2023-04-04, 20:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det var den DL jag avsåg. Om uppgifter stämmer, så ska han och en släkting till PT (PV) avvikit under natten för att "röka på" vid något berg/kulle eller liknande.

DL samt PT:s (PV:s) släkting ska, enligt uppgiftslämnare, ha varit tillsammans på badet på Ekudden på dagen. (Håller på att leta upp fler anteckningar.)

PT (PV) sägs ha varit på samma bad på natten med någon JiLa, som ska ha varit känd för att ha haft en "rå och våldsam" stil. Dessa ska därefter åkt in till "torget".

Någonting märkligt med PT (PV) hittade jag också, men jag vet inte om det ska nämnas.

För dig, Ugglan: I anteckningarna hittade jag också en uppgift om att det ska ha funnits en person i samma hus där PU bodde (vill inte beskriva närmare) som också (förutom PK) vittnat om att PU såg "sargad" ut dagen efter (vilket bör betyda måndag eller tisdag).

Min fetning: Se där, ja. Tack! Det artar sig om PU. Äntligen kom det in något nytt och friskt om honom. Ytterligare en person som såg honom sargad. PK:s trovärdighet ökar konstant!
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-04 kl. 20:20.
Citera
2023-04-05, 05:58
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag stötte på någonting som MrsPollifax skrev 2017-04-16. Kanske något att fundera över?

"Trehörningen:
-båten/badplatsen
-festen i Töreboda
-Statt

Någon/några som var med på alla? Två tillfällen? Ett? [---]"

Om man letar efter någon som passar in på GW så bör man nog leta efter någon som bara var med på båten/badplatsen. Om man vill leta fritt från GW spelar det mindre roll.

Skälet till att räkna bort Stadt och festen i Töreboda är att de som var kvar i Töreboda har alibi av varandra. De som var med på Stadt har ju redan så att säga sagt sig vara inte intresserade av att gå med Helena. Om de ljuger om detta så är mordet åt det överlagda hållet, vilket många inte vill tro.

Om Helena träffar på någon som varit på båten eller badplatsen så får Helena ny chans att fråga efter sällskap av personer som inte är kända att ha varit i hennes närhet. Det passar som hand i handske till GW:s beskrivning.
Citera
2023-04-05, 06:37
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Se där, ja. Tack! Det artar sig om PU. Äntligen kom det in något nytt och friskt om honom. Ytterligare en person som såg honom sargad. PK:s trovärdighet ökar konstant!

Hur ser du då på PU:s bil? Han skall ha haft en Toyota Camry sedan. PeKr skall ha hämtat PU:s bil på söndagen tillsammans med PU på sjukhusets parkering. En Toyota Camry Sedan passar ju inte särskilt bra in på någon känd iakttagelse.

Jag har för mig att PeKr instämmer i att PU har en Camry sedan och PeKr säger ju sig hur som helst ha hämtat PU:s bil på sjukhusets parkering, så är det en Camry så passar den ju inte in i vittnesmålet om bilen som parkerar där på morgonkvisten. Om PU åkt med någon annan till Stadt, varför inte låta den egna bilen stå hemma? Var är logiken i att flytta den till Stadt?

Om PU åkt med någon annan så borde väl PeKr ha sett vem hans sällskap var när PU gick upp mot Stadt från Trädgårdsgatans parkering?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-05 kl. 06:40.
Citera
2023-04-05, 06:56
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Om man letar efter någon som passar in på GW så bör man nog leta efter någon som bara var med på båten/badplatsen. Om man vill leta fritt från GW spelar det mindre roll.

Skälet till att räkna bort Stadt och festen i Töreboda är att de som var kvar i Töreboda har alibi av varandra. De som var med på Stadt har ju redan så att säga sagt sig vara inte intresserade av att gå med Helena. Om de ljuger om detta så är mordet åt det överlagda hållet, vilket många inte vill tro.

Om Helena träffar på någon som varit på båten eller badplatsen så får Helena ny chans att fråga efter sällskap av personer som inte är kända att ha varit i hennes närhet. Det passar som hand i handske till GW:s beskrivning.
Vad tror du om att Helena stötte på någon/några okända/bekanta/vänner, som varit vid båten/badplatsen, som stannar när hon kommer gåendes längs Ekuddenvägen alldeles vid där stigen börjar och vill ha med henne någon annanstans? Det vill hon inte och börjar gå genom skogen alternativt blir jagad. Hon hinns upp och allt går överstyr.
Citera
2023-04-05, 07:02
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ja, det var den DL jag avsåg. Om uppgifter stämmer, så ska han och en släkting till PT (PV) avvikit under natten för att "röka på" vid något berg/kulle eller liknande.

DL samt PT:s (PV:s) släkting ska, enligt uppgiftslämnare, ha varit tillsammans på badet på Ekudden på dagen. (Håller på att leta upp fler anteckningar.)

PT (PV) sägs ha varit på samma bad på natten med någon JiLa, som ska ha varit känd för att ha haft en "rå och våldsam" stil. Dessa ska därefter åkt in till "torget".

Någonting märkligt med PT (PV) hittade jag också, men jag vet inte om det ska nämnas.

För dig, Ugglan: I anteckningarna hittade jag också en uppgift om att det ska ha funnits en person i samma hus där PU bodde (vill inte beskriva närmare) som också (förutom PK) vittnat om att PU såg "sargad" ut dagen efter (vilket bör betyda måndag eller tisdag).

Såsom ett rent undantag vill jag hålla med Ugglan om nackdelen med signaturer. Det vore bra om du maskade namnet. Men maskade namn är inte sökbara så jag tycker Hinc:s fyra tecken långa signaturer är att föredra.

Någon JiLa hittar jag inte i mantalslängden 1990 för Mariestad, eller rättare sagt, det finns en född 1976 (som idag har efternamnet H*åkansson) och du menar väl inte en så ung? Just förnamn på "Ji" verkar vara mycket ovanliga före 1976. Det finns en i Skövde som idag har tilltalsnamnet Ste*fan och är född 1967. I Tibro finns en JiLa, även han född 1976. I Falköping hittar vi en Ji* L*agergren. Det finns en straffad persson från Kristinehamn vid namn G*eorge Ji* La*rsson född 1974.

Det är liksom dem jag hittar om jag letar max två kommuner från Mariestad och sätter yngsta gräns till 1976, vilket är mycket låg ålder...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-05 kl. 07:08.
Citera
2023-04-05, 07:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad tror du om att Helena stötte på någon/några okända/bekanta/vänner, som varit vid båten/badplatsen, som stannar när hon kommer gåendes längs Ekuddenvägen alldeles vid där stigen börjar och vill ha med henne någon annanstans? Det vill hon inte och börjar gå genom skogen alternativt blir jagad. Hon hinns upp och allt går överstyr.

Absolut kan det vara så. Att tråden fokuserar på vänner beror på att GW säger att det skall vara "gamla vänner" som är hans grabbar. I tankelinjen ligger att dessa skjutsat Helena. Men givetvis kan Helena ha träffat såväl vänner som icke vänner som är på väg att lämna badet/campingen.

Dock skall Hanna ha hört bilen först köra norrut och sedan vända för att köra söderut. Om vi skall räkna in Hanna i ekvationen så talar det mot att förövarna var på väg att lämna Ekudden, men de kan givetvis ha kört vägen ned, sett Helena och vänt vid Marieforsleden...
Citera
2023-04-05, 07:46
Medlem
Vi är nog många som inser att B*W och M*K eller / och någon mer är starka kandidater till gärningsmän ( om ej lätt att bevisa kanske).
Jag har själv erfarenhet av att ha haft ett kortare förhållande med en narcissistisk man.

Utåt sett var han den goa snubben ( om än lat och egoistisk däremellan). Han hade gift om sig med en kvinna med barn sedan tidigare. De fick ett barn som blev upphöjt till skyarna. De andra barnen fungerade som hans hejarklack och insåg inte att de blivit emotionellt utnyttjade i sin uppväxt.
Jag kan se på B*W:s FB- sida att han har gift sig med en kvinna med barn sedan innan.
Jag tror att även detta kan fungera som en form av täckmantel för honom (Om han är GM).
Att visa sig snäll med unga tjejer men kanske mindre snäll mot partners kan visa på dessa egenskaper. ( observation ordet kanske).

Dessutom har han något i blicken som är ”frånvarande”. Något som saknas helt enkelt.
M*K verkar vara en ” följare ”.
Något säger mig att sanningen varit brännande nära i tråden sista veckorna. Det måste vara panik hos G*M- en nu om fasaderna skulle rämna.
P.S Helenas syster Ulrika är ett perfekt offer för en narcissistisk person. Hon verkar själv vara lite ”off”, och personer med så kristen uppfostran vill ofta se gott i människor. Alternativt så är hon mer inblandad än vi vet…..
Citera
2023-04-05, 08:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
Hej!

Jag har läst tråden ett tag med intressen men inte skrivit förrän idag.

Jag vill försvara Pudelfrillan då jag själv när jag läste inläggen tidigare idag som handlade om de två männen som Helena givit sitt vatten till i baren kom att tänka på att det naturligtvis kunde vara denne C. Levin och hans bror. Eller någon av bröderna och en vän till någon av dem men att den andre brodern kanske tvingats hjälpa till på något sätt med det i så fall smutsiga "jobbet".

---

Vill tillägga att jag faktiskt googlade den inte nu misstänkte brodern som börjar på P. Vill bara nämna att hans ögon fick mig att tänka på någon jag känt som inte var så snäll om jag säger så.---
(min fetning)

Citat:
---
Dessutom har han något i blicken som är ”frånvarande”. Något som saknas helt enkelt.
---

Jo, jag vet att du vill försvara Pudelfrillan, men tycker du att det går bra?

Du är mycket intresserad av ögon och menar dig kunna dra slutsatser om personers karaktärsdrag baserat på detta. Är det egen forskning? Med tanke på att flera av Pudelfrillan utpekade personer har problem med ögonen så undrar jag givetvis hur många procent av befolkningen som har sådana ögon att du inser deras mörka sidor. Själv har jag lite högre ögonbryn på vänster sida, som du ser av mitt profilfoto. Vad säger det om mig, att jag är en som bestämmer eller någon som gör vad mig blir tillsagt?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-05 kl. 08:47.
Citera
2023-04-05, 09:58
Medlem
Det du skriver om Ulrika är intressant. Jag tror inte alls på att hon på något som helst sätt är inblandad i brottet. Allt talar emot det. Och då återstår att hon är ett stort offer för sin egen godtrogenhet. Hon vill tro det bästa om hennes vänner och därför blundar hon för sanningen som är uppenbar för den som vill se den.
Citat:
Vi är nog många som inser att B*W och M*K eller / och någon mer är starka kandidater till gärningsmän ( om ej lätt att bevisa kanske).
Jag har själv erfarenhet av att ha haft ett kortare förhållande med en narcissistisk man.

Utåt sett var han den goa snubben ( om än lat och egoistisk däremellan). Han hade gift om sig med en kvinna med barn sedan tidigare. De fick ett barn som blev upphöjt till skyarna. De andra barnen fungerade som hans hejarklack och insåg inte att de blivit emotionellt utnyttjade i sin uppväxt.
Jag kan se på B*W:s FB- sida att han har gift sig med en kvinna med barn sedan innan.
Jag tror att även detta kan fungera som en form av täckmantel för honom (Om han är GM).
Att visa sig snäll med unga tjejer men kanske mindre snäll mot partners kan visa på dessa egenskaper. ( observation ordet kanske).

M*K verkar vara en ” följare ”.
Något säger mig att sanningen varit brännande nära i tråden sista veckorna. Det måste vara panik hos G*M- en nu om fasaderna skulle rämna.
P.S Helenas syster Ulrika är ett perfekt offer för en narcissistisk person. Hon verkar själv vara lite ”off”, och personer med så kristen uppfostran vill ofta se gott i människor. Alternativt så är hon mer inblandad än vi vet…..
Citera
2023-04-05, 10:14
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Såsom ett rent undantag vill jag hålla med Ugglan om nackdelen med signaturer. Det vore bra om du maskade namnet. Men maskade namn är inte sökbara så jag tycker Hinc:s fyra tecken långa signaturer är att föredra.

Någon JiLa hittar jag inte i mantalslängden 1990 för Mariestad, eller rättare sagt, det finns en född 1976 (som idag har efternamnet H*åkansson) och du menar väl inte en så ung? Just förnamn på "Ji" verkar vara mycket ovanliga före 1976. Det finns en i Skövde som idag har tilltalsnamnet Ste*fan och är född 1967. I Tibro finns en JiLa, även han född 1976. I Falköping hittar vi en Ji* L*agergren. Det finns en straffad persson från Kristinehamn vid namn G*eorge Ji* La*rsson född 1974.

Det är liksom dem jag hittar om jag letar max två kommuner från Mariestad och sätter yngsta gräns till 1976, vilket är mycket låg ålder...

Jag kompletterar mitt eget inlägg med att jag kikat på de JiLa som nämns ovan och ingen av dem som bor i Västra Götaland förefaller kunna kopplas på kusinnivå till syskonen T*ano, vars far stammar från Norrland, om jag tolkar saken rätt. Beträffande JiLa i Kristinehamn så har han och hans syster inga vänner på Facebook som tyder på någon som helst koppling till Mariestad. Att han är straffad är säkert, men jag vet inte för vad. Han är dock verksam i bilbranchen och en konkurs så jag skulle inte bli förvånad om brottsligheten ligger inom det ekonomiska området. Törs man citera IB03: Spekulation. Syskonen bor hos en "Ni*lsson" i mantalslängden 1990. Denna N*ilsson kan inte kopplas till T*ano, men jag tvekar till om hon är mamma. Skälet till min tvekan är att barn brukar ha samma adress som föräldern de bor hos, aldrig c/o adress. Jag kan inte på minna mig ha sett det förut. Det är en indikation för mig att N*ilsson kanske inte är biologisk mor och då fadern inte står att finna kan jag inte avfärda eventuell släktskap på kusinnivå i det fallet.

P.S. Pappan och mamman till JiLa i Kristinehamn är nu identifierade. Modern var ovan nämnda N*ilsson. Ingen av JiLa ovan kan kopplas på kusinnivå till syskonen T*ano. Det känns som om detta är ett blindspår. D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-05 kl. 10:44.
Citera
2023-04-05, 10:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag kompletterar mitt eget inlägg med att jag kikat på de MiLa som nämns ovan och ingen av dem som bor i Västra Götaland förefaller kunna kopplas på kusinnivå till syskonen T*ano, vars far stammar från Norrland, om jag tolkar saken rätt. Beträffande MiLa i Kristinehamn så har han och hans syster inga vänner på Facebook som tyder på någon som helst koppling till Mariestad. Att han är straffad är säkert, men jag vet inte för vad. Han är dock verksam i bilbranchen och en konkurs så jag skulle inte bli förvånad om brottsligheten ligger inom det ekonomiska området. Törs man citera IB03: Spekulation. Syskonen bor hos en "Ni*lsson" i mantalslängden 1990. Denna N*ilsson kan inte kopplas till T*ano, men jag tvekar till om hon är mamma. Skälet till min tvekan är att barn brukar ha samma adress som föräldern de bor hos, aldrig c/o adress. Jag kan inte på minna mig ha sett det förut. Det är en indikation för mig att N*ilsson kanske inte är biologisk mor och då fadern inte står att finna kan jag inte avfärda eventuell släktskap på kusinnivå i det fallet.

P.S. Pappan och mamman till JiLa i Kristinehamn är nu identifierade. Modern var ovan nämnda N*ilsson. Ingen av MiLa ovan kan kopplas på kusinnivå till syskonen T*ano. Det känns som om detta är ett blindspår. D.S.

Vem menar du med MiLa i ditt inlägg? Är det JiLa du avser?

Nej, jag vet inte om någon kusin-koppling mellan PaTa och denne JiLa. Jag tar om det, och försöker vara mer tydlig.

PaTa ska ha varit med en Ji**y L*rsson på badet på kvällen/natten. Dessa två ska ha åkt till torget efter detta. Jag har inga uppgifter om att de ska vara släkt med varandra.

DaLi och PaTa:s släkting KrTa (vet inte om denne också bytte efternamn, som PaTa gjorde senare) ska ha ha varit på badet på dagen (åtminstone). På natten ska de ha "rökt på" på något berg, kulle eller liknande.

Det var den information som jag fick.
Citera
2023-04-05, 11:01
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Vem menar du med MiLa i ditt inlägg? Är det JiLa du avser?

Nej, jag vet inte om någon kusin-koppling mellan PaTa och denne JiLa. Jag tar om det, och försöker vara mer tydlig.

PaTa ska ha varit med en Ji**y L*rsson på badet på kvällen/natten. Dessa två ska ha åkt till torget efter detta. Jag har inga uppgifter om att de ska vara släkt med varandra.

DaLi och PaTa:s släkting KrTa (vet inte om denne också bytte efternamn, som PaTa gjorde senare) ska ha ha varit på badet på dagen (åtminstone). På natten ska de ha "rökt på" på något berg, kulle eller liknande.

Det var den information som jag fick.

Rätt signatur skall givetvis vara JiLa och inte MiLa som jag felaktigt skrev några gånger i inlägget du citerade (nu rättat).

Svårt med en "Ji**y L*arsson" som inte borde finnas i Mariestad...

Så vitt jag minns skall inte PeTa ha varit i parken med PeKr, men av PeKr:s formuleringar framgår att det finns folk i parken innan han går dit. DaLi skall ha varit där när PeKr är där. Kanske kan det vara så att PeTa lämnade tidigare och DaLi tidigt men efter det att PeKr kommit dit.

Du skrev i första inlägget:
Citat:
---En annan uppgift säger att en släkting till den PT som "presenterats" här ovan ska ha träffat HA vid badet under den aktuella dagen. ---

Betyder den uppgift du fick från din källa att HA var på vänskaplig fot med KrTa? I så fall skulle jag sätta en slant på att KrTa och PeTa är de gamla vänner till Helena som bor utanför Mariestad som Helena kan ha träffat först utanför Stadt och fått en skjuts av.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-05 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in