2023-04-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, att J har gått och ruvat på mord länge, tror jag också. Det förefaller som hon haft bl a filmen som inspirationskälla.

Men jag är inte helt övertygad om att hon hade mord i tankarna när hon ville locka T med hem, även om det är mycket möjligt.

Har de pratat med killarna som T var ut med .. om de kan ha haft kontakt med J något tidigare den kvällen ?
Tänker om hon har sett på någons sociala medier att de skulle ut .
Och om någon försökt påverka att även få med sig T ut . Eller A med ut .
J verkar ju haft han på snap ..och han bangade att gå ut .
Tänker att sociopater och psykopater brukar vara experter på att dra i trådar , få reda på saker , sprida osanningar mm men på ett sätt som gör att det inte verkar komma från dem .
Sorry om jag frågor om saker man borde ha koll på men nu minns jag inte hur det var o hittar inte det jag söker .

När var det T flyttade tillbaka till staden och ihop med killen ?
Och när var det J gjorde googlingarna ?
Tänker att det kan ha varit nådastöten .

J har kollat upp saker och planerat till nästa bästa tillfälle .
Jag vet att T bestämde sig sent den kvällen för att gå ut . Men chansen borde varit ändå stor att hon skulle ut . Det var väl höstlov och höstfest och i småstäder brukar sånt vara en hemvändar -helg där många som har flyttat ifrån ” vänder hem ” för att gå ut och träffa gamla vänner .
Senast redigerad av Tezz-l 2023-04-05 kl. 10:05.
Citera
2023-04-05, 09:55
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
JJ låter som en narcissistisk trasig och självdestruktiv människa. Med psykisk ohälsa och droger+alkohol samt ligger runt med alla i Vetlanda. Nu har jag varit inne på hennes TikTok och andra sociala medier då ser man en hel del fester. Hon har även en tom och kall blick på sina bilder och det är precis vad majoriteten av alla mördare har.

MH är ju adopterad och av afrikanskt ursprung så genetiskt är hon lågbegåvad och lätt manipulerad. Dålig självkänsla och blir kallad för neger utanför hennes adoptivföräldrar.

Synd bara att Tove inte insåg faran och drog sig ur snabbt.
Citera
2023-04-05, 10:21
Medlem
Kan folk sluta tjata om förrådet 😂 hade kroppen dragits från lägenheten hade likhunden markerat. Hade en kropp fått plats hade de varit in där med likhunden. De hade en likhund tillgänglig som markerade på olika ställen, varför skulle de då strunta i dörren som var precis bredvid dörren? Troligen ligger någon kommentar om själva förrådet i slasken just för att det bedömdes som helt irrelevant.
Citera
2023-04-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Cellkamratens vittnesmål visar på Ms samvete och ånger.

Ångesten beror nog på hennes egen situation snarare än nåt annat. Jag skulle också ha ångest om jag riskerade ett långt fängelsestraff.
Citera
2023-04-05, 10:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Du har rätt i att hennes svar blir tokiga, men undervärdera inte MH. Jag tror att hon har ett helvete att hitta på en story för den baseras inte på sanningen. Då blir den också oerhört mycket svårare att hålla fast vid.

Hon måste hela tiden parera verkliga klockslag, verkliga scenarier. Det hade varit svårt för alla, inte bara MH.

Undervärdera inte MH. Hon har spelat sin offerroll utmärkt.
Nej, jag undervärderar inte M, men jag kan se problematiken. Och precis som du säger har hon svårt för att få till en vettig lögn på kort tid och sedan komma ihåg vad hon har sagt. Allt blir till en enda röra, där en del är sant en del är eget påhitt och i botten ligger Js story och skramlar. Det innebär inte att ljuger om allt, bara att hon inte får ihop det till en begriplig story.

Jag ser henne som usel skådespelare och inte som att hon lyckas spela en offerroll, men helt klart kämpar hon med att framställa sig som sådant.
Citera
2023-04-05, 10:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
Rättsläkarna har utrett förgiftning och hittade inga spår av det. Med andra ord blev hon med största sannolik inte drogad….om jag inte missuppfattat

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det står ingenting om att de funnit några spår av förgifning el droger i rättsläkarprottokollen

Ok, står det utskrivet vilka droger rättsläkarna har testat för??

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det hade varit för riskabelt för J att släpa ut kroppen till förådet
med risk för att bli upptäckt av grannen mitt i mot
Det hade också gett spår på golvet som spårhundar hade upptäckt

Du sätter för mycket tilltro till saker ibland, inte alls säkert att hund har hittat spår överallt.

Du har Wilma-fallet där jycken gick bet (en utbildad likhund), och du har Therese Palmqist-fallet där hundarna inte hittade något, hon låg död/ihjälslagen i villans källare i 3 månader....

Och jag tror JJ chansade, hon var mer rädd för att polisen eventuellt snart kunde dyka upp.

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Kollade på JJ bilder och hon ser kall och psykopatisk ut, tror du det kan bli sluten psykvård på henne? Det är något med hennes utseende som är sinister.

Nej RPV är utesluten på henne, den lilla psykundersökningen (som gjordes ganska kvickt efter häktning) visade på INGEN psykisk störning, hahaa, men hon verkar ju vara livsfarlig de Luxe.

Hon är verkligen OND, elak i mitt tycke.

Om hon är så ond och förslagen som vissa bevis/ageranden verkar peka emot, så hoppas jag på obestämd livstid för henne.
Citera
2023-04-05, 10:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Har de pratat med killarna som T var ut med .. om de kan ha haft kontakt med J något tidigare den kvällen ?
Tänker att sociopater och psykopater brukar vara experter på att dra i trådar , få reda på saker , sprida osanningar mm men på ett sätt som gör att det inte verkar komma från dem .
Sorry om jag frågor om saker man borde ha koll på men nu minns jag inte hur det var o hittar inte det jag söker .

Jag vet att T bestämde sig sent den kvällen för att gå ut . Men chansen borde varit ändå stor att hon skulle ut . Det var väl höstlov och höstfest och i småstäder brukar sånt vara en hemvändar -helg där många som har flyttat ifrån ” vänder hem ” för att gå ut och träffa gamla vänner .
Ts val att följa med till Nöjet förefaller som ett spontant, mycket sent beslut så jag tror inte J hade vetskap.
Citera
2023-04-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l

Har du länk till hennes tiktok?
Citera
2023-04-05, 10:46
Medlem
S3ONs avatar
Har de blivit dömda än? (inte orkat följa processen på ett tag)
Citera
2023-04-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja men nu skrev du om dörr som öppnades och stängdes flertalet ggr.

Ja, skribenten som jag svarade tänker väl att det är vindsförrådetsdörren som öppnas och stängs samt sin egen dörr.
Citera
2023-04-05, 10:50
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Du sätter för mycket tilltro till saker ibland, inte alls säkert att hund har hittat spår överallt.

Du har Wilma-fallet där jycken gick bet (en utbildad likhund), och du har Therese Palmqist-fallet där hundarna inte hittade något, hon låg död/ihjälslagen i villans källare i 3 månader....

Och jag tror JJ chansade, hon var mer rädd för att polisen eventuellt snart kunde dyka upp.

Nej RPV är utesluten på henne, den lilla psykundersökningen (som gjordes ganska kvickt efter häktning) visade på INGEN psykisk störning, hahaa, men hon verkar ju vara livsfarlig de Luxe.

Om hon är så ond och förslagen som vissa bevis/ageranden verkar peka emot, så hoppas jag på obestämd livstid för henne.
Aktbilaga 149 Sidan 104

Analysresultat
Substans

Barbiturater och salicylsyra
Cyanid
Sertralin
Etylenglykol
Glykolsyra
Propylenglykol (1,2-propandiol)
Koloxidhemoglobin
Nya psykoaktiva substanser (NPS)
Etylenglykol
Glykolsyra
Propylenglykol (1,2-propandiol)
Cannabis
Amfetaminer
Opiater
Bensodiazepiner
Kokainmetaboliter
Buprenorfin

Sertralin var det som påvisades.
Citera
2023-04-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

I Wilma fallet så markerade likhunden ett flertal ggr vid huvudet men de tittade i garderoben och var av uppfattningen att de tittade efter en hel kropp och förstod inte varför hunden skällde. I det andra fallet så berodd det på att det var kattpiss precis överallt som villade bort hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in