i allmänhet bara storkonsumerat youtube-klipp.
Citera
2023-04-06, 08:45
Medlem
Jag har en polare som levt ett helvete i 15 år (sen de fick barn) Han har äntligen lyckats bryta sig loss och nu med lite distans så är han både lättad och förkrossad. Han lider över att kastat bort 15 år av sitt liv till en konstant manipulativ, narcissistisk och hysterisk kvinna. "Nu ser jag vad ni såg från allra första början. Hur kunde jag vara så otroligt jävla blind". När han levde i det hade han blivit så van att han inte märkte eller förträngde vilket helvete han levde i. Alkoholen var hans räddning och boja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in