2023-04-02, 18:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Strypgreppet – Fällningen.

Kan det vara så att det är JJs far som i egenskap av lång Israelisk Militärutbildning lärt JJ hur man snabbt ikapasiterar en ”fiende”. Det skulle kunna förklara den effektiva fällningen, likaså vart man sätter tummarna och trycker till på halsen för att omgående ikapasiterar motståndaren. (MMA-förlopp)

Tittar vi på hur JJ beskriver fällningen och åtföljande strypgrepp så är det inte på ett sätt som kan förväntas av en ”outbildad” person.

Hon kanske hade googlat?
Citera
2023-04-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vill du fråga om: "Kan DU visa på något annat fall, där en gm stryper sitt offer till döds sittandes på offrets armar?"

Av vilken anledning ställer du den frågan undrar jag?

Ja, jag korrigerade inlägget och la till DU.

Jag ställer frågan för jag själv har aldrig läst eller hört om en lyckad strypning där en gm lyckas strypa sitt offer utan att få några avvärjningsskador. Nästan uteslutande har gm rivsår på händer, armar och eller hals.

För att lyckas med detta krävs det att offret är medvetslös eller att någon håller fast armarna.
Citera
2023-04-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Du fortsätter att plocka isär förloppet i enstaka företeelser för att berätta för oss att skeendet är troligt. Det blir förvirrande för sådana som inte läst fup eller följt rättegången, ser idiotiskt ut för oss andra. Det som är orimligt är, återigen, MHs berättelse SAMMANTAGEN. Att hon skulle sova när mordet sker, när kroppen flyttas, när grannen ringer på, men vara vaken för att gå på toa och äta hamburgare. Dessutom har hon ju tilstått att hon varit på toaletten, varför sitter du och låtsas att hon har legat i sängen under hela förloppet?

Precis!

Enda motargumentet är "jag hittade folk på google som hade tredjeparts amatörgjorda stegräknarappar som kunde visa 2000st(dvs orimliga) steg medans de sov så MH måste ha sovit".

Skillnaden är ju att MHs hälsoapp är den som är original i telefonen och väl utvecklad som visar ca 20-30steg under 2 exakta tidpunkter som är helt rimliga.

Bådas blandade lögner binder ändå ihop att MH har varit vaken och aktiv i lägenheten på något sätt.
Att MH dessutom svarar JJ på sms på runt 20sek betyder på att hon var klarvaken och väntade på signal från henne.

Ser att många som kommenterade för ett par dagar sedan har slutat kommentera när det började regna påhopp från höger och vänster för att man inte hade samma ologiska teori som vissa MH-lovers, mycket tråkigt.
Citera
2023-04-02, 18:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vill du fråga om: "Kan DU visa på något annat fall, där en gm stryper sitt offer till döds sittandes på offrets armar?"

Av vilken anledning ställer du den frågan undrar jag?

Heretic77 tror kanske att om inte jag kan göra det, så kan det inte ha hänt

Frågan är vilka fall som Heretic77 kan visa upp, där någon strypt en person samtidigt som en annan person har hållit fast armarna. Kan inte Heretic77 visa på det, så kan det väl inte ha hänt
Citera
2023-04-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är en fullständig missuppfattning, så fungerar det inte i Sverige.
Avgörande för domen är åklagarens gärningsbeskrivning, inte formulering av åtalspunkter. Och inom åklagarens gärningsbeskrivning i detta fall ryms även medhjälp till mord.

Är inte gärningsbeskrivningen det står under respektive åtalspunkt i stämningsansökan?

Vetekatten om det rymmer medhjälp till mord för MH.
Citera
2023-04-02, 18:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Just det! Det har du rätt i.
Nu kom jag på den gången med när hon hängde med en tjej hem till Tove och Albin och ställde till bråk där. Det var nånting om att den andra tjejen var sur för att hon inte fick prata med Albin för Tove. Den gången som Tove blev rädd och skar sig av ångest. Johanna kom dit en stund senare.

Vad är M för person egentligen?
Har hon empatibrist?
Tänker hon inte alls? Bara hänger med?
Har hon aldrig lärt sig ta ansvar? Eller är hon oförmögen att ta ansvar?
Ställer diagnoserna till det?
Spelar störd anknytning roll? Adoptionen?

Den frikyrkliga uppfostran?
Är det en cocktail av alla faktorer som är som upplagt för att det ska gå år helvete?

J är på nåt sätt lättare att förstå sig på. Hon är rakt igenom ond. Psykopat, narcissist, nån kluster-b störning. Nåt sånt. Elak, självisk, och empatistörd.
Jag tror du ringat in M ganska bra i det fetade. Huruvida hon är oförmögen att ta ansvar är jag tveksam till, men hon är klart omogen för sin ålder.

Det är som upplagt för att barka åt skogen ja, ett lättfångat byte för någon som fiskar. Om hon lyckats hålla sig undan från alla mindre nogräknade och fått fortsatt stöd hade hon säkert klarat sig bra. Men nu fastnade hon i Js nät och då gick det som det gick.
Citera
2023-04-02, 18:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Är inte gärningsbeskrivningen det står under respektive åtalspunkt i stämningsansökan?

Vetekatten om det rymmer medhjälp till mord för MH.

Det kan du lugnt utgå ifrån att rätten anser att det gör

Däremot har Rullman inte klarat av att bevisa vare sig mord eller medhjälp, vad gäller MH.
Citera
2023-04-02, 19:01
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag ser inte hur den frikyrkliga uppfostran skulle kunna beskyllas för att MH väljer ondskan.
Tvärtom så har hon fått en uppfostran som lärt henne vad som är rätt och fel, gott och ont. Hon har valt att supa och ta droger, vara vän med JJ som verkar vara väldigt mörk, rentav ond. Hon har gjort sina val och det har fått fruktansvärda konsekvenser. Jag ser inte hur det skulle vara kyrkans fel.

Så brukar det låta när kvinnor begår fruktansvärda handlingar. Man/samhället måste finna någon förklaring, någonting att skylla på. Helst en man som manipulerat. Men i detta fall fick frikyrkan stå för det som fått denna "oskyldiga" kvinna att göra något vedervärdigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De gråter nog inte över Toves bittra öde, de gråter över att de hamnat i klistret.

Ja, nåt åt det hållet.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det är nog ett väldigt tänkbart scenario.

10 sekunders grepp, Olycks händelse!

Det kan Clea stoppa upp där solen inte lyser...

Israeliska män har 36 månaders grundutbildning och är skyldiga att genomföra repetitionsutbildning. Vi har ingen militär i världen som generellt är så välutbildade som den Israeliska militären.

Dom lär nog lära sig hur man ikapasiterar och dödar en fiende med sina bara händer. JJs pappa kan ha lärt ut dessa färdigheter, då som självförsvar.
Citera
2023-04-02, 19:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Säker på det? Var hon inte mobbad i skolad i yngre år?
Vad jag kan minnas var hon inte det, men hon hade heller inga nära vänner.

Jag har fått uppfattningen att omgivningen inte sett henne som ensam och utanför utan att det varit en inre känsla som gnagt henne.
Citera
2023-04-02, 19:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, jag korrigerade inlägget och la till DU.

Jag ställer frågan för jag själv har aldrig läst eller hört om en lyckad strypning där en gm lyckas strypa sitt offer utan att få några avvärjningsskador. Nästan uteslutande har gm rivsår på händer, armar och eller hals.

För att lyckas med detta krävs det att offret är medvetslös eller att någon håller fast armarna.

Nu har du läst och hört om en sådan strypning.

Och ja, Tove var sannolikt inte vid fullt medvetande, och ja någon höll fast armarna, nämligen JJ, med sina ben.

Men jag kan inte låta bli att undra, hur väl insatt är du alla strypmord som skett i världen i modern tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in