2023-04-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad är Clea för jävla psykopat som kan försvara allt JJ har gjort?? vidrigt!!
Jag är ledsen att behöva berätta för dig att det är hennes jobb som advokat. Hon talar för sin klients intressen, oavsett vad hon själv anser vara rätt eller fel.
Citera
2023-04-06, 08:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Att hon tilläts komma med alternativa teorier, kastar ur sig vad som skulle kunna hända om si eller så... trodde att det skulle gälla det specifika fallet, hur Tove avled, vad som framkommit under de många undersökningarnas fynd och uteslutningsmetoder.
Clea försöker mästra och är nedlåtande, hasplar ur sig googlade medicinska termer, för att omkullkasta det slutgiltiga rättsutlåtandet.
Hennes ifrågasättande över att det preliminära utlåtandet skiljer sig från det slutgiltiga...jag är mållös.
Ständiga konspirationsteorier om och ifall, vilket rättsläkaren, tack och lov tillbakavisar.
Clea vill endast att rättsläkaren ska göra ett felaktigt uttalande, men jag tycker Alexandra sköter det strålande.
Återigen, Cleas försök att omkullkasta de verkliga bevisen, gällande Tove, kunde motbevisas och förklaras.
Clea verkar lite dum i huvudet, eller så hoppas hon att rätten är det, med tanke på hennes insinuationer.
Med tanke på "snippadomen" så kan man aldrig vara säker på någonting.
Vilka var nämndemännen under denna rättegång, vilken ålder hade dom?
Det fetade:
Åldern på nämndemännen tror jag inte har så stor betydelse i detta fallet, däremot kommer deras bedömning präglas av vilken kunskap och erfarenhet de har om "avvikande beteende" (om jag lite slarvigt benämner tjejernas beteende så).

För Js dom lär det inte påverka, men det skulle kunna vara helt avgörande för hur de bedömer Ms agerande/icke-agerande.
Kommer de att väga in Js ev. påverkan på M och förklaringar till Ms "röriga" utsagor eller kommer de att helt utgå ifrån "normalt" beteende och ordagrant vad som sägs och görs/inte görs?

Nog tycker jag att de bör väga in Ms förutsättningar för att domen ska bli rättssäker, men därmed inte sagt att jag menar att M är oskyldig.
Citera
2023-04-06, 08:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det finns ett badrumsskåp med knopp på ena kortsidan intill elementet.
Då är det inte helt otänkbart att T fallit mot knoppen.
Citera
2023-04-06, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det finns ingen hund som varit och sökt i förrådet, vad jag kunnat hitta i FUP. Gjorde ett inlägg för några dagar sedan.

Det enda jag hittade om vindsförrådet är en bild på dörren och en notis om att det finns en stege som leder upp till en taklucka eller något ditåt.

Inte ens någon undersökning av vinden verkar ha gjorts.

Det är en stor miss om de inte kollat i förrådet som är precis utanför JJs lägenhetsdörr. Var dörren upplåst, hade de boende nyckel dit, hur mycket golvyta fanns det?

Själv kan jag tänka mig att JJ/MH blev ordentligt oroade efter knackningarna på dörren. Polisen kan vara på gång när som helst. Dessutom vet de inte vem som knackade på, det kan ha funnits i deras tankar att det kan ha varit AW som gått ut och letat/ville möta TT på hemvägen. Han fanns i deras tankar iaf, eftersom någon eller båda kommit på historien om att han hämtat TT.

MH (som jag tror varit med i badrummet), vill inte vara själv med liket under tiden som JJ var tvingad att få till en annan plan (när grannen kom ut och hon gick tillbaka till lgh för en kort stund).

Det tar inte mer än någon minut för JJ/MH att släpa ut TT till vindsförrådet.

Ps Är det någon som sett om lägenhetsdörrarna är utrustade med "titthålsöga"? Ds
Citera
2023-04-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är en stor miss om de inte kollat i förrådet som är precis utanför JJs lägenhetsdörr. Var dörren upplåst, hade de boende nyckel dit, hur mycket golvyta fanns det?

Själv kan jag tänka mig att JJ/MH blev ordentligt oroade efter knackningarna på dörren. Polisen kan vara på gång när som helst. Dessutom vet de inte vem som knackade på, det kan ha funnits i deras tankar att det kan ha varit AW som gått ut och letat/ville möta TT på hemvägen. Han fanns i deras tankar iaf, eftersom någon eller båda kommit på historien om att han hämtat TT.

MH (som jag tror varit med i badrummet), vill inte vara själv med liket under tiden som JJ var tvingad att få till en annan plan (när grannen kom ut och hon gick tillbaka till lgh för en kort stund).

Det tar inte mer än någon minut för JJ/MH att släpa ut TT till vindsförrådet.

Ps Är det någon som sett om lägenhetsdörrarna är utrustade med "titthålsöga"? Ds

Finns inget förråd utanför den våningen, läs på.
Citera
2023-04-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite rörigt i mitt huvud nu, läser lite här och där eftersom det är rättegång i morgon.

Jag har lite svårt att fatta varför polisen redan samma dag som förvinnandet sker är och hör personer.
Hur många anhörig har inte sagt att det är osannolikt att en person ska förvinna, och polisen ändå inte gör något.

Här har vi en tjej som har både tampats med depression, problem när dricker och självskadebeteende.

Men en sak som sticker ut är väl att Tove enligt uppgift vid anmälan 11:23 ("Senaste kontakten var via telefon vid 02:30-tiden, med pojkvännen och då hade hon sagt att hon var
väg hem
") ska ha sagt att hon är på väg hem, och att man letat runt alla som kan tänkas ha vetat något och cykeln hittas på ett ställe nära Storg. 71, samtidigt som Tove inte har haft någon som helst kontakt med någon på den adressen som de vet.

På Storg 71 vet man att Tove varit, då Albin ju har pratat med JJ som berättat om bråket, men att Tove ska ha lämnat.

A 153/65,69

16/10- 22 kl 12:31

Sedan under söndagen pratar man ju med JJ och hennes uppgifter börjar skava då de inte stämmer med grannens, vad gäller cykeln:

A153/925

"På frågor svarar Johanna:
Toves cykel stod precis på uppfarten, fastlås i ett litet staket.
Johanna upplever att cykeln var borta när de kom tillbaka från Donken. Den stod inte kvar
när de kom tillbaka.
Precis efter att de ska åka och köpa mat på McDonalds så tar Johanna med sig sin röda
plastpåse med vin från Toves cykelkorg. Hon la den i bilen och tog med sig den upp till
lägenheten när de hade hämtat mat och var tillbaka
"

Sedan blir det väl mer grejor som sticker ut, såsom att tjejerna hittas sittandes i bilen vid Illharjen sent på kvällen, tydligen i runt två timmar, och man gör ju husrannasakan i JJs lgh och finner stark lukt från regöringsmedel och en polis upplevde kräkdoft.

Mycket snack om 02.30-samtalets vara eller inte vara under det senaste dygnet (som jag nu läst ikapp).

Läser man ovanstående inlägg från "nötis" och speciellt det inom spoilern så framgår det var det kommer ifrån. Alltså TT.s pappa som i sin tur fått det från AW.
Citera
2023-04-06, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Många var hennes försök att slå hål på rättsurlåtandet, men Alexandra höll ihop och hade svar på allt.
En eloge till henne.
Det finns gränser för vad som kan tillåtas, Clea borde stoppats. Att hon ens tillätd ifrågasätta rättsläkarnas opartiskhet, att det redan var förbestämt, gemensamt mellan rättsläkare och polis/åklagare, vad som skett...
Cleas försök att ifrågasätta om undersökningarna verkligen gjorts korrekt, enligt alla regler, är löjeväckande.
Hon försökte så tvivel, men jag tror inte hon lyckades, snarare uppvisar hon ett manipulerande sjukligt beteende, som inte är särskilt trevligt.
Henne skulle jag inte välja som försvarare, i händelse av brott.

Man kanske skulle fråga Clea om hon själv hade kunnat tänka sig att bli rättsläkare. Det är så lätt att dömma andra ...
Citera
2023-04-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Vet inte vad du pratar om. Förhöret som jag citerade är tydligt. Det var en duns, om det varit fler ljud hade de ringt polisen.

Trodde du menade grannsonen som ju har varit tydlig i samtliga förhör med vad han har hört och sett. Som alltid skiljer sig vittnesmål åt. Upplevelser är subjektiva och språkbarriären för pappan var troligen ett visst problem. Självklart är det inget märkligt med att Rullman pratar om flera dunsar och sparkar eftersom det är just vad grannsonen berättar om. Sparkar i väggen hörde han när han stod utanför dörren och ringde på.
Citera
2023-04-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad är Clea för jävla psykopat som kan försvara allt JJ har gjort?? vidrigt!!

En dålig försvarsadvokat enligt mig.
Citera
2023-04-06, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Finns inget förråd utanför den våningen, läs på.

Det finns en dörr till vinden precis utanför JJ.s dörr... kalla det vad du vill men de som följt tråden vet precis vad jag menar! Frågan är som jag skrev: Hur mycket golvyta finns det innanför den dörren?
Citera
2023-04-06, 09:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Armbandet finns hos polisen
Bild finns i fupp

Menar du det armband som finns bild på i A 153/430?

Förhör A*lbin 17 okt -22

A 153/412
"Hon har alltid ett silverarmband på handleden, det är en liten kompass på det."

nov- 22:

A 153/428
"Och ett silvrigt armband?
Ja, med en kompass på. Ett silvrigt armband.
Beskriv armbandet.
Inte direkt kompass, men väderstreck.
"
//
"Är det detta?
Nej, det är inte det.
Är det detta armband du beskriver?
Nej.
Känner du igen armbandet på bilden?
Nej.
"

Förhör Johnna febr- 23
A 153/1054

"F: Eh, enligt Toves anhöriga så brukar hon ha ett armband på sig, någon form av kompass
historia. Vet du var det har tagit vägen för Tove har inte det på sig när hon anträffas. "
Nej.
J: Det vet jag inte. Jag vet att jag plockade ihop alla Toves saker som var i min lägenhet men
det kan ju ha varit så att missade någonting men det var ju ingenting vad jag såg på varken
badrumsgolvet eller hallgolvet och jag tog ju bara allt det och lade det i en svart sopsäck och
sen slängde jag ut det i skogen och tände eld på det då. Eh, men jag lade inte märke till
någonting som var runt hennes handled eller så.
"

A 149/40

Bild på guldfärgat halsband med magnetlås

Vad jag kan få ut av det här är att armbandet saknas.
Citera
2023-04-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Jag är ledsen att behöva berätta för dig att det är hennes jobb som advokat. Hon talar för sin klients intressen, oavsett vad hon själv anser vara rätt eller fel.

Men någon måtta får det faktiskt vara om hon vill fortsätta att få uppdrag i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in