2023-04-05, 19:42
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
De uppdaterar kanske inte sin sida så ofta. De har inte någon nämnvärd aktivitet på sociala media heller.

Så kan det vara, men den här stjärnkirurgen har ju suttit inlåst i fem månader, så det ger kanske inget bra intryck att skylta med att man boka honom om man behöver operera sin ändtarm. Det lär dröja ett tag innan han kan träffas för en konsultation.
Citera
2023-04-05, 20:03
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Så kan det vara, men den här stjärnkirurgen har ju suttit inlåst i fem månader, så det ger kanske inget bra intryck att skylta med att man boka honom om man behöver operera sin ändtarm. Det lär dröja ett tag innan han kan träffas för en konsultation.

Ordet du söker är med all säkerhet stjäRtkirurgen..
Citera
2023-04-05, 21:20
Medlem
Aldrig sett någon leva i sån misär! Hela lägenheten såg ut som ett rumänsk ghetto garage!

Det stog att arbetsgivaren sa att hans operationer var lyckade och felfria?! Vilket var sjukt om han var påverkad under operationsalen?!

Galet men hoppas båda blir drog fria och tar tag i sina inre demoner.

Intressant FUP!
Citera
2023-04-05, 23:38
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Klart man kan. Narkotikaklassade läkemedel. Väletablerat begrepp särskilt när man diskuterar att HSAN kan dra in förskrivningsrätten för just den typen av läkemedel.

Det där låter mycket bättre.
Citera
2023-04-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Dumma jävel! Klart som fan han ska ha fängelse! Han har ju på något sätt sponsrat organiserad brottslighet och hade självklart tänkt tjäna pengar på jonket. In på kåken sen ut med packet!

Han köper knark för att han är/var missbrukare. Missbruk/beroende klassas vad jag vet som sjukdom. Sjukdom behandlas. Vi åtalar och låser inte in folk med psykoser. Vi ger dem behandling.

Vad jag har läst var det väl inte för vidareförsäljning, men om han/de sålt knark, så ändrar det på saker till viss del.

Förstår inte varför du flippar ut. Min poäng är att sjukdom i första hand ska behandlas.

Är det bara just knarkköp som du tänker är sponsring av organiserad brottslighet? Blir en aning moraliserande, don’t you think?
Citera
2023-04-06, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tagitale778
Aldrig sett någon leva i sån misär! Hela lägenheten såg ut som ett rumänsk ghetto garage!

Det stog att arbetsgivaren sa att hans operationer var lyckade och felfria?! Vilket var sjukt om han var påverkad under operationsalen?!

Galet men hoppas båda blir drog fria och tar tag i sina inre demoner.

Intressant FUP!

Förklaringen är att om man är beroende så är man nästan som vanligt så länge man håller abstinensen borta. Det är när man får abstinens som man blir skakig.

Fortfarande inte acceptabelt, men en förklaring.
Citera
2023-04-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Förklaringen är att om man är beroende så är man nästan som vanligt så länge man håller abstinensen borta. Det är när man får abstinens som man blir skakig.

Fortfarande inte acceptabelt, men en förklaring.
Håller med. Citatet ”jag har inga problem med droger, jag har ett problem utan dem” brukar stämma rätt väl. Men förstår verkligen inte hur de klarat att leva i sån misär. Sveriges kvinnliga styckmördare J*nna levde ju i ett renare hem än dessa två. Hon mådde inte bra alls psykiskt uppenbarligen, det måste varit något mer än bara missbruk som detta par kämpat med? Någon typ av psykisk ohälsa.
Citera
2023-04-06, 13:22
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
Han köper knark för att han är/var missbrukare. Missbruk/beroende klassas vad jag vet som sjukdom. Sjukdom behandlas. Vi åtalar och låser inte in folk med psykoser. Vi ger dem behandling.

Vad jag har läst var det väl inte för vidareförsäljning, men om han/de sålt knark, så ändrar det på saker till viss del.

Förstår inte varför du flippar ut. Min poäng är att sjukdom i första hand ska behandlas.

Är det bara just knarkköp som du tänker är sponsring av organiserad brottslighet? Blir en aning moraliserande, don’t you think?

Depression är en sjukdom. Migrän är en sjukdom. Ska vi ge en deprimerad människa eller någon med migrän vård när denne begår ett brott? De hittade massa zip-påsar och en våg så självklart skulle det säljas vidare. Om man köper och säljer knark så sponsrar man ju den organiserade brottsligheten på flera olika sätt. Vad är det, do you think, som är moraliserande med det?
Citera
2023-04-06, 14:44
Medlem
drmaximusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
De hittade massa zip-påsar och en våg så självklart skulle det säljas vidare.

Om man vänder på steken? Skulle vågen och påsarna inte kunna vara för att han portionerade till sig och flickvän? Lite som apotekets dosett?
Han köpte ju en tegelsten med heroin och för att istället dosera varje gång gör han om till portioner?

Stod det nån stans i fupen att han sålt vidare?
Citera
2023-04-06, 14:53
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
Om man vänder på steken? Skulle vågen och påsarna inte kunna vara för att han portionerade till sig och flickvän? Lite som apotekets dosett?
Han köpte ju en tegelsten med heroin och för att istället dosera varje gång gör han om till portioner?

Stod det nån stans i fupen att han sålt vidare?

Nej det står ingenstans men jag tycker inte han verkade så pedant att han behövde portionera ut doser med en milligram-våg till sig och bruttan.
Citera
2023-04-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Finns nu att lyssna på rättegången gratis på Youtube.
Sök på rättegångsappen.

Edit, länk: https://youtu.be/uwitQcBc5Kk
De låter påfallande normala båda två och inte alls vad man förväntat sig efter att ha sett misären de levt i
Citera
2023-04-06, 17:13
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De låter påfallande normala båda två och inte alls vad man förväntat sig efter att ha sett misären de levt i

Alltid spännande att höra rättegången efter att ha läst igenom Fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in