2023-04-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, och det är också det som gör att du kanske kanske kan tro på Engström som mördare.

Du vet att det fanns mängder av folk som hade "motiv".

Det är inte som att Engström skulle komma att ärva miljoner.

Det finns ingen koppling mellan Palme och Engström, såvida inte Palme knullade hans fru, men ingen har ju visat på något sådant.

Du använder ordet bizzart, vilket jag skulle säga är bisarrt, men du är säkert glad med ditt inlägg.

Varför måste Engström ha ett motiv som är så drastiskt??

Varför kan han inte ha samma motiv som t.ex CA eller VG ...Eller CP ?
Citera
2023-04-04, 23:25
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast han är redan misstänkt GM så vi behöver inte göra ett skit väl ?

Vi kan inte göra mer så är rätt nöjd med beslutet att han är och förblir misstänkt
Jag tycker det känns som Engström används som språngbräda för att tillslut få lägga ner utredningen.
Han finns i närheten av brottsplatsen och det går inte att "komma runt" honom med något definitivt och handfast. Att Engström faktiskt skulle vara gärningsmannen ter sig dock otroligt långsökt, detta tycker jag blir uppenbart när det spekuleras i kända fakta och rimliga antaganden.

Jag tänker t.ex. på att Engström först står och snackar semesterresa med H.O. för att 1 minut senare klippa statsministern bara så där. Efter ett varv på stan så kliver han in på jobbet igen och påstår sig ha varit på plats strax efter mordet och två dagar senare är han med i tidningen och påstår sig vara ett vittne. Totalt orädd för vad som kan hända om någon känner igen honom som skytten/flyende gärningsmannen. Detta är inte ett karaktärsdrag som kännetecknar Engström, tvärtom snarare.

Och inte faller bitarna på plats när vapnet kommer på tal heller, tvärt om. Om de tomma luckorna hade kunnat fyllas med rimliga resonemang så hade han kunnat betecknas som misstänkt på riktigt men så är ju inte fallet.
Citera
2023-04-04, 23:28
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Är det inte mer pinsamt (för dig) att de faktiskt inte pekade ut en GM?

När exakt i presskonferensen ska de ha gjort detta menar du?

De lägger ner utredningen för att de anser sig ha en GM men GM är avliden.

Såg du PK?

Såg du när KP lovade en lösning på MOP i SVT i direktsändning?
Citera
2023-04-04, 23:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Varför måste Engström ha ett motiv som är så drastiskt??

Varför kan han inte ha samma motiv som t.ex CA eller VG ...Eller CP ?

Alla mördare och dråpare är det av en orsak, så det var bara ett exempel.

Alla de andra, om de är mördaren, har också haft en orsak till varför, så det spelar ingen roll om de är ensamma eller i en miljonarmé.

Det är liksom som om du frågar varför jag svarar på ditt inlägg. Jag har ett motiv, utan att säga vilket, men vad du för fram är att även de som inte svarar på inlägget också har ett motiv.

Vad du måste visa är att de egentligen också svarade.
Citera
2023-04-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Jag tycker det känns som Engström används som språngbräda för att tillslut få lägga ner utredningen.
Han finns i närheten av brottsplatsen och det går inte att "komma runt" honom med något definitivt och handfast. Att Engström faktiskt skulle vara gärningsmannen ter sig dock otroligt långsökt, detta tycker jag blir uppenbart när det spekuleras i kända fakta och rimliga antaganden.

Jag tänker t.ex. på att Engström först står och snackar semesterresa med H.O. för att 1 minut senare klippa statsministern bara så där. Efter ett varv på stan så kliver han in på jobbet igen och påstår sig ha varit på plats strax efter mordet och två dagar senare är han med i tidningen och påstår sig vara ett vittne. Totalt orädd för vad som kan hända om någon känner igen honom som skytten/flyende gärningsmannen. Detta är inte ett karaktärsdrag som kännetecknar Engström, tvärtom snarare.

Och inte faller bitarna på plats när vapnet kommer på tal heller, tvärt om. Om de tomma luckorna hade kunnat fyllas med rimliga resonemang så hade han kunnat betecknas som misstänkt på riktigt men så är ju inte fallet.

Vad Engström gjorde innan mordet är troligen normala saker om det inte var ett planerat mord , isåfall skulle minuterna innan handla om ren planering...

Om Engström är GM så kanske han kände att hans enda chans var att försöka förekomma poliserna innan dom började ana att han inte var på brottsplatsen !

Engström har ett stort problem som GM....

Eftersom han återvänder till Skandia så måste han väl etablera sig som vittne och försöka befästa sin plats på brottsplatsen innan väktarna kontaktar polisen...

Om du tänker efter så om inte Engström gör allt i sin makt att befästa sin plats på brottsplatsen så kommer ju väktarna väldigt snabbt kontakta polisen....

Hej, jag skulle lämna in ett tips..

Vi har en person på Skandia som stämplar ut 23:19 och återvänder 23:40 som har liknande beskrivning och som återvänder lite i chock och svamlade om att han var på brottsplatsen och tillomed sprang efter GM i gränden...

Så Engström som GM vill väl helt enkelt förekomma...
Citera
2023-04-04, 23:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne

Visst är det så; liksom sen ska han ta sig en Piggelin, som vore han en mördare helt utan känslor, eller det var väl en extra kaffe.

Som det framställs är det som ett slag där Engström ständigt är stridsberedd, men det finns inga vittnesmål om det.

Nej, det är en fruktansvärt dålig mordteori och Engström är ett offer.
Citera
2023-04-04, 23:54
Medlem
Citat:
Alla mördare och dråpare är det av en orsak, så det var bara ett exempel.

Alla de andra, om de är mördaren, har också haft en orsak till varför, så det spelar ingen roll om de är ensamma eller i en miljonarmé.

Det är liksom som om du frågar varför jag svarar på ditt inlägg. Jag har ett motiv, utan att säga vilket, men vad du för fram är att även de som inte svarar på inlägget också har ett motiv.

Vad du måste visa är att de egentligen också svarade.

Okej..

Jag tror att motivet var politiskt , jag tror att Olof fick "skulden" för ekonomiska förluster för en del från högern !

Vidare så tror jag att Olof inte var så trevlig som person och dessa kombinationer kan utlösa något i Engström...

Det mest konstiga på 80-talet var att man ofta hörde att kan inte någon jävel ta livet av Olof....Man använde bilder på Olof inne i polishuset och kastade pil t.ex..

Av 9999 av 10000 har detta ingen betydelse men det fanns ändå ett jävla hat mot Olof som person och hans politik..
Citera
2023-04-04, 23:57
Medlem
Citat:
Visst är det så; liksom sen ska han ta sig en Piggelin, som vore han en mördare helt utan känslor, eller det var väl en extra kaffe.

Som det framställs är det som ett slag där Engström ständigt är stridsberedd, men det finns inga vittnesmål om det.

Nej, det är en fruktansvärt dålig mordteori och Engström är ett offer.

Det kan ju vara så att Engström hade lite narcissistiska drag så kan det förklara att vara "iskall" ...

Nu får du inte rida på att han var narcissist eller så men det kan vara förklaringen att hantera en situation utan allt för många känslor...

På tal om narcissistiska drag så kan man även använda det mot att vilja synas i media
Citera
2023-04-05, 02:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, vem vet! Detta kanske var ett av mina främsta inlägg i tråden.

Rörelsen att titta på en klocka, som sitter under rockärmen på vänster sida, liknar rörelsen att ta fram ett vapen ur dess hölster. I båda fallen går handen lika långt, och befinner sig i samma höjd. Här blir en iakttagelse från den taxibil som passerade korsningen när dådet skedde, av extra intresse:

"Gärningsmannen var högerhänt och stoppade vapnet innanför rocken på dess vänstra sida. När vapnet placerades innanför rocken stod gärningsmannen med ryggen mot ACH."

Cluedo FTW!

Kan det vara så att taxichauffören såg fel? GM kanske inte alls hölstrade vapnet utan tittade bara vad klockan var på mordplatsen direkt efter mordet? Rörelsen är så lik att det inte går att skilja på tydligen.

Om SE var GM hade han ju trollat fram vapnet med klocktricket enligt dig? Detta i så god belysning som möjligt framför bankens upplysta skyltfönster. Kanske SE speglade sig i skyltfönstret också? SE speglade således sig själv och mördaren samtidigt.

Eftersom rörelsen med armen var så lik att ta fram ett vapen förklaras hur SE fick tag på ett mordvapen på gatan helt plötsligt: "- Jo konstapeln, jag fick helt otippat tag på mordvapnet med höger hand på gatan samtidigt som jag speglade mig i bankens skyltfönster."

Konstapeln konstaterade: "Att 'Herr Försäljningsbefrämjaren' hade lånat sitt mordmotiv av grannarna i Täby hade polisen redan förstått och nu vet vi att mordvapnet lånades av Bankens skyltfönster också! Banker lånar ju ut hela tiden så det verkar logiskt. SE sköt också OP som en reflex på en avsnäsning så det är rimligt att även mordvapnet kan ha varit en reflex när SE speglade sig och mördaren i bankens skyltfönster strax efter mordet."

Det är ytterst märkligt vad man kan hitta i logikluckan i Cluedolandet!

Jag får tacka vår ciceron i Cluedolandet, Dalulven, för reflexionen; 'Att oväntat hitta ett mordvapen i sin ficka är som att spegla sig i ett tidsfönster'. "Ur led är tiden". Mordvapenfrågan är löst! Detta hade jag aldrig kunnat kommit på själv.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-04-05 kl. 02:42.
Citera
2023-04-05, 02:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du antager ju att SE inte är gärningsmannen, men måste inte.

Finns väl inga bevis som utesluter att SE är mördaren?

Vi kan bara antaga att SE inte är skyldig, det bevisar inte att SE är oskyldig.

Det räcker med en enda beväpnad kontorsnisse för att kunna skjuta ihjäl OP, ditt argument suger.

Jag antager ju att SE inte är gärningsmannen, men måste inte.

Det finns väl inga bevis som utesluter att utomjordingar är mördaren?

Vi kan bara antaga att UFO-folket inte är skyldiga, det bevisar inte att UFO-folket är oskyldiga.

Det räcker med en enda beväpnad alien för att kunna skjuta ihjäl OP,

ditt argument OY suger.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-04-05 kl. 02:30.
Citera
2023-04-05, 02:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vad Engström gjorde innan mordet är troligen normala saker om det inte var ett planerat mord , isåfall skulle minuterna innan handla om ren planering...

Om Engström är GM så kanske han kände att hans enda chans var att försöka förekomma poliserna innan dom började ana att han inte var på brottsplatsen !

Engström har ett stort problem som GM....

Eftersom han återvänder till Skandia så måste han väl etablera sig som vittne och försöka befästa sin plats på brottsplatsen innan väktarna kontaktar polisen...

Om du tänker efter så om inte Engström gör allt i sin makt att befästa sin plats på brottsplatsen så kommer ju väktarna väldigt snabbt kontakta polisen....

Hej, jag skulle lämna in ett tips..

Vi har en person på Skandia som stämplar ut 23:19 och återvänder 23:40 som har liknande beskrivning och som återvänder lite i chock och svamlade om att han var på brottsplatsen och tillomed sprang efter GM i gränden...

Så Engström som GM vill väl helt enkelt förekomma...

Så "mördaren" SE var mer orolig att väktarna sett honom 60 meter bort från mordplatsen inomhus före mordet än att 10 vittnen sett honom på gatan som GM på mordplatsen?

Man får säga vad man vill, men att det är liv i logikluckan i Cluedofabriken, det får man verkligen säga!
Senast redigerad av ursprungligen 2023-04-05 kl. 03:04.
Citera
2023-04-05, 02:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Det pinsamaste är att en tjänsteman inom rättsväsendet pekar ut en GM utan bevis.

Inte ett enda bindande bevis.

Det är rättskandal och pinsamt clownaktigt.

Man kan jämföra KPs insats med en clown på cirkus som klättrar upp på en stege och dyker ned i en liten barnbassäng med ett magplask.

KP speglade cirkusclownens beteende på pressträffen, men lyckades trots att han hade krycka få till ett ännu större magplask!

Att KPs logik "att SE hade ett vapen eftersom han sköt OP" också behövde kryckor är inte att ta miste på.

Rättsskandal är bara förnamnet och pinsamt är ett passande efternamn eller 'eftermäle' om man så vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in