Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-05, 23:15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Peter sade alltså den kvinnliga versionen av n-ordet om Christina när han berömde henne efter en tävling och fick därför åka hem då Zeki sade det till produktionen…

Zeki verkar dock kunna bete sig hur som helst utan att bli hemskickad.
Mycket enkelt, vi skriver in i grundlagen att alla som är födda efter 1950 får fortsätta säga det gamla hederliga ordet, sedan får vi yngre ta en kula för svensken & avhålla oss eftersom det är vi som lever i samtiden

Det socialdemokratiska samhället i miniatyr, där babbar uppfostras att springa till staten/inslagsproducenten & anmäla rasismens fula tryne till granskningsnämnden,
istället för att låta Christina ta det som en man https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fimgbox.com%2FDzFehgsB
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-05 kl. 23:24.
2023-04-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Oskar är feg. Han har bara snackat skit om Marcus i synkarna såklart, inte till någon annan eller om någon annan för den delen (som vi har sett). Det är inget fel med kritik, men då ska man ta det direkt med personen. Vad hjälper det att snacka skit i en synk? Oskar är schysst mot Marcus, bara komiskt att se han snacka så mycket skit i synkarna.

Varför är det bara Oskar som kan kritisera Marcus? Man behöver inte vara naturexpert för att förstå att Marcus gjorde bort sig.

Oskar har en baktanke med allt han gör och säger. Typ såhär sa han i synken "Jag ska börja få andra att känna sig viktiga för det är ett mänskligt behov av att känna sig behövd", inte ordagrant men nästan.

Han snackade ju skit (på ett milt sätt) till alva och carro när alva behövde skicka ut ännu en till.

Han känner sig garanterat hotad och upplever markus vildmarkskunskaper som att inte vara ödmjuk.

För stort ego. Kan inte någon koka ihop massa blad till en ayahuasca-bryggd så han får en riktig egodeath? Hört att ingredienserna växer i djungeln ju. eller rösta ut hnm.
2023-04-05, 23:27
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Alltid gillat henne. Att hon talade "illa" om folk ser jag bara som att hon gillar att vara rak. Folk är oftast väldigt känsliga och tål inte speciellt mycket "kritik".

Hoppas Amanda vinner.

Amanda backade och bad direkt om ursäkt när folk i ungdomslaget gav henne (säkert rättfärdig) kritik någon gång. Jag gissar att hon vet om att det ibland blir fel eftersom hon kör på i 100 km/h. Har inget emot Amanda, någon måste vara glad och positiv också.
Senast redigerad av greta75 2023-04-05 kl. 23:30.
2023-04-05, 23:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Mycket enkelt, vi skriver in i grundlagen att alla som är födda efter 1950 får fortsätta säga det gamla hederliga ordet, sedan får vi yngre ta en kula för svensken & avhålla oss eftersom det är vi som lever i samtiden

Det socialdemokratiska samhället i miniatyr, där babbar uppfostras att springa till staten/inslagsproducenten & anmäla rasismens fula tryne till granskningsnämnden,
istället för att låta Christina ta det som en man https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fimgbox.com%2FDzFehgsB
Före 1950 menar du såklart. Ja vilket skitförbud vi blivit påtvingade och som just gör N-ordet till något fult eller åtminstone accentuerar det som kränkande. Vi får ju numera heller inte säga eskimå eller indian längre. Undrar så smått varför vi inte nåtts av ett förbud mot att säga jude som ju verkligen frekvent används som skällsord
Senast redigerad av kubun 2023-04-05 kl. 23:35.
2023-04-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Varken fegt eller dolt att redogöra för sin åsikt i en synk. Den kan ju sen ses av den person man omtalar!

Nu gav han ju inte Marcus någon direkt kritik just i detta förgiftningsfall. Däremot var det Oskar som slog upp växten i deras sk överlevnadshäfte och konstaterade att den kan vara giftig. Det kan han ju verkligen inte klandras för. Det som växer vilt brukar ju också vara av helt annan kvalité än det framodlade vilket Marcus borde ha reflekterat över.

Att vinnlägga sig om att personer i ens omgivning skall känna sig värdefulla är ju en mycket positiv medmänsklig egenskap. Hade han sagt det motsatta hade jag förstått din indignation.

Såja, nu räcker det för stunden för min del med Oskar vs Marcus kanske det framöver visar sig (även för mig) att Oskar verkligen är en veritabel skitstövel - hitintills icke så!
Så det är inte fegt att bara framföra sin negativa åsikt om en person i en synk och inte face-to-face?

Jo han ger kritik i princip varje synk när han nämner Marcus.

Men snälla, han gör det i spelsyfte när han fjäskar för andra, hade jag också gjort. I synkarna så behöver han inte tänka på spelet och då ser man vad är egentligen är för slags person. Anledningen till att jag återkommer till synkarna är för att det verkar inte som Oskar har samma jargong med deltagarna som i synken. Marcus blev helt chockad/förvånad när han fick veta att Oskar varit drivande i att få ut honom. Det bekräftar bara min teori om att Oskar bara spelar spelet och inte är så trevlig som han verkar.

Det roligaste var väl när Oskar hävdade att Marcus måste "bevisa sig" för honom. Underhållning.
2023-04-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Amanda backade och bad direkt om ursäkt när folk i ungdomslaget gav henne (säkert rättfärdig) kritik någon gång. Jag gissar att hon vet om att det ibland blir fel eftersom hon kör på i 100 km/h. Har inget emot Amanda, någon måste vara glad och positiv också.
Yes, att bli kränkt av kritik är inte ovanligt heller. Hon verkar genuin eftersom hon inte verkade bli det.
2023-04-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
Han snackade ju skit (på ett milt sätt) till alva och carro när alva behövde skicka ut ännu en till.

Han känner sig garanterat hotad och upplever markus vildmarkskunskaper som att inte vara ödmjuk.

För stort ego. Kan inte någon koka ihop massa blad till en ayahuasca-bryggd så han får en riktig egodeath? Hört att ingredienserna växer i djungeln ju. eller rösta ut hnm.
Skulle inte förvåna mig om Oskar förde anteckningar om saker som Marcus sagt om vildmarkslivet för att sedan kunna faktakontrollera uppgifterna i efterhand bara för att bevisa att han vet mer.
2023-04-06, 05:13
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Synd att hon inte kunde stå för det utan var tvungen att gråta lite "för" blatten

Hon var ju hemlig lagledare din idiot. Dessutom spelade hon ledsen där. Du är inte nåt vidare smart. Dubbelt lol på dig.
2023-04-06, 06:52
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Peter sade alltså den kvinnliga versionen av n-ordet om Christina när han berömde henne efter en tävling och fick därför åka hem då Zeki sade det till produktionen…

Zeki verkar dock kunna bete sig hur som helst utan att bli hemskickad.
Hur vet du att det var negress han sa och att Zeki skvallrat om det till produktionen?
2023-04-06, 06:59
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Haha jag hade aldrig skickat iväg Marcus för att leta mat igen efter det där hahahaha även om jag förlät honom för att förgiftat mig eller en lagkamrat så hade jag inte litat på det han erbjudit efter det haha
En given deltagare i nästa säsong av "Kockarnas kamp"

Undrar om han kommer att älta den här förgiftningen lika mycket som han ältade det där med "svagaste länken"?
2023-04-06, 08:03
Medlem
Alltså Fabian! Vilket skämt! Att gå och skryta som en 17-åring hur snygg han är och har lätt få tjejer. Måste stannat mentalt i åldern.
2023-04-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hur vet du att det var negress han sa och att Zeki skvallrat om det till produktionen?

För att Peter själv gått ut med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in