Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-16, 14:16
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hprospects99
Man saknar ju fina hockey tutto...

Annars nöjer jag mig med femtefemman och Viaplay Hockey Podcast, i nödfall kan det bli lite The Hockey PDOcast eller NHL-Puls

Gör man? De kunde lika gärna bytt namn till dif tutto. Men visst var det kul att kolla på när de livesände från Hovet i samband med kvalet mot Timrå. 0-4 i matcher.
Citera
2024-02-16, 20:14
  #254
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken annorlunda energi det var på Linus Hugosson i senaste Hockeypuls-avsnittet jämfört med NHL-timmen när det begav sig. Då var han nästan som ett glatt barn - nu som tonåringen som klivit in i puberteten och mött allvaret. Tappat den där spontana livsglädjen.

"Mästerskapshjärnan" som de nämnde syntes förskräckande tydligt där.
Tänkte på samma sak. Lät inte ens som samma person.
Citera
2024-02-17, 01:33
  #255
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tänkte på samma sak. Lät inte ens som samma person.

Precis, kände inte ens igen rösten till en början. Men sånt kan ju bero på mikrofoner och så. Jag började undra om han hade skiljt sig och tappat livslusten på köpet men han refererade till sin fru senare i avsnittet.

Gillar du ishockeytävlingen som de kör annars?
Citera
2024-02-17, 22:49
  #256
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Precis, kände inte ens igen rösten till en början. Men sånt kan ju bero på mikrofoner och så. Jag började undra om han hade skiljt sig och tappat livslusten på köpet men han refererade till sin fru senare i avsnittet.

Gillar du ishockeytävlingen som de kör annars?
Jag vet inte riktigt varför men det gör jag inte. Jag märker att jag zoomar ut hela tiden.

Jag hade mycket hellre sett att de hade gjort specialavsnitt.

Antingen historiska som World cup 1996, Os 2002, Rangers 1994, Detroit 2008.

Eller aktuella som de gör nu med trupperna inför world cup. De skulle också kunna göra avsnitt med fokus på ett land. Tjeckiens OS trupp 2026+läget för tjeckisk ishockey i stort.
Citera
2024-02-17, 23:18
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Gör man? De kunde lika gärna bytt namn till dif tutto. Men visst var det kul att kolla på när de livesände från Hovet i samband med kvalet mot Timrå. 0-4 i matcher.

Håller man på dif så sitter det inte helt fel
Citera
2024-02-22, 10:54
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken annorlunda energi det var på Linus Hugosson i senaste Hockeypuls-avsnittet jämfört med NHL-timmen när det begav sig. Då var han nästan som ett glatt barn - nu som tonåringen som klivit in i puberteten och mött allvaret. Tappat den där spontana livsglädjen.

"Mästerskapshjärnan" som de nämnde syntes förskräckande tydligt där.

Klassiskt fall av "fake it til' u make it"?

På vilka grunder fick han jobb på hockeyförbundet egentligen? Samtidigt är han väl pressansvarig så några större hockeykunskaper krävs väl egentligen inte.

Men tycker ändå det var komiskt att han fick jobb där med tanke på hans ovilja att tala om landslaget, eller svensk hockey överlag, i NHL-timmen.

Det är något speciellt med svenska hockeyintresserade som bara är intresserade av NHL...
__________________
Senast redigerad av URnotINdanger2 2024-02-22 kl. 11:14.
Citera
2024-03-04, 01:28
  #259
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag vet inte riktigt varför men det gör jag inte. Jag märker att jag zoomar ut hela tiden.

Jag hade mycket hellre sett att de hade gjort specialavsnitt.

Antingen historiska som World cup 1996, Os 2002, Rangers 1994, Detroit 2008.

Eller aktuella som de gör nu med trupperna inför world cup. De skulle också kunna göra avsnitt med fokus på ett land. Tjeckiens OS trupp 2026+läget för tjeckisk ishockey i stort.

Apropå ishockeytävlingen kan man i princip skippa avsnitten med aktiva spelare. I de avsnitten känns det som att de sitter med nån gymnasiegrabb och försöker få nåt vettigt ur denne. Betydligt bättre med tränare, kommentatorer och journalister.
Citera
2024-03-04, 10:44
  #260
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag vet inte riktigt varför men det gör jag inte. Jag märker att jag zoomar ut hela tiden.

Jag hade mycket hellre sett att de hade gjort specialavsnitt.

Antingen historiska som World cup 1996, Os 2002, Rangers 1994, Detroit 2008.

Eller aktuella som de gör nu med trupperna inför world cup. De skulle också kunna göra avsnitt med fokus på ett land. Tjeckiens OS trupp 2026+läget för tjeckisk ishockey i stort.

Vad är egentligen ishockeytävlingen? Bara lyssnat något enstaka avsnitt pga intressant gäst. Vad tävlar man i, vad vinner man?

Det och deras shl-alster hoppar jag över. Bara inte intresserad. Följer mitt Färjestad i shl och det räcker så. Vill lyssna om nhl men finner knappt något.

Nu är jag fast med Nhl-puls som är helt okej och den surmulna trion i SBNPC som kan ha sin charm men den passivt aggressive smålänningen som hatar på allt och pratar 80% om sitt jäkla Philadelphia är rätt tröttsam.

Veckans nhl har paus sen nyår och aftonhorans dito undviker jag i det längsta då Bjurman är horribel.
Nhl-tugg har jag haft i nödfall men de verkar ha slutat lägga upp något.

Kanske får kasta in handduken och köra på engelska med 32 thoughts. Men gillar ju när det är nåt litet extra segment med svenskfokus.
__________________
Senast redigerad av Kedox 2024-03-04 kl. 10:49.
Citera
2024-03-27, 00:18
  #261
Medlem
sebastian_s avatar
Man märker tydligt hur Jonathan Lindqvist inte är helt ärlig ibland, som med slutspellagen i senaste avsnittet.

Det är ju noll procents chans att han skulle välja Washington istället för Detroit i första rundan mot Carolina som en hetare match. Han säger det enbart för att kunna sälja in matchen till lyssnarna ifall det blir Washington-Carolina .

Blir det Detroit så säljer den sig själv. Klassiskt svensklag, orginal 6 lag som inte varit i slutspelet på 8 år. Lucas Raymond, Debrincat, Kane, Moritz Seider, Dylan Larkin. Lag på uppgång.

Han kan inte säga " Ärligt talat så är Washington förmodligen det tråkigaste laget av alla i östra konferensen, särskilt nu utan Bäckströn" . Och så får Viaplay Washington - Carolina som enda matchen med tidig startid första slutspelslördagen.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2024-03-27 kl. 00:24.
Citera
2024-03-27, 10:16
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Man märker tydligt hur Jonathan Lindqvist inte är helt ärlig ibland, som med slutspellagen i senaste avsnittet.

Det är ju noll procents chans att han skulle välja Washington istället för Detroit i första rundan mot Carolina som en hetare match. Han säger det enbart för att kunna sälja in matchen till lyssnarna ifall det blir Washington-Carolina .

Blir det Detroit så säljer den sig själv. Klassiskt svensklag, orginal 6 lag som inte varit i slutspelet på 8 år. Lucas Raymond, Debrincat, Kane, Moritz Seider, Dylan Larkin. Lag på uppgång.

Han kan inte säga " Ärligt talat så är Washington förmodligen det tråkigaste laget av alla i östra konferensen, särskilt nu utan Bäckströn" . Och så får Viaplay Washington - Carolina som enda matchen med tidig startid första slutspelslördagen.

Vet inte om de anställda får dagliga påminnelser och mailutskick om att pusha för deras kanaler eller vad det handlar om.

Erik Granqvist är nog den lydigaste hunden av alla som lyckas klämma in "Viaplay" vid alla möjliga och omöjliga tillfällen.

Därför man respekterar en sådan som Södergren i högre utsträckning som inte verkar bry sig ett skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback