Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Men vänd på det då ?
Jag skrev att han inte hade något att förlora som GM..
Jag tror du vet vad man menar med att inte ha något att förlora väl ?
Lisbeth och andra vittnen hade ju oavsett känt igen honom om väktarna hade tipsat polisen ?
Nu tog Engström faktiskt en 5% chans, att kanske dom inte har känt igen honom helt och placerat sig väldigt nära GM hela vägen. Så om dom hade känt igen honom så kan han prova sista utvägen !
Den sista utvägen var ju att försöka påpeka att han blivit förväxlad isåfall , en taktik han faktiskt också påbörjade redan dagen efter...
Så jag bollar frågan över till dig...
Vad hade han att förlora som GM ?
Om han tror sig vara igenkänd av Lisbeth så är det väl bättre att ligga lågt och hoppas på att inte bli konfronterad med henne istället för att ge sig in i en gissningslek där han garanterat kommer fallera och det blir uppenbart att han ljuger och på det dessutom vara med i tidningen för allmän beskådan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Tänk efter ang Engström och GM och likheter...
1) Båda har huvudbonad och trekvartslång överdel..
2) Båda går efter paret Palme på Sveavägen..
3) Båda är väldigt nära Lisbeth med fåtal sekundrar skillnad ...
4) Båda ser Lars Jeppsson i gränden.
5) Båda springer I gränden.
6) Båda bär en liten väska..
7) Vilken tillfällighet att dom har så mkt gemensamt !!
1) Att ha något på huvudet en kall vinternatt hör väl inte till ovanligheterna. Rocken var väl inte heller den så ovanlig. Vittnesmålen spretar lite men överlag stämmer signalementen dåligt in på en ljushårg, lite gubbaktig 52-åring med ett runt ansikte.
2) Vi vet inte när Engström kommer ut från Skandia, kanske kliver han ut i samma stund som skotten avlossas.
3) Fåtal sekunder?? Se svaret ovan.
4) Vi har ingen aning om ifall gärningsmannen såg Lars J. Jag kan mycket väl tänka mig att GM aldrig såg Lars J. Att Engström i egenskap av ett vittne ser Lars J är däremot inte konstigt då Lisbeth gjorde samma iakttagelse.
5) GM springer i gränden ja. Om Engström också gör det är oklart.
6) Väskan är en likhet, kanske den mest iögonfallande?
7) Väskan och kanske rock/huvudbonad är väl det dom har gemensamt. Övrigt signalement skulle jag säga stämmer dåligt med Engström.