2023-04-04, 20:49
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1910-Q10kom
Vet du ens vad du pratar om?
Den mest spelade gengern musik på spotify 2022 var Epa dunk!.
Pontiac bonneville catalina, impala från typ 1965 det är dussinbilar bland kidsen som nyss tagit körkort
i stort sett hela sverige ovanför typ uppsala. Bilintresset och motorkulturen i sverige kommer aldrig att dö ut!. Det är en vänsterfacistoid fantasi som inte kommer inträffa. Att medelklassen fått hybris och köpt några elbilar på leasing med skattebridrag, det betyder ingenting.

Jo jag vet, det gör ont när kidsen inte delar de vuxnas intressen.
EPA-dunk handlar ju mer om att knulla och dricka brännvin än om att åka fossildrivna bilar. Knulla och Brännvin är däremot ett intresse som har lockat ungdom i alla tider.

Det handlar ju inte om att kommunister inte vill att man ska köra vinkelåtta lika mycket som att dagens kids inte är lika bilintresserade som när jag var liten.

Nånting har hänt och teknik attraherar inte lika mycket idag som för bara tio år sen.
Om man går in på valfri biltillverkares hemsida och kollar på vilka modeller som finns till salu så står väldigt lite om teknik och motor i största allmänhet.

Så brukade idet nte vara så men nu så snackar tillverkarna mer om funktionalitet och miljöavtryck,
Det är den typen av budskap som intresserar och skapar intäkt.

Vi får kanske leva med tanken av att morgondagens ungdom glider runt i en Tesla med 22 wunderbaum och spelar Fröken snusk på högsta volym.

Ragga brudar och spela hög musik har framtiden för sig. Bensinmotorn är på utdöende
Citera
2023-04-04, 20:59
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jo jag vet, det gör ont när kidsen inte delar de vuxnas intressen.
EPA-dunk handlar ju mer om att knulla och dricka brännvin än om att åka fossildrivna bilar. Knulla och Brännvin är däremot ett intresse som har lockat ungdom i alla tider.

Det handlar ju inte om att kommunister inte vill att man ska köra vinkelåtta lika mycket som att dagens kids inte är lika bilintresserade som när jag var liten.

Nånting har hänt och teknik attraherar inte lika mycket idag som för bara tio år sen.
Om man går in på valfri biltillverkares hemsida och kollar på vilka modeller som finns till salu så står väldigt lite om teknik och motor i största allmänhet.

Så brukade idet nte vara så men nu så snackar tillverkarna mer om funktionalitet och miljöavtryck,
Det är den typen av budskap som intresserar och skapar intäkt.

Vi får kanske leva med tanken av att morgondagens ungdom glider runt i en Tesla med 22 wunderbaum och spelar Fröken snusk på högsta volym.

Ragga brudar och spela hög musik har framtiden för sig. Bensinmotorn är på utdöende
Är du gubbe 55+ ?
Det verkar nämligen så , de flesta som resonerar så är nämligen av ovan nämnda kategori..

I verkligheten är det snarare så att 95% av alla Tesla körs just av 55 åriga gubbar..
Det är väldigt sällan man ser en kvinna eller en yngre person bakom ratten i Teslor.
Det gäller för övrigt de flesta andra elbilar också.
8 gånger av 10 sitter det ensam medelålders man bakom ratten.
- dvs gubbar som bor i villa och kan ladda sin elbil hemma.

Kvinnor och yngre kör hellre en Golf eller Audi A3 med bensinmotor.

Sanningen svider var det ja..
Citera
2023-04-04, 21:45
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Är du gubbe 55+ ?
Det verkar nämligen så , de flesta som resonerar så är nämligen av ovan nämnda kategori..

I verkligheten är det snarare så att 95% av alla Tesla körs just av 55 åriga gubbar..
Det är väldigt sällan man ser en kvinna eller en yngre person bakom ratten i Teslor.
Det gäller för övrigt de flesta andra elbilar också.
8 gånger av 10 sitter det ensam medelålders man bakom ratten.
- dvs gubbar som bor i villa och kan ladda sin elbil hemma.

Kvinnor och yngre kör hellre en Golf eller Audi A3 med bensinmotor.

Sanningen svider var det ja..

BAB7,

Du kör ju en Renå, eller hur?
En bil som framförs av sittkissare och män med innåtsnopp.

Personligen gillar jag bilar som smäller, frustar och ylar. Så antagligen har du rätt om att jag har gubbig smak. Kidsen verkar inte intresserade av sånt

Nu råkar det vara så att Tesla har mest mos i spisen av alla elbilar hittills.
Motorburen ungdom brukar vara intresserade av bilar som inte beskrivs som foträta.
Därför är min gissning att utrangerade gamla tjänsteholkar med mycket motor kommer att bli kidsens val.
Citera
2023-04-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Du, och andra elallergiker, kan säkert finna en boning på Norra Grönland där ni kan bosätta er
Har aldrig sagt att jag är imot EV men någon måtta får det vara med den ensidiga galenskap där alla med kritiska röster tystas och retoriken är detsamma hela tiden så att alla nyttiga idioter hakar på.

När väl EU har genomfört denna åtgärd så kommer resten av omvärlden efter några år inse att det är en helt förkastlig åtgärd.

Om det är nu så fantastiskt varför har inte då USA infört en sådan lag då de har flest EV av alla i sin bilflotta ? nä de har insett att elbilen är inte det enda alternativ.
Citera
2023-04-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Såg några Hemi Cudas som såg fina ut.
Rudolf Uhlenhauts gamla Merca är också fin.
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20220516/varldens-dyraste-bil-mercedes-benz-300-slr-uhlenhaut-coupe-kan-ha-salts-for-miljardbelopp/

Man kan få lite knappt 1300 st Shelby för Mercan.
Min gissning är att varken Cobran eller MErcan kommer att ha bevarat värdet på 20 års sikt

Din gissning är naturligtvis helt fel.
det säger sig själv.
Citera
2023-04-04, 23:15
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Din gissning är naturligtvis helt fel.
det säger sig själv.

Vi får väl se hur det går med gamla bilar.
Värdet på den här typer av bilar går gissningsvis ned det närmsta året i takt med att räntan stiger
Citera
2023-04-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Totalt oärligt inlägg.

Elbilar har till att börja med vart med längre än förbränningsmotorn. Anledning att man började med bensinbilar var att dom var billigare att tillverka. Batterierna var totalt meningslösa på den tiden. Bensin var dessutom biprodukt vid tillverkning av fotogen. På den tiden var bensin helt värdelöst. Och med andra ord ett otroligt billigt bränsle. Precis som idag.

De senaste 200 åren har i princip all utveckling och tillverkning av fordon vart koncentrerade på förbränningsmotorn. Att jämföra det med elbilar över tiden blir därför väldigt oärligt.

Elmotorer är dessutom långt mer effektiva. Det är batterierna som behöver förbättras och göras billigare. Motorerna i sig har vart långt mer effektiva väldigt läge.

Det är säkert "oärligt" för dig och du kan klyva hårstrån hur mycket du vill. Men faktum kvartstår - att vare sig man är för eller emot något så sker det mesta med tvång utan val och det är just "kostymerna" med agendan i ryggen som kör över folk.
Citera
2023-04-06, 16:47
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det är säkert "oärligt" för dig och du kan klyva hårstrån hur mycket du vill. Men faktum kvartstår - att vare sig man är för eller emot något så sker det mesta med tvång utan val och det är just "kostymerna" med agendan i ryggen som kör över folk.

Ja för samma sak går ju inte att säga om oljan, eller vanliga bilindustrin.
Citera
2023-04-06, 19:54
Medlem
jamesbondes avatar
OM EU tvingar europeisk bilindustri till 100% elbilar så kommer tillverkarna att gå i konkurs. Inte f-n kommer USA, Asien, Sydamerika att gå samma galna väg. Sedan är det ju så att det varken finns litium eller kobolt för 100% elbilar. Ovanpå allt är dom mindre miljövänliga jmf med vanliga bilar pga den smutsiga utvinningen av metallerna.
Elbilen är en återvändsgränd.
Citera
2023-04-06, 20:35
Medlem
ormbitens avatar
Personligen siktar jag på att bli den sista svensken som köper en elbil.... Men högst sannolikt hinner jag nog att dö innan tanken ens blir aktuell.
Senast redigerad av ormbiten 2023-04-06 kl. 20:38.
Citera
2023-04-06, 21:26
Medlem
Bertil85s avatar
swexit ? hur kommer det sig detta.
Citera
2023-04-06, 22:32
Medlem
BAB7s avatar
Det är verkligen låg begåvning i tråden.
Varför tuggar 90% i tråden att de inte vill köpa en elbil..
Vill ni inte det, så köp antingen en vätgasbil eller en bensin eller dieselbil..
Vad är problemet???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in