2023-04-04, 16:45
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Nej nej, det där är bara trams. Dumpen tar hela tiden aktivt avstånd från hetsen och uppmanar till lugn och reson. Däremot ligger inte skulden hos Dumpen mer än skulden ligger hos Uppdrag Granskning-redaktionen när någon fuskande näringslivschef får skit.

Så familjerna får anse vad de vill om skuldfrågan. Vill de ha hjälp får de hjälp, och det är det många som vill. Det är ett chockerande besked att få veta att den du levt med varit otrogen, och inte bara det utan med barn. Eller att som barn få veta att din pappa varit ute efter att skada andra barn. Det är ett jävla trauma. Sen finns det idioter som tycker att familjerna ska hängas ut och hatas på, men det har absolut ingenting med Dumpen att göra då de hela tiden påminner om att anhöriga inte ska kontaktas då de också är offer i det hela och inte har med saken att göra på annat sätt.

Därför Patrik går runt med en mössa med texten "Kill your local pedophile"
Citera
2023-04-04, 16:46
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag anser att det är Dumpens fel att människor far illa. Vi pratar om gärningar som om de hade varit olagliga hade legat på bötesnivå, vilket innebär att uthängning inte står i proportion till "brottet".

Man kan belysa verkligheten utan att hänga ut någon, till exempel genom att skriva djupgående analyser. Om Dumpen hade gjort det så hade jag inte haft något emot deras verksamhet, men vi vet båda att Dumpen inte syftar till att förstå eller belysa något överhuvudtaget.
Finns flera på Dumpen som medgivit våldtäkt av sina egna småbarn. En uthängning är i det fallet ett alldeles för milt straff, minst sagt. Dumpen hade lika gärna kunnat vara en våldsam organisation som stämmer möte för att sedan slå sönder personen, men nu är det bara en publikation där ansikte för övrigt syns, men namn och annan info hemlighålls. Med andra ord lika korrekt som Uppdrag Granskning, med skillnaden att UG även hänger ut med namn vid sina konfrontationer.

Vad gäller hebefiler kan man tycka att de verkar harmlösa, men om min 14-åring råkat ut för en sån gubbe som den senaste gäddan som tagit sig in i både skol- och scoutvärlden hade min ilska inte varit nådig. Jag vet inte om du själv har barn och kan relatera.

Med detta sagt missar du att Dumpen även fungerar katalogiserande. Jag tycker det är viktigt att veta vilka förövare som bor i mitt närområde. Barnen är det viktigaste man har och därför håller man stenkoll.
Citera
2023-04-04, 16:50
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Och det har jag också kritiserat. Jag tycker absolut att S&P har sysslat med rena blinkningar till våldsverkare och det är svagt att de slår ifrån sig den kritiken hela tiden.

Det innebär dock inte att Dumpen som organisation står för att oskyldiga familjemedlemmar ska drabbas, vilket var det som diskuterades. Tvärtom bedriver de hjälplinjer och stödgrupper.
Citera
2023-04-04, 16:51
Bannlyst
Hörde att Sjöberg fått stryk,stämmer det? Härligt i så fall. Karma is a bitch Patrik där fick du för att Tweedy misshandlades, ger man sig i leken får man leken tåla.
Citera
2023-04-04, 17:03
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Finns flera på Dumpen som medgivit våldtäkt av sina egna småbarn. En uthängning är i det fallet ett alldeles för milt straff, minst sagt. Dumpen hade lika gärna kunnat vara en våldsam organisation som stämmer möte för att sedan slå sönder personen, men nu är det bara en publikation där ansikte för övrigt syns, men namn och annan info hemlighålls. Med andra ord lika korrekt som Uppdrag Granskning, med skillnaden att UG även hänger ut med namn vid sina konfrontationer.

Vad gäller hebefiler kan man tycka att de verkar harmlösa, men om min 14-åring råkat ut för en sån gubbe som den senaste gäddan som tagit sig in i både skol- och scoutvärlden hade min ilska inte varit nådig. Jag vet inte om du själv har barn och kan relatera.

Med detta sagt missar du att Dumpen även fungerar katalogiserande. Jag tycker det är viktigt att veta vilka förövare som bor i mitt närområde. Barnen är det viktigaste man har och därför håller man stenkoll.
Bara för att någon säger något så innebär det inte att det är sant. Eller menar du att Sture Bergwall är skyldig till mord? Det finns inget som stödjer det som de uthängda har sagt, och därför så betraktar jag det som rena fantasier. Dessutom så noterar jag att dumplingarna tror att de uthängda ljuger om allt utom just detta, vilket är lite roligt. Varför är gubbarna trovärdiga när de skryter om sina knull, men inte annars?

Jag vid ett flertal tillfällen svarat på frågan om jag har barn, men låt oss ta det en gång till. Jag har tre barn, på vilket sätt det nu är relevant. Du kanske kan svara på det? Blir jag mer eller mindre kvalificerad att uttala mig på grund av att jag har dem? Jag tänker inte ge mig in i någon diskussion beträffande åldersgränser, men jag och mina barn var i alla fall tillräckligt smarta för att sköta oss själva vid 14 års ålder. Vi vet båda att lagen är anpassad efter de mest efterblivna ungdomarna.

Det sista argumentet anser jag är det svagaste som de som stödjer Dumpen för fram. Det du säger är ju i princip att det är lugnt att någon skickar dickpics så länge som han inte är uthängd av Dumpen.
Citat:
Vilken nytta tänker du dig att du skall ha av sådan information? Låt oss säga att du har ett antal män på din gata, vi kan kalla dem för Lasse, Kalle, och Pelle. Du får reda på att Pelle har försökt ragga upp en 14-åring på internet. Säger du då åt dina barn att passa sig för Pelle, men inte för Lasse och Kalle?
Förra sommaren bemötte jag argumentet enligt citatet ovan. Kan du svara på frågan i citatet?
Citera
2023-04-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
*Det är just nu hundratals barn som fått sina barndom förstörd av sin förövare till förälders handlingar.

Så det är ok när dumpen förstör barns liv? Jag tolkar ditt svar så.
I det avseendet är det ingen som helst skillnad på dumpen och gäddor.
De båda förstör potentiellt barns liv.
Den sanningen kan du inte förneka.
Citera
2023-04-04, 17:24
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Bara för att någon säger något så innebär det inte att det är sant. Eller menar du att Sture Bergwall är skyldig till mord? Det finns inget som stödjer det som de uthängda har sagt, och därför så betraktar jag det som rena fantasier. Dessutom så noterar jag att dumplingarna tror att de uthängda ljuger om allt utom just detta, vilket är lite roligt. Varför är gubbarna trovärdiga när de skryter om sina knull, men inte annars?

Jag vid ett flertal tillfällen svarat på frågan om jag har barn, men låt oss ta det en gång till. Jag har tre barn, på vilket sätt det nu är relevant. Du kanske kan svara på det? Blir jag mer eller mindre kvalificerad att uttala mig på grund av att jag har dem? Jag tänker inte ge mig in i någon diskussion beträffande åldersgränser, men jag och mina barn var i alla fall tillräckligt smarta för att sköta oss själva vid 14 års ålder. Vi vet båda att lagen är anpassad efter de mest efterblivna ungdomarna.

Det sista argumentet anser jag är det svagaste som de som stödjer Dumpen för fram. Det du säger är ju i princip att det är lugnt att någon skickar dickpics så länge som han inte är uthängd av Dumpen.
Förra sommaren bemötte jag argumentet enligt citatet ovan. Kan du svara på frågan i citatet?
Jämförelsen med Sture Bergwall är minst sagt haltande. Vilket ser du som mest troligt?

A: att en mentalsjuk, motorikstörd pundare utan körkort tar sig runt hela Norden och lyckas genomföra mord så smidiga att inga som helst bevis efterlämnas, för att sedan glömma bort dessa mord och därmed inte kunna lämna några som helst korrekta detaljer utifrån eget minne

B: att en pedofil med barn pillar på barnet

Flera av dessa män har visat sig ha barn som troligtvis faktiskt åkt illa ut, vilket lett till att polisen tagit det hela vidare. Undersökningarna tar dessvärre lång tid men vi kommer få se fler gädd-domar än enbart Nylongäddan, det är ett som är säkert. En av männen skickade till och med videor där han onanerande i samma rum som hans lilla dotter befann sig i. Dessa saker händer, sen är det kanske fantasier för vissa men det bortförklarar inte hela fenomenet.

Egna barn påverkar inte din kvalificering att uttala dig, men det kan däremot innebära att du rent empatiskt kan sätta dig in i att beskyddandet av barn från dessa män är livsviktigt, även om det kan väcka allmänhetens ilska och innebära en splittring av dessa mäns familjer. Tyvärr verkar det inte vara så.

Självklart är det omöjligt att veta vad någon sysslar med innan det avslöjats, men det är givetvis bättre att barnfamiljer aktar sig för Pelle och inte för Lasse och Kalle än att de inte aktar sig för någon av dem. Det är så allmänintresse fungerar och i längden bidrar det till att många barn räddas från farliga situationer. Vi kommer aldrig känna till alla dessa män, men ju fler desto bättre.
Citera
2023-04-04, 17:27
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Så det är ok när dumpen förstör barns liv? Jag tolkar ditt svar så.
I det avseendet är det ingen som helst skillnad på dumpen och gäddor.
De båda förstör potentiellt barns liv.
Den sanningen kan du inte förneka.
Jag tolkar det du säger som att det även är polisens fel om de arresterar en pedofil, och rättsväsendets fel när de dömer pedofilen enligt gällande offentlighetsprincip, inte pedofilens eget fel som valt att begå sjuka handlingar. Det är liksom bättre att Dumpen avslöjar dessa män i tid än att familjen får reda på det på annat sätt senare, när det lika väl kan vara för sent.

På ett eller annat sätt får anhöriga oftast reda på skiten, så huruvida det är Dumpen eller någon annan som står för själva avslöjandet är egentligen sekundärt.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-04-04 kl. 18:17.
Citera
2023-04-04, 18:05
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Det är bara ett spel för gallerierna från Dumpens sida. De är mycket väl medvetna om den skada de orsakar, och om de på allvar hade velat minimera den så hade de lagt ner verksamheten.

Det är sannolikt ett gallerispel. Att Dumpen har gjort mycket skada på gäddornas familjer, anhöriga och deras barn genom att hänga ut dem så öppet är det ingen tvekan om. Eftersom P & S enligt mig inte är fullständigt dumma i huvudet så vet de mycket väl konsekvenserna. Som jag har skrivit nu så många gånger i olika inlägg i denna tråd så skulle uthängningarna kunna ske som nu, men med blurrade ansikten bara den åtgärden skulle förbättra oddsen betydligt för anhöriga. Men att gäddorna visas helt öppet är såklart sensationellt samt underhållande och ger fler besökare. Även jag tycker att det är nöjsamt, rentav kul många ggr.
Citera
2023-04-04, 18:15
Avslutad
Patrik påstår i Expressen att en gädda slog honom med knuten näve att han fortfarande är lite chockad över det.
Låter inte sant för då hade de väl kunnat visat det också på filmen, men det har man väl inte fått se?

Synd att han inte slog Sara istället .
Citera
2023-04-04, 18:17
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Patrik påstår i Expressen att en gädda slog honom med knuten näve att han fortfarande är lite chockad över det.
Låter inte sant för då hade de väl kunnat visat det också på filmen, men det har man väl inte fått se?

Synd att han inte slog Sara istället .
Den konfrontationen är inte publicerad än.
Citera
2023-04-04, 18:20
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

Den som går med KYLP-kläder på sig när man själv är den som själv konfronrerar och hänger ut är att gå direkt på linjen att gäddorna ska attackeras i sina hem. Vilket givetvis också drabbar anhöriga grovt på alla möjliga vis. Oseriöst så det osar om det. Dumpen vill ha sensation, så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in