Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Bara för att någon säger något så innebär det inte att det är sant. Eller menar du att Sture Bergwall är skyldig till mord? Det finns inget som stödjer det som de uthängda har sagt, och därför så betraktar jag det som rena fantasier. Dessutom så noterar jag att dumplingarna tror att de uthängda ljuger om allt utom just detta, vilket är lite roligt. Varför är gubbarna trovärdiga när de skryter om sina knull, men inte annars?
Jag vid ett flertal tillfällen svarat på frågan om jag har barn, men låt oss ta det en gång till. Jag har tre barn, på vilket sätt det nu är relevant. Du kanske kan svara på det? Blir jag mer eller mindre kvalificerad att uttala mig på grund av att jag har dem? Jag tänker inte ge mig in i någon diskussion beträffande åldersgränser, men jag och mina barn var i alla fall tillräckligt smarta för att sköta oss själva vid 14 års ålder. Vi vet båda att lagen är anpassad efter de mest efterblivna ungdomarna.
Det sista argumentet anser jag är det svagaste som de som stödjer Dumpen för fram. Det du säger är ju i princip att det är lugnt att någon skickar dickpics så länge som han inte är uthängd av Dumpen.
Förra sommaren bemötte jag argumentet enligt citatet ovan. Kan du svara på frågan i citatet?
Jämförelsen med Sture Bergwall är minst sagt haltande. Vilket ser du som mest troligt?
A: att en mentalsjuk, motorikstörd pundare utan körkort tar sig runt hela Norden och lyckas genomföra mord så smidiga att inga som helst bevis efterlämnas, för att sedan glömma bort dessa mord och därmed inte kunna lämna några som helst korrekta detaljer utifrån eget minne
B: att en pedofil med barn pillar på barnet
Flera av dessa män har visat sig ha barn som troligtvis faktiskt åkt illa ut, vilket lett till att polisen tagit det hela vidare. Undersökningarna tar dessvärre lång tid men vi kommer få se fler gädd-domar än enbart Nylongäddan, det är ett som är säkert. En av männen skickade till och med videor där han onanerande i samma rum som hans lilla dotter befann sig i. Dessa saker händer, sen är det kanske fantasier för vissa men det bortförklarar inte hela fenomenet.
Egna barn påverkar inte din kvalificering att uttala dig, men det kan däremot innebära att du rent empatiskt kan sätta dig in i att beskyddandet av barn från dessa män är livsviktigt, även om det kan väcka allmänhetens ilska och innebära en splittring av dessa mäns familjer. Tyvärr verkar det inte vara så.
Självklart är det omöjligt att veta vad någon sysslar med innan det avslöjats, men det är givetvis bättre att barnfamiljer aktar sig för Pelle och inte för Lasse och Kalle än att de inte aktar sig för någon av dem. Det är så allmänintresse fungerar och i längden bidrar det till att många barn räddas från farliga situationer. Vi kommer aldrig känna till alla dessa män, men ju fler desto bättre.