2023-04-04, 11:03
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Du kan inte rakt av jämföra brottsmisstankar eller brott med varandra.

FBI genomförde en utredning i frågan, som drog slutsatsen att Clinton hade varit " vårdslös" i hanteringen av klassificerad information, men att det inte fanns några bevis för uppsåtligt felaktigt agerande. FBI fann heller inga bevis för någon hackning eller andra försök att kompromettera den privata e-postservern.

Det fanns också anklagelser om att Clinton hade raderat tusentals e-postmeddelanden som var relevanta för utredningen, men FBI fann inga bevis för avsiktlig borttagning av e-postmeddelanden.

Åtal skapas av bevisning, inte av godtyckligt tyckande.

Sen att Trump politiskt pressade på genom att få sitt folk att skrika "Lock her up" i kör, är inte relevant i sammanhanget, men kanske lite komiskt med tanke på aktuellt åtal.
Visa mig var i lagen om hantering om klassifierad information att det finns en paragraf som "Förlåter" någon ifall dom inte "Menade" att göra det.
Citera
2023-04-04, 11:05
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
om det var en slam dunk case varför väntar man i 7 år för detta ? eller så vet man att trump kommer krossa senile biden och man försöker förebygga detta genom att fängsla sina politiska motståndare ? en sak är säker iaf, av allt predikande vi gör när det gäller Kina Ryssland och andra länder så har usa och EU blivit exakt samma sak, en bunt bananrepubliker. demokratin i USA är död för nu kommer båda sidor använda medel som dessa för att försöka vinna valet
Är det här din första upplevelse av hur rika och kända särbehandlas?
Citera
2023-04-04, 11:06
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Visa mig var i lagen om hantering om klassifierad information att det finns en paragraf som "Förlåter" någon ifall dom inte "Menade" att göra det.
Du har således aldrig hört talas om uppsåt. Det är inte konstigt att du hamnar så skevt i juridiska frågor.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-04-04 kl. 11:13.
Citera
2023-04-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Att låta sitt företag betala för horor och sedan bokföra det som ”kontorsmaterial” är ett brott i de flesta länder så både Trump och alla andra vet redan att det 0,002% chans att han skulle klara sig undan detta.

Ännu roligare är ju om domstolen även skulle belägga honom med yppandeförbud så att den jävla orangutangen dessutom får fängelse för domstolstrots så fort han sitter skithuset och rage-tweetar nästa gång. Ha ha ha … .

President D. Trump kommer att komma ut som en ännu större vinnare efter detta spektakel. Sedan, efter att detta är överspelat så kommer det att bli intressant att se om även andra tidigare presidenter samt Biden-klanens förehavanden kommer att granskas och behandlas på samma sätt.
Citera
2023-04-04, 11:13
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Jag är inte så speciellt förtjust i Trump vilket du försöker ge sken utav.

I slutändan är det ni i vänstern som kommer tugga fragma i vanlig ordning när ni blir överexhalterade när något händer Trump för att sedan direkt snubbla på startsnöret.

Jag tog helt enkelt upp skillnaden att, beroende på hur man står politiskt så blir man behandlad annorlunda. Det som skrämmer mig är att vi närmar oss kommunism mer och mer i världen. Men personer som er ser inte det och tycker det här är någon slags form utav lek, och kommer komma senare, krypandes och gråtandes om vad hemskt allt har blivit.

Trump kommer bli frikänd. Man försöker helt enkelt kasta all skit man kan hitta för att se om det fastnar. När detta är över kommer man fortsätta med nästa åtal i all evighet.

Se ett tidigare inlägg som jag skrev 2019.

(FB) Official impeachment av President Trump

Citat :

"Kom igen, först var det Quid Quo Pro, det funka inte så då provar vi bribery istället. Jag lovar dig att även bribery kommer falla mellan stolarna och en ny påhittad anklagelse kommer komma på tal.
Allt detta för att få det Amerikanska folket/Swing states att rösta annorlunda i valet 2020. "

Tre presidenter har tidigare blivit åtalade i USA: John Tyler, Andrew Johnson och Bill Clinton. Alla dessa är/var demokrater. Så ditt narrativ om att republikaner skulle vara särskilt utsatta faller som en sten.

Att däremot låta vissa ur den ekonomiska eller politiska eliten stå utanför lagen och komma undan åtal, är väl förenligt med antidemokratiska rörelser som fascism och kommunism.
Citera
2023-04-04, 11:21
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Du har således aldrig hört talas om uppsåt. Det är inte konstigt att du hamnar så skevt i juridiska frågor.
Du verkar inte riktigt förstå hur lagar och dylikt fungerar. Så du tror, med fullaste allvar, att ifall man förstör dokument så kommer du undan helt bara för att du säger "Ja men jag menade att inte göra så"? Så ifall jag råkar förstöra en bil så är jag inte skyldig pengar? Eller ifall en person råkar köra över någon så ska dom inte åtalas?

Igen, svara på frågan. ANnars säger du i princip att vem som helst kan förstöra klassifierade dokument som dom inte ens skall hantera ifall du inte hittar att dom gjorde det medvetet. Vilket i sig är en jävligt urbota korkad ställning då det är nästintill omöjligt att bevisa uppsåt. Låt oss säga att en person ensam förstör dokument. HUr bevisar du ifall dom gjorde det medvetet eller inte?
Citera
2023-04-04, 11:28
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Du verkar inte riktigt förstå hur lagar och dylikt fungerar. Så du tror, med fullaste allvar, att ifall man förstör dokument så kommer du undan helt bara för att du säger "Ja men jag menade att inte göra så"? Så ifall jag råkar förstöra en bil så är jag inte skyldig pengar? Eller ifall en person råkar köra över någon så ska dom inte åtalas?

Igen, svara på frågan. ANnars säger du i princip att vem som helst kan förstöra klassifierade dokument som dom inte ens skall hantera ifall du inte hittar att dom gjorde det medvetet. Vilket i sig är en jävligt urbota korkad ställning då det är nästintill omöjligt att bevisa uppsåt. Låt oss säga att en person ensam förstör dokument. HUr bevisar du ifall dom gjorde det medvetet eller inte?
Beroende på anklagelse, så är benämningen uppsåtligen en nyckelfaktor. Där kan du givetvis inte jämföra olika brott med varandra. Det här är inget som jag tycker, utan helt enkelt hur lagen fungerar.
Citera
2023-04-04, 11:33
Bannlyst
Ikväll kl 20 börjar showen.
sänds live på msnbc, cnn, mfl
Citera
2023-04-04, 11:38
Medlem
Då Trump inte gjorde något olagligt i sig med att betala en porrstjärna för tystnad (hon accepterade dealen) så är detta enormt korkat av Vänsterextrema.

Detta kommer alltså handla om helt andra saker som vart kom pengarna ifrån ? Pengar från gåvor vid valet ? Osv…

Så Trump kommer nu vinna valet i stället och Vänsterextrema har öppnat pandoras box att stämma alla Vänsterextrema Presidenter.

Där finns mycket olagligheter på lager bland Vänsterextrema. Ta bara Clintons 😂

Men Vänsterextrema är de mest efterblivna människorna i historien. Fast de tror Trump är det.
Citera
2023-04-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Då Trump inte gjorde något olagligt i sig med att betala en porrstjärna för tystnad (hon accepterade dealen) så är detta enormt korkat av Vänsterextrema.

Detta kommer alltså handla om helt andra saker som vart kom pengarna ifrån ? Pengar från gåvor vid valet ? Osv…

Så Trump kommer nu vinna valet i stället och Vänsterextrema har öppnat pandoras box att stämma alla Vänsterextrema Presidenter.

Men Vänsterextrema är de mest efterblivna människorna i historien. Fast de tror Trump är det.

Vilka pratar du om? Finns väl knappast någon vänsterextrem alls. Tom demokraterna är väl höger jämfört med alla svenska partier.
Citera
2023-04-04, 11:47
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer

Det är knappast en Pandoras ask som öppnas för demokraterna eftersom de enda tre presidenter som tidigare åtalas är just demokrater, däribland Clinton.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-04-04 kl. 12:07.
Citera
2023-04-04, 11:48
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Beroende på anklagelse, så är benämningen uppsåtligen en nyckelfaktor. Där kan du givetvis inte jämföra olika brott med varandra. Det här är inget som jag tycker, utan helt enkelt hur lagen fungerar.
Vilket är varför jag frågar var i lagen om hantering av dokument som säger att uppsåt spelar någon som helst roll

Men jag vet att du inte vill svara, för du vet att det intenämns, för att du vet att hela skiten var bara en ursäkt att inte åtala Hillary.

För alternativet är att du, igen, säger att det skall finnas ett loophole där man kan förstöra dokument då du, igen, generellt inte kan bevisa uppsåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in