Citat:
Nej det är inte för att jag skulle klarat mig ur situationen
jag säger mount utan det är för att de är så jag säger det... men du får givetvis tro så om det gör dig lycklig... däremot kanske jag skulle haft en bättre överlevnadschans om jag hade känat personen i ryggen med full kraft din byfåne...
Tove blev fälld av JJ... och en normal tränad människa med eller utan alkohol drar ner hakan mot bröstet för att inte slå i huvudet när man ramlar.
*gäsp* Du börjar bli tröttsam
men så vart du säkert ledsen på ögat när ditt påstående om att man måste ha giraff ben för att knäa någon som sitter på dig...
Men absolut jag har aldrig varit i total panik där någon försökt strypa livet ur mig heller... så jag vet inte om jag skulle ha sinnes närvaro att försöka knäa personen.
jag säger mount utan det är för att de är så jag säger det... men du får givetvis tro så om det gör dig lycklig... däremot kanske jag skulle haft en bättre överlevnadschans om jag hade känat personen i ryggen med full kraft din byfåne...Tove blev fälld av JJ... och en normal tränad människa med eller utan alkohol drar ner hakan mot bröstet för att inte slå i huvudet när man ramlar.
*gäsp* Du börjar bli tröttsam
men så vart du säkert ledsen på ögat när ditt påstående om att man måste ha giraff ben för att knäa någon som sitter på dig...Men absolut jag har aldrig varit i total panik där någon försökt strypa livet ur mig heller... så jag vet inte om jag skulle ha sinnes närvaro att försöka knäa personen.
T var kort, J är lång och ganska tung samt bar på aggressioner mot T. Båda relativt starka tjejer.
T var alkoholpåverkad och antagligen plötsligt överrumplad.
Det har mig veterligen inte kommit fram några uppgifter om att T var tränad i självförsvar.
Jag vet av erfarenhet att det är svårt att få bort nån som sitter på ens bröstkorg om man saknar kunskaper i självförsvar och blir totalt överrumplad. Även om personen är 10 kg lättare och 5 cm kortare än man själv, ej aggressiv och mycket vältränad och trycker ner ens armar med sina ben -och man själv är nykter och relativt vältränad. Kan bara tänka mig paniken om personen tar stryptag, är ett huvud längre, tung och aggressiv... Finns dessutom en medhjälpare är man ju totalt chanslös.
Och igen... Du skriver att det inte handlar om dig, men kan ändå inte låta bli att påpeka att du minsann skulle haft sinnesnärvaro bla bla. OT. Intressant enbart för dig själv.
- Här är det T's ev. kunskaper i självförsvar som är relevanta. Inte du och ditt lila bälte och dina särskrivningar.
Din mamma har säkert en klippbok hemma med bilder från dina graderingar som du kan titta i och minnas. Men låt tråden slippa den infon, tack på förhand.
- Här är det T's ev. kunskaper i självförsvar som är relevanta. Inte du och ditt lila bälte och dina särskrivningar.
Din mamma har säkert en klippbok hemma med bilder från dina graderingar som du kan titta i och minnas. Men låt tråden slippa den infon, tack på förhand.