Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hon tog ju ett bra beslut att skicka bort den första blatten. Bra ledarskap den dagen
Synd att hon inte kunde stå för det utan var tvungen att gråta lite "för" blatten
2023-04-05, 21:04
Medlem
Helt rätt, blev amazed när han faktiskt fick upp eld på det viset. Började tro att det var en myt att man ens kunde.

På tal om Alva har man inte hört ett knyst av henne på ett tag. De har verkligen olika fokus, avsnitten.
2023-04-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att Oskar klarade av att göra upp eld med en sån där "pilbåge" och en träpinne satt i en träbit vittnar på ett mycket effektfullt sätt att det är Oskar som sitter inne med de rätta kunskaperna och förmågorna vad det gäller överlevnad i vildmarker. Jag har sett många försök gjorts i olika såpor men aldrig förrän nu sett någon lyckas.
Det är synd att en person med så mycket kunskap ska vara så jävla dryg. Det är liksom så bortkastat. Ingen hade respekterat honom för sin kunskap av att göra upp eld om han gick runt och spottade på alla direkt efter. Same thing.
2023-04-05, 21:06
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Synd att hon inte kunde stå för det utan var tvungen att gråta lite "för" blatten
Men hon är väldigt söt att se på
2023-04-05, 21:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det är synd att en person med så mycket kunskap ska vara så jävla dryg. Det är liksom så bortkastat. Ingen hade respekterat honom för sin kunskap av att göra upp eld om han gick runt och spottade på alla direkt efter. Same thing.
Har inte sett honom kritisera någon annan än just Marcus men kanske har jag missat något? Jag tycker det bara är positivt att han ger Marcus, numera bevisligen berättigad, kritik. Vem annars skulle kunna göra det om inte Oskar? Om han avstod från det vore det mesigt och ovarsamt gentemot resten av laget.

Som sagt, jag har inte sett att han snackat skit till någon om Marcus. Det har enligt vad jag sett bara skett i synkar och då när han tillfrågades av lagledarna vem han ansåg borde avlägsnas till Gränslandet.

Vem av männen var det förresten som erbjöd tjejerna att vara behjälplig med att fixa i ordning ny mat? Jag tyckte det var Oskars stämma jag hörde men det borde ju ha varit Markus fast det är ju klart, Oskar sa nog så bara för att ställa in sig och plocka poäng....eller hur?
2023-04-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är väl ganska uppenbart att Oskar har Aspergers. Han kan överlevnadshandboken utantill men han kommer få problem med det sociala spelet.

Håller med! Riktigt kärring dessutom!
2023-04-05, 22:07
Medlem
Citat:
Har inte sett honom kritisera någon annan än just Marcus men kanske har jag missat något? Jag tycker det bara är positivt att han ger Marcus, numera bevisligen berättigad, kritik. Vem annars skulle kunna göra det om inte Oskar? Om han avstod från det vore det mesigt och ovarsamt gentemot resten av laget.

Som sagt, jag har inte sett att han snackat skit till någon om Marcus. Det har enligt vad jag sett bara skett i synkar och då när han tillfrågades av lagledarna vem han ansåg borde avlägsnas till Gränslandet.

Vem av männen var det förresten som erbjöd tjejerna att vara behjälplig med att fixa i ordning ny mat? Jag tyckte det var Oskars stämma jag hörde men det borde ju ha varit Markus fast det är ju klart, Oskar sa nog så bara för att ställa in sig och plocka poäng....eller hur?
Oskar är feg. Han har bara snackat skit om Marcus i synkarna såklart, inte till någon annan eller om någon annan för den delen (som vi har sett). Det är inget fel med kritik, men då ska man ta det direkt med personen. Vad hjälper det att snacka skit i en synk? Oskar är schysst mot Marcus, bara komiskt att se han snacka så mycket skit i synkarna.

Varför är det bara Oskar som kan kritisera Marcus? Man behöver inte vara naturexpert för att förstå att Marcus gjorde bort sig.

Oskar har en baktanke med allt han gör och säger. Typ såhär sa han i synken "Jag ska börja få andra att känna sig viktiga för det är ett mänskligt behov av att känna sig behövd", inte ordagrant men nästan.
2023-04-05, 22:41
Medlem
Peter sade alltså den kvinnliga versionen av n-ordet om Christina när han berömde henne efter en tävling och fick därför åka hem då Zeki sade det till produktionen…

Zeki verkar dock kunna bete sig hur som helst utan att bli hemskickad.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-04-05 kl. 22:44.
2023-04-05, 22:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Oskar är feg. Han har bara snackat skit om Marcus i synkarna såklart, inte till någon annan eller om någon annan för den delen (som vi har sett). Det är inget fel med kritik, men då ska man ta det direkt med personen. Vad hjälper det att snacka skit i en synk? Oskar är schysst mot Marcus, bara komiskt att se han snacka så mycket skit i synkarna.

Varför är det bara Oskar som kan kritisera Marcus? Man behöver inte vara naturexpert för att förstå att Marcus gjorde bort sig.

Oskar har en baktanke med allt han gör och säger. Typ såhär sa han i synken "Jag ska börja få andra att känna sig viktiga för det är ett mänskligt behov av att känna sig behövd", inte ordagrant men nästan.
Varken fegt eller dolt att redogöra för sin åsikt i en synk. Den kan ju sen ses av den person man omtalar!

Nu gav han ju inte Marcus någon direkt kritik just i detta förgiftningsfall. Däremot var det Oskar som slog upp växten i deras sk överlevnadshäfte och konstaterade att den kan vara giftig. Det kan han ju verkligen inte klandras för. Det som växer vilt brukar ju också vara av helt annan kvalité än det framodlade vilket Marcus borde ha reflekterat över.

Att vinnlägga sig om att personer i ens omgivning skall känna sig värdefulla är ju en mycket positiv medmänsklig egenskap. Hade han sagt det motsatta hade jag förstått din indignation.

Såja, nu räcker det för stunden för min del med Oskar vs Marcus kanske det framöver visar sig (även för mig) att Oskar verkligen är en veritabel skitstövel - hitintills icke så!
2023-04-05, 23:01
Medlem
Citat:

Haha jag hade aldrig skickat iväg Marcus för att leta mat igen efter det där hahahaha även om jag förlät honom för att förgiftat mig eller en lagkamrat så hade jag inte litat på det han erbjudit efter det haha
2023-04-05, 23:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Peter sade alltså den kvinnliga versionen av n-ordet om Christina när han berömde henne efter en tävling och fick därför åka hem då Zeki sade det till produktionen…

Herrejävlars vad sanslöst dåligt hanterat av TV4. För en så gammal gubbe sitter ju det ordvalet långt inne i benmärgen. TV4-teamet måste ha känt sig mycket stolta som drev en gammal man till tårar över sitt R-öde. Här tillverkades en hel hönsgård av en ynka fjäder då Peter endast var berömmande när han obetänksamt råkade omnämna henne som negress.

Zeki sen jävla golbög!
Senast redigerad av kubun 2023-04-05 kl. 23:09.
2023-04-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben

AHHHHH nu lossnade det, därför Zeki drog Rasistkortet när Peter och Sanna (heter hon va) skickade iväg honom! Det blev en lite Bojan-situation där alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in