2023-04-06, 08:00
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det fanns inget badrumsskåp
Badrummet höll på att renoveras så det fanns bara en toastol med en hushållpapappersrulle stående på toalocket
En duchdraperiskena liggandes på golv
En duschslang liggandes på golv
Det finns visst ett skåp med knopp borta vid toan i snedtaksdelen. (Har inte tillgång till FUP just nu så ni får leta upp badrumsbilden själva).
Citera
2023-04-06, 08:06
Avslutad
Citat:
Jag håller med
Clea borde ha stoppats
hon beteer sig så vidrigt
Hon sa
Jag pratar mer svenska än dig
Så oförskämt
Hon verkligen gick in för att få rättsläkaren i obalans
Clea är en obehaglig person
Att hon tilläts komma med alternativa teorier, kastar ur sig vad som skulle kunna hända om si eller så... trodde att det skulle gälla det specifika fallet, hur Tove avled, vad som framkommit under de många undersökningarnas fynd och uteslutningsmetoder.
Clea försöker mästra och är nedlåtande, hasplar ur sig googlade medicinska termer, för att omkullkasta det slutgiltiga rättsutlåtandet.
Hennes ifrågasättande över att det preliminära utlåtandet skiljer sig från det slutgiltiga...jag är mållös.
Ständiga konspirationsteorier om och ifall, vilket rättsläkaren, tack och lov tillbakavisar.
Clea vill endast att rättsläkaren ska göra ett felaktigt uttalande, men jag tycker Alexandra sköter det strålande.
Återigen, Cleas försök att omkullkasta de verkliga bevisen, gällande Tove, kunde motbevisas och förklaras.
Clea verkar lite dum i huvudet, eller så hoppas hon att rätten är det, med tanke på hennes insinuationer.
Med tanke på "snippadomen" så kan man aldrig vara säker på någonting.
Vilka var nämndemännen under denna rättegång, vilken ålder hade dom?
Citera
2023-04-06, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Därför att Clea ville få det att se ut som om det var något annat som hade orsakats Toves död som om Tove hade kvävt av sitt mageinnehåll. Men då måste Tove ha haft maginnehåll i strupen vilket hon inte hade.

Sjukligt beteende av Clea.
Många var hennes försök att slå hål på rättsurlåtandet, men Alexandra höll ihop och hade svar på allt.
En eloge till henne.
Det finns gränser för vad som kan tillåtas, Clea borde stoppats. Att hon ens tillätd ifrågasätta rättsläkarnas opartiskhet, att det redan var förbestämt, gemensamt mellan rättsläkare och polis/åklagare, vad som skett...
Cleas försök att ifrågasätta om undersökningarna verkligen gjorts korrekt, enligt alla regler, är löjeväckande.
Hon försökte så tvivel, men jag tror inte hon lyckades, snarare uppvisar hon ett manipulerande sjukligt beteende, som inte är särskilt trevligt.
Henne skulle jag inte välja som försvarare, i händelse av brott.
Citera
2023-04-06, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Många var hennes försök att slå hål på rättsurlåtandet, men Alexandra höll ihop och hade svar på allt.
En eloge till henne.
Det finns gränser för vad som kan tillåtas, Clea borde stoppats. Att hon ens tillätd ifrågasätta rättsläkarnas opartiskhet, att det redan var förbestämt, gemensamt mellan rättsläkare och polis/åklagare, vad som skett...
Cleas försök att ifrågasätta om undersökningarna verkligen gjorts korrekt, enligt alla regler, är löjeväckande.
Hon försökte så tvivel, men jag tror inte hon lyckades, snarare uppvisar hon ett manipulerande sjukligt beteende, som inte är särskilt trevligt.
Henne skulle jag inte välja som försvarare, i händelse av brott.

Tycker att hon betedde sig på ett oprofessionellt sätt! Visst hon hade ett mission impossible när hon försvarade Jj men det finns gränser på vad man säger och inte. Tror det här fallet bara sänkte hennes karriär.
Citera
2023-04-06, 08:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det fanns inget badrumsskåp
Badrummet höll på att renoveras så det fanns bara en toastol med en hushållpapappersrulle stående på toalocket
En duchdraperiskena liggandes på golv
En duschslang liggandes på golv
På bilden från badrummet ser det ut som att det finns hyllor på ena kortsidan, men jag minns inte om där fanns luckor som var öppna.
Citera
2023-04-06, 08:27
Avslutad
vad är Clea för jävla psykopat som kan försvara allt JJ har gjort?? vidrigt!!
Citera
2023-04-06, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Tycker att hon betedde sig på ett oprofessionellt sätt! Visst hon hade ett mission impossible när hon försvarade Jj men det finns gränser på vad man säger och inte. Tror det här fallet bara sänkte hennes karriär.
Vid tilläggsförhöret med Johanna, där det framkommer via direktrappirtering via media, att Johanna viskar vad Clea ska fråga om, blir så otroligt pinsamt och fel. Det är outhärligt att "bevittna" fulspelet.
Cleas uttalande i pressen om att det var Johannas värsta dag, när hon utsatts för rättegången och att åklagaren dessutom yrkar på livstid...

Utan en tanke på Toves anhöriga, nej, stackars Johannas värsta dag i livet, var inte när hon mördade en annan människa, utan dagen då det kom fram hur vidrig hon är.

Snart kan hon stifta bekantskap med sina likar, Ystad eller Hinsan?
BFF med mörderskorna batshit crazy Johanna Möller eller Lydia Barth? Spänningen är olidlig.
Citera
2023-04-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad är Clea för jävla psykopat som kan försvara allt JJ har gjort?? vidrigt!!

Clea är advokat. Och det är hennes jobb.
Citera
2023-04-06, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tackar
Resten av filerna släpps när domen förkunnas.

Vid 01:08:15, blir Clea tillsagd
Otroligt enerverande
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-04-06 kl. 08:39.
Citera
2023-04-06, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Clea är advokat. Och det är hennes jobb.

ja men det får fan finnas gränser
Citera
2023-04-06, 08:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
På bilden från badrummet ser det ut som att det finns hyllor på ena kortsidan, men jag minns inte om där fanns luckor som var öppna.
Det finns ett badrumsskåp med knopp på ena kortsidan intill elementet.
Citera
2023-04-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234

Ja en riktig ödla hon är manipulerad av sin klient också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in