2023-01-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Någon har varit in o raderat från Lenas enhet .
Med stor sannolikhet kopplat till resten av händelserna och diverse agerande.

Denna Jerry G alltså, blir inte klok på karln, förstår på riktigt inte hur han inte går ut och berättar alla de delar av historien som han på riktigt känner till.
Citera
2023-01-31, 22:29
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Med stor sannolikhet kopplat till resten av händelserna och diverse agerande.

Denna Jerry G alltså, blir inte klok på karln, förstår på riktigt inte hur han inte går ut och berättar alla de delar av historien som han på riktigt känner till.
Han har nog ångest för att ha epitetet SD:s bäste vän. Eller fd….😀
En annan sak: jag mötte SD:s. blick 2 gånger i tingssalen. Jag såg hur han förgäves försökte lista ut vem jag var. Kallare ögon än Putin.
Citera
2023-02-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Han har nog ångest för att ha epitetet SD:s bäste vän. Eller fd….😀
En annan sak: jag mötte SD:s. blick 2 gånger i tingssalen. Jag såg hur han förgäves försökte lista ut vem jag var. Kallare ögon än Putin.
Usch , otäckt!

Jag läste mycket om detta mord med så många märkliga personer och intriger i början . Men vad var det som tillslut gav dem tillräckliga bevis ?

Och hur fick S veta sin dom ? Man kan ju inte ringa någon och ge ett sånt besked väl ? Stor suicid-risk eller att personen drar iväg .
Citera
2023-02-04, 15:17
Medlem
Citat:
Usch , otäckt!

Jag läste mycket om detta mord med så många märkliga personer och intriger i början . Men vad var det som tillslut gav dem tillräckliga bevis ?

Och hur fick S veta sin dom ? Man kan ju inte ringa någon och ge ett sånt besked väl ? Stor suicid-risk eller att personen drar iväg .

Stefan fick veta domen av sin advokat som ringde upp han
Citera
2023-02-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Stefan fick veta domen av sin advokat som ringde upp han
Jag tycker det låter lite sjukt att delge någon ett 18åringt fängelsestraff på telefon .. men men .
Citera
2023-02-04, 17:31
Medlem
Citat:
Jag tycker det låter lite sjukt att delge någon ett 18åringt fängelsestraff på telefon .. men men .

Problemet var att ingen visste vart Stefan var, Poliserna som åkte hem till Stefan för att köra han till häktet kom till ett tomt hus och blev omdirigerad till svärfars sommarstuga och då fick han all tid i världen att begå självmord.
Citera
2023-02-10, 01:01
Medlem
Det här fallet är unikt på många sätt, många frågor och tveksam hantering.. ändå har ingen dokumentär gjorts. Är det för att Stefan är död? Tror ni det kommer komma (svt/svenska fall) etc? Såg att svenska fall börjat med film från faktiska förhör i senaste säsongen, hade varit intressant att se i detta fall...
Senast redigerad av Kaozfumes 2023-02-10 kl. 01:07.
Citera
2023-02-10, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaozfumes
Det här fallet är unikt på många sätt, många frågor och tveksam hantering.. ändå har ingen dokumentär gjorts. Är det för att Stefan är död? Tror ni det kommer komma (svt/svenska fall) etc? Såg att svenska fall börjat med film från faktiska förhör i senaste säsongen, hade varit intressant att se i detta fall...

Med tanke på att det redan nu har börjat jobbas på en dokumentär om Vetlandamordet (Tov* Tönni*s) så är det konstigt att inget liknande gjorts vad gäller detta fall som är minst lika unikt (men av andra anledningar; inte minst polisens agerande).
Citera
2023-02-16, 11:16
Medlem
Jag är hemskt ledsen att jag kommer in så här sent, pausen från denna tråd blev längre än jag trodde...

Alla länkar till FUP och ljudinspelningar är döda. Skulle någon vänlig själ kunna ladda upp på nytt så jag kan läsa ikapp så här 3 år senare?

Den bantade sammanfattningen funkar iaf fortfarande
Citera
2023-02-16, 11:33
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Jag är hemskt ledsen att jag kommer in så här sent, pausen från denna tråd blev längre än jag trodde...

Alla länkar till FUP och ljudinspelningar är döda. Skulle någon vänlig själ kunna ladda upp på nytt så jag kan läsa ikapp så här 3 år senare?

Den bantade sammanfattningen funkar iaf fortfarande
Denna fungerar fortfarande: (Ljud, film, FUP och extra dokument):
https://gofile.io/d/hMbBls
Citera
2023-02-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Denna fungerar fortfarande: (Ljud, film, FUP och extra dokument):
https://gofile.io/d/hMbBls

Tack och bock!
Nu har jag att göra ett tag
Citera
2023-03-04, 04:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaozfumes

Jag tror att det är för att Lena inte var något helgon. Det går inte att göra en dokumentär om fallet utan att ta med negativa saker om BO. Och det "får" man inte göra. Man "får" inte prata skit om de döda. Men utan sanningen om LW så blir det ingen rättvisande bild och det går inte att förstå något motiv. Tittarna behöver känna sympati med BO för att bry sig och vilja titta. LW var inte någon oskyldig ung kvinna utan en beräknande, hänsynslös älskarinna som vägrade släppa SD. Det är ingen som törs göra en dokumentär om det.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-03-04 kl. 04:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in