2023-04-05, 11:14
Medlem
Vad tycker ni om Hockeymorgon?
Citera
2023-04-05, 11:33
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Nytt för mig , tack för tipset...har lite svårt för den blonde Göteborgaren
Citera
2023-04-16, 12:04
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nhl puls funkar inte som enda nhl podden i veckan längre. Jag tycker faktiskt att det var bättre utan uffe. Det blir extremt nördigt och nästan aldrig vanligt aktuellt snack. Jag vet inte varför det är så. Uffe verkar sympatisk och skulle kunna gå med på att vara aktuell men det är som att främst adam har stöpt om hela programmet. Konstiga trejder och phillys tredje kedja ena veckan. Skumma kontrakt för 28 åriga europeer nästa. Jag saknar snacket om de heta lagen och de vanliga topp 50 spelare i ligan. När det snackades i detalj om kaprizov, fiala och pasternack istället för 3 okända powerforwards från 2008.
Brukar förutom NHL-puls lyssna på Sportbladets podd, Veckans NHL och Svenska Fans.
Veckans NHL kanske är vad du söker? De kan ofta vara rätt tillrättalagda men å andra sidan kommer de med kompetenta synpunkter och analyser samt aktuella samtalsämnen, i synnerhet Davud, Patrik och Olof. Jag gillar programpunkterna med nyhetssvep och sedan någon djupdykande analys.

Sportbladets podd är också en favorit, men den behöver nog ingen vidare presentation, har såklart stort svenskfokus med tanke på Pers uppdrag.

Svenska Fans går ju nu i graven. De är långt ifrån tillrättalagda och gillar inte svenskfokus (förutom Sebbe), däremot kan de bli väldigt långdragna och insnöade på sina respektive lag. Kunniga men ibland lite väl kritiska och pessimistiska bara för sakens skull.
Citera
2023-04-16, 12:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Har nu lyssnat på 7 avsnitt på 10 dagar

Är så trött på huvudpersonens skratt och högljudda stil
Det handlar lite halvt om hockey...så mycket annat de flamsar om. Precis som 5e femman som bara delvis handlar om Hockey, särskilt sedan deras egna favoritlag slutat spela...

Sanny o Svensson bäst med Aftonbladet rejält bakom pga Roos, som 2a.
Citera
2023-04-16, 16:45
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Brukar förutom NHL-puls lyssna på Sportbladets podd, Veckans NHL och Svenska Fans.
Veckans NHL kanske är vad du söker? De kan ofta vara rätt tillrättalagda men å andra sidan kommer de med kompetenta synpunkter och analyser samt aktuella samtalsämnen, i synnerhet Davud, Patrik och Olof. Jag gillar programpunkterna med nyhetssvep och sedan någon djupdykande analys.

Sportbladets podd är också en favorit, men den behöver nog ingen vidare presentation, har såklart stort svenskfokus med tanke på Pers uppdrag.

Svenska Fans går ju nu i graven. De är långt ifrån tillrättalagda och gillar inte svenskfokus (förutom Sebbe), däremot kan de bli väldigt långdragna och insnöade på sina respektive lag. Kunniga men ibland lite väl kritiska och pessimistiska bara för sakens skull.
Tack för tipsen! Jag lyssnar på aftonbladets med bjurman och ekeliw också men den är ju tyvärr bara varannan vecka nu för tiden.
Citera
2023-04-25, 05:09
Medlem
sebastian_s avatar
Nhl puls är märkliga igen. Medan resten av hockeyvärlden växlar upp, njuter av och analyserar slutspelet så mycket som det går så känns det som att nhl puls går lite på halvfart. Kortaste avsnittet med alla tre gissar jag på och ganska avslagna och ytliga analyser. Uffe var på hugget men Jonte känns inte påslagen. Han är kanske utarbetad av att jobba med det.
Citera
2023-04-27, 01:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nhl puls är märkliga igen. Medan resten av hockeyvärlden växlar upp, njuter av och analyserar slutspelet så mycket som det går så känns det som att nhl puls går lite på halvfart. Kortaste avsnittet med alla tre gissar jag på och ganska avslagna och ytliga analyser. Uffe var på hugget men Jonte känns inte påslagen. Han är kanske utarbetad av att jobba med det.

Jag vill minnas att man upplevde det likadant på NHL-timmentiden, att de liksom tacklade av när slutspelet väl var igång. Lite egendomlig företeelse. Det borde ju vara tvärtom.

Tycker dock inte att det var ett dåligt avsnitt på något sätt.
Citera
2023-04-27, 02:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag vill minnas att man upplevde det likadant på NHL-timmentiden, att de liksom tacklade av när slutspelet väl var igång. Lite egendomlig företeelse. Det borde ju vara tvärtom.

Tyckte de mest snackade ekonomi, löner och trejder i NHL-timmen. Matcherna (som de sällan ens såg) kom i andra hand.
Citera
2023-04-27, 17:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Ja så var det och så verkar det vara . Bjurman och Ekeliw är som lojast runt januari och växlar upp till slutspelet. Nhl timmen och nhl puls är som bäst mitt i säsongen och ju viktigare och mer intensiv själva spelet blir det mindre kunde de anpassa sig till det. Ungefär som en grundseriespelare som inte klarar av slutspelet.
Citera
2023-05-02, 14:28
Medlem
Kedoxs avatar
Söker bra NHL-podcasts på svenska. SHL skiter jag fullkomligt i utöver Färjestad.

De jag följer idag är;
Veckans NHL - Bra och saklig, tyvärr ibland lite woke och vänstervriden vad det kommer till åsikter runt hockeyn etc men de har bra koll på spelare och är riktiga fans.

NHL-Puls- Helt okej även om de ibland snöar in på oväsentliga saker som typ hårgele, ovikna skjortor etc (kollar på dig Jonathan).

Men känner mig inte mättad, speciellt när de ovan har med moment som stör mig. Veckans nhl tyckte t.ex man skulle bli avstängd och få böta om man inte ville spela i pridetröja.
De jag redan ratat är Bjurman & Ekeliws podd då jag inte orkar med den pissjobbiga Bjurman och ännu mindre nu när bara varannat avsnitt är gratis. Testade också nån svenska fans hade men de var bara bittra och ostrukturerade.
Citera
2023-05-03, 11:59
Medlem
Gillade verkligen NHL-timmen och även nu NHL-puls när Uffe är med varje avsnitt. Men håller faktiskt med om det som har nämnts tidigare, att de drar ner på tempot när slutspelet börjar? Det senaste avsnittet kom 24 april och handlade om de första matcherna i 1:a rundan. Inte ett knyst sedan dess. Väldigt trist. Letar därför efter andra poddar som kan stilla NHL suget!
Citera
2023-05-07, 01:33
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Söker bra NHL-podcasts på svenska. SHL skiter jag fullkomligt i utöver Färjestad.

De jag följer idag är;
Veckans NHL - Bra och saklig, tyvärr ibland lite woke och vänstervriden vad det kommer till åsikter runt hockeyn etc men de har bra koll på spelare och är riktiga fans.

NHL-Puls- Helt okej även om de ibland snöar in på oväsentliga saker som typ hårgele, ovikna skjortor etc (kollar på dig Jonathan).

Men känner mig inte mättad, speciellt när de ovan har med moment som stör mig. Veckans nhl tyckte t.ex man skulle bli avstängd och få böta om man inte ville spela i pridetröja.
De jag redan ratat är Bjurman & Ekeliws podd då jag inte orkar med den pissjobbiga Bjurman och ännu mindre nu när bara varannat avsnitt är gratis. Testade också nån svenska fans hade men de var bara bittra och ostrukturerade.
Jag diggar också veckans NHL men har samma problem med att de går in i wokefällan för mycket. Brukar dock mest använda dem som en extra pod när jag lyssnat färdigt på allt annat.

Svenska fans är för mig bittra och Phillysupporten orkar man ju inte med så ratar de direkt. Alldeles för mycket gnäll.

Bjurman och ekeliw är en bra pod tycker jag som alltid är rätt underhållande. Tyvärr bara 2 avsnitt i månaden just nu således man inte betalar.

Hockeypuls är nog den bästa då jag gillade NHL Timmen som fan och blev besviken när den la ned så gött att se Uffe och Jonathan i en ny pod. Bryr mig inte lika mycket om den tredje snubben även om han också var gemytlig.

Men NHL’s egna podcast samt 32 thoughts och dropping the gloves kan dock ingen slå tyvärr. Det är väl den svenska mediokerheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in