Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 00:38
  #109
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Känner det här var riktat mot mig så jag svarar på det. Osäker på om det är värt att subscriba, men jag kan ta på mig att meddela om de börjar ges ut nya avsnitt kontinuerligt. Om inget annat så tycker jag definitivt det är värt att lyssna på de första två avsnittet om man är intresserad av lite mer meta-diskussioner om hockey.
ja jag klantade mej med citatknappen.
låter bra att backtracka så här i hockeytorkan!!
Citera
2018-07-12, 23:22
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Har en hat-kärlek till Aftonbladets NHL-podd. Ekeliw är som sagt riktigt gedigen, och är awkward på precis det där älskvärt sympatiska sättet. Bjurman blir ofta lite överdrivet dryg och arrogant, men desto mer jag lyssnat på podden desto mer så uppskattar jag deras jargon. Grundtanken att ha en världsvan motpol till Ekeliws unga och statistiska fokus är god, men Bjurman blir ofta lite väl dryg.

I allmänhet så känns det väl som Aftonbladets NHL-podd borde ta riktningen som ABs PL-podd tagigt. Där Niva är Sportbladets stora affischnamn, men trots detta bara dyker upp någon gång i månaden för att då totaldominera samtalet. Han är med tillräckligt ofta för att det blir intressant att höra vad den gode Niva är intresserad av just nu, men inte tillräckligt ofta för det att bli "The Niva Show". Släng ihop Ekeliw med antingen en statitisk-nörd eller en gammal NHL-spelare, och sen ha Bjurman som gäst var tredje vecka så behåller man jargonen - men höjer kvaliten av hockeyanalysen.
Helt värdelös. Roos är en rövslickande sopa och inget annat. Han låter förövrigt som en 10 åring på sin första match med det lokala A-laget. Appropå A-lag, är han alkis?
Sedan har du kommunsiten från norr som gnäller som alla jävla norrländska kommunist jävlar.
Citera
2018-07-13, 13:30
  #111
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av der-bratwurst
Deras sista avsnitt för säsongen blir del 2 av livepodden.

Men ja, konstigt att de inte gör en podd om Free Agent-frenzyn speciellt i år med Tavares och allt kring det.

Blir det någon del 2? Tror inte det. De skrev nog fel på sociala medier kring det där. Del 1 kändes ju också som slutet på livepodden när man lyssnade på slutet.
Citera
2018-07-14, 11:28
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Blir det någon del 2? Tror inte det. De skrev nog fel på sociala medier kring det där. Del 1 kändes ju också som slutet på livepodden när man lyssnade på slutet.

Skulle tro det men bara att de släpper de någon vecka in i semestern för att hålla igång flödet. Nu är live-podden inte jättefärsk i mitt minne, men är det inte rätt så vanligt att livepoddar bryter i mitten för lite mingel - följt av en andra del lite senare eller på en betalplatform?
Citera
2018-08-07, 21:02
  #113
Medlem
abborrmasters avatar
Vilka podcadt är bäst för svensk hockey? Finns ju många bra om fotbollsallsvenskan, måste väl finnas en del motsvarigheter?
Citera
2018-08-08, 02:40
  #114
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Vilka podcadt är bäst för svensk hockey? Finns ju många bra om fotbollsallsvenskan, måste väl finnas en del motsvarigheter?
SHL-podden finns, men den avskyr jag. Bedrövliga röster och språkligt rent uselt. Usch fy fan.

Lustigt nog tycker jag att Viasat, som alltså äger noll rättigheter till svensk hockey (nåja, VM har de ju), diskuterar SHL och HA på ett initierat och sammanfattande vis varje vecka under säsong.

Här finns klart ett hål att fylla efter att Radiosporten och Cmore gett upp sina hockeypoddar.
Citera
2018-08-09, 03:20
  #115
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
SHL-podden finns, men den avskyr jag. Bedrövliga röster och språkligt rent uselt. Usch fy fan.

Lustigt nog tycker jag att Viasat, som alltså äger noll rättigheter till svensk hockey (nåja, VM har de ju), diskuterar SHL och HA på ett initierat och sammanfattande vis varje vecka under säsong.

Här finns klart ett hål att fylla efter att Radiosporten och Cmore gett upp sina hockeypoddar.

Ja även Svenska Fans Situationsrummet verkar på is. wtf
Citera
2018-08-09, 06:28
  #116
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Ja även Svenska Fans Situationsrummet verkar på is. wtf
Lite märkligt, det är väl ändå Sveriges näststörsta tvrättighet?

Tror man kan övertala Björn Oldeen att starta upp Cmores podd igen nu när Telia kommer in med kapital. Någon som vill fråga honom på Twitter? https://mobile.twitter.com/bjornoldeen

Jag använder inte Twitter själv.
Citera
2018-08-12, 21:46
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Lite märkligt, det är väl ändå Sveriges näststörsta tvrättighet?

Tror man kan övertala Björn Oldeen att starta upp Cmores podd igen nu när Telia kommer in med kapital. Någon som vill fråga honom på Twitter? https://mobile.twitter.com/bjornoldeen

Jag använder inte Twitter själv.

Vore underbart om han gjorde det nu när Thomas Johansson inte är kopplad till klubb heller längre. Finns verkligen ett tomrum efter en podcast som har bra koll på svensk hockey. Sporthuset pratar ju lite ytligt ibland men mest när det finns någon större diskussion. Känns orimligt att det ej finns en marknad för detta.

Nej, Sportbladets sporadiska webb-tv där Tomas Ros gissar hur saker ligger till räknas inte.
Citera
2018-08-30, 20:58
  #118
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Vet ni om någon finländsk hockeypodd på svenska? Nån som snackar SM-liiga (FM-ligan) eller KHL, eller bara hockey generellt.

Det BORDE finnas tycker jag.

Bump på denna.
Citera
2018-08-31, 08:40
  #119
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Bump på denna.
Fråga Christoffer Herberts, känd finlandssvensk sportkommentator på YLE, tidigare på HBL. Han lär veta.
Citera
2018-08-31, 10:38
  #120
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Fråga Christoffer Herberts, känd finlandssvensk sportkommentator på YLE, tidigare på HBL. Han lär veta.

Mailad!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback